چک لیست تحصیل در کانادا 2024

چک لیست تحصیل در کانادا 2024

کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته و توسعه یافته، توانسته است بستر مناسبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم سازد. کانادا از نظر سیستم آموزشی و تحصیلی در رتبه سوم جهان قرار دارد؛ به همین خاطر بیشتر دانشجویانی که قصد پیشرفت در رشته خود را دارند، به فکر تحصیل در این کشور هستند.

 

در این کشور بیشتر مردم مدرک دانشگاهی دارند، از این رو کانادا با سوادترین کشور دنیا محسوب می‌شود. همچنین کانادا نه از نظر تحصیلی بلکه از نظر کیفیت زندگی یکی از کشورهای برتر دنیا محسوب می‌شود. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که قصد تحصیل در کانادا را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

اقامت دائم در کانادا

مهاجرت به کانادا و تحصیل در آن، به دلیل شرایط خوب اقتصادی و تحصیلی در اولویت بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت دارند، قرار دارد. روش های زیادی ( نظیر خرید بیزینس، خرید ملک، سرمایه گذاری) برای اخذ اقامت دائم در کانادا وجود دارد که یکی از مهم‌ترین روش‌ها از طریق بورسیه تحصیلی است.

دانشجویان از هر کشوری که موفق به کسب مدرک خود از دانشگاه‌های کانادا شده‌اند یا تجربه کاری در این کشور دارند می‌توانند جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

 

یادگیری زبان در کانادا

شاید آشنا نبودن به زبان انگلیسی برای بعضی‌ها دغدغه ایجاد کند و برایشان سخت به نظر برسد ولی در کانادا امکان یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی برای دانشجویان فراهم است. دانشجویان می‌توانند بعد از اتمام تحصیلات خود با تسلط بر یکی از زبان‌ها برای اخذ اقامت دائم در این کشور اقدام کنند.

 

هزینه های تحصیل در کانادا

یکی دیگر از دلایلی که بیشتر دانشجویان علاقه زیادی برای تحصیل در کانادا را دارند این است که کانادا از نظر هزینه‌های تحصیلی نسبت به کشورهای هم سطح خود مقرون به صرفه‌تر است. هزینه تحصیلی دانشگاه‌های کانادا نسبت به سایر دانشگاه‌های کشورهایی مثل انگلستان و آمریکا و دیگر کشورهای برتر دنیا خیلی پایین‌تر است و به همین دلیل افراد زیادی به دنبال تحصیل در این کشور هستند..

 

مدارک لازم برای تحصیل در مدارس کانادا

همانطور که گفتیم کشور کانادا هم از نظر کیفیت زندگی هم از نظر شرایط تحصیلی یکی از کشور‌های برتر دنیا محسوب می‌شود؛ از این رو افراد زیادی تحصیل در مدارس کانادا را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند. افراد در اولین مرحله باید برای اخذ پذیرش مدارس اقدام کنند.

 

برای اخذ پذیرش مدارس کانادا به مدرک خاصی نیاز نیست و فقط دانش آموزان باید فرم مدرسه یا مدارس مدنظر خود را پر کنند و طبق دستورالعمل‌ها ارسال کنند. برای تحصیل در مدارس کانادا دانستن زبان انگلیسی و فرانسوی الزامی است؛ اما ارائه مدرک لازم نیست. مجموع مدرک‌های لازم که شامل مدارک هویتی افراد و سوابق تحصیلی قبلی است توسط سفارت کانادا بررسی می‌شود.

 

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

در هر کشور و هر دانشگاهی قواعد و قوانین خاصی برای پذیرش دانشجو دارند، برای مثال برای یک دانشگاه سطح زبان بالا ملاک است و یا برای دیگری ممکن است معدل تحصیلی مهم تر باشد؛ از این رو دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاهی را دارند باید از شرایط اخذ پذیرش و قواعد و قوانین آن دانشگاه مطلع باشند.

اگر بخواهیم به کلیت مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا و اخذ پذیرش در دانشگاه‌ها اشاره کنیم می‌توانیم موارد زیر را ذکر کنیم.

 

  • مدارک شناسایی(ترجمه شده)
  • حداقل معدل 14
  • مدارک سوابق تحصیلی قبلی(ترجمه شده)
  • مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی
  • کپی پاسپورت
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیل در کانادا (مقطع لیسانس)

افراد بسیار زیادی علاقه دارند بعد از به اتمام رساندن دوره دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم، تحصیلات دانشگاهی خود را در کشور کانادا ادامه دهند. در این صورت افراد باید اقدام به اخذ مدرک زبان (حداقل نمره مورد قبول در مقطع لیسانس آیلتس 6 است) کنند.

در بعضی از دانشگاه‌ها در کانادا از شما مدرک زبان نمیخواهند اما پیش از ورود باید یک دوره زبان را یاد بگیرید تا سطح زبان شما مناسب آن کشور باشد. دوره لیسانس در دانشگاه‌های کانادا 4 سال است؛ البته این دوره با توجه به قوانین دانشگاه‌ها شاید متغیر باشد.

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیل در کانادا (مقطع فوق لیسانس)

اگر می‌خواهید برای ادامه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس اخذ پذیرش نمایید، باید به یکسری نکات توجه کنید. برای اینکه شما بتوانید در این مقطع در دانشگاه اخذ پذیرش شوید باید حداقل نمره قبولی شما در مقطع کارشناسی 13 باشد و نمره زبان شما همانند مقطع لیسانس باید 6 باشد.

 

اگر نمره زبان شما بالاتر هم باشد یک امتیاز مثبت برای شما محسوب می‎‌شود. دوره فوق لیسانس در دانشگاه‌های کانادا بستگی به رشته تحصیلی و شرایط آن دارد ولی عموما 1 یا 2 ساله است، که می‌تواند پژوهش محور یا به‌صورت حضور در کلاس درسی و یا ترکیبی از این دو نوع باشد.

 

حداکثر سن مورد نیاز برای اخذ پذیرش این دوره 32 سال گزارش شده است که باید پیش از رسیدن به این سن اقدامات لازم را انجام دهید. در کشور کانادا دانشجویانی که در این دوره تحصیل می‌کنند می‌توانند به‌صورت پاره وقت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. مدارک سوابق تحصیلی مقاطع پیشین، مدرک زبان و ریزنمرات نیاز است.

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیل در کانادا

مدارک لازم برای ویزای تحصیل در کانادا (مقطع دکتری)

این مقطع هم تقریبا همانند مقاطع قبلی است با این تفاوت که حداقل نمره زبان شما باید 7 باشد. این دوره معمولا 3 تا 5 سال طول می‌کشد که متشکل از دوره های پژوهشی، آموزشی و پروژه‌های مختلف است؛ همچنین دانشجویان این رشته می‌توانند برای انجام پروژه‌های خود با شرکت‌ها همکاری کنند.

 

در این مقطع یک تفاوت نسبت به مقاطع قبلی وجود دارد، شما باید در این مقطع استاد مورد نظر خود را پیدا کنید و با آن مکاتبه کنید؛ در واقع شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکتری در کانادا به این صورت است که شما باید نسبت به حوزه کاری و رشته تحصیلی خود استاد مورد نظر آن رشته را پیدا کنید و آن را متقاعد کنید که شما را به عنوان دانشجو بپذیرد.

 

لیست مدارک لازم برای ویزای تحصیل در کانادا

شما بعد از اینکه مدارک را برای اخذ پذیرش دانشگاه ارسال کردید باید منتظر بمانید تا از مرکز علمی یا دانشگاهی که مدارک را ارسال کردید پذیرش شوید. به محض پذیرش، شما باید اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی نمایید. برای گرفتن ویزای تحصیلی باید مراحلی را طی کنید که این مراحل به شرح زیر هستند:

  • ارائه برگه عدم سوء پیشینه
  • سوابق بالینی مبنی بر سلامت جسمانی و روانی
  • پس از درخواست باید مدارک لازم را ارسال نمود
  • انجام اعمال بیومتریک در کنسولگری
  • مدارک لازم برای تایید تمکن مالی

 

مدارک کلی برای اخذ پذیرش تحصیل در کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا و تحصیل در آن را دارید، در هر مقطعی که باشید لازم است برخی مدارک جمع‌آوری و ارائه دهید. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک هویتی
  • مدارک شغلی
  • مدارک مالی

 

نتیجه گیری

سالیانه افراد بسیاری با هدف تحصیل، به کشور‌های مختلفی مهاجرت می‌کنند. کانادا یکی از کشور‌های پرطرفدار در بین مهاجرین است؛ چرا که کانادا از لحاظ سطح علمی در رتبه‌های برتر است. البته این امر به راحتی شکل نگرفته و لازم است برخی مدارک جمع آوری و ارائه دهید. موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری مرکزی معتبر با مشاورین و وکلای خبره است که شما را در انجام این امر یاری می‌کنند.

جدیدترین مطالب سایت