قابلیت جدید سوییچ BMW سری 7

قابلیت جدید سوییچ BMW سری 7

قابلیت جالب سوییچ BMW سری 7

در مدل اخیر که از قابلیت اخیر سوییچ BMW سری 7 قرارداده شده هست را برای شما معرفی می نماییم آلمانی ها بعنوان مبتکر سیستم استارت هوشمند و ورود بدون کلید شناخته می‌شوند. استارت بدون کلید به این صورت کار میکند که یک اتصال رادیویی رد سیستم امنیتی ماشین بین سوییچ و سیستم استارت برقرار میشود و راننده می‌تواند بدون بهرهگیری از سوییچ تنها با زدن یک کلید ماشین را روشن کند.

 

هفته نامه ماشین امروز: آلمانی ها بعنوان مبتکر سیستم استارت هوشمند و ورود بدون کلید شناخته می‌شوند. استارت بدون کلید به این صورت کار میکند که یک اتصال رادیویی رد سیستم امنیتی اتومبیل بین سوییچ و سیستم استارت برقرار میشود و راننده میتواند بدون بهرهگیری از سوییچ تنها با زدن یک کلید ماشین را روشن کند.

 

قابلیت جدید سوییچ BMW سری 7

حسن این سیستم ایمنی به این هست که اگر فاصله سویچ از ماشین بیش از حد افزایش یابد، سیستم ایمنی به صورت خودکار سیستم ضدسرقت را فعال کرده و اتومبیل را خاموش می‌کند. کاربرد این سیستم در ابتدا ظهورش یعنی سال 1995 همین بود، اما خودروسازان به سرعت متوجه شدند که میتوانند روی این سوییچ کوچک، امکانات فراوانی را قرار دهند تا به جز بهرهگیری ایمنی، کاربردی رفاهی نیز داشته باشد. BMW سری 7 بعنوان یکی از مجلل ترین خودروهای آلمانی از یک سوییچ هوشمند بهرهگیری میکند اضافه بر باز و بسته کردن درها میتواند کارهای متفاوتی انجام دهد تا این ماشین را از یک سدان مجلل به یک بمب تکنولوژی تبدیل کند.

 

BMW display key چیست؟

سیستم هوشمند نمایش اطلاعات روی سوییچ در BMW با نام ِهسDisplay Key یا کلید نمایشگر شناخته میشود و می‌تواند به وسیله فناوری شارژر وایرلس داخل کنسول وسط و یا از طریق کابل USB اندرویدی شارژ شود. این سیستم هوشمند به وسیله امواج WiFi به سیستم کنترلر اتومبیل متصل میشود. اگر از نمای چپ به این ریموت بازرسی نگاه کنید، کلید Power را دیدن میکنید که با نگه داشتن آن ریموت روشن می‌شود. در بالای کلید پاور هم ورودی شارژر USB قرار دارد.

 

از نمای رو به رو کلید هوشمند BMW دارای یک صفحه نمایشگر کوچک LED و 4 دکمه کنترلی مکانیکی هست که به ترتیب از راست برای روشن و خاموش کردن آلارم ماشین، باز و بست درها «با لوگوی BMW» و باز کردن صندوق عقب بهرهگیری می‌شوند. با نگه داشتن کلید پاور به مدت 3 ثانیه، کلید هوشمند با نمایان شدن لوگوی مشهور BMW روی صفحه نمایشگرش روشن می‌شود و با حرکت دادن انگشت روی صفحه از پایین به بالا وارد منوی کنترلی میشود.

 

روی این نمایشگر کوچک میزان شارژ باتری، ساعت و اوضاع باز و بسته بودن به صورت دائمی نمایش داده میشود و اگر روی صفحه نمایشگرش روشن می‌شود و با حرکت دادن انگشت روی صفحه از پایین به بالا وارد منوی کنترلی میشود. روی این نمایشگر کوچک میزان شارژ باتری، ساعت و اوضاع باز و بسته بودن به صورت دائمی نمایش داده میشود و اگر Error خاصی در ماشین به وجود بیاید و یا سیستم آلارم فعال شود، این اخطارها از طریق نمایشگر سوییچ به راننده اطلاع داده می‌شود. در پایین صفحه نمایشگر هم یک گزینش Back تعبیه شده که با لمس کردن آن می‌توانید به منو اصلی بازگردید. امکانات دقیق این منو به شرح زیر هست:

 

R/C Parking

اولین گزینش در منوی این سوییچ، انتخاب تنظیمات پارک ماشین هست. در این قسمت، ابتدا با زدن دکمه Connect سوییچ را به ماشین وصل می‌کنید. سپس یک عکس سه بعدی از ماشین روی صفحه ظاهر میشود، با لمس کردن گزینش Start Engine، پیشرانه روشن می‌شود و سنسورهای پارک ماشین فعال میشوند. این آپشن برای مواقعی کاربرد دارد که فضای جانبی پارک اتومبیل محدود هست و راننده و سرنشینان بعد از پارک کردن نمی‌توانند از ماشین پیاده شوند.

 

قابلیت جدید سوییچ BMW سری 7

 

در این حالت، بعد از قرار دادن ماشین در ورودی جای پارک، از ماشین پیاده شده و با انجام تنظیمات بالا، سوییچ را برای فرمان دادن به اتومبیل آماده می‌کنید. در این حالت روی سوییچ یک عکس از بالا ماشین ظاهر می‌شود که در بالا و پایین آن فلش هاي هدایت ماشین وجود دارد، با لمس هر یک از این فلش ها، اتومبیل به همان سمت حرکت میکند.

 

نکته دیدنی اینجاست که اگر به هر علت حواستان به موانع در مسیر حرکت اتومبیل نباشد، سیستم هوشمند پارک به صورت خودکار اتومبیل را نگه می دارد و مانع از برخورد می‌شود و اگر شما بدون دقت همچنان به لمس کردن آن فلش ادامه دهید، سیستم به صورت خودکار یک مانع قرمز رنگ را روی سوییچ نمایان میکند تا متوجه وجود مانع در اطراف اتومبیل شوید. بعد از پارک کردن، دکمه Stop Engine را لمس می‌کنید تا ماشین خاموش شده و درها قفل شود.

 

Set Climate

تاثیر با تاخیر سیستم تهویه مطبوع ماشین از جمله مواردی هست که چه در فصل گرما و چه سرما میتواند به شدت آزاردهنده باشد. بعنوان مثال، در فصل گرما، وقتی ماشین را پاک میکنید، گرمای محیط باعث می‌شود که فضای داخل اتاق بسیار گرم تر از بیرون شود. بنابراین وقتی بعد از انجام کارتان دوباره وارد ماشین می‌شوید، این گرما میتواند تا حد زیادی برایتان آزاردهنده باشد.

 

سیستم تنظیم سیستم تهویه BMW این امکان را به شما میدهد تا بتوانید به سیستم تهویه ماشین خود برنامه بدهید، به این صورت که از روی سوییچ گزینش Set Climate را انتخاب کرده و زمان بندی روشن و خاموش شدن سیستم تهویه را تنظیم می‌کنید. این سیستم به ماشین اجازه می‌دهد تا گذشته از ورود شما به اتاق، فضا را به دمای ایده آل برای رانندگی برساند.

 

Rang Information

انتخاب سوم روی سوییچ BMW، انتخاب نشانگر مصرف سوخت هست. این سیستم به راننده اطلاع میدهد که دقیقا چقدر بنزین در باک مانده و با حالت رانندگی معمولی چند کیلومتر را می‌تواند با این ماشین بپیماید. این تکنولوژی که در خودروهای معمولی روی سیستم Trip Computer قرار دارد، باعث می‌شود تا راننده بتواند اضافه بر سیستم کامپیوتر سفری، از روی سوییچ هم به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. انتخاب Vehicle هم به شما زمان دقیق انجام سرویس برای هر یک از اقلام اتومبیل را نمایش می‌دهد، از این طریق میتوانید بفهمید که چه مقدار مسافت را میتوانید تا انجام سرویس بعدی بپیمایید.

 

Vehicle Information

قابلیت جدید سوییچ BMW سری 7

 

از طریق این گزینش می‌توانید به تنظیمات پیشرانه و چراغ ها دسترسی داشته باشید. بعد از کلیک کردن روی این انتخاب، دو قسمت Engine و Lights برای شما نمایش داده میشود که با لمس انتخاب Engine میتوانید پیشرانه را روشن و خاموش کنید و با لمس گزینش Lights میتوانید تنظیمات دقیق چراغ ها را در دست بگیرید. از طریق این منو می‌توانید چراغ هاي جلو، چپ و راست و عقب اتومبیل را روشن و خاموش کنید. این تکنولوژی به شما این امکان را میدهد تا بتوانید در مسیرهای تاریک چراغ اتومبیل را گذشته از سوار شدن و بعد از پیاده شدن از اتومبیل روشن نگه دارید.

 

Security Information

قابلیت جدید سوییچ BMW سری 7

این گزینش برای یافتن اطلاعات دقیق از اوضاع ایمنی اتومبیل هست. بعد از لمس آن «در حالتی که ماشین قفل باشد»، دو مورد Secured و Closed روی نمایشگر ظاهر میشود که اوضاع دقیق بسته بودن درها «به تفکیک» را به راننده نشان داده و همینطور اختیار انتخاب گزینش On/Off آلارم را هم به راننده میدهد. در انتخاب پایین آن هم اوضاع باز یا بسته بودن شیشه ها نمایش داده می‌شود که میتوان از طریق نظارت هر یک از آن ها را بسته یا باز کرد.

 

قیمت!

سوییچ هوشمند BMW یک سیستم متفاوت در اساس ارائه خدمات به مشتریان هست که اضافه بر فناوری نوین به کار رفته در آن، از زیبایی فراوانی هم بهره میبرد و جز جذابیت هاي این ماشین به حساب می‌آید. این سوییچ در بازار کشور آمریکا در حدود 1000 دلار قیمت دارد که به واحد پول ایران حدود 4 میلیون تومان هست!

قابلیت جدید سوییچ BMW سری 7

 

جدیدترین مطالب سایت