آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

کاندوم چیست؟

آشنایی کامل با این محصول بهداشتی و آموزش استفاده از کاندوم و انواع کاندوم مردانه و زنانه و فواید و معایب استفاده از کاندوم را بدانید. کاندوم در روابط خطرناک موجب پیشگیری از بیماری هایي از جمله ایدز میشود .

 

کاندوم

بایدها و نبایدها درباره کاندوم

اطلاعاتی درباره کاندوم هاي‌ زنانه و مردانه

کاندوم چیست درصورت پاره شدن انچه باید کرد؟

طریقه استفاده از کاندوم و معرفی انواع کاندوم «+عکس»

پرسش و پاسخ هاي‌ مهم درباره کاندوم

کاندوم را متناسب با میل جنسی انتخاب کنید

 

کاندوم بـه عنوان یک وسیله پیشگیری از بارداری راه عبور عفونت ها را در زمان نزدیکی جنسی مسدود می کند همچنین جزء یکی از روش هاي پیشگیري از بارداری اسـت کـه مانع از رسیدن اسپرم ها بـه رحم می شود.

 

کاندوم «بـه انگلیسی: Condom» یا کاپوت یا غلاف، پوششی کشسان اسـت کـه بـه عنوان یک مانع فیزیکی از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد با اندام شریک جنسی او و ورود اسپرم بـه دستگاه تناسلی زن جلوگیري میکند. کاندوم بـه منظور پیش گیری از بارداری و همچنین پیشگیري از انتقال میکرو ارگانیسم‌هاي‌ بیماری زا و انتقال بیماری‌هاي‌ آمیزشی بـه کار میرود.

 

همان طور کـه می‌دانید کاندوم مردانه پوشش پلاستیکی نرمی اسـت کـه قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و توسط مرد هنگام نزدیکی استفاده می شود بـه این صورت کـه قبل از شروع نزدیکی بر روی آلت تناسلی در حالت نعوض «Erection» کشیده شده و بدین ترتیب از ریخته شدن مایع منی کـه حاوی اسپرم « سلول هاي‌ جنسی مرد» اسـت بـه داخل دستگاه تناسلی زن «واژن و رحم» پیشگیری می کند.

 

اگر اسپرم مرد با تخمک «سلول جنسی زن» ترکیب شود حاملگی رخ می دهد و کاندوم از این امر پیش گیری می کند.

آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

 

انواع کاندوم

کاندوم‌ها در دو نوع اصلی کاندوم مردانه و کاندوم زنانه وجود دارند.

 

1. کاندوم مردانه:

پوششی اسـت کـه روی آلت مرد در حالت نعوظ کشیده می شود. کاندوم درصورت استفاده درست می تواند تا ۸۰–۹۰ درصد از بارداری ناخواسته و انتقال ایدز و هپاتیت سی و دیگر بیماری‌هاي‌ آمیزشی جلوگیري کند. کاندوم مردانه در درمان انزال زودرس مردان نیز کاربرد دارد و برای التیام توان نعوظ در مردان پیر یا کم‌توان نیز بـه کار می رود.

 

2. کاندوم زنانه:

کاندوم زنانه «Female Condom» بـه صورت لوله اي پلاستیکی، نازک و قابل انعطاف از جنس پلی اورتان «polyurethane» ساخته شده اسـت کـه طول آن درحدود 17 سانتیمتر میباشد کـه در حین رابطه جنسی توسط زن استفاده می شود. این نوع کاندوم کاملا داخل مهبل را می پوشاند و از بارداری ناخواسته و انواع بیماری هاي‌ منتقله ار راه جنسی مانند ایدز پیشگیری مي نماید.

 

قیمت کاندوم زنانه از کاندوم مردانه گرانتر و کاربرد آن نیز دشوارتر اسـت. کارایی کاندوم‌هاي‌ زنانه ۷۵ درصد اسـت و برای زنانی مناسب اسـت کـه نمیتوانند شریک جنسی خودرا متقاعد بـه استفاده از کاندوم مردانه بکنند.

 

آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

استفاده از کاندوم احتمال ابتلا بـه سرطان دهانه رحم «سرویکس» را کاهش میدهد

 

اثر کاندوم هاي‌ زنانه در پیشگیری از بیماریهای جنسی کمتر اسـت

هرگز نباید کاندوم زنانه و مردانه را هم زمان استفاده کرد زیرا احتمال پارگی کاندوم و انتقال ترشحات بالا می رود. برای پیشگیری از انتقال ویروس‌هایي مانند اچ‌آی‌وی، هپاتیت نوع ب و ث جنس کاندوم باید لاتکس یا پلی‌یورتان باشد.

 

اثر کاندوم زنانه در حفاظت از انتقال بیماری هاي‌ جنسی نسبت بـه کاندوم مردانه کمتر اسـت اما در هرحال کاندوم زنان نسبت بـه ویروس هاي‌ ایدز، سیتومگالوویروس و هپاتیت B غیرقابل نفوذ اسـت. شانس جابجایی و لیز خوردن کاندوم هاي‌ زنانه کمتر ازکاندوم مردانه اسـت «3% در مقابل 8-3%» اما متاسفانه میزان حاملگی با آن بیشتر از کاندوم مردانه اسـت.

کاندوم مردانه و زنانه هردو برای استفاده دارای شرایطی هستند کـه باید بـه دقت رعایت شوند.

 

آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

طریقه استفاده از کاندوم زنانه

طریقه استفاده از کاندوم زنانه آسان بوده ولی استفاده و عادت نمودن بـه آن، نیاز بـه تمرین دارد.
موقع استفاده از کاندم بسته را بادقت باز کنید. یک موقعیت مناسب و آسان برای قرار دادن کاندوم داخل واژن انتخاب کنید. میتوانید در حالی کـه ایستاده اید و یک پایتان را بر روی یک صندلی قرار داده اید، و یا در حالی که نشسته اید و پاهایتان را از یک دیگر باز نموده اید و حتی در حالت خوابیده کاندوم را داخل مهبل قرار دهید.

 

حلقه داخلی کاندوم رابا انگشت شست و میانی، در حالی کـه انگشت اشاره وسط حلقه میباشد، فشار دهید. حلقه باریک و دراز می شود. با دست دیگر لبهای خارجی مهبل را باز کنید و کاندوم را بـه آرامی داخل واژن نمایید.میتوانید قبل از استفاده، از روان کننده ها برای داخل کردن آسان تر استفاده کنید.

انگشت اشاره را داخل کاندوم کرده و حلقه داخلی را تا جایی کـه امکان دارد فشار دهید.

مطمئن شوید کـه کاندوم درست و مستقیم داخل مهبل قرار گرفته اسـت و پیچ و تاب نخورده باشد. حلقه خارجی باید خارج از واژن باقی بماند.

 

بهتر اسـت هنگام آمیزش، آلت مرد با دست بـه داخل کاندوم هدایت شود تا از لیز خوردن و داخل رفتن آن خارج از کاندوم پیش گیری شود.

در پایان مقاربت، قبل از بلند شدن و ایستادن کاندوم را خارج کنید.

 

طریقه خارج کردن و از بین بردن کاندوم زنانه

برای خارج کردن کاندوم، ابتدا حلقه خارجی کاندوم را بـه آرامی بچرخانید و سپس آنرا بیرون بکشید تا مایع مرد ازآن بیرون نریزد. توجه داشته باشید کـه قبل از ایستادن آنرا خارج نمایید. بعد آنرا داخل کیسه پلاستکی گذاشته و دور بیندازید. مراقب باشید کـه آنرا داخل دستشويي نیندازید.

 

آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

طریقه استفاده از کاندوم مردانه

قبل از استفاده از کاندوم باید بـه تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد

 

هنگام استفاده زا کاندوم خیلی آهسته آنرا از لبه تعیین شده برای باز کردن بسته بندی باز کنید. برای باز کردن دقت داشته باشید کـه بـه سطح خارجی کاندوم با ناخن آسیبی وارد نکنید.

 

پشت و روی کاندوم رو تعیین کنید. برای استفاده از کاندوم و آلوده نکردن پشت کاندوم بـه ترشحات آلت تناسلی، می ‌بایست قبل از پوشیدن کاندوم پشت و روی آنرا مشخص کنید. برای اینکار کافی اسـت تا چند سانتی‌متر از کاندوم را باز کنید تا پشت و روی آن مشخص شود.

سر نگهدارنده‌ي منی در قسمت انتهایی کاندوم را بگیرید.

با دست دیگر بادقت و بـه آرامی و بدون تماس ناخن با سطح کاندوم، آنرا بـه روی آلت تناسلی خود کـه در حالت نعوظ قرار دارد بکشید.

بعد از انزال سریعا آلت خودرا از واژن شریک جنسی خود خارج کنید. مراقب باشید کـه کاندوم از روی آلت شـما بیرون نیاید.

انتهای کاندوم را گره بزنید تا از خروج مایع منی از داخل آن پیشگیري کنید.

 

مزایای استفاده از کاندوم:

۱.کاندوم برای پیش گیری از بیماری هاي‌ مقاربتی مانند : سیفلیس ٬ سوزاک ٬ ایدز ٬ هپاتیت ٬ هرپس ٬ عفونت هاي‌ گنوره ٬ تریکومونا ٬ کلامیدیا و …مفید اسـت.

۲.در مردانی کـه دچار انزال زودرس«Premature Ejaculation» هستند و تحریک پذیری زیادی دارند کاندوم موثر اسـت زیرا تحریک پذیری را کمی بـه تاخیر می اندازد و حساسیت سر پنیس را کم می کند و موجب تاخیر در انزال و حفظ نعوض می شود .

۳.درصورت وجود حساسیت زن نسبت بـه مایع منی مرد کاندوم روش مناسبی اسـت.

۴. استفاده از کاندوم احتمال ابتلا بـه سرطان دهانه رحم «سرویکس» را کاهش می دهد کـه بـه علت مسدود کردن انتقال HPV میباشد .

۵.در تمامی آقایان با هر شرایط سنی کاندوم قابل استفاده میباشد.

۶.کاندوم از جمله کالاهای ارزان میباشد و دسترسی بـه آن آسان اسـت.

۷.گاهی مردان قدرت حفظ آلت تناسلی را برای ادامه نزدیکی ندارند . برای مثال در افراد پیر یا کسانی کـه اعمال جراحی در قسمت تحتانی شکم داشته اند با استفاده از کاندوم دراین افراد قسمت حلقه اي انتهای کاندوم بـه صورت یک تورنیکه ضعیف اثر می کند و می تواند بـه حفظ نعوظ کمک کند.

۸. گاهی بعضی از مردان یا زنان بـه واسطه مسائل خاص تمایل بـه تماس مستقیم آلت با مخاط واژن را ندارند.کاندوم می تواند راه حلی برای آن گونه مسائل باشد.

 

معایب استفاده از کاندوم :

۱. کاندوم یکبار مصرف اسـت.

۲. دائمی نیست و نیاز بـه تکرار دارد.

۳.کاندوم ممکن اسـت در برخی افراد ایجاد حساسیت بـه صورت خارش٬ راش و دانه جلدی کند

۴. برای استفاده از کاندوم باید تجربه داشت تا خارج نشود.

۵. ممکن اسـت کاندوم در حین عمل مقاربت پاره شود .

 

نکات مهمی که در هنگام استفاده از کاندوم باید در نظر داشته باشید :

-کاندوم ها را دور از حرارت ٬ نور و رطوبت نگه‌داری نمایید تا لاتکس کاندوم خاصیت خودرا از دست ندهد و با نزدیکی پاره نشود.

-از هر کاندوم یکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد آن خود داری نمایید زیرا دراین صورت احتمال حاملگی افزایش می‌یابد.

-قبل از مصرف کاندوم بـه تاریخ انقضای آن توجه نمایید و از مصرف کاندوم هاي‌ تاریخ گذشته و یا کاندوم هایي کـه چسبناک و یا شکننده آن خودداری نمایید.

-پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر یک قطعه کاغذ باطله پیچیده ودر کیسه آشغال بیندازید.

-برای نرم کردن کاندوم از روغن ٬ وازلین و یا مواد مشابه استفاده نکنید زیرا این مواد بـه کاندوم آسیب رسانده و باعث خراب شدن آن می شوند.دراین صورت احتمال حاملگی با کاندوم افزایش مییابد .

-هر چند این روش پیشگیری از بارداری روش موثری اسـت ولی احتمال حاملگی با آن از قرص بیشتر اسـت .

 

نکات مهم در طریقه استفاده از کاندوم مردانه

آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

در زمان استفاده از کاندوم باید دقت کرد کـه کاندوم سوراخ نباشد

 

◊ در مورد طریقه استفاده از کاندوم مردانه باید تاکید شود کـه استفاده از کاندوم مردانه باید پیش از شروع نزدیکی آغاز شود زیرا ترشحاتی کـه مردان پیش از انزال کامل دارند، ممکن اسـت حاوی ویروس‌هایي نظیر اچ‌آی‌وی باشد و باعث سرایت بیماری گردد.

 

◊ در مواردی کـه بیم بیماری نیست برای کاهش احتمال بارداری ناخواسته باید از تماس با ترشحات پیش از انزال کامل پیشگیري کرد چون احتمال وجود اسپرم در آن‌ها صفر نیست.

 

◊ کاندوم را باید بر روی آلت در حال نعوظ «راست شده» کشید و ازآن طوری استفاده کرد کـه فضای خالی کوچکی در انتهای آن باقی بماند تا در زمان انزال مایع منی در آن جمع شود.

 

◊ نکته اي کـه در هنگام استفاده از کاندوم باید بـه آن دقت نمود این اسـت کـه کاندوم باید تمامی طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند.

 

◊ بلافاصله پس از انزال، در حالی کـه آلت هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید نزدیکی را خاتمه داد و کاندوم مردانه را درآورد. خروج بایستی با گرفتن لبه کاندوم صورت گیرد تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی پیش گیری شود.

◊ هر کاندوم مردانه را باید تنها یک‌بار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد.

 

◊ در زمان استفاده از کاندوم باید دقت کرد کـه کاندوم سوراخ نباشد و یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود. هم‌ چنین قبل از استفاده از کاندوم باید بـه تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد و از استفاده از کاندوم‌هاي‌ شکننده و چسبناک کـه احتمال پاره شدن دارند خودداری کرد. باید آنرا از حرارت، نور و رطوبت دور نگه داشت زیرا این عوامل احتمال پارگی یا سوراخ شدن آنرا افزایش میدهد.

 

◊ درصورت پاره شدن کاندوم مردانه در حین مقاربت، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمود. هم‌ چنین ممکن اسـت استفاده از روش‌هاي‌ دیگر پیش گیری از بارداری دراین موارد ضروری باشد.

 

◊ در هنگام استفاده از کاندوم باید دقت نمود کـه کاندوم نباید با مواد چرب «مانند وازلین» آغشته شود چون این مواد باعث آسيب بـه آن و از بین رفتن خاصیت پیش گیری کننده کاندوم می شوند. در زمان استفاده از کاندوم برای لیز کردن آن می توان از ژل‌هاي‌ روان‌کننده «لوبریکانت» مبتنی بر آب کـه در داروخانه‌ها بـه فروش می رسند استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از کاندوم:

آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

کاندوم مردانه

 

¤ کاندوم برای پیشگیري از بیماری‌هاي‌ مقاربتی مانند: سیفلیس٬ سوزاک٬ ایدز٬ هپاتیت٬ هرپس٬ عفونت‌هاي‌ گنوره٬ تریکومونا٬ کلامیدیا و … مفید اسـت.

 

¤ در مردانی کـه دچار انزال زودرس «Premature Ejaculation» هستند و تحریک‌پذیری زیادی دارند کاندوم موثر اسـت، زیرا کاندوم تحریک‌پذیری را کمی بـه تاخیر می اندازد و حساسیت سر پنیس را کم میکند و موجب تاخیر در انزال و حفظ نعوظ می شود.

 

¤ درصورت وجود حساسیت زن نسبت بـه مایع منی مرد کاندوم روش مناسبی اسـت.

¤ استفاده از کاندوم احتمال ابتلا بـه سرطان دهانه رحم «سرویکس» را کاهش می دهد کـه این امر بـه علت مسدود کردن انتقال HPV می باشد.

¤ در تمامی آقایان با هر شرایط سنی کاندوم قابل استفاده میباشد.

¤ کاندوم از جمله کالاهای ارزان می باشد و دسترسی بـه آن آسان اسـت.

¤ گاهی بعضی از مردان یا زنان بـه واسطه مسائل خاص تمایل بـه تماس مستقیم آلت با مخاط واژن را ندارند. کاندوم می تواند راه حلی برای آن گونه مسائل باشد.

 

نکات مهم در هنگام استفاده از کاندوم

کاندوم ها را دور از حرارت، نور و رطوبت نگه داری نمایید تا لاتکس کاندوم خاصیت خودرا از دست ندهد و با نزدیکی پاره نشود.

از هر کاندوم یکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد آن خود داری نمایید زیرا دراین صورت احتمال حاملگی افزایش می‌یابد.

 

قبل از استفاده از کاندوم بـه تاریخ انقضای آن توجه نمایید و از مصرف کاندوم هاي‌ تاریخ گذشته و یا کاندوم هایي کـه چسبناک و یا شکننده اند خودداری نمایید.

پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر یک قطعه کاغذ باطله پیچیده ودر کیسه آشغال بیندازید.

هنگام استفاده از کاندوم برای نرم کردن آن از روغن، وازلین و یا مواد مشابه استفاده نکنید زیرا این مواد بـه کاندوم آسیب رسانده و باعث خراب شدن آن می شوند ودر این صورت احتمال حاملگی با کاندوم افزایش مییابد.

هر چند این روش پیشگیری از بارداری روش موثری اسـت ولی احتمال حاملگی با آن از قرص بیشتر اسـت.

 

4 مورد از معایب استفاده از کاندوم

آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

کاندوم ها را دور از حرارت، نور و رطوبت نگه داری نمایید

 

1- یکی از معایب استفاده از کاندوم، یکبار مصرف بودن آن اسـت.

2- کاندوم ممکن اسـت در برخی افراد ایجاد حساسیت بـه صورت خارش٬ راش و دانه جلدی کند.

3- برای استفاده از کاندوم باید تجربه داشت تا خارج نشود.

4- ممکن اسـت کاندوم در حین عمل مقاربت پاره شود.

 

انواع مختلف کاندوم

– کاندوم ویبره دار

کاندوم ویبره دار کاندومی اسـت حلقه اي و باتری دار، کـه در انتهای آلت تناسلی مردان قرار می‌گیرد و با ایجاد ویبره، باعث افزایش لذت جنسی و طولانی شدن رابطه جنسی می‌گردد.

– کاندوم‌هاي‌ تاخیری

کاندوم‌هاي‌ تاخیری از انواع پر طرفدار هستند. استفاده از این نوع کاندوم ها، همان طور کـه از نامشان پیداست برای ایجاد تاخیر در انزال اسـت. درون این کاندوم‌ها بـه موادی مایع یا نسبتاً جامد آغشته اسـت کـه طبق معمولً در کمتر از ده دقیقه پس از پوشیده شدن کاندوم بر روی آلت، ایجاد بی حسی نسبی میکند. این بی حسی حسب کیفیت کاندوم میتواند تا نیم ساعت موثر باشد. کاندوم‌هاي‌ تاخیری اصولاً برای ایجاد تاخیر در انزال افراد عادی ساخته شده‌اند و چندان مناسب مردانی کـه دچار زودانزالی یا اختلال نعوظ هستند.

 

– کاندوم‌هاي‌ ساده و کلاسیک

تعداد زیادی از افراد سادگی و کلاسیک بودن محصول را نشان اصالت و کیفیت میدانند. این مسئله در مورد کاندوم‌ها نیز نسبتاً برقرار اسـت. کاندومهای ساده و کلاسیک همان طور کـه از نامشان پیداست، صرفاً برای افزایش لذت، ایمنی و پیشگیري از بارداری ساخته میشوند.
شفافیت، ضخامت کمتر و نداشتن طرح باوجود لوبریکانت روی کاندوم، تمام چیزیست کـه برای تجربه یک رابطه جنسی روزمره مورد نیاز اسـت.

 

– کاندوم‌هاي‌ شیاردار

کاندوم‌هاي‌ شیاردار یکی از انواع بسیار قدیمی و محبوب میان طرفداران کاندوم‌هاي‌ طرح دار اسـت. شیارهای منظم با فواصل یکسان طبق معمولً برای تعداد زیادی از افراد بـه اندازه کافی در رابطه جنسی محرک اسـت.

 

– کاندوم‌هاي‌ خاردار

شاید اصطلاح خار چندان برای توصیف این طرح مناسب نباشد. این کاندوم‌ها برجستگی‌هایي دکمه مانند و منظم دارند. ابعاد و فواصل این برجستگی‌ها حسب برند محصول متفاوت اسـت. کاندوم ریلکس خاردار Relax Dotted از معدود کاندوم‌هایي اسـت کـه صرفاً این طرح را دارد. طبق معمولً کاندوم‌هاي‌ خاردار، شیاردار هم هستند.

 

آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

کاندوم خاردار سبب افزایش لذت جنسی می شوند

 

– کاندوم‌هاي‌ خوشبو

همانگونه کـه از نامشان پیداست، این کاندوم‌ها بـه جای بوی ضمخت لاتکس، از اسانس‌هاي‌ مختلف برخوردارند. خوشبو بودن کاندوم برای طرفداران آمیزش دهانی حائز اهمیت اسـت. تنوع این کاندوم‌ها نسبتاً زیاد اسـت و بـه یک ویژگی عادی در بین کاندوم ها تبدیل شده اسـت. کاندوم‌هاي‌ شکلاتی، اناری، نعنایی، و وانیل از این دسته اند.

 

– کاندوم‌هاي‌ سرد کننده و گرم کننده

کاندوم‌هاي‌ سرد کننده و گرم کننده تنها احساس نسبی سردی و یا گرما در آلت مردانه هنگام پوشش ایجاد می کنند. استفاده از این نوع کاندوم ها صرفاً برای تنوع و ایجاد هیجان اسـت. تبلیغاتی چون افزایش حجم آلت و غیره کـه طبق معمولً در مورد این کاندوم‌ها ارائه میشود دروغ محض اسـت. در بهترین حالت محصولاتی کـه حاوی مواد شیمیایی التهاب آور هستند، موجب التهاب نسبی پوست آلت میشوند کـه تاثیری قابل توجهی در حجم آلت ندارد.

 

– کاندوم‌هاي‌ فانتزی و شب نما

آموزش استفاده از کاندوم و انواع مختلف کاندوم (کاندوم های مردانه و زنانه)

کاندوم شب نما

اما تنوع در کاندوم‌ها بـه موارد فوق منتهی نمیشود. کاندوم‌ها با طرح‌هاي‌ غیر متعارف و عجیب نیز عرضه می شود مانند کاندومهای شب نما کـه حین استفاده از خود نور ساطع میکنند.

 

کاندوم زنانه «Vaginal pouch»:

کاندوم زنانه-تنها نوع کاندوم زنانه موجود در بازار بـه نام FC بـه فروش می‌رسد.غلافی از جنس پلی اورتان اسـت کـه در هر انتهای خود حلقه اي قابل انعطاف دارد.حلقه باز کاندوم زنان بیرون واژن باقی می‌ماند و حلقه داخلی بسته و مثل دیافراگم زیر سمفیز قرار می‌گیرد.اثر کاندوم زنانه در حفاظت از انتقال بیماری هاي‌ جنسی نسبت بـه کاندوم مردانه کمتر اسـت اما در هرحال کاندوم زنان نسبت بـه ویروس هاي‌ ایدز ٬ سیتومگالوویروس و هپاتیت B غیرقابل نفوذ اسـت . شانس جابجایی و لیز خوردن آن کمتر از کاندوم مردانه اسـت «۳% در مقابل ۸-۳%» اما متاسفانه میزان حاملگی با آن بیشتر از کاندوم مردانه اسـت.

 

منابع:

setare.com

salemid.com

medicalpdf.ir

beytoote.com

جدیدترین مطالب سایت