در فصل زمستان کجای شمال سفر کنیم؟

در فصل زمستان کجای شمال سفر کنیم؟

تابه‌حال سفر بـه شمال در زمستان را تجربه کرده اید؟ بیایید برای یکبار هم شده بی‌خیال سفر در بهار و تابستان شویم و قدر خلوتی شمال در زمستان را بدانیم! ما در این قسمت از مجله تفریحی تالاب لیستی از بهترین مکان هاي‌ دیدنی در فصل زمستان در شمال را منتشر کرده ایم.

 

سفر به شمال در زمستان کجا بریم؟

لذت سفر بـه شمال در زمستان، مثل لذت خوردن بستنی زمستانی اسـت. همان قدر شیرین و دل چسب! فرقی نمی کند بـه کدام‌یک از استان‌هاي‌ شمالی بروید. گیلان، مازندران یا گلستان. هر سه استان بـه‌قدری جاهای جذاب در زمستان دارند کـه شـما را شیفته خود می کنند. دیگر صغری کبری چیدن بس اسـت، بیایید سفر زمستانی‌مان را شروع کنیم و بـه گشت‌وگذار در جاهای دیدنی شمال بپردازیم.

 


مطالب مشابه: عکسهای از طبیعت زیبای شمال


 

1. پارک جنگلی کشپل نور

پارک جنگلی کشپل نور

پارک جنگلی کشپل نور یکی از بهترین جاذبه‌هاي‌ گردشگری شمال در فصل زمستان اسـت کـه با دارا بودن امکانات اقامتی و تفریحی خوب انتخاب خوبی برای یک گردش بـه یاد ماندنی همراه دوستان یا اعضای خانواده محسوب میشود، فضای سبز پر تراکم با هزاران درخت افرای سر بـه فلک کشیده درکنار هشت رودخانه دائمی و فصلی و از همه ی مهمتر تعداد زیادی چشمه‌هاي‌ جوشان زیرزمینی تنها گوشه اي از جذابیت‌هاي‌ این پارک طبیعی می باشد.

 

آدرس : مازندران، نور، 2.5 کیلومتری چمستان، پارک جنگلی کشپل

 

2. جاده سراوان به فومن

جاده سراوان به فومن

مکان های دیدنی مازندران در زمستان

 

جاده سراوان بـه فومن از زیباترین جاده‌هاي‌ گیلان میباشد کـه دقیقا از همان ورودی شهر رشت در مقابل موزه میراث روستایی گیلان واقع در پارک جنگی سراوان آغاز می شود و تا خود شهر فومن خاتمه پیدا می کند، در طول این مسیر رویایی از مناطق سر سبز عبور خواهید کرد.

 

در ساعات اولیه صبح رطوبت بالای هوا و مه صبحگاهی ترکیبی بهشتی برای راننده‌ها ایجاد می کند کـه البته باید نکات ایمنی را هم رعایت کرد تا دچار سانحه نشوید، در جاده سراوان بـه فومن تعداد زیادی روستا، کافه رستوران، سفره خانه و شهر های ریز و درشت وجوددارد کـه میتوانید از ان‌ها بازدید کنید.

 

آدرس : گیلان، رشت، جاده سراوان – فومن

 

3. بام سبز ماسال

بام سبز ماسال

بام سبز ماسال از مهمترین جاهای دیدنی شمال در زمستان میباشد کـه دریک کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد، درصورت پاکیزه بودن هوا از این منطقه میتوانید چشم اندازهای فوق رویایی از سه شهر ماسال، بندر انزلی و صومعه سرا را مشاهده کنید!

 

جاده بام سبز کـه منتهی بـه این مجموعه می شود، دارای تعدادی کافه رستوران و مراکز اقامتی میباشد کـه درصورت تمایل قابل استفاده هستند، این جا در کل برای برپایی پیک نیک، طبیعت گردی و لوکیشن‌هاي‌ ناب عکاسی مناسب اسـت.

 

آدرس : استان گیلان، یک کیلومتری ماسال

 

4. جنگل توسکستان

جنگل توسکستان

جنگل توسکستان گلستان در میان بهترین جنگل‌هاي‌ خاورمیانه نامش همیشه دیده می شود، علت ان علاوه بر تراکم بالای فضای سبز ان؛ وجود درختان چند هزار ساله هیرکانی از جمله افرا، بلوط و توسکا میباشد، این جنگل در امتداد رشته کوه‌هاي‌ البرز و شرقی ترین نقطه ان واقع شده کـه با طبیعت بکر و رنگ‌هاي‌ متنوع طبیعی اش هر روزه میزبان صدها گردشگر داخلی و خارجی می باشد.

 

آدرس : استان گلستان، 20 کیلومتریِ جنوب شرق شهر گرگان، جاده توسکستان

 

5. جنگل دالخالی

جنگل دالخالی

جنگل دالخالی «دالان بهشت» مازندران و لوکیشن فیلم‌هاي‌ مشهور سینمای ایران در یکی از بهترین جاهای دیدنی رامسر واقع درروستای دالخالی میباشد، فاصله رامسر تا جنگل دالخالی 3 کیلومتر بوده ودر مرکز این جنگل جاده‌اي سرسبز با لقب دالان بهشت رویت می شود کـه مسافران با مشاهده ان لحظاتی از شدت زیبایی شوکه می شوند، نیمی از روزهای سال دراین منطقه یک مه نیمه غلیظ دیده میشود و این همه ی ماجرا نیست.

 

آدرس : استان مازندران، رامسر، بعد از روستای گالش محله

 

6. لیلاکوه

لیلاکوه

منطقه ییلاقی لیلاکوه از خود شهر لنگرود سه کیلومتر فاصله دارد، برخی بومیان ان رابا نام لیلی کوه خطاب می کنند، وجود جنگل‌هاي‌ خارق العاده و سبز رنگ، باغ هایي از درختان پرتقال و مزارع کشاورزی چای درکنار برخی امکانات گردشگری و توریستی هم چون کافه رستوران و سفره خانه‌هاي‌ سنتی از ویژگی هاي‌ این محل فوق طبیعی هستند.

 

آدرس : گیلان، لنگرود، کیلومتر 3؛ روستای پرشکوه

 

7. مجتمع ساحلی صدف

مجتمع ساحلی صدف

مجتمع ساحلی صدف آستارا یا ساحل صدف آستارا از با امکانات ترین سواحل این شهرستان در استان گیلان میباشد، بومیان این جا رابا نام ساحل لوندویل سیبلی و داداش آباد خطاب میکنند کـه در واقع همین مجتمع صدف اسـت، برای رسیدن بـه این منطقه دیدنی در جوار دریای خزر جاده این شهرستان بـه سمت تا تالش را تا کیلومتر 7 ادامه دهید تا با مشاهده پناهگاه حیات وحش لوندویل با محل ورود اصلی ساحل روبه‌رو شوید.

 

آدرس : استان گیلان، آستارا، بلوار امام رضا

 


مطالب مشابه: عکس های دیدنی از طبیعت بکر نمک آبرود شمال


 

8. پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود از بهترین جاذبه هاي‌ طبیعی شهرک تفریحی نمک آبرود و برترین جاهای دیدنی شمال در زمستان میباشد کـه با توجه بـه وسعت دویست هکتاری‌اش از مهم‌ترین مناطق اکولوژیکی ایران محسوب می شود، این کـه خط یک تله کابین نمک آبرود در پارک جنگلی نمک آبرود قرار دارد و از سویی دیگر مناطق بکر، چشمه، درختان کهنسال این جا را بـه یک مکان عالی برای طبیعت گردی و پیک نیک در نیمه اول سال تبدیل کرده اسـت.

 

آدرس : مازندران، چالوس، نمک آبرود

 

9. پارک دهکده طلایی آمل

پارک دهکده طلایی آمل

یکی از بزرگ ترین پارک هاي‌ استان مازندران پارک دهکده طلایی آمل میباشد کـه از پر بازدید ترین مکان هاي‌ تفریحی آمل در مرکز شهر اسـت، این بوستان زیبا دارای مسیرهای پیاده روی سرسبز، نیمکت هاي‌ چوبی دلگشا برای استراحت و گفتگو با دوستان بوده کـه درکنار ان امروزه شهربازی طلایی آمل هم در شمال مجموعه اضافه شده اسـت.

 

عبور رودخانه هراز از شرق بوستان و وجود سیزده آب نما در نواحی مختلف پارک دهکده طلایی آمل را بهترین جاذبه گردشگری این شهر تبدیل کرده اسـت، دراین تفریح می توانید از موزه تاریخ آمل، پل معلق آمل و پل تاریخی دوازده چشمه در حوالی این پارک دیدن کنید.

 

آدرس : مازندران، آمل، خیابان معلم

 

10. بلوار ناهارخوران

بلوار ناهارخوران

مکان های دیدنی شمال کشور در زمستان

 

بلوار ناهارخوران گرگان در واقع طولانی ترین و زیباترین خیابان گرگان میباشد کـه قبل از رسیدن بـه پارک جنگلی ناهارخوران باید ان را طی کنید، برخی از بومیان هر روزه دراین محدوده در قلب جنگل‌هاي‌ گلستان اقدام بـه پیاده روی میکنند ودر ساعات غروب آفتاب تا بامداد مسافران زیادی دراین محدوده گشت و گزار می‌نمایند،

 

در دو طرف این بلوار دیدینی تعداد زیادی مرکز خرید، مجتمع‌هاي‌ تفریحی، رستوران و فست فود دایر شده کـه تقریباً هر نوع نیاز مسافران را تامین میکنند.

 

آدرس : گرگان

 

11. پارک جنگلی بابلکنار

پارک جنگلی بابلکنار

پارک جنگلی بزچفت کـه در گذشته با نام پارک جنگلی بابلکنار در میان گردشگران شناخته می ‌شد، امروزه بـه یک منطقه نمونه گردشگری در استان مازندران تبدیل شده اسـت، این پارک هفتصد و شصت هکتاری با فضای سبز ایده آل، چشمه‌هاي‌ طبیعی و درختانی سر بـه فلک کشیده مقصد همیشگی مسافران در نیمه اول سال می شود، درصورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی منطقه میتوانید شب را دراین پارک جنگلی زیبا سپری کنید کـه البته این امر مستلزم دارا بودن تجهیزات شب خوابیست، سرویس بهداشتی و بوفه مواد غذایی دراین دایر شده اسـت.

 

آدرس : مازندران، بابل، پارک جنگلی بابلکنار

 

12. جاده توسکستان

جاده توسکستان

جاده توسکستان و وضعیت جاده توسکستان برای علاقه مندان بـه جاده هاي‌ کوهستانی و جنگلی بـه جاذبه‌اي دیدنی بدل شده اسـت، عکس هوایی جاده توسکستان را کـه در بالا مشاهده میکنید، خود نمایانگر همه ی چیز می باشد، این جاده با طول یکصد و سی کیلومتر بین دو شهر گرگان در استان گلستان و شاهرود در استان سمنان قرار دارد، تقریباً نود کیلومتر این مسیر پوشیده از جنگل‌هاي‌ رویایی اسـت کـه در هر فصل بـه رنگ‌هاي‌ مختلف در می آید.

 

آدرس : جنوب گرگان

 

13. ساحل گیسوم

ساحل گیسوم

بدون شک از بهترین جاذبه هاي‌ طبیعی گیلان ؛ ساحل گیسوم تالش در جوار پارک جنگلی گیسوم منطقه نمونه طبیعی و تفریحی ایران می باشد، اجاره ویلا در ساحل گیسوم امروزه بـه ترند یک گوگل تبدیل شده و مردم سعی دارند چند شب رویایی را دراین منطقه فوق دیدنی با تفریحات لاکچری سپری کنند.

 

آدرس : گیلان، 17 کیلومتری تالش

 

14. جنگل الگندره

جنگل الگندره

جنگل النگدره گرگان یکی از بکرترین جاهای دیدنی شمال در زمستان می باشد کـه قابلیت بازدید در تمام فصول سال را داراست، علت ان وجود این منطقه در موقعیتی خاص اسـت کـه گردشگران این امکان را دارند زیبایی‌هاي‌ طبیعت را در هر فصل از سال تماشا کنند.

 

آدرس : گرگان، 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان، پارک جنگلی النگدره

 


مطالب مشابه: بهشت گمشده شمال ایران کجاست؟ «+فیلم»


 

در پایان

دوستان عزیز این کـه جاهای دیدنی شمال در زمستان کجاست با توضیح داده‌ایم، اما باید بدانید جاده‌هاي‌ شمال کشور در طول این فصل از خطرناک‌ترین مسیرهای زمینی ایران می شوند کـه در ان یخبندان، برف، باران، مه و عدم دید مستقیم زیادی وجوددارد، دقت همراه داشتن زنجیر چرخ، تجهیزات گرمایشی و از همه ی مهمتر آرامش در سفر را رعایت کنید تا یک سفر خوب تبدیل بـه بدترین خاطره زندگی شـما نشود!

جدیدترین مطالب سایت