علت باز نشدن درب لباسشویی نف

علت باز نشدن درب لباسشویی نف

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از کاربران در رابطه با دستگاه ماشین لباسشویی ایجاد شود، این است که چه عاملی باعث باز نشدن درب لباسشویی نف می شود؟ در مواردی ممکن است مصرف کننده بلافاصله بعد از قرار دادن لباس ها در لباسشویی و بستن آن ها با مشکل باز نشدن درب مواجه شود.

 

باز نشدن درب لباسشویی در هنگام شستشو یا بعد از استارت برنامه طبیعی است؛ اما اگر قبل از شروع برنامه درب لباسشویی نف باز نشود، نشان دهنده یک اختلال در عملکرد این دستگاه است. ما در این مطلب به معرفی چند علت باز نشدن درب لباسشویی نف می پردازیم؛ تا بتوانید عیب یابی این دستگاه را در منزل انجام دهید.

 

اگر درب لباسشویی نف شما باز نمیشود یا برای عیب یابی و رفع مشکل نیاز به تعمیرکار دارید، بهتراست از خدمات نمایندگی تعمیر لباسشویی نف بهره مند شوید تا به بهترین شکل ممکن دستگاه شما تعمیر شود.

 

از کار افتادن مدارهای ماشین لباسشویی نف

در بررسی علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی نف، بهتر است ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده مداوم و بدون وقفه از این دستگاه می تواند باعث بسته شدن درب شود. در واقع اگر شما برای چند مرتبه در روز و بدون فاصله از لباسشویی برای شستن لباس ها استفاده کنید، ممکن است این دستگاه بسیار داغ شود. در اثر داغ شدن یا گرم شدن لباسشویی، مدارهای آن از کار می افتد.

علت باز نشدن درب لباسشویی نف

با از کار افتادن مدارها اگرچه در عملکرد لباسشویی اختلال ایجاد نمی شود، اما ممکن است درب آن باز نشود. این مسئله زیاد جدی و نگران کننده نیست،؛ چراکه بعد از خنک شدن این دستگاه مدارها فعال می شوند و درب لباسشویی نف باز می شود. پیشنهاد می شود برای جلوگیری از این اتفاق برای هر بار شستن لباس ها با لباسشویی وقفه ای ایجاد کنید تا در عملکرد دستگاه به دلیل داغی اختلالی ایجاد نشود.

 

تخلیه نشدن آب از مخزن ماشین لباسشویی نف

علت باز نشدن درب لباسشویی نف ممکن است به تخلیه نشدن آب از مخزن ماشین لباسشویی نف ارتباط داشته باشد. عملکرد ماشین لباسشویی بدین شکل است که در صورت تخلیه نشدن آب از مخزن، درب دستگاه باز نمی شود. حتی اگر فرآیند شستشو تکمیل شده باشد، اما به علت مشکلاتی مانند مسدود شدن مسیر تخلیه، خراب شدن پمپ تخلیه، کثیف شدن پمپ و… فرآیند تخلیه به درستی انجام نشده باشد، درب بسته می ماند.

 

در چنین وضعیتی ابتدا بهتر است برنامه لباسشویی مجددا در حالت شستشو تنظیم شود تا آب از مخزن خارج شود. اگر با وجود اجرای چرخه مجدد، بازهم درب لباسشویی به دلیل تخلیه باز نمی شود، باید از یک تکنسین برای بررسی علت تخلیه نشدن آب کمک خواسته شود. چنانچه تکنسین بتواند مشکل تخلیه نشدن آب را رفع کند، وضعیت باز نشدن درب لباسشویی نف نیز حل می شود.

 

فعال شدن قفل کودک درب لباسشویی نف

شایع ترین علت باز نشدن درب لباسشویی نف، فعال شدن قفل کودک است. در تمام لباسشویی هایی که امروزه تولید می شوند، قفلی تعبیه شده است که از آن برای افزایش امنیت این دستگاه هنگام کار کردن استفاده می شود. قفل کودک درب لباسشویی نف روی پنل دستگاه لباسشویی قرار دارد و ممکن است در اثر برخورد غیر عمدی شما فعال شود.

 

شما لازم است بدانید که چگونه قفل کودک لباسشویی را باز کنید. با فعال شدن این قفل، درب لباسشویی تحت هیچ شرایطی باز نمی شود. در این وضعیت باید قفل کودک با توجه به مدل لباسشویی غیر فعال شود. در بسیاری از لباسشویی های موجود در بازار فعال بودن قفل کودک با علامت خاصی نمایش داده می شود.

 

اما اگر به هر دلیلی علامت فعال بودن قفل نمایش داده نمی شود، بهتر است با مطالعه دفترچه راهنما از نحوه قفل کردن و غیر فعال کردن قفل کودک و تست آن روی دستگاه، از قفل نبودن درب اطمینان حاصل شود.

 

معیوب شدن سوئیچ فشار درب لباسشویی نف

معیوب شدن سوئیچ فشار درب لباسشویی نف یکی از عللی است که می تواند باعث قفل شدن درب این دستگاه شود. در صورتی که درب لباسشویی نف بعد اتمام برنامه شستشو باز هم باز نمی شود؛ باید از سلامت یا خرابی سوئیچ فشار اطمینان حاصل شود. خراب شدن سوئیچ فشار مانع از باز شدن درب در هر موقعیتی می شود.

 

در چنین وضعیتی باید از یک تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات سوئیچ درب درخواست شود تا به ریست سیستم سوئیچ بپردازد. معمولاً بعد از ریست کردن سوئیچ درب لباسشویی نف باز می شود. اما برای حل این مشکل باید سوئیچ فشار آسیب دیده تعمیر یا تعویض شود.

 

خراب شدن میکروسوئیچ درب لباسشویی نف

خراب شدن میکروسوئیچ درب لباسشویی نف از دلایل شایعی است که می تواند منجربه باز نشدن و بسته شدن درب لباسشویی نف شود. با توجه به اینکه قفل درب لباسشویی یا میکروسوئیچ این دستگاه بلافاصله بعد از شروع فرآیند شستشو درب دستگاه را قفل می کنند؛ خراب شدن آن می تواند مشکلات متعددی را هنگام باز و بسته کردن درب ایجاد کند.

 

اگر درب لباسشویی به دلیل خراب شدن میکروسوئیچ باز نمی شود، باید از تعمیرکار درخواست شود تا به تعویض این قطعه در لباسشویی بپردازد. اگر باید در همان لحظه لباس ها را از لباسشویی خارج کنید؛ می توانید از ضامن دستی درب لباسشویی برای باز کردن استفاده کنید.

 

گیر کردن لباس بین درب لباسشویی نف

در برخی از مواقع باز نشدن درب لباسشویی نف ارتباطی با خرابی قطعات این دستگاه ندارد، بلکه ممکن است گیر کردن لباس ها در میان درب لباسشویی باعث شود تا درب آن به آسانی باز نشود. در چنین وضعیتی بهتر است برنامه شستشو را خاموش کنید تا قفل درب باز شود.

 

بعد از باز کردن قفل به آرامی سعی کنید تا لباس را از میان درب خارج کنید. اگر موفق به جدا کردن لباس از میان درب و باز کردن آن نشده اید، می توانید از یک فرد متخصص در این زمینه بخواهید تا درب دستگاه را باز کند و در صورت آسیب دیدن قطعه ای، به تعویض یا تعمیر آن بپردازد.

 

خراب شدن لولای درب لباسشویی نف

لباسشویی از جمله دستگاه هایی است که قطعات آن با آب سر و کار دارند و به همین علت دچار پوسیدگی های زیادی می شوند. از آن جایی که لولای درب لباسشویی علاوه بر باز و بسته کردن زیاد، با آب برخورد می کند، ممکن است دچار پوسیدگی شود.

 

پوسیدگی لولاهای درب لباسشویی نف یکی از دلایل باز نشدن درب این دستگاه است. این مشکل با تعویض لولاهای آسیب دیده به آسانی رفع می شود و هزینه چندانی ندارد.

جدیدترین مطالب سایت