سفر به دشت ها و دره های سرسبز ایران

سفر به دشت ها و دره های سرسبز ایران

سفر به دشت ها سرسبز ایران

درایران تشکیل شده از جنگل هاي بزرگ، چراگاه هاي گسترده و جریان هوا فضای آسمانی و خاصی را تشکیل می‌دهند. همینطور این منطقه یک مکان شگفت انگیز برای یادگیری گویش مازنداری و فرهنگ روستاییان محلی نیز می باشد.دشت لار در دامنه قله دماوند نشسته هست. این دشت خوشگل با دقت به اکوسیستم هاي متنوع آن، منزل پرندگان، خزندگان، پستانداران و دوزیستان مختلفی هست.

 

به گزارش تالاب : شاید هنوز بعضی از ایرانیان وقتی به گردشگری در ایران فکر میکنند، اکثر مکان هاي تاریخی مثل تخت جمشید و مساجد بی نظیر زیبای اصفهان و شیراز به ذهنشان خطور کند.

 

در حالی‌که این مکان هاي جالب گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند، اما نباید از طبیعت عالی ایران غافل شد. امروز می خواهیم به معرفی ۷ دره و دشت سرسبز در ایران بپردازیم. برای رسیدن به این دره هاي جالب و ارزشمند، با ما سفر کنید!

 

دره الموت قزوین

سفر به دشت ها و دره های سرسبز ایران

 

دره الموت در بین دشت هاي خشک قزوین و تپه هاي جنگلی استان مازندران واقع شده هست و پاداش کسانی هست که این مسیر را برای سفر خود گزینش می‌کنند. در این مسیر شما در بین صخره هاي ماسه سنگی و از کنار روستاهای گوناگون می گذرید. احتمالا شاهد یک یا دو چوپان خواهید بود که گله ي خود را به چراگاه آورده اند.

 

در غیر اینصورت و از راه دیگر باید از زیر نور آفتاب داغ، به تنهایی بگذرید و به خرابه هاي قلعه الموت برسید. ممکن هست مسیر قلعه بسیار دورتر از آنی باشد که در ذهن داشته باشید، اما پیش نمایش جذاب و جالب آن ارزش صعود به این قلعه را دارد.

 

دره ستارگان قشم

سفر به دشت ها و دره های سرسبز ایران

 

یک دنیای شگفت انگیز در جزیره قشم به نام دره ستارگان وجود دارد که یک شاهکار زمین شناسی هست. فرسایش باد و باران در طول سالیان متمادی، باعث ایجاد این منطقه ي هیجان انگیز شده هست، اما مردم محلی اعتقاد دارند که یک شهاب سنگ یک‌بار بر روی آن افتاده هست و این ساختارهای سنگی راکه به شکل صورت انسان میباشند را به وجود آورده هست. همینطور بعضی افسانه هاي محلی حکایت از این دارد که این دره توسط جن ها سوراخ شده هست.

دره رنگین کمان هرمز

سفر به دشت ها و دره های سرسبز ایران

در نزدیکی قشم، جزیره هرمز واقع شده هست: یک پدیده زمین شناسی دیگر! این جا منطقه اي به نام دره رنگین کمان هست که نام خود را با دقت به طیف وسیعی از رنگ ها به دست آورده هست.

 

در این جا که هر سنگ یک سایه و رنگ متفاوتی از قرمز، زرد یا بنفش هست؛ انگار یک هنرمند از زمین بعنوان بوم نقاشی بهرهگیری کرده هست! بهتر هست که سفر به این سرزمین عجایب خوشگل را در زمستان که هوا خنک تر هست انجام دهید.

 

دره طالقان

سفر به دشت ها و دره های سرسبز ایران

در طالقان که از ۷۶ روستای کوچک تر تشکیل شده هست، دره هاي زیادی وجود دارد. هنگام عبور از بالای کوه و وارد شدن به این منطقه، دره را می‌بینیم.

 

دره اي آرام که در دامنه ي آن آب زلال جاری هست و منزل هاي روستایی زیبایی در اطراف تپه قرار دارد. در دره طالقان، شاهد درخت هاي گردو در اطراف رودخانه ها هستیم و صدای اسب هاي وحشی و صدای زنگوله ي گوسفندان به گوش میرسند. این جا مکانی امن برای فرار از هیاهوی شهر هست.

 

دشت لار

سفر به دشت ها و دره های سرسبز ایران

 

دشت لار در دامنه قله دماوند نشسته هست. این دشت خوشگل با دقت به اکوسیستم هاي متنوع آن، منزل پرندگان، خزندگان، پستانداران و دوزیستان مختلفی هست. هنگامی که چشم انداز دشت لار با گل هاي زرد و قرمز وحشی و رنگارنگ پوشیده شده هست، کنتراست دوست داشتنی و بی نظیری را با آب هاي لاجوردی سد لار ایجاد می‌کند. برترین زمان بازدید از این دشت خوشگل در حاشیه تهران، بین ماه هاي اردیبهشت تا خرداد هست.

 

تنگه شیرز کوهدشت

سفر به دشت ها و دره های سرسبز ایران

 

استان لرستان به خاطر زیبایی طبیعی آن شناخته شده هست. زیبایی اي که آن را می‌توان به تمامی در دره شیرز واقع در ۴۵ کیلومتری شمال شهر کوهدشت دیدن کرد. این جا برای گردشگران، چشم اندازی منحصر به فرد هست.

 

مکانی که در آن میتوانند از طریق دره و در امتداد رودخانه سیمره حرکت کنند و شاهد ستون هاي بلند سنگی و آبشار زیبای آن باشند. به دلیل خنکی این منطقه در تابستان، این فصل برترین زمان برای بازدید می باشد.

 

دره دوهزار تنکابن

سفر به دشت ها و دره های سرسبز ایران

 

دره دوهزار در نزدیکی تنکابن در استان مازندران در امتداد دریای خزر قرار دارد و هنوز هم با عنوان سابقش یعنی شهسوار نامگذاری شده هست. در جنگل دوهزار و دره ي آن، آرامش ذهن و همینطور آب و هوای خنک و دلپذیر در بین گرمای تابستان، منتظر بازدید کنندگان هست

 

در این منطقه جنگل هاي بزرگ، چراگاه هاي گسترده و جریان هوا فضای آسمانی و خاصی را تشکیل می‌دهند. همینطور این منطقه یک مکان شگفت انگیز برای یادگیری گویش مازنداری و فرهنگ روستاییان محلی نیز می باشد.

جدیدترین مطالب سایت