رشد صنعت گردشگری در سال 2018

رشد صنعت گردشگری در سال 2018

گردشگری در سال جدید

 

در سال 2018 همینطور که پیش بینی میشود رشد گردشگری و سفر بیشتر خواهد بود.

 

گردشگری در سال 2018 , دراین مقاله بر اساس پژوهش هاي گوناگون انچه انتظار میرود درسال 2018 به نسبت سال 2017 در زمینه سفر و گردشگری پیش آید را برای شما شرح میدهیم:

مقاصد نامعلوم

رشد صنعت گردشگری در سال 2018

با دقت به مشکلات رو به رشد درمورد توریسم بیش از ظرفیت در شهر های بزرگ، گردشگران درسال جدید بیشتر به دنبال مقاصد و مسیرهای کمتر دیده شده هستند. در کشور ما نیز در شهرهایی هم چون هم چون مشهد که با دقت به حجم انبوه مسافر و مشکلاتی که به دنبال دارد

 

هم چون ترافیک هاي سنگین، آلودگی و…. مردم محلی مشهد ترجیح می‌دهد در ایام تعطیلی از شهر های خود بیرون بروند چرا که کیفیت زندگی دراین ایام تحت تاثیر قرار گرفته و رو به افول است.

 

با دقت به این موارد درسال جدید مردم بیشتر تمایل دارند تا بجای سفر به شهر های بزرگ و مملو از جمعیت به شهر های دیدنی و کوچکتر اطراف سفر کنند.

 

بعنوان مثال بجای رزرو هتل در مشهد، به دنبال رزرو اقامتگاه هاي بومگردی و بکر و کمتر دیده نشده در اطراف این شهر باشند یا شهر های کوچکتر هم چون نیشابور که مملو از آثار تاریخی و دیدنی هاي طبیعی زیباست را جای گزین قرار دهند.

توریسم آشپزی

رشد صنعت گردشگری در سال 2018

درسال گذشته هر چیز مربوط به غذا تحت تاثیر عکسهای غذا هاي جذاب و رستوران هاي لوکس در اینستاگرام بود. آینده توریسم آشپزی از رفتن به رستوران هاي سرشناس پیش گیری کرده و به سوی تجربه غذا هاي اصیل و با قدمت میل میکند. بازدید از بازارهای محلی و غذا خوردن با مردم بومی حتی در منزل هاي آن ها گرایش جدید و جذابی برای مسافرانی است که در جستجوی مقاصد بکر و کشف نشده است.

سفر و کار

رشد صنعت گردشگری در سال 2018

درسال گذشته سفر های کاری بیشتر به این شیوه بود که کارمندان بعد از ماموریت کاری چند روز اضافه را برای استراحت و گردش در شهر مقصد می ماندند. سال جاري اما گسترش سفر های کاری در حد چند روز کافی نخواهد بود.

 

در عوض با دقت به رشد و پیشرفت تکنولوژی و فراهم بودن اینترنت پر سرعت در هر مکانی، کار کردن به صورت دورکاری و بعنوان یک نیروی تمام وقت یا حتی نیمه وقت در سراسر دنیا بسیار متعارف و رو به گسترش است.

 

با این شرایط در حالیکه برای یک هفته اقدام به رزرو هتل در کیش کرده ودر حال تفریح و سیاحت دراین شهر ساحلی هستید هم زمان کارهای روزانه را نیز پیگیری کرده و کسب درآمد میکنید.

 

هتل هاي متمرکز بر اجتماع
تعداد زیادی از هتل ها تلاش خودرا درسال جاری، بجای افزایش اتاق هاي فردی، بر روی ایجاد فضاهای بزرگ اجتماعی متمرکز کرده اند. امروزه مسافران بیشتر به دنبال اقامتگاه ها و هتل هایي هستند که در عین حفظ حریم شخصی انها، دارای فضاهای طراحی شده اي هستند تا بتوانند دور هم جمع شوند. حتی در دوران رزرو هتل، دارا بودن کافی شاپ هایي که 24 ساعت خدمات عرضه می‌دهند نیز یک امتیاز خوب برای هتل ها به شمار می‌رود چرا که به رفت و آمد بیشتر افراد با یک دیگر کمک میکند.

تکنولوژی جدید هتل

رشد صنعت گردشگری در سال 2018

سرمایه گذاری بر تکنولوژی هاي جدید یک تقدم برای هتل ها درسال جدید به شمار می‌رود. بعنوان مثال از آنجایی که شهر تهران مقصد بسیار از مسافران تجاری است، در دوران رزرو هتل در تهران میتوانید به اهمیت داشتن اینترنت پر سرعت در هتل پی ببرید.

 

از این رو اکثر هتل ها در تلاش برای فراهم آوردن اینترنت پر سرعت با پهنای باند بالا برای میهمانان خود هستند.

 

همینطور اهمیت به مواردی هم چون استفاده از هوش مصنوعی در جهت هوشمند سازی هرچه بیشتر هتل در قسمت هایي هم چون چک کردن خودکار ورود و خروج درسال جدید بسیار مورد دقت قرار دارد.

 

منبع : ایران هتل آنلاین

جدیدترین مطالب سایت