اختراع نخ دندان سه بعدی در یک قالب پلاستیکی

اختراع نخ دندان سه بعدی در یک قالب پلاستیکی

نخ دندان سه بعدی 

 

برای نخستین بار نخ دندان سه بعدی از طریق پژوهشگران و دانشمندان اختراع و به ثبت جهانی رسید . 

 

اختراع نخ دندان سه بعدی دریک قالب پلاستیکی به گزارش تالاب عموم دندان پزشکان به مردم پیشنهاد میکنند دست کم روزی یک‌بار با نخ یا خلال دندان لابلای دندانهای خودرا پاکسازی کنند تا از پوسیدگی آن ها جلوگیري شود.

 

با ابداع نخ دندان سرتاسری سه بعدی می‌توان اینکار را یک‌بار و با توجه کافی انجام داد تا بهداشت دهان و دندان به برترین نحو رعایت شده باشد. کمپانی بلیزیدنت سازنده این نخ دندان آن رابه طور اختصاصی برای هر فرد و بر مبنای فرم دهان وی طراحی میکند.

 

هر فرد برای تهیه نخ دندان سه بعدی باید تصویر اسکن شده دهان و دندانهایش را برای این کمپانی ارسال کند تا بر زمینه آن قالب نخ دندان سه بعدی طراحی و ساخت شود.

 

نخ دندان یادشده متشکل از نخ هایي هست که بطور دقیق بر مبنای محل فاصله گذاری دندانهای هر فرد دریک قالب پلاستیکی جاگذاری شده اند و پس از هر دوران بهرهگیری از طریق یک قرقره که در انتهای قالب قرار دارد قابل عوض کردن میباشند.

 

قالب یادشده شباهت زیادی با قالب دندان مصنوعی دارد و نخ هاي دندان جاگذاری شدن در آن می‌توانند عمق فواصل دندان ها را پاکسازی کنند. نخ قرقره این ابزار برای ۵۰۰ بار تمیز کردن لای دندان ها کافیست و پس ازآن باید از نخ دندان تازه اي بهرهگیری شود.

 

هزینه اسکن کردن دندان ها بدین غرض ۷۵ تا ۱۰۰ دلار و هزینه خرید خود دستگاه نخ دندان سه بعدی ۱۹۹ دلار اعلام شده هست. ارسال این دستگاه به خانه چهار هفته دوران نیاز دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت