دیدنی ترین خیابان های دنیا (33 خیابان)

دیدنی ترین خیابان های دنیا (33 خیابان)

دیدنی ترین خیابان هاي‌ دنیا : یک کافه مد روز، یک رستوران با مفهوم آشپزی کـه جمعیت را بـه خود جذب میکند، فروشگاه‌هاي‌ منحصربه‌فردی کـه مطمئناً غذا هاي محلی را پیدا می کنید، مکان‌هاي‌ تاریخی مخفی… دانستن خیابان‌هاي‌ جهان کـه باید حتما از ان بازدید کنید، میتواند شانس یک مسافر را برای زندگی دریک تجربه کشف واقعی بهینه کند. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از دیدنی ترین خیابان هاي‌ دنیا را منتشر کرده ایم.

 

33 جالب ترین خیابان های جهان

زندگی خیابانی: این تنها زندگی اسـت کـه ما می شناسیم. بـه طور جدی، خیابانها جایی هستند کـه اکثر ما زندگی خودرا در ان می گذرانیم – در حال گذراندن وقت، خوردن، نوشیدن، کار کردن، خوابیدن و گاهی اوقات انجام برخی حرکات رقص خجالت آور.

 

اگر پارک‌ها ریه‌هاي‌ شهر هستند، خیابان‌ها رگ‌هاي‌ ان هستند کـه شهرنشینان را هرروز مانند سلول‌هاي‌ خونی کوچک پر استرس اما شاد بـه اطراف میبرند. زندگی خیابانی چیزی اسـت کـه بـه مکان هایي کـه زندگی می کنیم احساس سرزندگی می دهد. کـه باعث می شود خیابانها بـه نوعی معامله بزرگ شود.

 

چرا این را بـه شـما می‌گوییم؟ زیرا هر سال، ما از هزاران شهرنشین در سراسر جهان برای نظرسنجی خود امتحان میکنیم. و امسال از بیش از 20000 نفر این سوال پرسیدیم: جالبترین خیابان شهر شـما کدام اسـت؟

 

ما میخواستیم درباره مکان‌هایي کـه مردم محلی دوست دارند بدانیم – جالب‌ترین بخش‌هاي‌ محله‌هاي‌ جهان. هنگامی کـه فهرست کوتاه خودرا از سرزنده‌ترین خیابان‌ها در هر شهری کـه بررسی کردیم، داشتیم، ان را نزد کارشناسان بردیم. سردبیران و همکاران محلی ما، افرادی کـه شهر را مانند هیچکس دیگری نمی شناسند، انتخاب را محدود کردند. بـه نتایج نگاه کنید: رتبه بندی ما درسال 2022 از جالب ترین خیابان هاي‌ سیاره در حال حاضر.

 

از زمان افتتاح فهرست داغ خیابانی ما درسال گذشته، جهان بیشتر بـه سمت عادی شدن حرکت کرده اسـت. تعداد زیادی از مکان‌ها هنوز با محدودیت‌هاي‌ بهداشتی مداوم و همچنین افزایش هزینه‌هاي‌ زندگی مواجه هستند. اما در حال حاضر، افراد بیشتری نسبت بـه هر زمان دیگری از آغاز سال 2020 در شهر خود و برای بازدید از بزرگ ترین شهر های جهان سفر می کنند. جهان درسال 2022 و همچنین جشنی از افرادی کـه انها را خانه خود کرده اند.

 

از خیابان‌هاي‌ بزرگ و میدان‌هاي‌ خرید گرفته تا خیابان‌هاي‌ پشت‌پیاده‌شده و میدان‌هاي‌ سرسبز، این خیابان‌ها مملو از مشاغل مستقل، انسان‌هاي‌ خلاق و هر چیز دیگری اسـت کـه زندگی شهری را درخشان می کند. برای قدم زدن آماده اید؟

 

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های تفریحی ایران در تابستان «+ تصاویر»

 

1. خیابان ولینگتون، مونترال

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

وقتی خیابانی توسط یکی از بهترین بارها و یکی از بهترین رستوران‌هاي‌ جدید در شهر رزرو می شود، هیچ شکی در فاکتور جالب ان وجود ندارد – بـه خصوص وقتی شهر مورد نظر یکی از پایتخت‌هاي‌ غذای جهان اسـت. کوکتل‌بارهای قاتل، رستوران‌هاي‌ ستارگان برانچ، عده اي از بهترین ساندویچ‌هاي‌ شهر و حتی یک ساحل شهری شنی را در ان‌جا قرار دهید، و خیابان ولینگتون وردون را خواهید داشت.

 

این خیابان خوش‌منظره و شلوغ در جنوب غربی مونترال، از یک اغذیه فروشی تازه فرانسوی، پانام، تا کافه مذهبی «لیلی و اولی»؛ خانه تقریبا 200 کسب‌وکار، از جمله یک مغازه شیرینی‌فروشی محلی کاملاً جدید اسـت. تابستان کـه می آید، این تفرجگاه فقط برای پیاده‌روی پیاده‌روی میشود، با سرویس توک توک رایگان کـه شـما را از این سر بـه سر دیگر میرساند. از این خنک تر میشه؟

 

غذای فرانسوی رابا هیچ ادعایی در Bistro Paname بخورید. کوکتل‌هاي‌ Signature را در پاسیو زیبای بار پالکو بنوشید. یک ساندویچ کیکاس از Bossa بردارید و بـه سمت ساحل Verdun بروید، قسمتی از ماسه پنهان در چند قدمی متروی De l’Église.

 

2. خیابان گرترود، ملبورن

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

روزی روزگاری، خیابان گرترود فقط یک گذرگاه پر رفت و آمد فیتزروی بود. اما از آنجایی کـه بقیه مناطق حومه شهر بـه طور پیوسته قربانی اصالت‌گرایی شده‌اند، گرترود – زیبا، بی‌تفاوت و عاری از زندگی شبانه پرحاشیه خواهر و برادرهای نسبتاً شلوغ خود – بـه طور پیوسته مجموعه‌اي از خرده‌فروشی‌هاي‌ مستقل، نوشیدنی و غذاخوری را بـه مجموعه فرهنگی خود اضافه کرده اسـت.

 

علیرغم نزدیکی بـه مرکز شهر، این امتداد 850 متری بـه طرز غیرممکنی سرسبز، کند و آرام بـه نظر می‌رسد. گرترود کـه توسط نماهای فهرست شده در میراث فرهنگی احاطه شده اسـت «و فقدان مشخص پارکینگ غیرمجاز»؛ انرژی بسیار محلی را حفظ می کند. مانند مردمی کـه در اطراف و اطراف ان زندگی می کنند، تقریبا آزاردهنده اسـت. تقریبا.

 

انتخاب عالی سرآشپز در Poodle، کـه در حال حاضر در صدر فهرست بهترین رستوران هاي‌ ملبورن ما قرار دارد. یک شاهکار آرت دکو و چند سطحی با منوی ایتالیایی، فهرست گسترده شراب و چند اثر کلاسیک استرالیایی جذاب.

 

نوشیدنی «انتخاب بارمن» در Everleigh، کـه شـما رابا یک نوشیدنی جدید همراه با تجملات رمانتیک و دنیای قدیم بـه ارمغان می‌آورد. با انبوهی از جوایز و یک مکان ثابت در هر فهرست «بهترین کوکتل بار» کـه می توانید فکرش را بکنید، هیچکس اینکار را مانند Everleigh انجام نمی‌دهد – بـه ما اعتماد کنید، بـه همان اندازه کـه همه ی می‌گویند خوب اسـت.

 

ترجیحاً در نوعی تبدیل انبار بمانید، مانند این ساختمان کارخانه دهه 1930 در Airbnb بـه نام «سکوت». یک اثر هنری سرپوشیده/خارج با یک حیاط خصوصی، سخت نیست کـه ببینید نامش از کجا گرفته شده اسـت.

 

3. جاده بزرگ غربی، گلاسکو

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

هنگامی کـه خورشید در تابستان از بشکه درختکاری شده در جاده بزرگ غربی غروب می کند، احساس می شود هر چیزی ممکن اسـت. جاده تاریخی با رویکرد غربی گلاسکو یک خط مستقیم تقریبا 18 مایلی را از لبه تروساخ تا مرکز شهر قطع می کند.

 

اما این نقطه برتر بین صلیب سنت جورج و باغ‌هاي‌ گیاه‌شناسی اسـت – صبح تا شب پر هیاهو با همه ی چیز از مادران و باباها گرفته تا دانش‌آموزان و هیپسترها – جایی کـه همه ی چیزهای خوب اتفاق می‌افتد. در این جا همه ی چیز از پیتزاهای ارزان قیمت ناپلی و ماء شعیر در Paesano گرفته تا خرید صرفه جویی در Glasgow Vintage Co، West و DUDS را خواهید یافت.

 

صنایع دستی کنار رودخانه در Inn Deep تا کنسرت هاي‌ عرق آور زیرزمین در Hug and Pint دم می کند. اواخر شب در Oran Mor بـه قهوه‌هاي‌ خماری و بوریتوهای صبحانه در Papercup می‌ریزد. غذا را برای همه ی بودجه ها و مناسبت ها بخورید، از منوی مزه نفیس در رستوران میشلین با تزئین Cail Bruich «125 پوند» تا بهترین چیپس و پنیر گلاسکو در فیلادلفیا «زیر چهار پوند».

 

در میخانه اي بـه اندازه اتاق نشیمن The Belle. این یک جواهر کمیاب اسـت: بدون غذا، بدون چیزهای تزئینی، فقط پیت هاي‌ عالی، فضایی دلپذیر و آرام، و آتش باز در زمستان.

 

4. خیابان یونگ کانگ، تایپه

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

هیچ جای دیگری در تایپه مانند خیابان یونگ کانگ وجود ندارد، کوچه اي دلپذیر در محله دنگمن کـه مملو از رستوران هاي‌ عالی، سوراخ هاي‌ روی دیوار پر از تنقلات سرخ شده سنتی، دسرفروشی هاي‌ منحط، بوتیک هاي‌ لوکس و اتاق هاي‌ چای تاریخی با تمام تزئینات تشریفاتی. بـه کنار شهرت غذاخوری، یونگ کانگ بـه خاطر حال و هوای منحصر بـه فرد با ویژگی هاي‌ صنعت گران، از نرمی فروشگاه هاي‌ زنجیره اي کنار گذاشته اسـت: شاهد نجار محلی، داروخانه سنتی و کارگاه هاي‌ جواهرات باشید.

 

دسرهای یخی تراشیده شده را از اسموتی هاوس بخورید، یک ساختمان دو طبقه بسیار زرد رنگ در عدد 15. یخ انبه دانه برف فوق العاده ان با سوربت آن قدر بزرگ و شیرین اسـت کـه باید بـه اشتراک گذاشته شود. آبجوهای کرافت را در باغ آبجوسازی ژانگ من بنوشید – چند تجربه لذت بخش دیگر وجوددارد. هدایای جای گزین را در Littdlework بخرید، از جمله نشان‌هاي‌ گلدوزی شده دست ساز، کیف، کیف، و گوشواره.

 

5. Værnedamsvej، کپنهاگ

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

Værnedamsvej در محله Vesterbro کپنهاگ برای سالها یک مرکز تفریحی بوده اسـت، اما درسال‌هاي‌ اخیر بـه نحوی از نجیب‌سازی و گردشگری نوربرو فوق‌العاده چشم پوشی کرده اسـت و ان را جذاب‌تر کرده اسـت. با گل‌هاي‌ تازه، بوتیک‌هاي‌ زیبا، بارهای شراب، فروشگاه‌هاي‌ پنیر و حتی یک لیسه فرانسوی، چیزی شبیه یک مینی پاریس در پایتخت دانمارک اسـت.

 

بشقاب غذای دریایی سر بـه فلک کشیده در Les Trois Cochons، بهترین «و خودنمایی‌کننده‌ترین» بوستروتک دراین پناهگاه کوچک فرانسوی را بخورید. ممکن اسـت خانواده‌هاي‌ محلی و سوپر مدل‌ها را ببینید کـه بـه صورت متحرک برای ناهار یا شام نشسته‌اند.

 

شراب طبیعی را در فالرنوم بنوشید، یک موسسه جدید کـه بـه دلیل فرآیند تولید شراب «مداخله حداقلی» شهرت دارد. در مورد لذت شراب هاي‌ طبیعی، بیودینامیک و ارگانیک با کارکنان سرشناس و بامزه انها بیشتر بیاموزید. یک کتاب و مجله بردارید و با یک قهوه سیاه در Granola لانه گزینید تا دنیا را تماشا کنید. ممکن اسـت با یک گل‌فروش، یک آشپز، یک پنیرفروش، یک علاقه‌مند بـه شراب یا حتی یک فرد مشهور چت کنید، مانند قرعه کشی Værnedamsvej. 

 

6. جاده Karangahape، اوکلند

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

جاده Karangahape – کـه در اوکلندی ها بـه سادگی بـه عنوان “K Road” شناخته می شود – قلب غیر عادی شهر و خانه جامعه متنوع و رسا از هنرمندان، موسیقی دانان و خلاقان اسـت. تاریخچه چراغ قرمز ان؛ همراه با اضافه شدن جدیدتر گالری‌هاي‌ هنری و کافه‌هاي‌ امروزی در ساختمان‌هاي‌ میراثی، بـه ان شخصیت زیادی میدهد: هر دری بـه چیزی بسیار متفاوت منتهی می شود.

 

کلوب‌هاي‌ همجنس‌گرایان، بارها و کاباره‌هاي‌ سبک اسپیکر درکنار فروشگاه‌هاي‌ دستفروشی، کتاب‌فروشی‌هاي‌ دست دوم، و فروشگاه‌هاي‌ ضبط مستقل قراردارند. نقاشی‌هاي‌ دیواری هنر خیابانی کـه دیوارهای پارکینگ‌ها و پله‌هاي‌ پاساژ تاریخی سنت کوینز را تزیین میکنند، شکوفایی رنگ‌هاي‌ بیشتری را اضافه می کنند. سبک خیابان K Road را از بوتیک‌هاي‌ قدیمی و قدیمی مانند Crushes و Smoove بخرید.

 

غذای ایتالیایی از Cotto کـه یک غذای محلی مورد علاقه اسـت، بخورید، همان طور کـه موسسه پر جنب و جوش Coco’s Cantina در سراسر جاده اسـت. بعد از تاریک شدن هوا بمانید و ببینید K Road خودش را پیدا کرده اسـت. مکان‌هاي‌ موسیقی زنده Wine Cellar، Whammy Bar، و Neck of the Woods مکان‌هاي‌ مورد علاقه علاقه‌مندان بـه موسیقی هستند، جایی کـه می توانید هر چیزی از کنسرت‌هاي‌ محلی آکوستیک گرفته تا مجموعه‌هاي‌ DJ پرهیاهو پیدا کنید. 

 

7. خیابان تای پینگ شان، هنگ کنگ

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

تای پینگ شان یک محله کوچک تاریخی اسـت کـه در شونگ وان، یکی از قدیمی ترین ودر عین حال یکی از پویاترین محله‌هاي‌ هنگ کنگ قرار گرفته اسـت. خیابانی کـه در مرکز ان قرار دارد، نخستین سکونتگاه چینی شهر بود، اما امروزه بـه یک منطقه محاصره‌اي بی‌نظیر با کافه‌هاي‌ مد روز، فروشگاه‌هاي‌ مستقل و غذاخوری‌هاي‌ قدیمی و جدید تبدیل شده اسـت کـه تعداد زیادی از آن ها در داخل ساختمان‌هاي‌ مسکونی قرار گرفته‌اند کـه با عده اي از هونگ‌ها کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

غذاخوری عالی معاصر نوردیک را در Embla بخورید، یکی از جدید ترین و هیجان‌انگیزترین غذاخوری‌هاي‌ موجود در محله، با منوی فصلی و یک برنامه شراب عالی. نوشیدنی قهوه تازه دم شده یا چای هاي‌ دست ساز را بهتر اسـت درکنار پنجره هاي‌ فرانسوی از پاتوق شیک اما آرام هوآه میل کنید.

 

ببینید از چندین معبد قدیمی دراین منطقه دیدن کنید. اگر بـه دنبال مکانی برای اجابت دعاهای خود هستید – از جمله یافتن عشق واقعی خود – بـه تالار اجدادی پاک سینگ بروید و برای خدایان چینی دعا کنید. 

 

8. جاده یاووارات، بانکوک

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

یکی از قدیمی ترین گذرگاه‌هاي‌ بانکوک، با تاریخچه‌اي کـه بـه پایه‌هاي‌ شهر بازمی‌گردد، جاده یائووارات از میان محله چینی‌هاي‌ کنار رودخانه بانکوک می‌پیچد و منحنی میکند. این مرکز فرهنگی پر از تابلوهای نئونی و شلوغ روز یا شب، خانه معابد، رستوران‌ها، بازارها و لژیون‌هاي‌ طب سوزنی و داروخانه‌هاي‌ طب چینی اسـت.

 

برای نسل‌ها غذای خیابانی مورد علاقه دوستداران غذا هاي خیابانی بوده اسـت، اما اخیراً این منطقه شاهد جابه‌جایی گالری‌هاي‌ جالب و رستوران‌هاي‌ سطح بالا بوده اسـت کـه یائووارات را بـه همان اندازه مرتبط و از نظر فرهنگی متنوع نگه داشته اسـت.

 

در اطراف Over the Influence، فضای پرهیاهوی هنر معاصر از هنگ کنگ کـه بـه تازگی در جنوبی ترین انتهای Yaowarat راه اندازی شده اسـت، نگاهی بیندازید. غذای تلفیقی تایلندی-چینی را از سرآشپز پام در محله مشهور پوتونگ بخورید، کـه تنها دو دقیقه پیاده‌روی از خیابان اصلی مغازه راه‌اندازی کرده اسـت. در آرام‌ترین نقطه این منطقه، اتاق چای جذاب Double Dogs، چای خوشمزه و بادقت دم شده بـه روش تشریفاتی بنوشید.

 

9. Oranienstrasse، برلین

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

یکی از مشهور‌ترین خیابان‌هاي‌ برلین – و خیابانی کـه مردم محلی در طول سالها برای محافظت از ان سخت مبارزه کرده‌اند – Oranienstrasse بـه خاطر غذا هاي ترکی تازه و کوکتل‌بارهای سرزنده‌اش مشهور اسـت، همه ی این خیابان‌ها بین آپارتمان‌هاي‌ وسیع اواسط قرن کـه پس از بازسازی بیشتر خیابان بازسازی شدند، مشهور اسـت.

 

ویران شده در جنگ جهانی دوم ده‌ها سال بعد، هنوز میدان نبرد اسـت: خیابان اورانین و اورانین پلاتز مکان‌هاي‌ کلیدی برای تظاهرات و اعتراضات سیاسی محلی در تمام طول سال و بـه‌ویژه در اول ماه مه هستند. یک شام ترکی در Adana Grillhaus یا فست فود باشکوه از Angry Chicken بخورید.

 

آلبوم‌هاي‌ هاردکور و پانک را در Coretex Records بخرید – اگر کمی فریاد برانگیز اسـت، بـه فروشگاه Voo بروید و جدید ترین مجموعه‌هاي‌ طراحان برتر را جست‌وجو کنید.

 

از Oranienstrasse کـه یک مرکز تفریحی شبانه محبوب برای مردم محلی و گردشگران اسـت، نهایت استفاده را ببرید: گل رز و SO36 کلاسیک‌هاي‌ مذهبی هستند، در حالی کـه کافه‌هاي‌ لوزیا، فگر و پرینزیپال گزینه‌هاي‌ مجللی را برای یک گردش شبانه ارائه میدهند. 

 

10. خیابان هیز، سانفرانسیسکو

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

مسیر اصلی دره هایس، یکی از شیک ترین محله هاي‌ سانفرانسیسکو، در چند سال گذشته ضربه بزرگی خورده اسـت. اما اخیراً بـه نمادی از تجدید حیات تبدیل شده اسـت. خیابان هیز کـه بار دیگر شلوغ اسـت، SF قدیمی – با مغازه‌هاي‌ عجیب‌وغریب و غذاخوری‌هاي‌ قدیمی‌اش – با عده اي از هیجان‌انگیزترین رستوران‌هاي‌ شهر و شیک‌ترین ویترین‌هاي‌ شهر را در هم می گیرد.

 

بعد از این‌که گشت و گذار در بوتیک ها را تمام کردید، جایی کـه می توانید همه ی چیز را از لباس و جواهرات گرفته تا کالاهای خانگی و هدایا بخرید، با نوشیدنی در یک‌بار شراب جذاب یا یک لقمه برای خوردن در پاسیو پیاده رو، بـه ولگردی خود در خیابان هیز پایان دهید. یک ناهار معمولی در Mano بخورید، همچنین مکان مناسبی برای ملاقات یا شام خاص اسـت.

 

11. Avenida Ámsterdam، مکزیکو سیتی

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

Avenida Ámsterdam کـه در خط بیضی شکل یک پیست مسابقه قدیمی در محله Condesa قرار دارد، خیابانی بی پایان اسـت کـه در اطراف Parque Mexico و Avenida México میچرخد – و مرکز زندگی شبانه مکزیکو سیتی، غذا، طراحی و مد اسـت. در اطراف مدار آمستردام، معماری‌هاي‌ معاصر با کارت پستال‌هاي‌ هنری دکو و ساختمان‌هاي‌ نئوکلاسیک می آیند، و تقریبا هر گوشه‌اي با یک کافه، پیتزافروشی یا بار دوستانه و غیرمتعارف، تماشاچیان را بـه خود جذب میکند.

 

هرروز صبح، خیابان پر از حیوانات خانگی و دونده می شود. با گذشت روز، عطر نان و قهوه تازه پخته شده جای خودرا بـه موسیقی می دهد کـه از خانه هاي‌ قدیمی تبدیل بـه بار می شود. و شب بیاید همیشه یک مهمانی برای رفتن وجوددارد. آمستردام هرگز آرام نمی‌گیرد.

 

خوردن پنج نوع مختلف هوموس در Merkavá/Sod. این رستوران تحت تأثیر اسرائیلی‌ها کـه توسط سرآشپز دانیل اوادیا ساخته شده اسـت، یکی از بهترین رستوران‌هاي‌ شهر اسـت و بعد از شام، می توانید بـه طبقه بالا برای خوردن کوکتل در Sod، یک رستوران بسیار باحال، بروید.

 

در Baltra، یکی از بهترین بارهای قاره ایالات امریکا، یک کوکتل سومی یا آقای اپل بنوشید. این یک مفصل کوچک با شخصیت بزرگ اسـت، کـه همیشه قبل از یک شب بزرگ در Condesa ارزش توقف دارد. در La Increíble، کتاب‌فروشی کـه طراحی را بـه تجربه دنج خود کمک می کند، و گالری هنری House of Gaga کـه تنها چند قدم با فواره Cibeles فاصله دارد، فرهنگ‌سازی کنید. 

 

12. کولوکوترونی، آتن

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

در خیابان خارق‌العاده کولوکوترونی در مرکز آتن، فروشگاه‌هاي‌ مستقل برای جلب توجه و تفریح بـه هم می‌چسبند، و رستوران‌هاي‌ تازه ریشه‌اي پیدا کرده‌اند. کولوکوترونی را بـه این صورت انجام میدهید: از میدان شروع کنید و بـه داخل موزه تاریخ ملی «کـه زمانی ساختمان پارلمان بود» نگاه کنید، سپس بـه آرامی بـه سمت خیابان آیولو بروید ودر حین حرکت، معماری نئوکلاسیک را تحسین کنید.

 

برای یک سالاد یونانی، برگر یا سوولاکی تحت تأثیر هندی توقف کنید، همه ی ان رابا اوزو یا کاپوچینوی فردیو بشویید، سپس بـه سراغ عده اي از فروشندگان صندل، کتاب، لباس، لوازم هنری، جواهرات و ساعت‌هاي‌ قدیمی بروید. اقامت در گتسبی آتن، مکانی سرگرم‌کننده و بازیگوش با کاشی‌هاي‌ ترازو، گیاهان مصنوعی، پشتبام مخصوص مهمان و بار. برای شگفتی «خوب!» دکمه شیر شکل اتاق خودرا فشار دهید.

 

نوشیدنی قوی در KOTES Booze Cooperativa. همه ی چیز دراین محل کوکتل التقاطی فوق‌العاده، با گپ‌هاي‌ سیاسی کوچک «صاحب یک حزب سیاسی مستقل درسال 2009 راه‌اندازی کرد» و افراد عادی کـه بازی‌هاي‌ سخت شطرنج انجام می دهند، حال و هوای زیادی دارد. در چندین کتابفروشی خیابان، کتاب‌ها و چاپ‌هاي‌ عتیقه، از نقاشی‌هاي‌ اصیل چند صد ساله و بریده کتاب گرفته تا نقشه‌ها و آثار تاریخ یونان را بخرید.

 

13. خیابان ویرجیل، لس آنجلس

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

صحنه آشپزی خیابان ویرجیل کـه قبلاً بـه عنوان خانه کافه فوق مد روز Sqirl مشهور بود «قبل از این‌که رسوایی مربای کپک زده شهرت ان مؤسسه خاص را از بین ببرد»؛ اکنون حول یک جفت حس میچرخد: ملودی، یک‌بار شراب دریک خانه ییلاقی کـه برای بعدی اش شناخته شده اسـت. -پاپ‌آپ‌هاي‌ غذای بزرگ و Courage Bagels، شیرینی‌فروشی بـه سبک مونترال با خطی بـه اندازه LA.

 

دیگران بـه دنبال خود بـه اینبخش کم حاشیه و پردرخت روستای ویرژیل نقل مکان کرده اند، از جمله بار رنگارنگ بولیتا با الهام از کوبا و کنز رامن برپایه مرغ – البته بـه قیمت برای جامعه عمدتاً طبقه کارگر منطقه آمریکای مرکزی. در KinKan، یک اتاق غذاخوری معمولی و شیک، یک وعده غذایی تایلندی و ژاپنی با 10 غذا بخورید. گزیده اي از سیب را بنوشید و انواع وافل ها را در نوشیدنی صمیمی Alma’s Cider and Beer میل کنید.

 

14. خیابان Ossington، تورنتو

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

شلوغ Ossington جایی اسـت کـه میتوانید در تورنتو برای دیدن عده اي از بهترین رستوران‌هاي‌ شهر، موسیقی زنده تقریبا هر شب در هفته، و شب‌هایي کـه نیاز بـه کت‌هاي‌ چرمی دارند، نه کفش‌هاي‌ پاشنه‌دار، بروید. قابل توجه ترین مسیر بین دونداس و کوئین استریت غرب اسـت: در آنجا می توانید در خیابان رژه بروید و همه ی چیز را از لباس هاي‌ قدیمی گرفته تا لباس هایي کـه توسط طراحان نوظهور کانادایی انتخاب شده اند، خرید کنید.

 

برای یک بعدازظهر آرام، بـه آبجوسازی بلوودز بروید یا در یکی از چندین کافی شاپ و بارهای شراب مدرن و دنج، دنج باشید. یک ساندویچ بستنی یا مخروطی از Bang Bang بخورید – ترجیحاً در حالی کـه در پارک Trinity Bellwoods در نزدیکی آفتاب هستید. یک پیمانه در Sweaty Betty’s برای یک تجربه واقعی غواصی بنوشید: این مکان عموماً مملو از منتخبی از چهره هاي‌ محلی اسـت.

 

دستبند دوستی بزرگسالان بخرید. یک قرار ملاقات در Melanie Auld برای تجربه جواهرات جوش داده شده دائمی رزرو کنید کـه التماس می کند در شبکه هاي‌ اجتماعی شـما بـه اشتراک گذاشته شود.

 

15. Via Provenza، Medellín

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

Via Provenza با ردیفی از شاخ و برگ‌هاي‌ سرسبز کـه نمونه‌اي از مدلین اسـت، با یک پیاده‌روی کوتاه از پارک پرجنب‌وجوش پارک پوبلادو و پارک لیراس، و بـه اندازه‌اي سرزنده اسـت کـه شـما را از روز تا شب می برد. رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها در مرکز توجه قراردارند و همگی روحیه دوستانه، پرانرژی و کارآفرینی شهر را بـه نمایش می گذراند.

 

موسیقی خروشان رگیتون یا الکترونیک اغلب همراه با انفجار خنده، مکالمه متحرک و صدای کوبیدن لیوان ها در خیابان پخش می شود. مکان هاي‌ زیادی دراین دنیاوجود ندارد کـه کم و بیش تضمین شده باشد کـه اوقات خوبی داشته باشید، اما Via Provenza یکی از آنهاست.

 

اقامت در هتل 23 بوتیک با طراحی هنرمندانه در انتهای خیابان، پایگاه عالی برای کاوش. آبجوهای کرافت، نوشابه‌هاي‌ میوه‌اي گرمسیری و شراب‌هاي‌ جهان را در بار و رستورانی با شکوه سامبوبی بیسترو بنوشید کـه بشقاب‌هاي‌ مشترک با مواد اولیه محلی سرو می کند. تاکو بخورید «چه چیز دیگری؟» در Vatos Loves Tacos، مکان ایده آل برای پایان دادن بـه شب.

 

16. Calle Ocho، میامی

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

Calle Ocho یا خیابان هشت، شریان اصلی جامعه پر جنب و جوش هاوانای کوچک اسـت. در امتداد این نوار شلوغ، عده اي از قدیمی ترین سیگارفروشی‌هاي‌ میامی قراردارند کـه عطر ان‌ها در پیاده‌روها نفوذ میکند. نمادین‌ترین پارک دومینوی شهر «اندی گارسیا را میتوان در حال بازی در این جا در آخرین تکرار «پدر عروس» دید».

 

و دسر فروشی محبوب آزوکار، کـه مجسمه بستنی غول پیکر ان چراغ راه همه ی کسانی اسـت کـه در جستجوی یک غذای منجمد با الهام از کوبا هستند. در طول سال‌هاي‌ اخیر تغییرات زیادی در Calle Ocho تغییر نکرده اسـت، و درکتاب ما، این چیز خوبی اسـت – با توجه بـه این‌که بخش‌هاي‌ زیادی از جهان در حال چرخش هستند، مایه آرامش این اسـت کـه بدانیم هنوز بخش‌هایي از میامی وجوددارد کـه کافه‌سیتوی خوب و گرمی واقعی سرو میکنند. 

 

EAT ساخته‌هاي‌ سرآشپز برنده جایزه جیمز ریش، میشل برنشتاین در کافه لا تروا. انجام اینکار سخت اسـت، اما La Trova با موفقیت شکاف بین گردشگران و مردم محلی را از بین می برد: مردم خارج از شهر برای تجربه اصیل کوبایی میامی بـه این جا می آیند، در حالی کـه مردم محلی از موسیقی زنده شبانه و کوکتل‌هاي‌ تزئین شده کانتینرو Julio Cabrera لذت میبرند.

 

موهیتوهای تازه ساخته شده در Ball & Chain را بنوشید. این کلوپ مشهور جاز اخیراً برای مدت طولانی بسته بود «یک قربانی تنش‌هاي‌ سیاسی محلی» اما پابرجا ماند، غالب شد و پاییز گذشته بازگشایی شد. صحنه نمادین آناناس مکانی برای تماشای کنسرت‌هاي‌ زنده اسـت، در حالی کـه در داخل خانه همه ی چیز درباره رقصنده‌هاي‌ چرخان سالسا و بیت‌هاي‌ مسری لاتین اسـت.

 

هتل هاي‌ زنجیره اي STAY Boutique Life House، یک ساختمان آپارتمان قدیمی را بـه مسافرخانه اي جذاب و خوش عطر Le Labo در چند قدمی Calle Ocho تبدیل کرده اسـت. اتاق‌ها کوچک هستند اما بـه زیبایی طراحی شده‌اند، و رستوران داخلی، Terras، واقعاً در محله خودنمایی می کند: این یک‌بار و رستوران ستایش‌انگیز روی پشت‌بام اسـت کـه بشقاب‌هاي‌ کوچک الهام‌گرفته از لاتین، نوشیدنی‌هاي‌ تند و مناظر شگفت‌انگیز بـه سمت بریکل سرو می کند. 

 

17. خیابان دپتفورد، لندن

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

تشخیص آنچه کـه خیابان دپتفورد را جذاب می کند بـه اندازه کافی آسان اسـت: فروشگاه هاي‌ مستقل، کافه ها، بارها و رستوران ها. مکان‌هاي‌ مهم جاز و گالری‌هاي‌ هنری. مکان‌هایي برای خرید حلزون‌هاي‌ غول‌پیکر آفریقایی و یک جو دوسر تک منشا سفید. غرفه‌هاي‌ خیابانی کـه هر هفته سه بار در ان میوه، ماهی، لباس‌هاي‌ سرپوشیده و لوازم منزل میفروشند، و بازار آشفته‌اي کـه بـه معنای واقعی کلمه هر چیز دیگری را می‌فروشد.

 

اما این چیزها ذات ان نیست، فقط مظاهر اسـت. در 500 سال گذشته، ثروت هنگفتی را از اسکله‌هاي‌ لندن با زاغه‌ها و خانه‌هاي‌ فقیرنشین دیده اسـت. تخریب در اثر بمباران و توسعه دهندگان؛ و امواج بیشماری از اختراع مجدد. دائماً در جریان اسـت. تاریخ ان مرده و حفظ نشده اسـت: این زنده ترین خیابان لندن اسـت.

 

یک قوری از کوکتل «Spice Girls vs East 17» را در بار لیتل نان، معبدی واقعی از کیچ فرهنگ پاپ بریتانیا، بنوشید. خوردن کباب تند و تیز وگان یکشنبه در Buster Mantis، افسانه‌اي برای جلسات مربای جاز و همچنین غذا هاي کارائیب.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های دنیا برای گذراندن تعطیلات

 

18. Praça das Flores، لیسبون

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

در نقطه ملاقات بین سه محله پر جنب و جوش شهر – پرنسیپ رئال، سائو بنتو و چیادو – پراسا داس فلورس یک نقطه داغ برای هر ساعت از روز اسـت. این میدان دور از هم، نقطه شروع یا توقفگاه ایده‌آل برای هر شخصی اسـت کـه یک روز را بـه بالا و پایین رفتن از تپه‌هاي‌ لیسبون می‌گذراند. کسب‌وکارهای مستقل در این جا در اطراف باغ زیبای Fialho de Almeida جمع شده‌اند بنابر این بار را بردارید، ترجیحاً در سایه، در بالکن، نوشیدنی را در دست بگیرید.

 

اگر بچه‌هایي دارید کـه برای سوزاندن انرژی دارند، بگذارید در زمین بازی میدان رها شوند ودر حین نوشیدن یک قهوه عالی از لابراتوار دنج و بین‌ المللی قهوه کپنهاگ مینوشید. در Pão de Canela، Polvo à lagareiro «اختاپوس با سیب زمینی» یا بیتوک «استیک» رابا یک تخم مرغ در بالا میل کنید. بیش از 20 سال اسـت کـه در این جا وجوددارد، اما در ماه مارس ظاهر و منوی جدیدی را نشان داد. این بالکن یکی از مکان‌هاي‌ مورد علاقه لیسبون و یک توقف اجباری در آخر هفته اسـت.

 

نوشیدنی چیزی بسیار خوشحال کننده در پیشرو Cerveteca: نخستین بار آبجوی صنایع دستی لیسبون، کـه همان‌ گونه هم مردم محلی و هم بازدیدکنندگان را بـه بطری ها و شیرهای آب جذب می کند. یا اگر شراب غذای شماست، در عوض خودرا بـه آخرین ورودی میدان هدایت کنید: بار شراب ACE Magnolia. 

 

19. خیابان آکسفورد، آکرا

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

خیابان آکسفورد آکرا کـه بـه دلیل شلوغی زیادش بـه نام خیابان آکسفورد در لندن نامگذاری شده اسـت، با غروب خورشید از یک خیابان خرید کاریزماتیک در روز بـه یک مرکز تفریحات شبانه تبدیل می شود. همان طور کـه احتمالاً از بوق بی‌پایان ترافیک می توانید حدس بزنید، این مکان بهتر اسـت با پای پیاده کاوش شود.

 

و چه بـه دنبال یک لقمه سریع و لذیذ باشید، چه بـه دنبال یک لقمه پرش برای رسیدن بـه دوستان یا سوغاتی هاي‌ دست ساز برای حسادت مردم در خانه، بـه نظر می‌رسد خیابان آکسفورد همیشه انچه را کـه نیاز دارید دارد. خوردن یک سویا کباب تند و فلفلی: برش‌هاي‌ گوشت برش ضخیم کـه روی سیخ گذاشته می شوند، با ادویه‌هاي‌ خوب مالیده می شوند و روی ان رابا پیاز و فلفل کاراملی‌شده برای طعم بیشتر می‌ریزند.

 

از Kona Grill & Lounge سر بزنید تا ببینید کـه چگونه زندگی شبانه در آکرا نشاط آور اسـت. کونا خودرا بـه عنوان یک رستوران معمولی با بار کوکتل تعریف می کند، اما با نزدیک شدن بـه شب، بـه سرعت بـه یکی از مکان هاي‌ شبانه پر جنب و جوش آکرا تبدیل می شود.

 

همه ی پارچه‌ها، کیف‌ها و جاکلیدی‌هاي‌ پرچم غنا را کـه میتوانید در چمدان خود جای دهید، بخرید. حمایت از بازرگانان محلی کـه خیابان آکسفورد را بسیار سرزنده نگه می‌دارند، کلید حفظ ان اسـت! 

 

20. خیابان Wentworth، شیکاگو

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

در بین رو بـه کاهش جمعیت آسیایی-آمریکایی در محله هاي‌ چینی در سراسر ایالات متحده، محله چینی هاي‌ شیکاگو بـه گسترش و پیشرفت خود ادامه داده اسـت. قلب این محله، نوار تجاری شلوغ در امتداد خیابان ونت‌ورث اسـت، از دروازه نمادین محله چینی‌ها «مدل‌سازی شده از دیواری در پکن» تا شبکه متراکم فروشگاه‌هاي‌ هدیه، خواربارفروشی‌ها، نقاط بوبا و رستوران‌هاي‌ چینی واقعاً باورنکردنی در انتهای جنوبی.

 

کوفته گوسفند و گشنیز دست ساز را در چینگ ژیانگ یوان بخورید، همراه با سالاد خوش طعم و تند چوبی-قارچ گوش. در هنگام خروج از کوفته هاي‌ یخ زده بردارید تا غذا را در خانه دوباره بسازید. بـه سمت انتهای شمالی خیابان بروید، جایی کـه شـما را در انتهای شرقی پارک پینگ تام قرار می دهد: فضای سبز کنار رودخانه کـه دارای عده اي از خیره کننده ترین مناظر خط افق شهر اسـت.

 

خرید می توانید یک بعدازظهر کامل را در مجموعه‌اي از فروشگاه‌هاي‌ نوار، از فروشگاه‌هاي‌ قدیمی سوغاتی گرفته تا فروشگاه‌هاي‌ زنجیره‌اي جدید و با الهام از ژاپنی مینیسو بگذرانید.

 

21. میدان برش اتاق، منچستر

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

اگر مکانی وجود داشته باشد کـه میراث صنعتی پرافتخار منچستر رابا تمام مزایای یک شهر آینده‌نگر گرد هم بیاورد، میدان برش اتاق اسـت، درست در وسط Ancoats. در هوای آزاد بنشینید، پنج قطعه یکپارچه مسی غول پیکر را کـه بـه سمت میدان می نگرند، نگاه کنید و بـه پیش زمینه انبارهای تغییر کاربری داده شده و کلیسای سنت پیتر نگاه کنید.

 

در طرف دیگر، عده اي از بهترین مکان‌هاي‌ برنده جوایز برای صرف غذا وجوددارد – در منچستر یا هر کجا. ترکیبی بی‌نظیر از فرهنگ، ناهارخوری‌هاي‌ بدیع و حس تاریخی غنی در میدان کات روم، ان را بـه جذاب‌ترین خیابان در جالب‌ترین شهر بریتانیا تبدیل کرده اسـت. پیتزای اصلی رودی را برای خوشمزه ترین کیک هاي‌ شهر بخورید، بـه علاوه حال و هوای گرم و دلپذیر و تماشای مردم عالی.

 

آلس، شراب و ویسکی را در قلعه واقعی دیکنزیان ادینبورگ بنوشید. یک گوشه شمع روشن بگیرید و دنیا را بـه حق خود برسانید. دریک کنسرت در هاله سنت پیترز شرکت کنید: کلیسای تغییر شکل یافته کـه اکنون خانه ارکستر هاله اسـت. 

 

22. خیابان کپل، دوبلین

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

شاید دیدن جالب‌ترین خیابان دوبلین درکنار خفاش کار دشواری باشد، اما کمی وقت خودرا در این جا بگذرانید و متوجه خواهید شد کـه هیاهوی خیابان Capel شبیه هیچ خیابان دیگری در شهر نیست. فروشگاه‌هاي‌ پر زرق و برق خیابان گرافتون یا میخانه‌هاي‌ تله توریستی Temple Bar را در این جا نخواهید یافت.

 

درعوض، گردابی از فرهنگ و عده اي از بهترین غذاها را در دوبلین خواهید یافت، طبق معمولً بدون هیچ چیز دیگری: مردم محلی میدانند کـه آن ها خوب هستند، بنابر این نیازی بـه هیاهو نیست. واقعاً همیشه چیزهای جدیدی در خیابان Capel برای کشف وجوددارد، خواه یک کاسه بخارپز از pho اصیل، یک رستوران پرجنب‌وجوش مراکشی با کارائوکه از ظهر تا شب، یا برانچ در رستوران فوق‌العاده محبوب Brother Hubbard.

 

بـه‌علاوه، خیابان اخیراً عابر پیاده شده اسـت، کـه ان را بـه مکانی ایده‌آل برای نوشیدن یک لیوان در زیر نور خورشید و بـه‌طور کلی در بیرون رفتن تبدیل کرده اسـت. در رستوران مخفی White Rabbit کـه در پشت سوپرمارکت Super Asia Foods بین راهروها پنهان شده اسـت، از سگ ذرت بـه مرغ سرخ شده کره اي بخورید. این مکان بـه غذا هاي خیابانی آسیایی تسلط دارد.

 

DRINK چیزی کمی متفاوت درسال 1661: نخستین بار پوتین ایرلند. بـه عنوان بهترین کوکتل ایرلند درسال 2019 نامگذاری شده اسـت، اینجاست کـه پیچ و تاب هاي‌ مدرن را در روح باستانی ایرلندی کشف خواهید کرد. ناگفته نماند کـه اتمسفر برقی اسـت – برای قرارهای اول عالی اسـت. یک شب آرام را در Pantibar بگذرانید: مرکز LGBTQ+ کـه محل زندگی معروف ترین درگ کوئین ایرلند، پانتی اسـت. 

 

23. جاده ساحلی جمیرا، دبی

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

ترکیبی هیجان انگیز از جدید و OG شهر دبی، جاده ساحلی «آن طور کـه مردم محلی ان را می شناسند» ستون فقرات شهر اسـت. این یک نوار کم ارتفاع اسـت کـه بـه موازات ساحل، از وایلد وادی تا پایین تا میله پرچم اتحادیه هاوس کشیده شده اسـت.

 

در این جا چیزهای فانتزی مانند چهار فصل، ماندارین شرقی و برج العرب پیدا خواهید کرد. اما حتی بهتر از ان همه ی مغازه‌هاي‌ شاورماهای قدیمی مدرسه قدیمی، کلبه‌هاي‌ سطل و بیل، فروشگاه‌هاي‌ هنری تصادفی، نانوایی‌ها، گل‌فروشی‌ها، سالن‌ها و مراکز خرید محله‌اي هستند. راه بروید، دوچرخه سواری کنید، رانندگی کنید. این جا جایی اسـت کـه شهر رابا هم می‌بینید.

 

در چایخانه تانیا، چای بدون تهوع بنوشید: مکانی برای برکی‌هاي‌ سالم همراه با کیک‌هایي کـه عملاً زیر فرست خود ناله میکنند. مرکز خرید Mercato را کاوش کنید، جایی کـه یک خیابان مرتفع مدرن با چند غذاخوری واقعاً جالب ترکیب شده اسـت. اگر در تابستان بازدید می کنید، حتما از سرسره رایگان عظیمی کـه جای گزین یکی از پله برقی ها می شود، سوار شوید.

 

غذای ژاپنی را در میمی کاکوشی بخورید. در محوطه هتل Four Seasons Resort Dubai در ساحل جمیرا، این مکان بـه دلیل ترکیب فوق‌العاده غذا هاي باورنکردنی، نوشیدنی‌هاي‌ ماجراجویانه و حال‌و‌هوش‌هاي‌ باحال بیا ان‌گونه کـه هستی، برنده جایزه بهترین رستوران سال 2022 تایم اوت شهر دبی شد.

 

24. جاده انمور، سیدنی

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

در حالی کـه کینگ استریت ادعای شکوه زیادی دارد، شریان اصلی دیگر محله نیوتاون سیدنی – کـه ان را بـه Enmore و Marrickville می‌پیوندد – بهشت رستوران‌ها، بارها و میخانه‌ها و بوتیک‌هاي‌ عالی اسـت. لبه محلی «عجیب خوش آمدید» در این جا بسیار مشهود اسـت، با اکشن‌هایي کـه حول تئاتر تاریخی انمور متمرکز شده‌اند: یک نقطه عطف هنر دکو کـه بـه مرکز فرهنگی افسانه‌اي تبدیل شده اسـت، با اعتبار جدی برای موسیقی زنده و کنسرت‌هاي‌ کمدی.

 

در حالی کـه عده اي از پورتال هاي‌ شخصیت قدیمی خیابان تسلیم تناسب هاي‌ جدید براق شده اند «RIP، هتل Sly Fox»؛ هنوز بقایایی از جذابیت خشن، آرام و روحیه فراگیر Enmore Road وجوددارد. و اگر بتوانید در هر مکان غذا بخورید و از این نوار لقمه بگیرید، ما بسیار تحت تأثیر قرار خواهیم گرفت.

 

در Osteria di Russo & Russo، ریزوتو با پکورینوی کهنه و آهک صحرایی بومی بخورید. اگر رستوران سیدنی از سال 2013 شروع بـه کار کرده باشد، چیزهای زیادی می‌گوید، و این غذای اصلی ایتالیایی ساده و کوچک، نزدیک بـه یک دهه اسـت کـه با غذا هاي سنتی ایتالیایی بازی می کند و بـه آن ها یک چرخش بسیار استرالیایی می دهد.

 

DRINK کلاسیک ترین کوکتل هاي‌ کلاسیک، مارتینی، بـه شیوه اي جدی غیرکلاسیک در Bar Planet. مارتینی‌هاي‌ دهان‌دار مستقیماً از ارتفاع زیاد ریخته میشوند، خوب، جایی کـه انتظار دارید. این کافه غواصی روان گردان متعلق بـه خانواده سلطنتی سیدنی هوسپو نیز دارای روح بی نهایت خود اسـت کـه مانند پیش غذای خمیر ترش برای مشروب اسـت کـه بـه طور مداوم با محصولات فصلی پر می شود.

 

لگدهای خودرا بخرید، و یک موفقیت عظیم از Americana را در Route 66 بخرید. تعداد زیادی از اسکالیواگ هاي‌ چکمه گاوچران وارد این بوتیک شده اند تا یک تیشرت Creedence کاملا کهن یا یک لباس راکابیلی شیک را پیدا کنند.

 

25. کاگورازاکا، توکیو

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

خیابان اصلی شیب‌دار کاگورازاکا کـه مملو از زیارتگاه‌ها، نانوایی‌ها، بارهای شراب اروپایی و چای‌فروشی‌هاي‌ ژاپنی اسـت، ترکیبی جذاب از شرق و غرب اسـت. کاگورازاکا بـه عنوان یک منطقه گیشا در اوایل قرن بیستم شکوفا شد، و حتی امروز نیز ممکن اسـت نگاهی نادر از یک گیشا امروزی کـه در امتداد یکی از کوچه‌هاي‌ پشتی سنگ‌فرش‌شده راهی چایخانه‌اي می شود را ببینید.

 

گاهی اوقات، جاده طولانی پر از جمعیت شلوغ برای رویداد های سالانه مانند جشنواره رقص سنتی Awa Odori یا رژه عجیب Bakeneko «گربه شبح وار» می شود. با این حال، دریک روز معمولی، کاگورازاکا-دوری یک صیدگاه شاد برای خوش‌خوراک‌هاي‌ توکیو اسـت، کـه بالا و پایین می روند تا 250 رستوران مملو از همسایگی را ببینند. یک گالتی از Le Bretagne بخورید کـه با یک فنجان آب سیب مضر شسته شده اسـت.

 

نیهونشو را در بار ایستاده Otonari بنوشید، کـه برای کسانی کـه بـه دنبال نمونه‌برداری از ساک‌هاي‌ مختلف درکنار بشقاب‌هاي‌ کوچک ساشیمی هستند، عالی اسـت. این نوار حتی یک نمودار مفید دارد کـه مشخصات طعم‌هاي‌ مختلف را فهرست می کند تا اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، بـه شـما کمک میکند یک شراب برنج را انتخاب کنید.

 

اقامت اگر بـه دنبال اقامتگاهی ارزان و آسان هستید، بـه هاستل مدرن Unplan کـه دارای اتاق هاي‌ سونای خصوصی فنلاندی اسـت کـه مهمانان پس از یک روز طولانی کاوش در ان استراحت کنند، نگاه نکنید. 

 

26. خیابان کلوف، کیپ تاون

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

کلوف استریت – گذرگاه اصلی منطقه گاردنز – برای شب‌هاي‌ قرار ملاقات، رفت و آمد با دوستان، لذت بردن از درمان‌هاي‌ سلامتی یا خوردن عده اي از بهترین غذاخوری‌هاي‌ کیپ تاون، ایده‌آل اسـت.

 

در این جا میتوانید مدهای محلی را کاوش کنید، بـه یک گالری هنری سوئیش بروید، در فروشگاه‌هاي‌ مبلمان دست دوم شیرجه بزنید یا بـه طور کلی یک سطل از هیاهوی محلی را تماشا کنید، همه ی این‌ها در حالی کـه مناظر جادویی کوه تیبل را تماشا می کنید.

 

در هتل کلوف استریت با منظره 360 درجه از افق و کوه هاي‌ کیپ تاون و رستوران، کافی شاپ و استخر روباز خود اقامت کنید. EAT Anything از منوی متنوع در خانه کلوف استریت، کـه یک محیط صمیمی و رمانتیک با باغ خیره کننده و اتاق غذاخوری قدیمی ویکتوریایی اسـت، بخورید. برای ماساژ، درمان‌هاي‌ درمانی طبیعی یا آب درمانی بـه مرکز سلامتی اوبونتو مراجعه کنید.

 

27. Süleyman Seba Caddesi، استانبول

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

در محله شیک آکارتلر، در فاصله چند قدمی مناطق پرجنب‌وجوش بشیکتاش و نیشانتاشی، سلیمان سبا خیابانی پرجنب‌وجوش اسـت کـه همه ی چیز در ان اتفاق می‌افتد. بخش اعظم معماری چشمگیر این جا خانه چند مکان دوست داشتنی برای خوردن و آشامیدن و رویداد های جالب فراوان اسـت – اما تاج خیابان مطمئناً خانه هاي‌ ردیفی باشکوهی اسـت کـه در دوره پادشاه عبدالعزیز برای اسکان مقامات عالی رتبه دولما باغچه ساخته شده اسـت.

 

انها اکنون میزبان رویدادهایی مانند پروژه هنری میان رشته اي Artweeks هستند و هنردوستان را از سراسر استانبول بـه خود جذب می کنند. DO مجموعه شگفت‌انگیز ده‌ها هزار کتاب ترکی و انگلیسی را در یکی از کتاب‌فروشی‌هاي‌ مستقل خیابان سلیمان سبا بگردید، سپس با یک لیموناد خانگی در هر یک از کافه‌هاي‌ محلی، خرید جدید خودرا انجام دهید.

 

نوشیدنی سفید میل د لوکس، کوکتل امضا در وایت میل. برای بعد از ظهر استانبولی عالی اسـت. ساق گوشت بره Confit را در Vogue بخورید، کـه تجربه‌اي شگفت‌انگیز از غذاخوری را در پس‌زمینه‌اي باشکوه بسفر ارائه می دهد. 

 

28. Calle Echegaray، مادرید

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

این تنها بخش کوچکی از پراکندگی مادرید اسـت، اما با این حال، بیش از 24 ساعت طول می‌کشد تا واقعاً از Calle Echegaray نهایت استفاده را ببرید. این خیابان از «باریو د لاس لتراس» تاریخی می‌گذرد «بـه این دلیل کـه میزبان نویسندگانی مانند کوئودو و سروانتس اسـت، بـه این نام خوانده می شود»؛ گوشه‌هاي‌ عجیب‌وغریب، مکان‌هاي‌ مخفی فلامنکو و چادرهای چند صد ساله مورد احترام مردم محلی را در خود جای داده اسـت.

 

اما این مکان همچنین مکانی برای نمونه کوکتل هاي‌ خاص در یکی از بهترین کوکتل بارهای اسپانیا یا لذت بردن از خوشمزه ترین رامن شهر اسـت. بـه نوعی، Echegaray روح مادرید را دریک خیابان متراکم می کند و دقیقاً بـه همین دلیل اسـت کـه بـه آخرین نقطه داغ پایتخت اسپانیا تبدیل شده اسـت.

 

هر نوع رامن «از جمله سالاد نودل سرد برای تابستان‌هاي‌ مادرید» را در بار کوچک چوکا رامن بخورید. حتما میز رزرو کنید: شلوغ می شود. چیزی منحصر بـه فرد را در تادو بخرید، جایی کـه سیلوی فیاچتی، مغازه دار، قطعات باورنکردنی هنرمندان و سازندگان اسپانیایی را کـه در سرامیک و چوب کار می کنند، ذخیره می کند. اگر وقت دارید می توانید دوره سفالگری را نیز بگذرانید.

 

اگر جیب‌هایتان بـه اندازه کافی عمیق اسـت، در هتل Gran Hotel Inglés بمانید. قدیمی ترین هتل لوکس در مادرید، و نخستین هتلی کـه رستوران «و برق!» داشت، چند سال پیش دچار مشکل شد، اما اخیراً بـه‌عنوان یک بوتیک پیچیده کـه در ان همیشه اتفاقاتی در ان رخ می دهد احیا شده اسـت. حداقل باید برای یک کوکتل وارد شوید.

 

29. خیابان مک دوگال، نیویورک

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

این امتداد نیم مایلی کـه از دهکده غربی در امتداد پارک میدان واشنگتن و تا خیابان پرینس می‌گذرد، برای دهه‌ها یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین خیابان‌هاي‌ نیویورک بوده اسـت. مک‌دوگال علی‌رغم مدت کوتاهش، تاریخچه‌اي طولانی و باستانی دارد – بـه‌ویژه بـه‌عنوان مرکز نسل بیت و بـه خاطر جذب افراد برجسته‌اي مانند باب دیلن، آلن گینزبرگ و جک کرواک بـه مکان‌هاي‌ نمادینی مانند Cafe Wha؟؛ Minetta Tavern و Caffe شناخته می شود.

 

«حتی النور روزولت نیز در این جا زندگی می‌کرد.» انچه این خیابان را امروز بـه جذاب ترین خیابان نیویورک تبدیل می کند، فقط تاریخ ان نیست. خانه کمدی سرداب، پناهگاه نگرونی دانته نیویورک، بار Mermaid Oyster، کلوپ‌هاي‌ جاز برجسته «مانند بلو نوت» و مجموعه‌اي از مکان‌هاي‌ دیدنی دیگر اسـت کـه خاطرجمعی میدهد کـه حال و هوای خنک ماندگار ان همان‌ گونه گردشگران و دانشجویان را بـه ارمغان می‌آورد.

 

نیویورکی ها بـه دنبال بهترین هاي‌ شهر در پیاده روهای ان هستند. این امر بـه ویژه در شب‌هاي‌ گرم کـه خیابان با موسیقی زنده و غذاخوری در فضای باز زنده میشود صادق اسـت. صدف هاي‌ اسکرامی را در بار Mermaid Oyster با الهام از نیوانگلند بخورید.

 

یک یا سه نگرونی در Dante NYC بنوشید، کـه درسال 2019 بـه عنوان بهترین بار جهان انتخاب شد، اما سابقه ان بـه سال 1915 باز می‌گردد. مجموعه‌اي جذاب را در Blue Note Jazz Club ببینید کـه بـه عنوان یکی از بهترین اتاق‌هاي‌ جهان برای جی. شای ویور بزرگ، Time Out New York شناخته می شود.

 

30. کارر دل کنت بورل، بارسلونا

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

در حال حاضر، کنت بورل مکانی برای حضور در بارسلونا اسـت. این خیابان کـه محله جالب Nova Esquerra de l’Eixample را بـه سنت آنتونی در حال رشد و پیشرفت متصل میکند، تقریبا هر چیزی را کـه می توانید بخواهید دارد. کتابفروشی‌هاي‌ پرمغز – مانند La Prole، متخصص در زمینه جنسیت و فمینیسم، یا هنر و مدرن Terranova – هرگز از مکان‌هایي دور نیستند کـه میتوانید غذا هاي خوشمزه را بچشید، مانند La Desayunería «برای افرادی کـه می توانند برای هر وعده صبحانه بخورند» یا Bar Ramon.

 

با تاپاس کلاسیکش کوکتل‌هاي‌ خاص بار روسو در خیابان با ستون‌هاي‌ اجتماعی مانند مرکز دگرباشان جنسی بارسلونا یا بازار سنت آنتونی مشترک اسـت. اخیراً؛ خیابان کمی درخشندگی داشته اسـت: در برخی مناطق پیاده‌روی شده و پر از درختان، نیمکت‌ها و میزهای شطرنج اسـت. ما آرزو می کنیم کـه خیابان‌هاي‌ دیگر نیز از گام‌هاي‌ کنت بورل پیروی کنند: سرزنده شدن ودر عین حال زنده ماندن.

 

لباس زیر پایدار، با رویکرد مثبت بدن و طیف وسیعی از اندازه‌ها را در فروشگاه مخفی Ecometas در داخل فروشگاه بخرید. برای پیدا کردن ان؛ بـه کتابفروشی La Prole بروید. املت اسپانیایی ترافل و دیگر تاپاس هاي‌ خوشمزه را در رستوران مدرنیستی زیبا Bar Alegría بخورید.

 

در ساختمان چدنی شگفت انگیزی کـه همه ی مشاغل کوچک مختلف بازار سنت آنتونی را در خود جای داده اسـت، غذا هاي دریایی، میوه، گوشت و سبزیجات – درکنار سایر غذا هاي خوشمزه – بخرید. یکشنبه‌ها، بازار هفتگی کتاب مجموعه‌اي از کتاب‌هاي‌ دست دوم و تماشای افراد عالی را ارائه می دهد. 

 

31. خیابان نیوبوری، بوستون

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

رسمی اسـت: خیابان نیوبوری دوباره خوب اسـت. خیابان Back Bay کـه زمانی بـه‌خاطر فروشگاه‌هاي‌ طراحان و سنگ‌هاي‌ قهوه‌اي تاریخی مشهور بود، اکنون میزبان عده اي از بهترین رستوران‌هاي‌ جدید، شیک‌ترین اسپیکرها و شیک‌ترین بوتیک‌هتل‌هایي اسـت کـه بوستون ارائه میکند.

 

ریشه هاي‌ نیوبوری ممکن اسـت بـه دو قرن قبل بازگردد، اما بـه لطف ورود پاسیوهای خیابانی و انبوهی از افتتاحیه هاي‌ جدید، این خیابان تونی بار دیگر یکی از پر جنب و جوش ترین مکان ها برای گذراندن یک شب در شهر اسـت.

 

یک یا دو لقمه در Hecate، جالبترین بار جدید بوستون بنوشید. خلاقیت هاي‌ نوشیدنی هکات، کـه با الهام از الهه جادوگری یونانی الهام گرفته شده اسـت، شـما رابا دوستانتان هیجان زده می کند. وارد این لانه تاریک و زیرزمینی اسپیکر شوید تا شب خودرا با صدای بلند آغاز کنید.

 

در Faccia Brutta بشقاب هاي‌ کوچک ایتالیایی بخورید. Faccia Brutta کـه بـه «صورت زشت» ترجمه می شود، متخصص در بشقاب‌هاي‌ کوچک قابل اشتراک‌گذاری خوشمزه دریک محیط معمولی اسـت. در نیوبوری بمانید، برای ان شب هایي کـه نمی‌خواهید تمام شوند. این مکان کـه بر فراز بوستون کامن قرار دارد، مفرح، شیک و جذاب اسـت و بار خیابان ان مرتباً مملو از جمعیت پرهیاهوی مردم محلی اسـت. 

 

32. کولابا کازوی، بمبئی

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

کولابا جنوبی ترین جزیره از هفت جزیره بمبئی اسـت و گذرگاه اصلی مدتهاست کـه مسیر اصلی ورود بـه شهر بوده اسـت. امروزه بـه لطف جذابیت دنیای قدیم خود، با ساختمان‌هاي‌ آرت دکو کـه اکنون دارای برچسب‌هاي‌ مد، رستوران‌ها و گالری‌هاي‌ هنری هستند، یک کانون فرهنگی اسـت.

 

درکنار ان ساختمان‌هاي‌ میراثی، شکل بومی‌تری از تجارت وجوددارد: دستفروش‌هایي کـه جواهرات بدلی، عتیقه‌جات، لباس‌ها، عطرها و موارد دیگر را می فروشند و برای مرور جدی مناسب هستند. با این همه ی خوردن، نوشیدن و خرید، سخت نیست کـه یک آخر هفته کامل را در اطراف کولابا کازوی پرسه بزنید.

 

در اقامتگاه زیبای بمبئی بمانید، کـه ساختمانی را اشغال می کند کـه قدمت ان بـه سال 1910 باز میگردد. در کافه موندگار پاتوق کلاسیک، کـه بیشتر بـه خاطر نقاشی هاي‌ دیواری ماریو میراندا و جوک باکس قدیمی اش مشهور اسـت، صبحانه مقوی بخورید. ماء شعیر کرافت را در مسافرخانه وودساید بنوشید، تا نگاهی دزدکی بـه صحنه رو بـه رشد آبجوسازی بمبئی داشته باشید.

 

33. اورتون جاده، سنگاپور

دیدنی ترین خیابان های دنیا در سال 2023

خیابان‌هاي‌ مشهور سنگاپور پایانی ندارند – بـه ردیف‌هاي‌ میراث کاتونگ یا زمرد تپه فکر کنید – اما جاده اورتون باید یکی از دستکم گرفته‌شده‌ ترین خیابان‌ها باشد. بارها و بارها نادیده گرفته می شود، اینبخش زیبا در Tanjong Pagar یک الماس درشت اسـت. اما ترکیبی متنوع از آپارتمان‌هاي‌ عمومی و مغازه‌هاي‌ حفاظت‌شده قبل از جنگ فقط یک تصویر نوستالژیک نیست: می توانید یک روز کامل را بـه تحسین هنر خیابانی رنگارنگ ان منطقه بگذرانید ودر یکی از کافه‌هاي‌ متعدد برای صرف قهوه خود توقف کنید.

 

در هنر خیابانی قدم بزنید و نقاشی‌هاي‌ دیواری پر جنب و جوشی را کـه دراین منطقه پراکنده‌اند، تماشا کنید، کـه نشان می دهد زندگی کامپونگ در دورانی کـه سنگاپور هنوز مجموعه‌اي از روستاها بود، چگونه بود.

 

Ang ku kueh «شیرینی سنتی چینی» را برای طعم سنگاپور در ان روز میل کنید. در فروشگاه قدیمی Kueh Ji Xiang Ang Ku Kueh، می توانید شیرینی نونیا قرمز روشن را سفارش دهید، شیرینی کـه از آرد برنج چسبناک، شیر نارگیل و شکر پر شده اسـت کـه با خمیر بادام زمینی یا لوبیا شیرین پر شده اسـت.

DRINK برج‌هاي‌ ماء شعیر با قیمت 10 دلار سنگاپور بـه ازای هر پیمانه، در کافه‌اي در دیوار در Myo. برنج سرخ شده با سیر و سایر میوه هاي‌ خوشمزه نیز ارزش دیدن دارد. 

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مکان های گردشگری جهان برای سفر نوروز

 

در پایان

این فهرست بـه عنوان “جالب ترین خیابانها” نامگذاری شده بود، اما این مفهوم فراتر از “باحال” اسـت. این روش کارآمد اسـت: بیش از 20000 نفر از مردم محلی، از ایالات متحده گرفته تا استرالیا و آفریقای جنوبی – یک طیف جغرافیایی بسیار گسترده کـه با رویدادها و آدرس هاي‌ شناسایی شده توسط راهنما مطابقت دارد، مورد سوال قرار گرفتند.

جدیدترین مطالب سایت