معرفی رشته مهندسی هوافضا + اخرین رتبه لازم

مجموعه : هوا و فضا
معرفی رشته مهندسی هوافضا + اخرین رتبه لازم

آشنایی با رشته مهندسی هوافضا + همه چیز درباره رشته هوا فضا

در این پست می خواهیم بـه معرفی رشته هوافضا بپردازیم.با سایت تالاب همراه باشید.جالب اسـت بدانید کـه صنايع هوافضا در دنيا يكي از پيشروترين زمينه های تحقيقاتي اسـت و همواره موجبات ترقي و جهش در ساير رشته های علوم و مهندسي را فراهم ساخته ودر اين راستا بودجه های عظيم نظامي و غيرنظامي را بـه خود اختصاص داده اسـت، موضوعاتي همانند طراحي و ساخت هليكوپتر، هواپيماي بدون سرنشين، بدون موتور، عمود پرواز و يا جنگنده از يك طرف و ساخت پايگاههاي فضايي، مسافرت بـه كرات ديگر و جنگ ستارگان از سوي ديگر جامعيت و حساسيت اين رشته را بيش از پيش روشن ميسازد.

 

معرفی رشته مهندسی هوافضا + اخرین رتبه لازم برای آن در سال 1402

مهندسي هوافضا مجموعهاي از علوم و تواناييهاي علمي و عملي در زمينه تحليل، طراحي و ساخت وسايل پرنده نظير هواپيماها، چرخبالها، گلايدرها،موشكها و ماهوارهها اسـت.بـه طور کلی مهندسي هوا فضا علمي اسـت كه در ان از همه ی علوم از جمله متالوژي ؛ كامپيوتر و الكترونيك استفاده ميشود.

 

هوافضا در ایران بسیار نوپاست . این رشته نخستین بار پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ودر اواسط دهه شصت توسط دانشگاه صنعتی امیر کبیر یا دانشگاه صنعتی مالک اشتر شروع بـه پذيرش دانشجو کرد و بنیانگذاران این رشته، اغلب فارغ التحصیلان ایرانی دانشگاه های‌ کشور آمریکا بودند کـه رشته مهندسی هوافضا رابا خودشون بـه ایران آورده بودند و همان روش آموزشی کـه در آنجا براساسش درس خونده بودند در ایران هم اجرا کردند.

 

با توجه بـه این کـه مهندسی هوافضا شباهت زیادی با مهندسی مکانیک داشت بـه دانشگاه های‌ دیگه هم راه پیدا کرد. هرساله دانشگاهها مختلفی از طریق کنکور سراسری در این رشته پر مخاطب دانشجو جذب می کنند.

 

این رشته برای چه کسانی مناسب است؟

شغل مهندسی هوافضا برای افرادی کـه بـه هواپیما و فضاپیماها علاقمند باشند مناسب اسـت. این افراد باید در ریاضیات، فیزیک، فناوری اطلاعات و بـه خصوص زبان انگلیسی قوی باشند و محل کار این افراد ممکن اسـت در دفتر کار یا در کارخانه باشد. امروزه کارهای طراحی، مدلسازی، آزمایش ها، محاسبه و آموزش رابا کمک برنامه ها و نرم افزارهای شبیه ساز کامپیوتری توسط این افراد بیشتر انجام می شود بیشتر در دفترها انجام می شود.

 

این رشته با طراحی هواپیما فضاپیما، ماهواره، ماهواره برها و غیره سر و کار دارد. همچنین طراحی و ساخت بالگرد، هواپیمای بدون سرنشین، بدون موتور، عمود پرواز و یا جنگنده از یک طرف و ساخت پایگاه های‌ فضایی و مسافرت در حیطه کار این افراد اسـت. مهندسی هوافضا در ایران و سایر کشورها یکی از پیشروترین زمینه‌های‌ پژوهشی اسـت و بودجه‌های‌ بسیار زیاد نظامی و غیرنظامی در این زمینه استفاده می شود

 کسانی کـه بـه مهندسی هوافضا و پرواز علاقه دارند، می توانند در این رشته موفق شوند. علاوه بر این آشنایی با کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری و تسلط بـه زبان انگلیسی فرصت های‌ شغلی بهتری را در اختیار مهندسان هوافضا قرار می‌دهد.

 

 

مهم ترین نرم افزارهای رشته مهندسی هوافضا

شامل Catia، Fluent، XFLR5؛ و … می شوند. دانشجویان رشته مهندسی هوافضا باید بـه روز و از پیشرفت های‌ جهان در زمینه هوا مطلع باشند. همچنین دانش فنی در زمینه ساخت وسایل پرنده و توانایی حل مسائل ریاضی و محاسبات داشته باشند.

 

معرفی رشته مهندسی هوافضا + اخرین رتبه لازم برای آن در سال 1402

بازار کار رشته مهندسی هوا فضا چگونه است؟

فارغ­‌التحصیلان و دانش‌آموختگان رشته­‌ی مهندسی هوافضا دانش­‌های‌ لازم در  زمینه‌ی آیرودینامیک، مکانیک پرواز، پیشرانش و سازه‌ها و نیز طراحی و ساخت اجسام پرنده مانند هواپیما را بدست می­­ ‌‌آورند. یک مهندس هوافضا، افزون بر قابلیت­‌های‌ گفته شده، توانایی کار بر روی آیرودینامیک ماشین، سازه‌های‌ زمینی و دریایی، و نیز توربوماشین­‌ها را دارد.

 

بخش پژوهش عملیاتی، موسسات آموزشی، مدیریت حمل و نقل و ترابری، عملیات نیروگاهی، عملیات تأسیسات گازی و نفتی و صنایع اتومبیل، چند نمونه از مواردی هستند کـه از تخصص فارغ‌التحصیلان مهندسی هوافضا استفاده می­‌کنند.

 

با توجه بـه رشد و پیشرفت چشمگیر هوافضا در کشور، نیاز جدی بـه حضور متخصصین هوافضا در صنایع نظامی و غیرنظامی احساس میشه و جالبه بدونید هوافضا بـه عنوان رشته اول علمی ایران در نقشه جامع علمی کشور شناخته می شه. شاید در نگاه اول کمی به نظر برسه کـه بازار کاری هوافضا محدود بـه کارهای صرفا نظامی مثل موشک و هواپیما باشه اما در عمل اینطور نیست.

 

بـه عنوان مثال اصول آیرودیناک اتومبیل بسیار شبیه آیرودینامیک وسایل پرنده هست و مهندسان آیرودینامیک براحتی میتونن با استفاده از محاسبات کامپیوتری و انجام تست های‌ عملی با وسیله اي بـه نام تونل باد، یک ماشین آیرودینامیک، کم مصرف و حتی پرسرعت طراحی کنند یا بـه عنوان یک مثال دیگه طراحی توربین های‌ بادی بزرگ و کوچک کـه از باد انرژی برق تولید می کنه، توسط مهندس های‌ آیرودینامیک انجام میشه.

 

در بحث هایي مثل نظارت، سازه و پیشرانش هم کاربردهای غیرنظامی بسیار زیاد هست. مثلاً مهندسای سازه می تونند سازه هر نوع وسیله اي مثل، ماشین، قطار و حتی کشتی رو طراحی کنند. و برای یکی از کاربردهای گرایش پیشرانش میشه بـه توربین های‌ گازی نیروگاه های‌ تولید برق اشاره کنیم کـه بسیار شبیه موتورهای جت هواپیماست. بنابر این فرصت های‌ شغلی زیادی برای مهندسان توانمند و پرتلاش هوافضا در صنایع نظامی و غیر نظامی اعم از خصوصی و دولتی مانند صنایع خودروسازی، صنایع پالایشگاهی و نفت و گاز، نیروگاه ها و حتی فرودگاه ها وجود داره. پس بـه طور خلاصه هر جایی کـه مهندسان مکانیک در اونجا مشغول بـه کار باشند جای خالی مهندسان هوافضا هم حس خواهد شد.

 

مراکز اصلی هوافضایی کشور برای مهندسای هوافضا 

سازمان فضایی ایران

سازمان صنایع هوافضا

سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح

سازمان هواپیمایی کشوری

شرکت های‌ خصوصی متعدد

مراکز تعمیر و نگه‌داری هواپیما

نیروی هوافضای سپاه پاسدارن و نیروی هوایی ارتش

معرفی رشته مهندسی هوافضا + اخرین رتبه لازم برای آن در سال 1402

هدف اصلی رشته هوا فضا

هدف اصلی صنعت هوافضا طراحی و ساخت وسایل پرنده اسـت، در نتیجه فارغ‌التحصیلان مهندسی هوافضا می توانند در صنایع و موسسات تحقیقاتی هواپیمایی، موشکی و ماهواره فعالیت نمایند و همچنین در کلیه سازمانهایی کـه بـه نحوی از وسایل پرنده استفاده میکنند، بـه عنوان کارشناس و محقق خدمت نمایند. اما علاوه بر اشتغال در مراکز فوق، یک مهندس هوافضا با تسلط بر علوم آئرودینامیک، طراحی سازه و روش های طراحی توربو ماشین‌ها توانایی کار در شاخه‌های‌ متعددی از مهندسی و پروژه‌های‌ خارج از حیطه صنایع هوافضایی را نیز دارد.

 

کسانی کـه از رشته مهندسی هوافضا فارغ التحصیل می شوند می توانند در صنعت طراحی و تولید هواپیما، موشک ها و سیستم های‌ دفاعی ماهواره‌ها و این فضاپیماها مشغول کار شوند. ودر جاهایی کـه از وسایل پرنده استفاده می کنند، با سمت کارشناس تحقیق در عملیات و تعمیر و نگه‌داری کار کنند. همچنین می توانند در فرودگاه ها در قسمت تعمیر و نگه‌داری هواپیما ودر صنایع دفاع روی طراحی موشک و جنگ افزارها یا به طور کلی تر روی آئرودینامیک خودروها، سازه های‌ خودروسازی و تولید توربین های‌ بخار برای تولید برق کار کنند.

 

مهندس هوافضا در ایران در شرکت های‌ خصوصی کار سفارشی هم، مثل طراحی اولیه و مشاوره پروژه های‌ دانشگاهی و اختراعی، ساخت پرنده های‌ تصویر بردار اناجم میدهند.

 

رتبه لازم برای رشته هوافضا

رشته مهندسی هوافضا با حدود 318 نفر ظرفیت پذیرش در دانشگاه های‌ روزانه ؛ پردیس خودگردان و نوبت دوم و با 310 نفر ظرفیت در دانشگاه آزاد ارائه می شود. یعنی مجموع کل ظرفیت رشته مهندسی هوافضا کمتر از 650 نفر میباشد البته باید درنظر بگیریم کـه متقاضیان این رشته بـه نسبت کمتر از سایر رشته های‌ فنی مهندسی اسـت ولی بـه دلیل ظرفیت کمی کـه دارد ؛ داوطلبانی کـه رتبه های‌ بهتری داشته باشند ؛ احتمال قبولی بیشتری دارند. در این پست رتبه لازم برای رشته مهندسی هوافضا در تمام سهمیه های‌ مناطق و ایثارگران ودر همه ی دانشگاه های‌ ارائه دهنده ان ؛ تهیه شده اسـت تا شـما با اطلاع از شانس قبولی کـه دارید ؛ انتخاب رشته را انجام دهید.

 

حداقل رتبه قبولی لازم رشته هوافضا کنکور 

آخرین رتبه قبولی مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف کنکور 

 

معرفی رشته مهندسی هوافضا + اخرین رتبه لازم برای آن در سال 1402

کارشناسی هوافضا

رشته مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی 140 واحد درسی را در برمی گیرد کـه 20 واحد درسی ان مربوط بـه دروس عمومی، 22 واحد درسی مربوط بـه دروس پایه ؛50 واحد درسی مربوط بـه دروس اصلی، 29 واحد درسی مربوط بـه دروس تخصصی ؛ 9 واحد درسی مربوط بـه دروس تخصصی اختیاری و  8 واحد درسی ان هم بـه دروس کارگاهی و پروژه – 2 واحد نیز بـه کارآموزی اختصاص دارد.طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته 4 سال اسـت کـه دانشجویان می بایست 3 واحد پروژه را در دو تابستان « در دفاتر مربوطه » بـه کارآموزی بپردازند.در جدول زیر فهرست دروس مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا را در اختیارتان قرار داده ایم.

 

گرایش های کارشناسی ارشد هوافضا

اگر علاقه مند بـه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا هستید بـه اطلاعتان می‌رسانیم کـه امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع پزشکی امکان‌پذیر اسـت.همچنین این رشته بر خلاف نداشتن گرایش در مقطع کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد 5 گرایش را دربرمی گیرد کـه این گرایش ها شامل گرایش آیرودینامیک یا هواپویش ؛ گرایش پیشرانش یا جلوبرندگی ؛ گرایش سازه‌های‌ هوافضایی ؛ گرایش دینامیک پرواز و بازرسی  و گرایش مهندسی فضایی میباشد.همچنین رشته مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه هایي نظیر دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تهران، دانشگاه‌ های‌ شهید بهشتی، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، دانشگاه تبریز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهرود، دانشگاه سمنان و پژوهشگاه هوافضا تدریس میشود.

 

گرایش های‌ کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا عبارتند از؛

مهندسی هوافضا – گرایش سوانح هوایی و صلاحیت های‌ پروازی

مهندسی هوافضا – گرایش آیرودینامیک

مهندسی هوافضا – گرایش سازه های‌ هوایی

مهندسی هوافضا – گرایش جلوبرندگی

مهندسی هوافضا – گرایش دینامیک پرواز و بازرسی

مهندسی هوافضا – گرایش مهندسی فضایی

مهندسی فناوری ماهواره

 

دانشگاه هایی که مهندسی هوافضا دارند، کدامند؟

در اینبخش از معرفی رشته هوافضا بـه دانشگاهها می‌رسیم، چه دانشگاه هایي در ایران این رشته را در مقاطع مختلف دارند:

دانشکده‌ی مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر «پلی تکنیک تهران»

دانشکده‌ی مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف

دانشکده‌ی مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشکده‌ی مکانیک و هوافضای دانشگاه صنعتی مالک اشتر

دانشکده مکانیک و هوافضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران

گروه مهندسي هوافضا، دانشگاه تربیت مدرس

گروه مهندسي هوافضا، دانشگاه شهید بهشتی

دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی ارومیه

گروه مهندسی هوافضا، دانشگاه آزاد رامسر

دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری

دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران

دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا دانشگاه صنعتی شیراز

گروه مهندسي هوافضا، دانشگاه علم و صنعت

گروه مهندسی هوافضای دانشگاه فردوسی مشهد

بخش مهندسی هوافضا و انرژی دانشگاه شیراز

معرفی رشته مهندسی هوافضا + اخرین رتبه لازم برای آن در سال 1402

شرکت های فعال در هوافضا

سازمان فضایی ایران

…براساس ماده ۸ و ۹ مصوبه ۶۸۱۵۹ مورخ ۲۲/۹/۱۳۸۲ مجلس شوراي اسلامي، شوراي عالي فضايي با رياست رئيس‌جمهور و عضويت نهادهاي ذيربط تشكيل گرديد و براساس همين مصوبه سازمان فضايي ايران بنیاد نهاده شد.

 

سازمان هواپیمایی کشوری «CAO»

سازمان هواپیمایی کشوری «CAO» یک سازمان دولتی ایران اسـت کـه وظیفهٔ سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تدوین آیین‌نامه‌ها و استاندارد ها، انتخاب و ساماندهی ناوگان هوایی کشور، ساخت و گسترش فرودگاه‌های‌ کشور و عقد قراردادهای بین‌ المللی در امور حمل و نقل هوایی را بـه عهده دارد، و بـه عنوان طرف ایرانی ایکائو شناخته می شود.

 

شرکت مهندسی تعمیرات هواپیمایی فارسکو «فجرآشیان»

شرکت مهندسی تعمیرات هواپیمایی فجرآشیان عهده‌دار ارائه خدمات در زمینه تعمیرات اساسی و اورهال و سایر بازرسی‌های‌ دوره‌اي و عیر دوره‌اي می باشد.

 

پژوهشگاه فضایی ایران

این پژوهشگاه کـه در بدو تشکیل در ذیل سازمان فضایی ایران شروع بـه فعالیت کرده اسـت، از بهمن ۱۳۹۳ بر اساس ابلاغیه شورای عالی اداری، بـه وزارت ارتباطات و اطلاعات منتقل و بـه فعالیت خود در این وزارت ادامه میدهد.

 

پژوهشگاه هوافضا

این پژوهشگاه درسال ۱۳۷۹؛ با نام پژوهشکده هوافضا از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف انجام تحقیقات هوافضایی پایه‌گذاری شد کـه درسال ۱۳۸۳ بـه پژوهشگاه هوافضا تبدیل شد…

 

اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران

اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران، اتحادیه‌اي اسـت صنفی، تخصصی، غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی کـه درسال ۱۳۸۶ با کمک دفتر همکاری‌های‌ ریاست جمهوری با حضور ۲۷ شرکت بنیان نهاده شده و آغاز بـه کار نمود.

 

صنايع هوافضاي فرناس پاسارگاد

صنايع هوافضاي فرناس پاسارگاد از سال ۱۳۷۸ بـه صورت نيمه دولتي و از سال ۱۳۸۴ بـه صورت خصوصي و ثبت شده مشغول بـه فعاليت در حوزه مهندسي هوافضا، الکترونيک، مخابرات، قطعه سازي و . . . بوده و پروژه ها و محصولات با فناوري بالا بـه صنايع مختلف دولتي، نيروهاي مسلح و مجموعه های صنعتي و دانشگاهي کشور ارائه نموده اسـت.

 

شرکت فن‌آوری هوایی شاهین

شرکت فن‌آوری هوایی شاهین درسال ۱۳۷۸ تاسیس شده اسـت و مهم ترین فعالیت این شرکت در زمینه‌ی طراحی و ساخت شبیه‌سازهای پرواز «سیمولاتور» و سیستم‌های‌ هدایت و نظارت می باشد.

 

شرکت مهندسی سُورین توربوماشین
خدمات فنی، مهندسی، مشاوره و اجرا در زمینه‌ی: فناوری هوافضا، توربوماشین‌ها و تجهیزات دوار، تونل باد، سامانه‌های‌ تست و آزمون، سامانه‌ها و ابزارهای اندازه‌گیری، داده‌برداری و پایش وضعیت

 

پژوهشكده علوم و فناوری فضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
پژووهشکده علوم و فناوری فضا بـه منظور پاسخگویی بـه نیازهای کشور در زمینه طراحی، ساخت و کاربرد محصولات فضایی و اجرای پروژه­‌های‌ فضایی با تصویب شورای گسترش آموزش عالی با پشتیبانی سازمان فضایی ایران، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بنیان نهاده شد.

 

پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف
پژوهشکده شهید رضایی درسال ۱۳۷۸ بنیاد گذاشته شد. انجام فعالیت‌های‌ پژوهشی و صنعتی جهت بی‌نیاز ساختن کشور در زمینه‌های‌ گوناگون و کمک بـه برقراری ارتباط درست میان صنعت و دانشگاه و آماده کردن نیروهای تحصیل‌کرده جوان برای ورود بـه محیط کار، از جمله ماموریت‌های‌ این پژوهشکده می باشد.

 

شرکت هوافضایی درنا

شركت هوافضایی درنا در ماه اسفند سال ۱۳۶۷ توسط گروهی از مهندسين و تكنسين‌ها پايه‌گذاری شده اسـت. اهداف اصلی شركت عبارتند از: طراحی و ساخت هواپيماهای سبك در رده JAR-VLA و JAR۲۳؛ ساخت قطعات فلزی، كامپوزيت، تبديل قطعات فلزی بـه كامپوزيت و انجام پروژه در زمينه‌ی مواد مركب.

 

شرکت سرو هیدرولیک پویا

شرکت سرو هیدرولیک پویا در راستای بومی‌سازی دانش فنی و تکنولوژی ساخت مجموعه‌های‌ فناور برتر و فوق پیچیده مورد نیاز کشور در زمینه هیدرولیک و پنوماتیک صنایع هوایی، دریایی و هوافضا تشکیل گردیده اسـت.

 

پژوهشکده اویونیک، دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان با توجه بـه زیرساخت‌های‌ موجود ودر اختیار داشتن نیروی متخصص مربوطه، اقدام بـه تأسیس پژوهشکده برق و الکترونیک هوانوردی «اویونیک» جهت نیل بـه اهداف فوق نموده اسـت.

 

شرکت آرام آزمون

این شرکت درسال ۱۳۷۶ با هدف ارائه خدمات فنی مهندسی و مشاوره در زمینه انجام و آموزش آزمونهای غیر ویرانگر «N.D.T» تاسیس و با عدد ۱۲۸۸۶۶ بـه ثبت رسیده اسـت.

 

کارگروه پهپاد اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران

پس از تجاری شدن روبات‌های‌ پرنده و افزایش قابل توجه کاربران پهپاد، این کارگروه اقدام بـه تدوین پیش‌نویس قوانین و مقرراتی در مورد بـه‌کارگیری پهپادها و ساماندهی کاربران و واحدهای مؤثر در تولید، فروش و خدمات نمود.

 

شرکت توسعه خدمات هور سپهر سامان

این شرکت در زمینه خدمات تعمیر و نگه داری انواع موتور و هواپیما، طراحی و ساخت قطعات و ملزومات مرتبط با صنعت هوایی و … فعالیت می نماید.

 

شرکت شبیه‌سازان پیشرفته ابراهیمی

این شرکت در زمینه طراحی و ساخت شبیه‌سازهای آموزشی برای آموزش مهندسان هوافضا و آموزش خلبانان طراحی و ساخت سیستم‌های‌ ناوبری و سیستم‌های‌ هدایت و نظارت فعالیت میکند.

 

شرکت مهندسی سنجش کوشا

این شرکت کـه درسال ۱۳۷۶ بنا نهاده شده اسـت، در زمینه خدمات کاليبراسيون و اويونيک فعالیت می کند.

 

شرکت فاتح آسمان شریف

این شرکت، از سال ۱۳۸۸ در زمینه‌ی پهپادها فعالیت می کند. زمینه‌‌ی اصلی کار شرکت طراحی و ساخت پهپاد‌های‌ عمودپرواز اسـت.

 

شرکت کاموتک پرواز

شرکت کاموتک پرواز درسال ۱۳۹۲ تاسیس گردیده ودر زمینه ارائه خدمات طراحی و ساخت و مدیریت تداوم صلاحیت پروازی وسایل پرنده فعالیت می نماید.

 

شرکت پرآور پارس

شركت تحقيقات و طراحي مهندسي پرآورپارس با پشتوانه طراحي هواپيماي دو نفره و چهار نفره فلزي بـه صورت پروژه‌های تحقيقاتي وابسته بـه سازمان‌های دولتي فعاليت خودرا شروع نموده ودر سال ۱۳۷۱ بـه صورت رسمي و بـه عنوان يك شركت سهامي خاص ثبت گرديد.

 

موسسه سنجش از دور بصیر

موسسه سنجش از دور بصیر درسال ۱۳۷۸ با احداث نخستین ایستگاه گیرنده عکسهای ماهواره‌اي در کشور با هدف توسعه علوم نوین، انتقال دانش فنی و مشاوره علمی در حوزه‌های‌ سنجش از دور، سیستم‌های‌ اطلاعات مکانی، محیط‌زیست و ژئوفیزیک تاسیس گردید.

 

شركت آويسا صنعت ویرا

شركت مهندسي آويسا صنعت درسال ۱۳۸۶ بـه ثبت رسيده و با هدف ارائه خدمات مشاوره، طراحي، نظارت و اجرای پروژه‌های‌ مهندسی و صنعتي، فعاليت خودرا آغاز نمود.

 

شرکت هما صنعت اکباتان «هصا»

شرکت هما صنعت اکباتان «هصا» داراي مجوز تولید و تاييديه استاندارد طراحي و ساخت سیستم‌های‌ اویونیک شامل سیستم‌های‌ ناوبری تلفیقی، شناسایی و ثبت داده‌های‌ پروازی، خلبان خودکار، پایدار کننده پرواز، زیرسیتم‌های‌ ماهواره‌اي شامل مغناطیس‌سنج، چرخ عملگر و کامپیوتر پرواز و پرنده‌های بدون سرنشين اسـت.

 

شرکت سیستم‌های‌ هدایت پروازی توکا

شرکت توکا سازنده‌ی سیستم‌های‌ شبیه‌ساز پرواز سرنشین‌دار با امکانات تصویری و کابین متحرک می باشد. فعالیت‌های‌ این شرکت در دو بخش محصولات و خدمات ارایه میشوند.

 

شرکت مهندسی مدیریت مکانی فضاکاو

خدمات این شرکت شامل فتوگرامتری هوایی و GIS کشور با قابلیت خریداری، تامین و پردازش انواع عکسهای ماهواره‌اي اپتیک، راداری و فراطیفی، همچنین ارائه سایر خدمات مهندسی در زمینه نقشه‌برداری هوایی با پهپاد و آنالیز و طراحی سیستم‌های‌ اطلاعات مکانی میباشد.

 

پژوهشکده توسعه علوم و فناوری فضا دانشگاه صنعتی شریف

بـه منظور پاسخگویی بـه بخشی از نیازهای پژوهشی کشور در زمینه طراحی، ساخت و کاربرد محصولات فضایی با تصویب شورای گسترش آموزش عالی، پژوهشکده توسعه علوم و فناوری فضا با حمایت سازمان فضایی ایران تاسیس می گردد.

 

موسسه رها

هم‌اكنون مؤسسه‌ی رها در سه زمينه‌ی كلّی ۱.خدمات مشاوره­ مدیریت، ۲.خدمات فنی و مهندسی و ۳.کودک و نوجوان فعالیت می کند.

معرفی رشته مهندسی هوافضا + اخرین رتبه لازم برای آن در سال 1402

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر از رشته های‌ دانشگاهی  ریاضی فیزیک بـه سایت تالاب مراجعه کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت