معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

آشنایی با 10 کشور صلح‌ طلب‌ 

با آشنایی به 10 کشور صلح طلب جهان میتوانید آرامش را از نظر اقتصادی و زندگی احساس نمود موسسه اقتصاد و صلح فعالیت خود را بر مبنای توسعه شاخص‌هایي برای تحلیل صلح و سنجش ارزش اقتصادی آن انجام می دهد. این موسسه با محاسبه هزینه جرم و جنایت، تحلیل سطح ریسک کشورها و شاخص‌هایي از این دست فهرستی از کشور های آرام جهان را منتشر کرده که در ادامه به ۱۰ کشور اول این لیست میپردازیم.

طبق شاخص صلح جهانی از سال ۲۰۰۸ تاکنون هر سال جهان خطرناک‌تر از قبل شده هست. متاسفانه این روزها تعداد زیادی از کشورها درگیر اقدامات تروریستی و مناقشات داخلی یا خارجی میباشند. خوشبختانه کشورهایی هم میباشند که هنوز در صلح و ثبات قرار دارند و اگرچه این کشورها هم کامل نیستند ولی به اندازه کافی آرام و امن میباشند.

 

۱- ایسلند

ایسلند به دلایل مختلفی در رتبه اول آرام‌ترین و صلح‌ طلب‌ترین کشور های جهان قرار می گیرد. این کشور با موفقیت بر بحران بانکی طی سال‌هاي ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ غلبه کرد و حالا یکی از پیشرفته‌ترین جوامع با سطح سواد ۱۰۰ درصدی هست. سطح سواد بالا و صبوری مردم ایسلند باعث شده تا نرخ جرم و جنایت در این کشور پایین باشد. این کشور مخارج نظامی بسیار کمی دارد و در حال حاضر بدون ارتش هست. جاذبه‌هاي طبیعی ایسلند از جمله آتشفشان‌ها و یخچال‌هاي طبیعی همچنین مناظر بسیار دیدنی هرساله گردشگران زیادی را به این کشور جذب می کنند.

مردم ایسلند بعنوان شادترین و سالم‌ترین جامعه موجود در کره زمین با بیشترین نرخ رضایت در جمعیت شناخته شده‌اند.

امروزه صلح جهانی با عوامل منفی زیادی دست و پنجه نرم میکند و دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم چندان جای امنی برای زندگی نیست. طبق لیست صلح جهانی کشورهایی که در بالا ذکر شدند هنوز هم امن‌ترین و راحت‌ترین کشور های جهان برای زندگی میباشند. این کشورها دموکراتیک، متحد و گرچه دارای منابع طبیعی غنی میباشند. از بین ۱۶۲ کشور بررسی شده در حال حاضر کشور جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۱۳۸ این لیست قرار دارد.        

 معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

 ایسلند به دلایل مختلفی در رتبه اول آرام‌ترین و صلح‌ طلب‌ترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد

 

۲- دانمارک

دانمارک دومین کشور آرام جهان برای زندگی و مسافرت هست. این کشور همیشه از مناقشات نظامی دوری میکند و اکثر بر توسعه اقتصاد داخلی تمرکز کرده هست. موفقیت این کشور با اصلاحات پیشرفته و سیاست‌هاي خردمندانه دولت محقق گشته هست. مسائل بهداشت و درمان، برابری جنسیتی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی جزو اولویت‌هاي دانمارک هست.

 

دانمارک یک کشور متحد اروپایی با مردمانی تحصیل کرده و صبور هست. مردم دانمارک بسیار همیار و پشتیبان یکدیگر و خوشبین میباشند. کپنهاگ پایتخت دانمارک بعنوان مشهور ترین پایتخت دوچرخه‌ها هم شناخته می شود. مردم دانمارک سبک زندگی آرام و بدون عجله‌اي دارند.        

معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

دانمارک دومین کشور آرام دنیا برای زندگی و مسافرت است

 

۳- اتریش

اتریش هم کشوری در بین کشور های صلح‌طلب و آرام جهان هست. این کشور از زمان جنگ جهانی دوم به بعد از منازعات دور کرده هست. اتریش دارای سیاست خارجی منعطف و  بی‌طرفانه هست. امروزه از اتریش با نام یک شریک تجاری پر منفعت، مقصد مسافرتی و کشوری با سطح سواد بالا یاد میشود.

 

با دقت به سطح استاندارد بالای زندگی و اقتصاد پویا، اتریش در رتبه سوم این لیست قرار گرفته هست. سیستم خدمات بهداشتی و همچنین نظام آموزشی اتریش بعنوان یکی از برترین و تحسین‌ شده‌ترین نظام‌هاي اروپایی شناخته شده هست. جای تعجب نیست که وین پایتخت اتریش بعنوان راحت‌ترین شهر برای زندگی در بین شهرهای جهان شناخته شده هست.      

معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

 اتریش هم کشوری در میان کشورهای صلح‌طلب و آرام دنیا است

 

۴- نیوزیلند

هر سال از نیوزیلند به لطف نرخ جرم پایین، توانایی‌هاي نظامی، ثبات سیاسی و احترام به حقوق انسانی با عنوان امن‌ترین وصلح‌دوست‌ترین کشور جهان یاد میشود. مردم این کشور بسیار صبور و میهمان‌نواز میباشند. این کشور روابط سیاسی و اقتصادی خود را با استرالیا حفظ کرده هست و در سال ۱۹۸۷ بعنوان منطقه غیر هسته‌اي معرفی شد و در حال حاضر نیز از جنبش‌هاي ضد هسته‌اي حمایت می کند.

طبیعت خوشگل، استاندارد بالای زندگی و رفتار دوستانه مردم این کشور سبب شده تا نیوزیلند تبدیل به یکی از مقصدهای گردشگری جهان شود.      

معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

هر سال از نیوزیلند به لطف نرخ جرم پایین، با عنوان امن‌ترین وصلح‌دوست‌ترین کشور جهان یاد می شود

 

۵- سوییس

سوییس که اکثر بخاطر پیست‌هاي اسکی خود مشهور هست طبق لیست کشور های آرام جهان، یکی دیگر از کشور های صلح‌دوست جهان هست. وقتی راجع به سوییس فکر میکنیم معمولا ساعت‌هاي گرانقیمت، شکلات‌هاي متنوع و گرچه بانک‌هاي مشهور این کشور نخستین چیزهایی میباشند که به ذهن ما می رسند ولی سوییس چیزهای با ارزش دیگری هم دارد.

 

مردم سوییس دارای خدمات بهداشتی گسترده، نظام آموزش بینظیر و اشتغال بالا میباشند. مردم سوییس به صبر و  چند فرهنگی بودن مشهور میباشند. مردمی با زبان‌ها و فرهنگ‌هاي گوناگون درون یک کشور با صلح و دوستی زندگی می‌کنند.    

 

معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

سوییس طبق لیست کشور های آرام جهان، یکی دیگر از کشور های صلح‌دوست جهان هست

 

  ۶- فنلاند

فنلاند هم به لطف طبع آرام و متین مردمش در بین کشور های آرام و صلح‌دوست جهان هست. گرچه نیروهای نظامی این کشور معمولا درگیر فعالیت‌هاي صلح‌طلبانه در نقاط گوناگون جهان از جمله لیبی و پاکستان میباشند. فنلاند سرمایه‌گذاری گسترده‌اي در امر آموزش و بهداشت کرده هست که منجر به استانداردهای بالای زندگی، امید به زندگی بالاتر و سطح سواد بهتر شده هست.

 

اضافه بر این سیستم آموزشی فنلاند بعنوان یکی از برترین سیستم‌هاي آموزشی در جهان شناخته میشود. این کشور تبعیض جنسیتی، تضاد طبقاتی و فساد پایینی دارد. مردم فنلاند معمولا رضایت اکثر از زندگی فعلی خود و امید بالاتر به آینده نسبت به سایر ملت‌هاي جهان دارند.    

معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

فنلاند هم به لطف طبع آرام و متین مردمش در بین کشور های آرام و صلح‌دوست جهان هست

 

 ۷- کانادا

کانادا با داشتن یکی از بالاترین سطح استانداردهای زندگی از دیگر کشور های امن و آرام جهان هست. کاناداف به علت اقتصاد پویا، مزایای کاری چندان و گرچه قابلیت‌هاي فرهنگی مقصد تعداد زیادی از مهاجران جهان هست. در سال ۱۹۷۱، کانادا بطور رسمی یک کشور چند فرهنگی شد جایی که مردم با فرهنگ‌هاي گوناگون از حقوق و آزادی مساوی برخوردارند. این امر هر نوع تبعیضی را ریشه‌کَن کرد و سطح احترام متقابل اجتماعی را بالا برد بگونه‌اي که وقتی به کانادا سفر می کنید، احساس می‌کنید که در وطن خود هستید.
 
افرادی که تازه وارد کانادا می شوند از خدمات ضروری رایگان مثل کلاس‌هاي یادگیری زبان و کارگاه‌هاي آموزشی بهره‌مند می شوند. به همین علت تعداد زیادی از مهاجران کانادا را بعنوان مقصد خود انتخاب می کنند. کانادا همچنین معمولا از مناقشات نظامی دوری میکند و برای مخارج نظامی هزینه زیادی نمی کند. این کشور مناظر طبیعی زیبایی هم دارد که سالیانه گردشگران زیادی را روانه کانادا می کنند.  

 

معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

 کانادا با داشتن یکی از بالاترین سطح استانداردهای زندگی از دیگر کشور های امن و آرام جهان هست

 

۸- ژاپن

ژاپن کشوری دیدنی با مردم و فرهنگ فوق‌العاده هست و یکی از آرام‌ترین کشور های جهان به شمار می رود. مردم ژاپن به خوش اخلاقی و سعی و کوشش مشهور میباشند. این مردم، بیش از مردم سایر نقاط جهان صادق، مودب و دارای رفتار دوستانه میباشند. آن ها همچنین بسیار منظم و سازمان یافته میباشند و معمولا به جامعه بیش از خود بها می دهند. شاید همین موارد باعث شده که مردم ژاپن یکی از پیشرفته‌ترین و توسعه یافته‌ترین جوامع را با برترین فناوری و گرچه یک از قویترین اقتصادهای جهان داشته باشند. هر سال گردشگران زیادی برای مشاهده مناظر طبیعی، معابد باستانی و بناهای تاریخی ژاپن به این کشور سفر می کنند.

 

 معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

 ژاپن کشوری دیدنی با مردم و فرهنگ فوق‌العاده هست و یکی از آرام‌ترین کشور های جهان به شمار میرود

 

۹- بلژیک

اگرچه بلژیک واقعا کشور کوچکی هست ولی یکی از برترین و آرام‌ترین کشور های جهان هست. بروکسل پایتخت بلژیک از زمان پایان جنگ جهانی دوم تبدیل به مرکز سیاست جهانی جهان شده هست در واقع بروکسل مرکز اتحادیه اروپا نیز هست. مردم این کشور از سطح بالای استاندارد زندگی، آموزش با کیفیت و گرچه سطح بالای خدمات بهداشت و درمان بهره‌مند میباشند. بلژیک با دقت به معماری باشکوه، بناهای تاریخی و هنری یکی از برترین کشورها برای علاقه‌مندان به تاریخ هست.

 

معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

 اگرچه بلژیک واقعا کشور کوچکی هست ولی یکی از برترین و آرام‌ترین کشور های جهان هست

 

۱۰- نروژ

طبق شاخص صلح جهانی، نروژ یکی از آرام‌ترین کشور های جهان هست. درست مثل سایر کشور های اسکاندیناوی نروژ آمار پایین جرم و جنایت را دارد. به علت سرمایه‌گذاری منطقی در ساخت نفت، نروژ توانسته طی قرن قبل به اقتصاد قدرتمندی دست پیدا کند. جای تعجب نیست که نروژ یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین کشور های جهان هست. به علت استاندارد بالای زندگی و رفاه اجتماعی نروژ واقعا یک کشور امن و راحت برای زندگی هست. این کشور همچنین به علت طبیعت برجسته خود نیز مشهور هست. نروژ کشور بسیار جالبی هست که ارزش مشاهده دارد. 

 

معرفی 10 کشور صلح‌ طلب‌ (عکس)

 نروژ یکی از آرام‌ترین کشورهای جهان است

 

جدیدترین مطالب سایت