جاذبه های گردشگری تقلبی در چین + تصاویر

جاذبه های گردشگری تقلبی در چین + تصاویر

جاذبه های گردشگری تقلبی در چین

در چین کپی بناهای تاریخی معروف زیادی را خواهید دید که بسیار عجیب است. عجیب بخاطر اینکه چین خود کشوری با تاریخ و تمدن است و حال برای جذب گردشگر از هیچ فرصتی نمیگذرد.

 

به گزارش تالاب در شرایطی که چین با تاریخ چند هزار ساله و در اختیار داشتن آثار تاریخی ارزشمند و محوطه‌های طبیعی زیبا از تمامی شرایط لازم برای جذب گردشگران برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 با جذب 100 میلیون گردشگر به مقصد نخست گردشگری جهان تبدیل شود، طی سال‌های اخیر جذب گردشگر با جاذبه‌های گردشگری تقلبی نیز در این کشور به شدت رواج پیدا کره است.

 

طی روزهای اخیر نمونه تقلبی از مجسمه مشهور «ابوالهول» مصر در چین که با هدف جذب گردشگر ساخته شد، اعتراضات زیادی را در پی داشت تا آنجا که چینی‌ها از تخریب آن خبر دادند. این مجسمه با 80 متر طول و 30 متر عرض در صحراهای استان «هبی» چین ساخته شده و طی هفته‌های اخیر هزاران گردشگر را جذب خود کرده است.

 

در این شرایط بسیاری فکر می‌کنند که چینی‌ها تنها نمونه تقلبی ابوالهول را ساخته‌اند، اما بررسی‌های سایت معتبر “بیزنس اینسایدر” نشان می‌دهد که چینی‌ها نمونه تقلبی 10 جاذبه گردشگری دیگر مشهور جهان را ساخته و یا مشغول ساخت آن هستند.

 

** «برج ایفل»

«برج ایفل» که در شهر زیبای پاریس – مقصد نخست گردشگری جهان – قرار دارد، یکی از جاذبه‌های برتری گردشگری جهان است که سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است.

این برج توسط معماری به نام «گوستاو ایفل» در سال ‌1889 به عنوان هسته‌ مرکزی نمایشگاه بین‌المللی پاریس ساخته شد و تا سال 1929 مرتفع‌ترین ساختمان جهان بود و همواره نماد پاریس محسوب می‌شود.

 

به همین دلیل چینی‌ها به فکر کپی‌برداری از این شاهکار معماری برای جذب گردشگر افتادند که حاصل آن خلق نمونه‌ تقلبی از برج ایفل در شهر «هانگژو» چین است.

 

** «استن‌هنج»

بنای تاریخی «استن‌هنج» در انگلیس یکی از پنج جاذبه برتر گردشگری این کشور است. طبق افسانه‌ها استن‌هنج توسط شیطان و با استفاده از سنگ‌هایی که از زنی در ایرلند خریده بود، ساخته شده است.

 

البته محققان با استناد به نوع قرار گرفتن تکه سنگ‌های بزرگی که استن‌هنج را تشکیل داده بر این باورند که این بنای تاریخی یک معبد، آرامگاه، محل گردهمایی یا نوعی تقویم بوده است. در این شرایط چینی‌ها اقدام به ساخت یک نمونه تقلبی از این بنای تاریخی در شهر گردشگری «هفی» در شرق چین کرده‌اند.

 

** «مجسمه‌های بودا»

پس از آنکه در سال 2001 نیروهای طالبان «مجسمه‌های بودا» در افغانستان را با دینامیت و سلاح‌های جنگی ویران کردند، اکنون با گذشت بیش از یک دهه از آن تراژدی فرهنگی، چینی‌ها سرگرم ساخت نمونه تقلبی آن در پارکی در شهر «هاینان» این کشور هستند که پروژه ساخت آنها مراحل پایانی را سپری می‌کند. مجسمه‌های اصلی با ۵۵ متر و ۳۷ متر که تا پیش از نابودی بزرگترین مجسمه‌های بودا در جهان بودند و در قرن ششم میلادی، زمانیکه «بامیان» افغانستان یک منطقه مقدس بوده، در دل کوه خلق شده‌ بودند.

 

جاذبه های گردشگری تقلبی در چین + تصاویر

** «کارناک»

مجموعه‌ی تاریخی «کارناک» در سواحل شرقی رود نیل در منطقه‌ی «تبس» در مصر قدمتی 3500 ساله دارد. معابد کارناک بارها باز‌سازی شده و توسعه یافته‌اند. به همین دلیل، آثار تاریخی متفاوتی را از دوره‌های مختلف حکومت فراعنه بر مصر، به‌ویژه عصر طلایی فراعنه را می‌توان در این مجموعه مشاهده کرد.

 

این مجموعه‌ی تاریخی شامل 63 بناست که هریک از آن‌ها یک شاهکار معماری‌اند و شیوه‌ی ساخت و رنگ‌آمیزی برخی از بناهای آن کاملا منحصربه‌فرد است. در این شرایط چینی‌ها در مورد کارناک هم بیکار نشسته‌اند و اقدام به ساخت یک نمونه تقلبی از این مجموعه تاریخی در پارکی در شهر گردشگری «ووهان» کرده‌اند.

 

جاذبه های گردشگری تقلبی در چین + تصاویر

 

** «برج پیزا»

«برج کج پیزا» در شهر پیزا ایتالیا با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان به شمار می‌رود. این برج با 57 متر ارتفاع و پوششی از سنگ مرمر سفید در دوره رنسانس ساخته شد و طی قرن‌ها به دلیل کج بودن به نماد شهر پیزا و یکی از نمادهای ایتالیا تبدیل شده و در سال ۱۹۸۷ نیز توسط یونسکو به میراث فرهنگی پیوست. از سال 2012 یک نمونه‌ تقلبی از این برج در شانگهای که حدود یک چهارم نمونه اصلی است در حال ساخت بوده و به‌زودی میزبان گردشگران خواهد بود.

 

جاذبه های گردشگری تقلبی در چین + تصاویر
 

 ** «کاخ کنگره»

«کاخ کنگره» در واشنگتن آمریکا که بسیاری آن را با‌ کاخ‌سفید اشتباه می‌گیرند، به عنوان یکی از نمادهای آمریکا در فاصله سال‌های ۱۷۹۳ تا ۱۸۲۳ به سبک معماری نئوکلاسیک آمریکایی ساخته شد و طی سال‌ها بارها توسعه یافت. اکنون در شهر «ووکسی» چین ساختمانی وجود دارد که در دهه 90 با تقلید از کاخ کنگره ساخته شد و در حال حاضر از آن به عنوان یک موزه استفاده می‌شود.

** روستای «هالستات»

روستای «هالستات» یکی از زیباترین روستاهای اتریش است که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است. از سال‌ها قبل نمونه تقلبی این روستا در چین در کنار دریاچه‌ای در منطقه «گوانگدونگ» در جنوب این کشور با هزینه 940 میلیون دلاری ساخته شده و شامل برج ساعت، کلیسا، خانه‌های چوبی به سبک اروپایی و دیگر ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت است که ساخت آن موجب خشم ساکنان روستای اصلی و مقامات فرهنگی اتریش شد.

 

** «خانه اپرا»

«خانه‌ اپرا» که یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری به شمار می‌رود، در شهر ساحلی سیدنی استرالیا قرار دارد. این بنای زیبا توسط طراح و معمار مشهور دانمارکی «یورن اوتزان» طراحی شده و از لحاظ هنری یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است.

 

این مکان که پوسته‌ی حلزونی شکل آن شامل یک میلیون و ‌٥٦ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است، شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران و تعداد زیادی فروشگاه است. به دلیل همین جذابیت،‌ از سال‌ها قبل ساختمانی مشابه خانه اپرا در ابعاد کوچکتر در پارکی در پکن ساخته شده که به عنوان یک مرکز هنری چند سالن تئاتر و کنسرت را در خود جای داده است.

 

جاذبه های گردشگری تقلبی در چین + تصاویر

** «کلزیوم»

«کلزیوم» مشهور ایتالیا در شهر تاریخی رم در شرایطی میزبان بیش از 7 میلیون گردشگر در سال 2013 بود که یکی از مقاصد برتر گردشگری ایتالیا محسوب می‌شود.

 

کلزیوم رم در سال 70 بعد از میلاد در زمان فرمانروایی یکی از امپراتورهای تمدن رم باستان به نام «وسپاسیان» احداث شد و سپس در سال‌های بعد توسط «تیتوس»، پسر «وسپاسیان» گسترش یافت.

 

از سال 2011 ساخت نمونه تقلبی این بنای مشهور در «ماکائو» چین در حال انجام بوده که تاکنون حدود نیمی از پروژه ساخت آن پایان یافته است.

 

جاذبه های گردشگری تقلبی در چین + تصاویر

** «هاگوارتز»

مدرسه جادوگری «هاگوارتز» براساس داستان‌های «هری پاتر» یک مدرسه جادوگری سرّی با سبک خاص معماری به شکل یک قلعه بوده است. در داستان‌های هری پاتر هاگوارتز قلعه بزرگی است که بر دامنه کوهی بنا شده است.

 

درون قلعه نیز از برج‌های بلند و راه روهای پیچ در پیچ تشکیل شده و راه‌های مخفی فراوانی دارد. چینی‌ها از سال‌ها قبل احداث ساختمانی عظیم شبیه به هاگوارتز در شهر «هبی» را آغاز کرده‌اند و قرار است پس از پایان پروژه ساخت در سال 2015 به یک جاذبه گردشگری و آکادمی هنرهای زیبا تبدیل شود.

 

جاذبه های گردشگری تقلبی در چین + تصاویر
 
 
جدیدترین مطالب سایت