رمز یکبار مصرف هم قابل اطمینان نیست مراقب باشید !

مجموعه : کلیپ و فیلم
رمز یکبار مصرف هم قابل اطمینان نیست مراقب باشید !

نکاتی مهم درباره رمز یکبار مصرف

رمز یکبار مصرف اول و رمز دوم یکبار مصرف کارت خود را هر جایی وارد نکنید و مراقب باشید . هکر ها در همان 2 دقیقه میتوانند حساب شما را خالی کنند.

 

آموزش دریافت رمز دوم یک بار مصرف کارت بانکی:

۱. بـه هنگام انجام تراکنش بر اساس تقاضای دارندگان کارت، پیامکی حاوی رمز یکبارمصرف بـه عدد تلفن همراه دارنده کارت ارسال می شود کـه کاربر از ان تنها برای انجام ان تراکنش خاص میتواند استفاده کند و بعد از یکبار استفاده، باطل میشود کـه قابلیت اجرا در تمام گوشی‌هاي‌ همراه را دارد.

 

۲. استفاده از اپلیکشن‌هاي‌ موبایلی در تولید رمزهای یکبار مصرف اسـت کـه دارنده کارت دراین روش با تقاضای یک رمز یک بار مصرف، رمز را از ان اپلیکشن با یک‌زمان اعتبار مشخص کـه بـه ‌طور معمول ۶۰ ثانیه اسـت، دریافت میکند و میتواند دراین زمان برای انجام تراکنش از این رمز استفاده کند و رمز، بعد از ان باطل می شود.

 

بـه گفته معاون فناوری‌هاي‌ نوین بانک مرکزی از خردادماه سال آینده نیز، ارائه رمزهای دوم ثابت بـه دارندگان کارت متوقف و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در تمام تراکنش‌هاي‌ غیرحضوری، اینترنتی و موبایلی برای دارندگان کارت الزام‌آور میشود. نظر شـما درباره این رمز جدید استفاده از کارت بانکی در خریدهای اینترنتی یا کارهایی کـه نیاز بـه رمز دوم دارد چیست؟

 

رمز یکبار مصرف هم قابل اطمینان نیست مراقب باشید !

 

نحوه دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف

در روش نخست، بـه هنگام انجام تراکنش بر اساس تقاضای دارندگان کارت، پیامکی حاوی رمز یک‌بارمصرف بـه عدد تلفن همراه دارنده کارت ارسال میشود کـه کاربر از ان فقط برای انجام ان تراکنش خاص می تواند استفاده کند و بعد از یکبار استفاده، باطل می شود کـه قابلیت اجرا در تمام گوشی‌هاي‌ همراه را دارد.

 

اما نحوه دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف چگونه خواهد بود؟

روش دوم نیز، استفاده از اپلیکشن‌هاي‌ موبایلی در تولید رمزهای یک بار مصرف اسـت کـه دارنده کارت دراین روش با تقاضای یک رمز یکبار مصرف، رمز را از ان اپلیکشن با یک‌زمان اعتبار مشخص کـه بـه ‌طور معمول 60 ثانیه اسـت، دریافت می کند و می تواند دراین زمان برای انجام تراکنش از این رمز استفاده کند و رمز، بعد از ان باطل می شود.

 

بـه گفته معاون فناوری‌هاي‌ نوین بانک مرکزی، از خردادماه سال 1398 نیز، ارائه رمزهای دوم ایستا بـه دارندگان کارت متوقف و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در تمام تراکنش‌هاي‌ غیرحضوری، اینترنتی و موبایلی برای دارندگان کارت الزام‌آور می شود.

 

جهت اطلاع دقیق تر از نحوه قعالسازی رمز دوم کارت بانکی باید بـه سایت بانک مورد نظر یا شعب مراجعه نمایید تا شـما را راهنمایی نمایند.

 

منبع : شبکه صدا و سیما

جدیدترین مطالب سایت