زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

زیباترین مکان های ژاپن : از هر شخصی کـه بازدید کرده اسـت بپرسید، انها بـه شـما خواهند گفت: ژاپن بـه اسانی یکی از خیره کننده ترین مکان هاي‌ جهان اسـت. این کشور طیف کاملی از طبیعت و فرهنگ را ارائه می کند، از سواحل نیمه گرمسیری گرفته تا کوه‌هاي‌ برفی، خطوط آسمان آینده‌نگر تا معابد باستانی. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین مکان هاي‌ دیدنی ژاپن را منتشر کرده ایم.

 

23 تا از زیباترین مکان های ژاپن

بر کسی پوشیده نیست کـه ژاپن زیبایی هاي‌ خیره کننده اي دارد. از مزارع اسطوخودوس فورانو در هوکایدو گرفته تا سواحل شفاف اوکیناوا، این کشور کوچک مملو از طبیعت زیبا، موزه‌هاي‌ معاصر، معابد کوهستانی و البته شکوفه‌هاي‌ گیلاس زیبا در بهار اسـت. اکنون کـه ژاپن برای گردشگری بین المللی بازگشایی شده اسـت، زمان ان فرا رسیده اسـت کـه این فهرست را بـه مرحله اجرا درآورید.

 

بیشتر بخوانید: عکس های خیر کننده از جاهای دیدنی جهان

 

1. دره کیوتسو و تونل نور، استان نیگاتا

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

تنگه کیوتسو در استان نیگاتا یک شگفتی طبیعی عظیم با ستون‌هاي‌ آتشفشانی اسـت کـه درز ستونی نامیده می شود و مشرف بـه منظره چشمگیر رودخانه اسـت. پس از این‌که مسیرهای پیاده روی ناامن و بسته بـه روی عموم درسال 1988 تلقی شدند، ما یانسانگ و تیم معماران MAD تونل نور را ساختند، تونلی بـه طول 750 متر کـه بـه سمت دره منتهی می شود، تا بازدیدکنندگان بتوانند با خیال آسان از زیبایی پانوراما ان دیدن کنند.

 

2. کامیکوچی، ناگانو

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

کامیکوچی یک فلات سرسبز در سمت استان ناگانو در کوه‌هاي‌ آلپ شمالی ژاپن، عده اي از دیدنی‌ترین مناظر کوهستانی ژاپن رابا حداقل تلاش برای پیاده‌روی ارائه میدهد. بیشتر بازدیدکنندگان فقط در اطراف کاپاباشی «پل کاپا» شناور می شوند و دلیل خوبی هم دارد. برای یکی، ایستگاه اتوبوس همین نزدیکی اسـت. اما مهمتر از ان؛ این جا میتوانید منظره‌اي باشکوه را تماشا کنید: ساحل رودخانه‌اي پر درخت کـه توسط قلعه‌اي از کوه احاطه شده اسـت کـه در پاییز در سایه‌هاي‌ زرد، نارنجی و قرمز سرخ می شود.

 

با شروع در حوضچه آرام تایشو، کـه سطح بکر ان در صبح زود منعکس کننده محیط زیبایش اسـت، جمعیت را شکست دهید. از این جا، پیاده‌روی آسان یک ساعته از میان زمین‌هاي‌ باتلاقی تا کاپاباشی اسـت، جایی کـه میتوانید برای صرف غذا در یکی از چندین کافه و رستوران استراحت کنید. برای مسافران یک روزه، می توانید بیشتر بـه جنگل بروید. 90 دقیقه پیاده روی دیگر شـما را بـه برکه جوی Myojin می‌رساند.

 

3. دره اویراس، آئوموری

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

این تنگه زیبا در کوه‌هاي‌ آئوموری یکی از مقاصد برتر پاییزی ژاپن اسـت. مسیر 9 کیلومتری از Ishigeo تا Nenokuchi در دهانه دریاچه Towada خیره کننده اسـت – نه این‌که یک پیاده روی سخت باشد بلکه بـه دلیل مناظر باشکوه در طول مسیر اسـت. جریان فوران Oirase از میان جنگل قرمز و نارنجی فروزان پر از تخته سنگ‌هاي‌ پوشیده از خزه، با آبشارهای متعددی کـه بـه آب جاری می خورند، مار می‌گذرد. در بهترین حالت پاییز ژاپنی اسـت.

 

سه ساعت را برای پیاده روی یک طرفه درنظر بگیرید، و می توانید در انتهای مسیر در ننوکوچی برای دیدن شاخ و برگ هاي‌ پاییزی بیشتر در امتداد دریاچه تووادا، سوار کشتی گشت و گذار شوید. اگر چه بـه استقامت خوبی نیاز دارید، اما اگر نتوانید کل 9 کیلومتر را طی کنید، نگران نباشید. در جاده اي کـه درکنار رودخانه حرکت می کند، ایستگاه هاي‌ اتوبوس وجوددارد کـه می توانید بـه هر نقطه از مسیر بروید.

 

4. هنر

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

پارک وسیع Mifuneyama Rakuen در استان ساگا بیش از یک قرن پیش درسال 1845 ایجاد شد، اما تیم آزمایشگاه ان رابا هنر دیجیتالی هیجان‌انگیز و فراگیر کـه نحوه تعامل ما با طبیعت را تغییر میدهد، بـه آینده تبدیل کرده اسـت.

 

بـه طور کلی، زمین اکنون پس از تاریک شدن هوا مانند یک جنگل مسحور شده بـه نظر می‌رسد، با نمایشگاه هاي‌ مختلف در سراسر ملک پراکنده شده اسـت. تصویری سورئال از یک آبشار ساکت در قسمتی منزوی از جنگل وجوددارد. باغ غلتکی از درختچه‌هاي‌ آزالیا با نورهایی برق میزند کـه گویی گیاهان در حال تنفس هستند.

 

در تاریکی شب، درختان درخشندگی ماورایی بـه خود میگیرند، کپور هولوگرافیک در بین دریاچه شنا میکند، گل‌هاي‌ دیجیتالی روی صخره‌ها شکوفا می شوند در حالی کـه خط‌هاي‌ خوشنویسی مانند یک نقاشی در شکل‌گیری بر روی یک تخته سنگ مقدس ظاهر میشوند. این جادو اسـت و هیچ کجای دنیا شبیه ان نیست.

 

5. معبد کینکاکوجی، کیوتو

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

کینکاکوجی کـه با نام معبد طلایی نیز شناخته می شود، یک معبد ذن بودایی اسـت کـه با طلا پوشانده شده اسـت، مکانی معجزه آسا و براق در میانه کیوتو سنتی. در واقع، معبد بـه قدری زیبا اسـت کـه راهب جوانی درسال 1950 با الهام گرفتن از رمان مشهور یوکیو میشیما بـه نام «معبد غرفه طلایی» تلاش کرد ان را بسوزاند.

 

ابتدا، در امتداد مسیری قدم می زنید تا معبد و انعکاس ان را قبل از این‌که در نهایت ان را از نزدیک ببینید، راه میروید، بنابر این برای چندین عملیات عکس آماده باشید. صبح زود یا اواخر بعد از ظهر بـه آنجا بروید تا جمعیت کمتری داشته باشید و کمتر از ورق طلا بدرخشید.

 

6. کوه فوجی، یاماناشی

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

جواهر تاج ژاپن و مسلما زیباترین مکان این کشور، کوه فوجی برای هر بازدید کننده اي ضروری اسـت. مکان هاي‌ زیادی برای دیدن این کوه بزرگ وجوددارد، اما مناظر پارک آراکورایاما سنگن، کـه دارای بتکده باشکوه چوریتو اسـت، و دریاچه کاواگوچی بـه بهترین وجه زیبایی ان را بـه تصویر می‌کشد.

 

دریاچه کاواگوچی، یکی از پنج دریاچه فوجی، مناظر باشکوهی از کوه فوجی دارد، بـه خصوص در زمستان کـه آسمان عمدتاً صاف اسـت و می توانید انعکاس آتشفشان را در آب ببینید. با این اوصاف، تقارن تقریبا کامل کوه فوجی یک منظره تماشایی در تمام طول سال اسـت، صرف نظر از این‌که ان را از کجا میبینید.

 

7. کوه هاگورو، یاماگاتا

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

کوه هاگورو آسان‌ترین کوه در بین سه کوهی کـه مسیر زیارتی Dewa Sanzan را تشکیل میدهند، شبیه تجلی زندگی واقعی یک جنگل مسحور شده اسـت. پیاده روی تا حرم در اوج خود، کـه شامل بالا رفتن از 2500 پله اسـت، بی شک استقامت و عزم شـما را بـه چالش میکشد. اما درست در کوهپایه‌ها، کـه ظاهرا از ناکجاآباد ظاهر می شود، یک بتکده چوبی پنج طبقه زیبا قرار دارد کـه در ابتدا درسال 937 ساخته شد و توسط جنگلی انبوه سرو احاطه شده اسـت کـه درختان باستانی ان حداقل 300 تا 600 سال سن دارند.

 

این یک منظره جادویی و تقریبا سورئال اسـت کـه مدت‌ها پس از غلبه بر پیاده‌روی بیش از یک ساعت، با شـما خواهد ماند، در حالی کـه درکنار درختان سرو سر بـه فلک کشیده کـه مسیر را بـه سمت بالا می برند، احساس کوچکی و فروتنی میکنید.

 

8. Shirakawa-go، استان گیفو

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

در اعماق استان گیفو، شیراکاوا-گو، دهکده اي کاملاً حفاظت شده ژاپنی و میراث جهانی یونسکو، مملو از خانه هاي‌ مزرعه سنتی بـه سبک گاشو-زوکوری قرار دارد کـه بـه خاطر سقف هاي‌ کاهگلی و مثلثی شکلی کـه شبیه دست هاي‌ دعاکننده اسـت، شهرت دارند.

 

در حال حاضر، بیشتر خانه‌هاي‌ مزرعه بـه موزه، رستوران و حتی هتل تبدیل شده‌اند، اما بازدیدکنندگان همان‌ گونه می توانند داخل خانه‌ها را کاوش کنند تا معماری منحصربه‌فرد را کـه توسط تیرهای چوبی کنار هم قرار گرفته‌اند، تحسین کنند. منازل بـه ویژه در زمستان زیبا هستند – همه ی پوشیده از برف هستند و شبیه خانه هاي‌ شیرینی زنجفیلی هستند.

 

9. پارک ساحلی هیتاچی، ایباراکی

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

همه ی دوستداران گل باید پارک ساحلی هیتاچی ایباراکی را بـه فهرست سطل خود اضافه کنند. پارک ساحلی هیتاچی کـه بـه خاطر دریای آبی خود با حدود 5.3 میلیون نفر در بهار و قرمز روشن یا سرو تابستانی در پاییز «تصویر» شناخته شده اسـت، خشخاش، گل رز، نرگس کالیفرنیا و حتی باغ لاله الهام گرفته از هلند را پرورش می دهد.

 

تفریح با گل ها متوقف نمی‌شود، همچنین یک پارک تفریحی، منطقه ماجراجویی کودکان و 11 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در پارک 350 هکتاری وجوددارد.

 

10. معبد موتونوسومی، یاماگوچی

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

تونل‌هاي‌ دروازه‌هاي‌ توری سرخ‌رنگ یک منظره رایج در ژاپن اسـت. فوشیمی ایناری در کیوتو و معبد نزو در توکیو وجوددارد، اما معبد موتونوسومی در شهر ساحلی ناگاتو زیباترین اسـت. زیارتگاه نسبتاً جدیدی کـه درسال 1955 ساخته شد، از 123 دروازه توری تشکیل شده اسـت کـه بـه پایین صخره‌هاي‌ چشمگیر منتهی میشود و مناظر تماشایی اقیانوس را بـه سمت بالا می برد.

 

برخلاف تعداد زیادی از زیارتگاه‌ها کـه فقط یک سکه را در جعبه نذری پرتاب میکنید، در این جا باید کمک مالی خودرا در جعبه‌اي در بالای دروازه نهایی توری کـه شش متر ارتفاع دارد، شلیک کنید. اگر موفق شوید، ممکن اسـت آرزوی شـما محقق شود.

 

بیشتر بخوانید: این مکان های دیدنی را در جاده هراز از دست ندید + عکس

 

11. نارای، ناگانو

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

در امتداد ناکاسندو تاریخی، مسیر کوهستانی کـه ادو «توکیو کنونی» را بـه کیوتو متصل می کند، نارای اسـت، شهر پستی در دره زیبای کیسو. این یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای نگاهی اجمالی بـه زندگی دوره ادو «1603-1868» اسـت، زیرا بیشتر این شهر مرفه در ان زمان آن قدر بـه خوبی حفظ شده اسـت کـه ساختمان‌هاي‌ چوبی ان تا یک بلوک 1 کیلومتری کشیده شده‌اند.

 

تعداد زیادی از خانه‌هاي‌ میراثی بـه رستوران‌ها، مینشوکو «تخت‌خواب و صبحانه ژاپنی» و فروشگاه‌ها تبدیل شده‌اند، در حالی کـه دو اقامتگاه سابق – Nakamura Residence و Kamidonya Shiryokan – همانگونه کـه در گذشته بودند حفظ شده‌اند. نارای در پاییز، زمانی کـه شاخ و برگ هاي‌ درخشان رشته کوه کیسو اطراف را روشن می کند، فوق العاده فتوژنیک اسـت.

 

12. کومانو کودو، استان واکایاما

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

مسیرهای زیارتی تعیین شده توسط یونسکو کومانو کودو در شبه جزیره کی در استان واکایاما را تشکیل می دهد. این مسیر 70 کیلومتری از میان جنگل هاي‌ انبوه و سرسبز منتهی می شود ودر کنار زیارتگاه ها و معابد باستانی زیادی توقف می کند. یکی از مشهور ترین مقاصد کومانو ناچی تایشا اسـت کـه دارای یک بتکده سه طبقه سرخابی و ناچی نو تاکی اسـت کـه با 133 متر ارتفاع، بلندترین آبشار ژاپن اسـت.

 

13. تنگه تاکاچیهو، میازاکی

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

تنگه نفس‌گیر تاکاچیهو در میازاکی بـه بهترین وجه از آب دیده می شود – می توانید یک قایق پارویی کوچک کرایه کنید ودر رودخانه آرام گوکاسه یک سفر دریایی رمانتیک داشته باشید. با این حال، این پارو در پارک نیست: تنگه مملو از شگفتی هاي‌ طبیعی اسـت و شـما توسط درختان سرسبز افرا و آبشار چشمگیر 17 متری Minai-no-taki احاطه خواهید شد.

 

ترجیح میدهید در خشکی بمانید؟ این تنگه هنوز از بالا زیباست – کوهنوردان میتوانند در امتداد تفرجگاه تاکاچیهو بـه طول 1 کیلومتر قدم بزنند تا منظره‌اي داشته باشند، کـه بهترین لذت را در هنگام روشنایی تابستانی یا شاخ و برگ‌هاي‌ سبز پاییزی داشته باشند.

 

14. قلعه هیمجی، استان هیوگو

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

هیمجی شاید مشهور ترین قلعه ژاپن باشد. حتی بـه عنوان پایه اي برای این ایموجی عمل کرد: قلعه هیمهجی کـه بـه عنوان حواصیل سفید نیز شناخته می شود، یک سازه غول پیکر و سفید رنگ اسـت کـه بـه طور معجزه آسایی از جنگ ها و بلایای طبیعی جان سالم بـه در برده اسـت. قدمت این قلعه بـه قرن هفدهم بازمی‌گردد، اما درسال 2015 بازسازی شد و بـه بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا معماری بازسازی‌شده را تحسین کنند.

 

15. سواحل ایشیگاکی، اوکیناوا

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

ساحلی با شن و ماسه سفید با آب آن قدر شفاف تصور کنید کـه حتی برای دیدن ماهی نیازی بـه تجهیزات غواصی ندارید. در بهشت گرمسیری اوکیناوا، رشته اي از جزایر بین ژاپن و تایوان، نیازی بـه استفاده از تخیل خود نیست. از میان 49 جزیره مسکونی، ایشیگاکی بـه اسانی یکی از دیدنی‌ترین جزیره‌ها اسـت، با ترکیبی از کوه‌ها، جنگل‌ها و سواحل شنی کـه هم افراد فعال و ماجراجو و هم کسانی را کـه استراحت در ساحل را ترجیح میدهند راضی میکند.

 

روز را بـه برنزه کردن و شنا کردن در ساحل یونه هارا بگذرانید یا بـه موجودات دریایی در آب هاي‌ نیلگون خلیج کابیرا نگاهی بیندازید، جایی کـه می توانید یک تور قایق با کف شیشه اي داشته باشید.

 

16. تپه بودا در گورستان ماکومانای تاکینو، هوکایدو

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

ان را بـه نشاسته تادائو آندو بسپارید تا زیبایی را از فقدان و اندوه بیافریند. آندو قبرستان دایره اي شکل ماکومانای تاکینو ساپورو را در اطراف مجسمه غول پیکر بودا بـه ارتفاع 13.5 متر طراحی کرد و اجازه داد سر او از بالای یک تپه مصنوعی بیرون بیاید.

 

بتن صنعتی، ماده مشخصه آندو، با اسطوخودوس اطراف قبرستان در تضاد اسـت و بدن بودا را می پوشاند. تنها راه برای دیدن مجسمه کامل، ورود بـه تپه توخالی 40 متری از طریق یک تونل تاریک اسـت. وقتی بـه نور «طبیعی» در انتهای تونل برسید، بودای همیشه برازنده را خواهید دید کـه جلوی شـما نشسته اسـت. 

 

17. یاکوشیما، کاگوشیما

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

در سواحل استان کاگوشیما، یاکوشیما، بهشت عاشقان طبیعت اسـت. بهترین راه برای دیدن جزیره کوچک، کـه الهام‌بخش صحنه‌هاي‌ فیلم گیبلی «شاهزاده مونونوکه» اسـت، سفر های چند روزه اسـت: وقتی در مسیرهای خاکی پوشیده از خزه قدم می زنید و تحسین میکنید، پوچ‌هاي‌ زندگی مدرن را فراموش خواهید کرد.

 

یاکوسوگی، قدیمی‌ترین درختان باقیمانده در ژاپن با بیش از 1000 سال قدمت. مسیرهای متعددی برای سطوح مختلف تجربه وجوددارد، از یک پیاده روی ساده یک ساعته تا یک سفر شبانه 20 ساعته هیجان انگیز. نکات برجسته شامل سفر یک شبه برای دیدن درخت سرو باستانی جومونسوگی اسـت کـه تخمین زده می شود بین 2000 تا 7200 سال قدمت داشته باشد.

 

18. هیولاهای برفی زائو، یاماگاتا

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

زائو نه تنها یکی از بهترین پیست‌هاي‌ اسکی برای کسانی اسـت کـه بـه پیست‌ها می روند، بلکه خانه مناظر زیبای مستقیم از افسانه‌هاي‌ زمستانی – یا یک فیلم وحشتناک اسـت. دامنه ها پوشیده از درختان پوشیده از برف و انحراف از باد هستند، بنابر این شبیه آدم برفی هاي‌ غول پیکر و جهش یافته بـه نظر می‌رسند. هیولاها حتی با فستیوال خاص خود در ماه ژانویه جشن گرفته می شوند کـه با نورپردازی و آتش بازی کامل می شود.

 

19. جزایر اوگاساوارا، توکیو

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

فقط با یک پرش و سواری 24 ساعته با قایق دور از توکیو، جزایر اوگاساوارا را خواهید دید، گروهی از جزایر کـه عده اي از بهترین سواحل غواصی، پیاده‌روی و سواحل شنی ژاپن را در خود جای داده اسـت. چیچیجیما، یکی از جزایر اصلی، مکانی محبوب برای تماشای دلفین ها و نهنگ ها اسـت.

 

جزایر واقعاً دورافتاده هستند، بنابر این می توانید استراحت کنید، ارتباط خودرا قطع کنید و از آب و هوای نیمه گرمسیری دور از شهر شلوغ لذت ببرید. مینامیجیما، در سواحل چیچیجیما، تنها با راهنمای تور قابل دسترسی اسـت، اما صخره‌هاي‌ عجیب‌وغریب و ساحل شن سفید قطعا ارزش تلاش بیشتری را دارند.

 

20. کوراکوئن، اوکایاما

زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

کوراکوئن در اوکایاما، همراه با کنروکوئن در کانازاوا و کایراکوئن در میتو، یکی از سه باغ بزرگ ژاپن اسـت، افتخاری سنتی کـه از قرن نوزدهم برگزار می شود. چشم انداز غلتشی کـه تقریبا 144000 متر مربع را پوشش می دهد، نمونه خوبی از زیبایی سنتی دوره ادو «1603-1868» اسـت. در حالی کـه این باغ در گذشته در اثر جنگ و بلایای طبیعی آسیب دیده بود، بـه طور مداوم بر اساس نقشه هاي‌ مصور تاریخی بازسازی شده اسـت.

 

کوراکوئن بـه عنوان یکی از باغ‌هاي‌ چشم ‌انداز بزرگ در ژاپن، بـه اندازه‌اي گسترده اسـت کـه بـه چمن‌هاي‌ بزرگ، حوض‌هاي‌ آب، درختان آلو و گیلاس و جرثقیل‌هاي‌ ژاپنی می‌بالد. این باغ در هر چهار فصل فوق‌العاده زیبا اسـت، بـه لطف مجموعه‌اي از گیاهان کـه بـه خوبی انتخاب شده‌اند تا خاطرجمعی حاصل شود کـه همیشه گل‌ها در طول سال وجود دارند. و ان منظره باشکوه از قلعه اوکایاما در پس‌زمینه، نقش و نگار روی کیک اسـت.

 

بیشتر بخوانید: معرفی مکان های ناب گردشگری ایرانی با مشابه خارجی

 

در پایان

بـه هر کجای ژاپن سفر کنید، همیشه با مناظر خیره کننده اي کـه توسط طبیعت فراوان ایجاد شده اسـت، پذیرای شـما می شود. طبیعت غنی اغلب همراه با جاذبه هاي‌ توریستی محبوب اسـت کـه شامل سازه هاي‌ تاریخی و بناهای فرهنگی اسـت کـه در دوران قدیم ساخته شده اند.

جدیدترین مطالب سایت