با زلزله 10 ریشتری چه میشود؟

مجموعه : کلیپ و فیلم
با زلزله 10 ریشتری چه میشود؟

زلزله بزرگ در کره زمین

فیلمی از زلزله 8 ریشتری در مکزیک

 
آیا زلزله 10 ریشتری می آید ؟ محققان ژاپنی معتقدند که زمین احتمالا در آینده با وقوع زمین لرزه بسیار پر قدرت 10 ریشتری روبه‌رو خواهد شد که خسارات شدیدی درپی دارد.
 
 
«تورو ماتسوزاوا» محقق مرکز تحقیقات پیشبینی زمين لرزه و فوران آتشفشانی دانشگاه هوهوکو تأکید میکند: انرژی زمین لرزه احتمالی 10 ریشتری آینده، 30 برابر قوی‌تر از زمين لرزه 9 ریشتری است که ماه مارس 2011 بخش هایي از شمال شرق ژاپن را لرزاند.
 
 
به گزارش تالاب : به گفته «ماتسوزاوا»، این پیشبینی به معنای قطعی بودن وقوع زمین لرزه 10 ریشتری نیست، چراکه چنین زمين لرزه پر قدرتی هر 10 هزار سال یک بار روی می دهد.
 
چنین زمین لرزه اي باعث لرزش زمین بمدت یک ساعت شده و خطر وقوع سونامی پر قدرتی را در پی خواهد داشت که این سونامی چند روز بطول انجامیده و خسارات بسیار زیادی بر جای میگذارد.
 
 
قدرتمندترین زمین لرزه‌اي که تا کنون به ثبت رسیده است، زمين لرزه 9.5 ریشتری در جنوب شیلی است که درسال 1960 میلادی روی داد.

 

زمین لرزه ۸.۲ ریشتری مکزیک را لرزاند. گزارش های پراکنده از مرگ حداقل ۱۵ تن خبر می دهد که دو نفر آنها کودک هستند. نیه تو، رئیس جمهور مکزیک، گفت: این “قوی ترین و شدید ترین زلزله صد سال گذشته است.” آنچه که بیش از احتمال سونامی نگران کننده است، “پس لرزه ها” هستند که تا کنون ۶۵ بار اتفاق افتاده اند.

 

جدیدترین مطالب سایت