گیاهان نامناسب در فضای خانه

گیاهان نامناسب در فضای خانه

گیاهان نامناسب در فضای خانه

برای انجام هر کاری، شرایطی لازم است که تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز آن، بخش اصلی محسوب می‌شوند.

توجه داشته باشید برخی از انواع گیاهان به رغم ظاهری زیبا برای نگهداری در خانه مناسب نیستند. معروف‌ترین این گیاهان عبارتند از:

 

نکات خانه

▪ دیفن باخیا (diffenbachia)

برگ‌های این گیاه قطرات کوچک سفید و شیرمانندی را ترشح می‌کنند که سمی هستند و تماس با این شیره موجب ورم و آماس زبان و در مورد نوزادان و خردسالان موجب ورم ملتحمه می‌شود.

 

▪ پانستیا (poinsettia)

پانستیا به گیاه روز کریسمس مشهور است و به آن افوربیا و فرفیون هم می‌گویند. اخیراً فرهنگستان زبان نام سرخ برگه به آن داده است. سرخ برگه شیره‌ای تولید می‌کند که چشم‌ها را ملتهب و اشک‌آلود می‌کند.

 

▪ موگه (muguet)

گل موگه گیاهی است بسیار زیبا و معطر با گل‌های کوچک و ظریف. به همین دلیل است که اصطلاحاً به آن گل برف می‌گویند. اما گل‌های سفید و زیبای آن سمی هستند و ممکن است در خردسالان موجب بروز تهوع و اسهال شوند.

 

● ابزار مهم درنقاشی ساختمان

در پروژه نقاشی ساختمان نیز مانند هر کار دیگری به لوازم و ابزارآلات مخصوص نیاز است ولی سوال این است که کدامیک از آنها برای دستیابی به نتیجه بهتر مفیدتر بوده و به طور کلی تفاوت میان ابزارهای رنگ‌آمیزی متعدد چیست. برای نقاشی ساختمان از ابزارهای مختلفی شامل قلم‌مو، غلتک و پیستوله استفاده می‌کنند که معمولاً کاربرد قلم‌مو بیشتر است.

 

▪ مزایا و معایب قلم‌مو:

از آنجا که برای رنگ‌آمیزی سطوح مختلف قلم‌موهای متنوع و گوناگونی وجود دارد، لذا عامل تعیین‌کننده انتخاب نوع قلم‌مو و مناسب‌ترین آنها به نوع رنگ تهیه شده و میزان وسعت سطح بستگی دارد.

 

▪ معایب قلم‌مو:

در واقع برای به‌کارگیری قلم‌مو شخص باید از تبحر کافی بهره‌مند باشد در غیر این صورت با سطحی راه راه حاصل از رد قلم‌مو و یا شره‌های رنگ مواجه می‌شود.

 

گیاهان نامناسب در فضای خانه

مزایا و معایب غلتک:

غلتک شامل یک استوانه پوشش‌دار و یک دسته است که با کمی پیچ و خم به هم متصل هستند. برای آغشته کردن سطح پوشش غلتک که مانند قلم‌مو با توجه به نوع رنگ و کاربرد آن متفاوت است،. سینی مخصوصی در نظر گرفته شده است.

 

مزایای غلتک:

کاربرد آسان و عدم نیاز به مهارت خاص نقاش حرفه‌ای است.معایب غلتک: برای پوشش رنگی سطوح دیوارها و سقف یک فضا از غلتک به عنوان تنها ابزار رنگ‌آمیزی نمی‌توان استفاده کرد، این وسیله برای تکمیل رنگ گوشه‌ها و زوایا مناسب نیست.

 

پیستوله و مزایا و معایب آن:

ابزار دیگر رنگ‌آمیزی سطوح خارجی و داخلی ساختمان و لوازم دکوراسیون است که از یک مخزن و یک لوله و در نهایت سری مخصوص آن تشکیل شده است. به هنگام رنگ‌پاشی از به هدر رفتن مقدار زیادی رنگ نمی‌توان جلوگیری کرد و این از معایب پیستوله است.

 

سرعت عمل و یکنواختی نتیجه کار نیز از جمله مزایای مهم آن به‌شمار می‌رود. برای رنگ‌کردن سقف‌های کاذب پرپیچ‌وخم که در معماری‌های امروزی رواج یافته، پشت رادیاتورها و قسمت‌هایی مانند آن کاربرد ابزار دیگری به جز پیستوله به نتیجه دلخواه منجر نخواهد شد.

 

هرگز قلم‌مو و یا غلتک را آغشته به رنگ نگهداری نکنید. برای آنکه پس از اتمام هر روز کار نقاشی مجبور به شستن سینی مخصوص غلتک نباشید، پیش از استفاده، سطح داخل آن را با پلاستیک سلفون کاملاً پوشش دهید.

جدیدترین مطالب سایت