زیباترین و مجلل ترین قلعه های سراسر دنیا (+تصاویر)

زیباترین و مجلل ترین قلعه های سراسر دنیا (+تصاویر)

برای علاقه مندان بـه سفر و تاریخ، هیچ چیز مانند یک قلعه با شکوه و زیبا نیست. از اروپا و خاورمیانه گرفته تا شرق آسیا، اقامتگاه هاي‌ سلطنتی بیشماری را خواهید دید کـه مملو از باغ هاي‌ سرسبز و استحکامات عظیم هستند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از زیباترین قلعه هاي‌ دنیا را منتشر کرده ایم.

 

20 قلعه زیبای جهان

قلعه‌هایي کـه توسط پادشاهان و ملکه‌هاي‌ سال‌هاي‌ گذشته برای محافظت و حکومت بر قلمروهای خود ساخته شده‌اند، نه تنها باید در برابر حمله مقاومت کنند، بلکه باید قدرت و ثروت را برای همه ی بـه نمایش بگذارند. بـه این ترتیب، انبارهای مستحکم و دیوارهای باشکوهی درکنار کاخ‌هاي‌ شگفت‌انگیز، مملو از اتاق‌ها، تالارها و اتاق‌هاي‌ تخت پرآذین و استادانه ساخته شدند.

 

این قلعه‌ها علاوه بر معماری شگفت‌انگیز نمایش داده شده، اغلب در مکان‌هاي‌ استراتژیک و دیدنی در دهانه دره‌ها، در ورودی گذرگاه‌هاي‌ کوهستانی یا در سواحل دریاچه‌هاي‌ درخشان ساخته میشوند. بـه وزن تاریخ اضافه کنید، و این شگفتی هاي‌ معماری کـه در بین مناظر خیره کننده قرار گرفته اند، برخی از زیباترین قلعه هاي‌ جهان را ایجاد میکنند.

 

20. قلعه هوهنورفن

قلعه هوهنورفن

قلعه هوهن‌ورفن کـه بر روی یک کوه صخره‌اي با کوه‌هاي‌ آلپ خیره‌کننده Berchtesgaden در پس‌زمینه قرار دارد، مطمئناً منظره‌اي حماسی را ایجاد می کند. این قلعه کـه بین سال‌هاي‌ 1075 تا 1078 ساخته شده اسـت، و دیوارهای محکم ان در دره زرق و برق دار Salzach، کـه درست در جنوب سالزبورگ در اتریش قرار دارد، قرار دارد.

 

در طول تاریخ خود، نه تنها بـه عنوان یک قلعه، اقامتگاه و صیدگاه شکار برای اسقف اعظم سالزبورگ، بلکه بـه عنوان یک زندان دولتی عمل کرد. قلعه هوهن‌ورفن کـه اکنون بـه موزه تبدیل شده اسـت، بـه دلیل تاریخ شگفت‌انگیز و محیط خیره‌کننده‌اش در بین کوه‌ها، ارزش بازدید را دارد.

 

✅ مطالب مشابه: آشنایی با زیباترین و معروف ترین قلعه های دنیا + تصاویر

 

19. قلعه جزیره تراکای

قلعه جزیره تراکای

همانگونه کـه از نامش مشخص اسـت، این قلعه باشکوه بر روی جزیره‌اي کوچک قرار دارد کـه آب‌هاي‌ درخشان دریاچه گالوه ان را احاطه کرده اسـت. این استحکامات با آجر قرمز کـه درست خارج از ویلنیوس واقع شده اسـت، زمانی برای دوک نشین بزرگ لیتوانی از مهم ترین اهمیت استراتژیک بود.

 

این قلعه و کاخ باشکوه دوکال برای نخستین بار در نیمه دوم قرن چهاردهم ساخته شد ودر دهه 1960 بـه شکل و شمایل اصلی خود بازسازی شدند. ویژگی‌هاي‌ گوتیک و رومی قلعه جزیره تراکای وقتی از آب‌هاي‌ درخشان دریاچه تماشا میشوند، بـه‌ویژه جذاب بـه نظر می رسند.

 

18. کاستلو دی میراماره

کاستلو دی میراماره

دیوارهای سفید و درخشان Castello di Miramare بسیار زیبا و شیک، در برابر آب هاي‌ درخشان خلیج تریست بـه طرز لذتبخشی خودنمایی میکنند. این قلعه در فاصله چند قدمی تریست در شمال شرقی ایتالیا، در دهه 1850 برای اسکان آرشیدوک اتریشی فردیناند ماکسیمیلیان و همسرش ساخته شد.

 

بسیار مناسب هاپسبورگ ها، محیط و طراحی زیبای قلعه با باغ هاي‌ مجلل و یک پارک ساحلی تماشایی کاملاً تکمیل شده اسـت. Castello di Miramare کـه اکنون یک موزه بسیار محبوب اسـت، بازدیدکنندگانی را از سرتاسر جهان جذب می کند کـه برای دیدن اثاثیه و اتاق‌هاي‌ اصلی ان با شکوه تمام می آیند.

 

17. قلعه پردجاما

قلعه پردجاما

Predjama کـه مستقیماً درکنار یک صخره بزرگ و پرت قرار گرفته اسـت، مطمئناً یکی از جذاب ترین قلعه هاي‌ روی زمین اسـت. موقعیت مناسب ان کـه در دهانه یک غار قرار داشت، حمله را بسیار سخت میکرد و مدافعان می توانستند از طریق شبکه مخفی گذرگاه هاي‌ غار، منابع خودرا دوباره پر کنند.

 

قلعه Predjama کـه چندین بار در طول قرن ها ساخته و تخریب شده اسـت، در فاصله کوتاهی از پایتخت اسلوونی، لیوبلیانا، قرار دارد. یک زمان عالی از سال برای بازدید در ماه ژوئیه اسـت، زمانی کـه میزبان یک جشنواره رنگارنگ و پر هرج و مرج قرون وسطایی و مسابقه دویدن اسـت.

 

16. کیلمور ابی

کیلمور ابی

این استحکامات فوق‌العاده در غرب ایرلند کـه ابتدا بـه نام قلعه کایلمور شناخته می ‌شد، توسط راهبه‌هاي‌ بلژیکی کـه از جنگ جهانی اول فرار میکردند، بـه صومعه بندیکتین تبدیل شد. درسال 1868 برای تبدیل شدن بـه خانه خصوصی یک دکتر ثروتمند، ساختمان‌هاي‌ سبک ویکتوریایی و کلیسای گوتیک این املاک بـه زیبایی در آب هاي‌ پولاکاپال لوف منعکس شده اسـت.

 

ابی کیلمور با کوه‌هاي‌ لذت‌بخش، دریاچه‌هاي‌ انعکاسی و رودخانه‌هاي‌ روان در اطراف ان؛ مدت‌هاست یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌هاي‌ کانتی گالوی بوده اسـت و بسیاری از مردم برای قدم زدن در باغ‌هاي‌ زیبای ان می آیند.

 

15. قلعه کانوی

قلعه کانوی

قلعه کانوی کـه در شمال ولز قرار دارد، درسال 1283 توسط ادوارد اول انگلستان، کـه در تلاش برای تسخیر همسایگان سرکش خود بود، ساخته شد. این قلعه باشکوه کـه دریک نقطه استراتژیک در سواحل رودخانه کانوی قرار دارد، نقش مهمی در بسیاری از نبردها و جنگ‌ها برای قرن‌هاي‌ آینده ایفا کرد. این قلعه نه تنها دارای دو باربیکن حجیم بلکه هشت برج بزرگ و غیر قابل نفوذ اسـت، این قلعه بـه طور گسترده بـه عنوان یکی از بهترین نمونه هاي‌ معماری نظامی در اروپا درنظر گرفته می شود.

 

در حالی کـه دیوارهای سنگی نقره اي مایل بـه خاکستری عظیم و موقعیت کنار رودخانه مطمئناً منظره زیبایی را ایجاد می کند، فضای داخلی ان بـه دلیل آپارتمان هاي‌ سلطنتی قرون وسطایی کـه بـه خوبی حفظ شده اسـت، کمتر چشمگیر نیست.

 

14. قلعه بامبورگ

قلعه بامبورگ

قلعه بزرگ و نمایان بامبورگ کـه بر فراز بلوف بادگیر در سواحل شمال شرقی انگلستان ساخته شده اسـت، تاریخ طولانی و جذابی برای بازدیدکنندگان دارد. زمانی کـه محل یک قلعه سلتیک بریتونی بود، نوعی از استحکامات بـه طور قابل توجهی از سال 420 در همان نقطه وجود داشته اسـت.

 

قلعه فعلی کـه در قرن یازدهم توسط نورمن ها ساخته شد، بـه دلیل نزدیکی بـه مرز اسکاتلند، مدت ها بـه عنوان یک پاسگاه مهم برای پادشاهان انگلیسی عمل میکرد. بـه دلیل محیط رمانتیک و متروک کنار دریا و برجک‌هاي‌ باشکوه و برج‌هاي‌ در حال فرو ریختن، قلعه بامبورگ درکتاب‌ها و فیلم‌هاي‌ متعددی در طول سالها حضور داشته اسـت.

 

13. Chateau de Chillon

Chateau de Chillon

Chateau de Chillon کـه در انتهای شرقی دریاچه ژنو قرار دارد، منظره‌اي فوق‌العاده ایجاد میکند، بـه‌ویژه زمانی کـه دنت‌هاي‌ دو میدی پوشیده از برف در پس‌زمینه قابل مشاهده هستند. نسخه قبلی این قلعه برای نخستین بار توسط رومی ها برای محافظت از گذرگاه هاي‌ استراتژیک از میان کوه هاي‌ مجاور ساخته شد.

 

این کاخ سوئیسی در جزیره‌اي کوچک کـه توسط یک پل کوچک لذت‌بخش بـه ساحل دریاچه متصل میشود، دارای معماری جذاب و هنری اسـت کـه بـه‌طور جادویی در آب‌هاي‌ اطراف ان منعکس میشود. Chateau de Chillon کـه یک سفر یک روزه محبوب از ژنو اسـت، دارای سالن‌ها و حیاط‌هاي‌ زیبا و همچنین یک دخمه‌ي جوی برای بازدیدکنندگان اسـت.

 

12. قلعه ویندزور

قلعه ویندزور

قلعه ویندزور کـه در سرتاسر جهان بـه دلیل داشتن خانه خانواده سلطنتی بریتانیا مشهور اسـت، مدت‌هاست یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری بریتانیا بوده اسـت. شایان ذکر اسـت کـه این قلعه نه تنها طولانی ترین قصر اشغال شده در جهان اسـت، بلکه بزرگ ترین ان نیز می باشد.

 

بزرگی و مقیاس بزرگ اقامتگاه سلطنتی اعتقاد راسخ دارد، و گشت و گذار در آپارتمان هاي‌ دولتی مجلل و بـه ظاهر بی پایان بـه سادگی ضروری اسـت. قلعه ویندزور کـه در قرن یازدهم ساخته شد، طراحی گرجی و ویکتوریایی، فضای داخلی فوق‌العاده باروک، و مبلمان شیک روکوکو، همه ی ان را بـه یکی از زیباترین قلعه‌هاي‌ روی زمین تبدیل کرده اسـت.

 

11. قلعه De Haar

قلعه De Haar

برج‌هاي‌ زیبای قلعه De Haar کـه از میان آشفته‌شده‌اي از باغ‌هاي‌ گل رز با مناظر دوست‌داشتنی برمی‌خیزند، جادویی‌تر بـه نظر میرسند. این قلعه زیبا در خارج از شهر اوترخت هلند با طراحی نئوگوتیک با خندق‌ها، دریاچه‌ها و باغ‌هاي‌ باشکوه در اطراف ان قرار دارد.

 

فضای داخلی ان کمتر چشمگیر نیست، زیرا دویست اتاق ان با نقاشی هاي‌ گرانبها و وسایل افسانه اي تزئین شده اند. در حالی کـه نخستین ذکر از قلعه درسال 1391 اسـت، نسخه رمانتیک کنونی مربوط بـه سال 1892 اسـت، زمانی کـه ان را از حالت ویران شده بازسازی و مرمت کرد.

 

✅ مطالب مشابه: تصاویر قلعه ای زیبا بر فراز قله ها

 

10. قلعه کوروین

قلعه کوروین

قلعه کوروین در ترانسیلوانیا کـه بـه سبک شگفت انگیز گوتیک-رنسانس ساخته شده اسـت، یکی از بزرگ ترین قلعه هاي‌ کل اروپا اسـت. این قلعه متعلق بـه قرن پانزدهمی کـه بر روی تپه‌اي مشرف بـه رودخانه زلاستی قرار دارد، دارای تعدادی برج رفیع، و همچنین دیوارهای تسخیرناپذیر و یک پل متحرک استوار اسـت.

 

اسطوره ها و افسانه هاي‌ متعددی در اطراف قلعه رومانیایی می چرخند. ظاهر جذاب و افسانه‌اي ان باعث شده اسـت کـه در برنامه‌ها و فیلم‌هاي‌ تلویزیونی متعددی نمایش داده شود.

 

9. قلعه Cochem

قلعه Cochem

قلعه‌اي بـه همین نام کـه در نقطه‌اي خوش منظره مشرف بـه شهر کوکم و رودخانه موزل قرار دارد، توسط تپه‌هاي‌ سرسبز با جنگل‌هاي‌ سرسبز و تاکستان‌هاي‌ اطراف ان احاطه شده اسـت. در حالی کـه یک قلعه حداقل از سال 1130 بر روی همان تپه ایستاده اسـت، قلعه اصلی توسط نیروهای غارتگر لویی چهارم درسال 1688 ویران شد.

 

قلعه فعلی کـه بـه سبک زیبای احیای گوتیک بازسازی شده اسـت، اکنون یک جاذبه توریستی محبوب در راینلند کشور آلمان اسـت. در حالی کـه قلعه Cochem برای کاوش جذاب اسـت، مناظر برج‌هاي‌ ان از دره، شهر و رودخانه زیر ان بـه همان اندازه جذاب اسـت.

 

8. آشیانه پرستو

آشیانه پرستو

آشیانه پرستو کـه بـه طرز لذتبخشی نامگذاری شده اسـت را میتوان بـه طور چشمگیری در لبه یک صخره در شبه جزیره کریمه یافت. این قلعه با مشرف بـه آب هاي‌ درخشان دریای سیاه درسال 1911 با طرح هاي‌ بسیار رمانتیک نئوگوتیک ساخته شد.

 

آشیانه پرستو کـه در زمان شوروی در فیلم‌هاي‌ متعددی بـه نمایش درآمد، اکنون مکانی محبوب برای بازدید در بین گردشگرانی اسـت کـه می آیند تا از محیط پرمخاطره، معماری زیبا و مناظر خیره‌کننده ان دیدن کنند.

 

7. قلعه اسپیس

قلعه اسپیس

قلعه اسپیس کـه در شمال شرقی اسلواکی قرار دارد، از زمانی کـه درسال 1241 ساخته شد، بر اطراف خود تسلط داشته اسـت. بـه دلیل اهمیت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ان برای پادشاهی مجارستان، این قلعه همان‌ گونه بـه بزرگی خود ادامه داد تا این کـه بـه قلعه عظیم ان تبدیل شد. امروز اسـت.

 

قلعه اسپیس با داشتن دیوارها و برج هاي‌ سنگی چشمگیر و با ابهت، و همچنین یک قصر فوق العاده بـه سبک رومی، اکنون بـه عنوان یک موزه جالب و آموزشی عمل می کند. این قلعه باشکوه با مناظر عالی از تپه ‌ها و دره‌ها کـه می توانید از سنگرهای ان لذت ببرید، در اسلواکی نباید از دیدن ان غافل شوید.

 

6. قلعه هوهنزولرن

قلعه هوهنزولرن

قلعه هوهنزولرن، چه از بالای درختانی کـه ان را احاطه کرده‌اند و چه از میان ابرهایی کـه در اطراف دیوارهایش میچرخند، بیرون می آیند، همیشه منظره‌اي حماسی می‌سازد. قلعه و کاخ احیای گوتیک کـه بر فراز کوه برجسته‌اي بـه همین نام قرار دارد، معماری شگفت‌انگیزی را بـه نمایش میگذارند و سالن‌ها و اتاق‌هاي‌ داخل نیز بـه همان زیبایی تزئین شده‌اند.

 

در حالی کـه قلعه فعلی تنها درسال 1867 تکمیل شد، یک قلعه حداقل از قرن یازدهم بر روی همان کوه ایستاده اسـت. یکی از پربازدیدترین قلعه ها در کل کشور آلمان، Hohenzollern هنوز هم متعلق بـه خانه سلطنتی بـه همین نام اسـت.

 

5. آلکازار سگویا

آلکازار سگویا

آلکازار سگویا کـه شکلی بسیار شبیه بـه کمان کشتی دارد، بـه دلیل طراحی متمایز و محیط نفس گیرش، مدت هاست کـه گردشگران را بـه خود جذب کرده اسـت. در واقع، نگهبانی باشکوه و برج‌هاي‌ باریک قلعه، با توجه بـه این کـه بر فراز صخره‌اي مشرف بـه تلاقی دو رودخانه قرار گرفته‌اند، بسیار جذاب بـه نظر می رسند.

 

کاخ ان کـه بـه خوبی حفظ شده اسـت، در مرکز اسپانیا قرار دارد و پر از اتاق‌ها و سالن‌هایي اسـت کـه با وسایل هنری و زیبا پوشیده شده‌اند. آلکازار سگویا کـه اکنون یک موزه محبوب اسـت، دارای یک اسلحه‌خانه مجهز و مجموعه‌اي از سلاح‌ها برای بازدید بازدیدکنندگان اسـت.

 

4. قلعه برن

قلعه برن

قلعه بران کـه طبق معمولً در خارج از رومانی بـه عنوان «قلعه دراکولا» شناخته میشود، مطمئناً بخشی از ان بـه نظر می رسد. قلعه ممنوعه در جنگلی در ترانسیلوانیا پنهان شده اسـت. با این حال، علیرغم ظاهر ترسناکش، این قلعه در بهترین حالت تنها پیوندهای ضعیفی با حاکم ظالم و وحشی قرن پانزدهم، ولاد شمشیر، کـه الهام بخش رمان دراکولا برام استوکر بود، دارد.

 

بـه غیر از ترفند بازاریابی هوشمندانه، قلعه برن بـه دلیل معماری شگفت انگیز و محیط زیبا در دره اي سرسبز، قطعا ارزش بازدید را دارد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان اکنون می توانند از کاوش در اتاق‌هاي‌ متعدد قلعه، کـه مجموعه‌اي از آثار هنری و مبلمان ملکه ماری را در خود جای داده‌اند، لذت ببرند.

 

3. قلعه پنا

قلعه پنا

مطمئناً درخشان‌ترین و جسورانه‌ترین قلعه‌اي کـه دراین لیست طراحی و تزئین شده اسـت، کاخ پنا – همانگونه کـه بیشتر می‌گذرد – واقعاً بـه همان اندازه منحصربه‌فرد اسـت. مملو از رنگ، زرد و قرمزهای زنده دیوارهای ان از مکان برجسته بالای تپه در کوه هاي‌ سینترا درست خارج از لیسبون می درخشد.

 

طراحی تخیلی ان کـه درسال 1854 بـه سبک رمانتیسم تکمیل شد، لذت بخش اسـت و مناظر باروها و باغ هاي‌ ان نیز نیمه بد نیست. درنظر گرفتن تمام ویژگی‌هاي‌ خارق‌العاده و سبک‌هاي‌ معماری عجیب‌وغریب، مطمئناً یکی از نکات برجسته هر سفر بـه پرتغال خواهد بود.

 

2. ایلین دونان

ایلین دونان

Eilean Donan در اسکاتلند کـه در نقطه‌اي کـه سه دریاچه بـه هم میرسند، واقعاً در محیط دیدنی‌اش پر برکت اسـت. در حالی کـه تصور می شود قلعه اصلی در قرن سیزدهم در جزیره کوچک ساخته شده اسـت، تناسخ رمانتیک و بازسازی شده فعلی تنها بـه قرن بیستم بازمی گردد.

 

اگر چه دیوارهای خاکستری و ویژگی‌هاي‌ نامشخص ان ممکن اسـت بـه اندازه بسیاری از قلعه‌هاي‌ دیگر چشمگیر بـه نظر نرسند، اما محیط زیبای ان اسـت کـه واقعاً ان را متمایز می کند. ایلین دونان با حضور در فیلم‌ها و برنامه‌هاي‌ تلویزیونی بی‌شماری در طول دهه‌ها، مطمئناً یکی از مشهور‌ترین و شناخته‌شده‌ ترین قلعه‌ها در کل اروپا اسـت.

 

1. قلعه نویشوانشتاین

قلعه نویشوانشتاین

قلعه نویشوانشتاین در باواریا کـه بر فراز کوهی جنگلی با کوه‌هاي‌ آلپ باشکوه باواریا در پشت ان قرار دارد، بـه نظر می رسد کـه بـه تازگی از یک کتاب افسانه‌هاي‌ کودکانه بیرون آمده اسـت. طراحی زیبای قلعه کـه درسال 1886 تکمیل شد، هم از معماری رمانتیسم و هم از عشق و قدردانی لودویگ دوم بـه اپرای ریچارد واگنر نشأت میگیرد.

 

بـه طور مناسب، کاخ فتوژنیک، با برج‌هاي‌ زیبا و ورودی باشکوه‌اش، در واقع الهام‌بخش قلعه زیبای خفته در دیزنی‌لند بوده اسـت. مملو از آثار هنری باورنکردنی و نقاشی هاي‌ گرانبها، فضای داخلی قلعه نیز استثنایی نیست. بازدیدکنندگان می توانند بـه گشت و گذار در اطراف سالن ها و اتاق هاي‌ مجلل ان بپردازند.

 

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌هاي‌ گردشگری کشور آلمان، قلعه نویشوانشتاین اسـت کـه بـه دلیل طراحی شگفت‌انگیز و فضای خیره‌کننده‌اش، بـه طور گسترده بـه عنوان یکی از زیباترین قلعه‌هاي‌ جهان شناخته میشود.

 

✅ مطالب مشابه: معرفی قلعه تاریخی بیرجند + عکس

 

در پایان

امروزه، چنین قلعه‌هایي صرفاً یادگاری از دوران گذشته نیستند. آن ها طعم و کاریزما منحصر بـه فردی را بـه مناظر و جوامع اطراف خود می آورند. بـه خصوص در اروپا، خواهید دید کـه یک قلعه اغلب مرکز شهر قدیمی اسـت. قلعه‌هاي‌ زیبا نیز کنجکاوی ما را برمی‌انگیزد و ما را بـه این فکر می کند کـه زندگی کسانی کـه چنین ثروت و نفوذ فوق‌العاده‌اي را جمع کرده‌اند چگونه بوده اسـت.

جدیدترین مطالب سایت