روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

در اسلام به رابطه جنسی سالم که همان رابطه زن و شوهر است بسیار تاکید شده و به اسان کردن مراحل ازدواج برای جوانان تاکید فراوان شده است. در مجموع این مقاله پیرامون ازدواج و مسائل آن است. در ابتدا با اهمیّت ازدواج شروع می شود. با آیات و روایات ادامه پیدا میکند؛ و بعد به صورت تخصّصی وارد موضوع روابط جنسی با توجه به احکام و روایات می شویم.

 

از جمله مسائل مهم و اساسی در ازدواج مسئله روابط جنسی است؛ که تعداد زیادی از اختلافات و مشکلات با توجّه دقیق به این مطلب حل خواهد شد.

 

دراین بحث مطالبی پیرامون آمیزش، زیبایی و جمال، مرتب بودن، آرایش، نظم، بوی خوش، بهداشت و نظافت، بهداشت روانی، رهبانیّت، سرگرمی، حیاء، آداب آمیزش، یاد خدا، عمر جاودانه، علاج هیجان جنسی ودر نهایت نتیجه مورد تحلیل قرار میگیرد.

 

در مجموع، سخن از توجّه به مطلب روابط زناشویی و به خصوص جنسی است که چه بسا افراد زیادی در جامعه ما به جهت کم اهمیّت دانستن این مطلب و عدم توجه به تقاضای طرف مقابل اعم از زن و شوهر با مسائل روانی گسترده دست و پنجه نرم می کنند؛ از این باب بر آن شدم که پیرامون این بحث از مسائل ازدواج رابه صورت جزئی‌تری مورد بررسی قرار دهم. امید است؛ به این هدف نائل گردم.

 

مقدمه
 

وَانْکِحُوا الایامی مِنْکُم و الصّالحینَ مِن عِبادکُم وَ امائِکُم …،«1»
مردان بی زن، زنان بی شوهر و بندگان صالح خود رابه نکاح آورید، اگر فقیر هم باشند خداوند از فضل خویش آن ها را بی نیاز می‌سازد و خداوند وسعت دهنده داناست.

در آ‌غاز سخن با آیه فوق بحث را شروع می کنیم. خداوند دراین آیه به بزرگ ترها دستور میدهد که حتّي اگر جوانان فقیر و محروم هستند و امکانات تشکیل زندگی و خانواده را ندارند وظیفه شماست که امکانات را برایشان فراهم کنید و انها رابه ازدواج دعوت نمایید.

 

طبیعی است؛ اگر نسل جوان دارای امکانات بود خود به این امر مقدّس همت می‌ورزیدند؛ ولی عواقب شوم تأخیر ازدواج و عدم یاری رسانی به نسل جوان برای تشکیل خانواده بر دوش بزرگان قوم، فامیل، دولت و ملّت است با این سخنان وارد این موضوع میشوم که از مهّمترین مسائل بعد از ازدواج مسائل جنسی است؛ که باید بیش از پیش به صورت دقیق و تخصّصی از نظر دیدگاه دین مبین اسلام مورد بررسی قرار گیرد؛ که چه تعداد زیادی از مشکلات روحی و روانی درخانواده‌ها به این امر و عدم دقّت در آن باز می گردد. امید است بتوانیم با پرداختن به آن باری هر چند کم از دوش اجتماع بردارم و رسالت خویش را آنگونه که رضایت حقّ در آن است انجام دهم.

واژگان کلیدی : آمیزش ، زیبائی ، ازدواج ، همسر

اهمیّت ازدواج
 

پیرامون موضوع ازدواج در اسلام و اهمیت آن در بنیان خانواده ودر پرتوی آن اجتماع صحبت بسیار است. این سنت حسنه در بر دارنده ابعاد فردی و اجتماعی بسیاری است.

 

ظرفیّت‌سازی فردی و اجتماعی یکی از ابعاد مهّم در ازدواج است. آن زمان که انسانی در جایگاه فردی از افراد خانواده ودر حقیقت رکن اساسی و اصلی یعنی زن و شوهر واقع میشود، غیر از خود باید در امور دیگران را هم مدّ نظر قرار دهد، و به انها اهمیت دهد.

 

قبول کردن دیگران درکنار خویش باوجود اختلافات فکری و شخصّیتی بسیار اهمیّت دارد؛ زیرا هیچ انسانی مثل انسان دیگر نیست.

 

جمع شدن در عین وجود اختلافات نیاز به ظرفیّت دارد، باوجود این‌که انسان دائم در حال امتحان است؛ ازدواج امتحان بزرگی برای افراد خواهد بود؛ چه بسیار افرادی که خود و جامعه آن ها را خوب و متعالی فرض می کرد؛ ولی در ازدواج موفق نبودند؛ و چه بسیار افراد بد و پست که به واسطه ازدواج در اوج قرار گرفتند؛ این نشان از ناشناخته بودن ازدواج در جامعه است.

 

انسان با ازدواج کامل می شود و بهتر از بگوییم تجزیه میشود؛ و نا خالصیهایش نمایان میشود. اگر استقامت کند بارور و شکوفا، ودر غیر اینصورت دچار ضعف و بدبینی و دیگر مشکلات خواهد شد؛ برای خود و دیگران مانع پیشرفت خواهد شد.

 

به واسطه ازدواج زندگی او محور و آرامش پیدا می کند. قرآن مجید هدف از ازدواج را آرامش، صفا، صمیمیت و رحمت میداند.

 

«خلق لَکُمْ مِن اَنْفُسِکُمُ اَزْواجاً لِتَسْکُنُوا اِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوُدَهً وَ رَحْمَه» «2»

پس باید نسبت به تکمیل نسل جوان و قراردادن محور آرامش و آسایش او همّت ورزیده تا از گناه و انحراف مصون و محفوظ بماند.

حضرت رسول اکرم «ص» می‌فرماید:

اذا جاءکم من ترضون خلقه و دینه فزوجوه الاّ تفعلوه تکن فتنه فی الارض و فساد کبیر «3»

هنگامیکه فردی بعنوان خواستگاری آمد که از نظر خلق، اخلاق و دیانتش راضی هستید؛ پس او رابه ازدواج در آورید. اگر چنین نکردید فتنه و فساد بزرگ بر روی زمین بوجود خواهد آمد. راستی این فتنه و فساد همین بالا بودن آمار جرم، جنایت و انحرافات اجتماعی نیست که جهان را در بر گرفته است و یک جامعه اسلامی باید ازآن پاک و مبّرا باشد.

ازدواج به موقع نیز یکی از نیازهای مهم و اساسی نسل جوان است و تأخیر یا عدم امکان ازدواج مشکلات فراوانی را برای خانواده و جامعه بوجود می‌آورد. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین مسائل در ازدواج بحث روابط جنسی است و اطلاعات دینی و مذهبی راجع به این موضوع کمتر در معرض افراد هست؛ به این نتیجه رسیدم که از این باب موضوع ازدواج را مورد بررسی قرار دهم؛ و بخشی از مسائل این موضوع را مورد تحلیل قرار خواهم داد.

 

آمیزش جنسی
 

بهترین لذت

اّلّذُّ الأشیاءِ مُباضَعَهُ النّساءِ
امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ لذّتی برای مردم در دنیا و آخرت بیشتر از لذّاتی که از زن ها می برند نیست. سپس حضرت با قرائت آیه 15 سوره آل عمران فرمودند: همانا اهل بهشت «نیز» در بهشت از چیزی مثل آمیزش جنسی لذّت نمی برند حتّي از خوراکی و نوشیدنی «4»

ودر حدیث دیگری امام صادق علیه‌السلام از اصحاب خود سؤال نمود که لذیذترین چیزها چیست؟ هر کدام چیزی گفتند، حضرت فرمودند: لذیذترین چیزها آمیزش جنسی با زنان است. «5»

مؤلف گوید: آوردن این احادیث از زبان رهبران اسلامی که مظهر معنویّت و زهد و علم هستند از این جهت است که روشن گردد، دینداری و دستورات دینی تنها جنبة معنوی نداشته، و اسلام به کامجوئی و لذّت‌هاي حلال نه تنها بی‌توجّه نیست بلکه آنرا مورد تشویق نیز قرار میدهد. آمیزش حلال ثواب دارد

امام صادق علیه‌السلام درضمن حدیثی از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه و‌آله نقل فرمود: که حضرت به ابوذر فرمودند: برو نزد خانواده‌ات تا پاداش بری، ابوذر پرسید: یا رسول‌الله، آیا نزد ایشان روم پاداش می برم؟

حضرت فرمود: همچنانکه اگر از راه حرام اقدام کنی گناه کرده‌اي اگر به حلال باشد پاداش می بری «6»

در حدیث دیگری حضرت نقل فرمود که روزی پیامبر وارد اتاق همسرش ام‌سلمه شد بوی خوبی استشمام نمود، سؤال فرمود که آیا حولاء «نام زنی است که با عطر سر و کار داشته است» این جا آمده است؟ ام‌سلمه گفت: همین حالا اینجاست و از شوهرش شکایت دارد، حولاء آمد و به حضرت عرض کرد: پدر و مادرم فدایت باد، همسرم از من روی می‌گرداند.

حضرت فرمود: بوی خوش را برایش افزون کن، عرض کرد هیچ عطری نمانده که نزده باشم با این حال از من روی می‌گرداند.

حضرت فرمود: اي کاش میدانست که با روی آوردن به تو چه نصیبش میشد؟، پرسید چه نصیبش می ‌شد؟ حضرت فرمود: همینکه به طرف تو می‌آمد دو فرشته او را در برگرفته، هم چون مجاهدی خواهد بود که در راه خدا شمشیر کشیده. جهاد میکند و چون آمیزش کند گناهان او همانند برگ درخت فرو می‌ریزند و هنگامیکه غسل کند از گناهان بیرون رود. «7»

 

آمیزش یک نیاز است نه هوس
 

ازدواج و زناشوئی یک مسأله تشریفاتی نیست که به‌ صورت آداب و رسوم بی‌محتوا انجام گیرد، بلکه ازدواج بمعنی پاسخ دادن به یک نیاز حیاتی در انسان است، که زن و مرد بواسطه انجام آن برای سعادت خود و اجتماع اقدام میکنند.

اگر به ازدواج از این دید، یعنی بعنوان یک نیاز نگاه کنیم، نسبت به آمیزش جنسی و همبستری میان زن و شوهر نظری منطقی و عاقلانه خواهیم داشت.

دراین میان یکی از مهم‌ترین پایه‌ها و ارکان هر ازدواج و زناشوئی حقیقی، تأمین نیازهای جنسی و لذّت جوئی‌هاي شهوی است، و اصولاً اهمیّت و فضیلت ازدواج در حدّ بالائی در گرو ارضاء همین غریزه جنسی پسر و دختر است عمل کامیابی و لذت جوئی گر چه به ظاهر مثل سایر جانداران انجام میگیرد.

 

آمیزش را منطقی و کامل انجام دهید

اما در انسان علاوه بر غریزه با فکر و روحیّات نیز همواره است، و بهمین جهت، عمل آمیزش در انسان، به صورت برخورد دو نیروی جامد و بی‌احساس صورت نمیگیرد، و اگر کسی گمان کند، به صرف دفع منی و شهوت، به اهداف ازدواج رسیده است، در اشتباه است یک آمیزش کامل میتواند، روح و جسم طرفین را معتدل کند، استعدادها را شکوفا کند، صفا و صمیمیّت را برای طرفین به ارمغان آورد.

و اینکار میّسر نیست، جز به کمک احساسات واندیشه و به کار بردن روش هاي متناسب، گر چه جزئیات عمل آمیزش، قابل تذّکر نیست و بخاطر غریزی بودن آن، طرفین خصوصّیات متناسب را انتخاب می کنند، اما گفتن مطالب اساسی و تدابیر مهمی که احیاناً ممکن است مورد غفلت قرار گیرد همچنانکه در روایات آمده، لازم است.

زن و شوهر همواره باید برای یک دیگر مظهر جمال و زیبائی باشند
التذاذ و کامیابی در زندگی زناشوئی، اگر بمعنی همبستری و مقاربت باشد، محدود به زمان و مکان خاصی و هر چند روز یک‌بار صورت می گیرد، اما ارضاء غریزه جنسی تنها به مقاربت خلاصه نمیشود، بلکه زن و شوهر همیشه باید در مقابل یک دیگر به گونه‌اي ظاهر شوند، که برای دیگری مظهر جمال و صفا و زیبائی باشند.

 

زن یا مردی که سر و صورت و لباس او همواره نامناسب و یا کثیف است، و یا خانه و فرزندانش تمیز و مرتب نیست ، از دید همسر خود سرنگون می شود.

حس زیبائی جوئی و دوست داشتن تمیزی و منظّم بودن، همیشه زنده است، و طرفین می ‌بایست ازآن غافل نشوند، با همین نظر است که زن و مرد هیچگاه نباید با انجام کاری یا حالتی دیگری را از خود منزجر کنند، کثیف بودن، و یا کثیف کاری کردن، و ناهنجار در مقابل هم ظاهر شدن، به روابط زناشوئی لطمه میزند.

زن و مرد نباید، تمیزی و زیبایی و مرتّب بودن را برای دیگران یا میهمان قرار دهند، ولی در چشم یک دیگر به‌ صورت زشت جلوه کنند، صفای زندگی به شور و علاقه زن و شوهر به یک دیگر است، نه این‌که در مقابل دیگران تظاهر به زیبائی و تمیزی کنند ولی این زیبائی را از هم دیگر دریغ دارند.

 

زن باید همواره مرتب باشد

لا يَنْبَغی لِلْمَرْأهِ اََنْ تُعَطِّلَ نَفْسَها وَ اِنْ تُعَلِّقْ فی عُنُقِها قَلادَهً
امام باقر«ع» فرمود: شایسته نیست زن خودرا رها کند و زینت نکند گر چه با یک گردنبند باشد. «8» «زن باید برای شوهرش همیشه مظهر جمال و تمیزی باشد تا از نظر شوهر سقوط نکند و دیگران چشمان او را پر نکنند».

 

بهترین آرایش
 

عَلَيْها اَنْ تَتَطَيَّبَ بِأطْيَبِ طیبها وَ تَلْبَسَ اَحْسَنَ ثِیابِها وَ تُزَيِّنَ بِأحْسَنِ زینَتِها وَ تَعْرِضَ نَفْسَها عَلَيْهِ غُدْوَهً وَ عَشِيَّهً

پیامبر اکرم «ص» فرمود: بر زن لازم است که بهترین عطر خودرا به کار برد و بهترین لباس را بپوشد و به زیباترین شکل زینت کند و خودرا صبح و شام بر شوهرش عرضه کند «9» «چرا که مرد در اثر رفت و آمدهای خارج منزل اگر تمایل جنسی داشته باشد راه وسوسه شیطان بسته باشد».

امام باقر علیه السلام خودرا برای همسرش مرتب می‌نمود
مردی بنام حسن زیات گوید: من و دوستم نزد حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام رفتیم، حضرت را دیدیم که در اتاقی مرتب و زینت شده نشسته با لباسی زیبا و چشمها را سرمه کشیده و محاسن خویش را خوشبو نموده است، سؤالاتی داشتم پرسیدیم، وقتی خواستیم برویم حضرت به من فرمود:

 

فردا تو و رفیقت بیائید پیش من، عرض کردم به چشم فدایت شوم، فردا که خدمت حضرت رسیدیم، دیدم که – برعکس دیروز- حضرت در اتاقی نشسته که جز حصیر در آن نیست، و لباس ضخیمی هم پوشیده است، حضرت به رفیق من فرمود: اي برادر اهل بصره، تو دیروز که نزد من آمدی، من در اتاق همسرم بودم، دیروز موعد او بود، اتاق هم اتاق او، اثاث همه ی اثاث او بود، او خودرا برای من زینت کرده بود، من هم بایست متقابلاً خودرا برایش زینت میکردم، سپس فرمود: در دلت چیزی «شبهه‌اي» نیاید.

رفیقم عرض کرد: فدایت شوم در دلم چیزی خطور کرد اما همین حالا بخدا هر چه بود بر طرف شد و دانستم که حق همان است که فرمودی «10» «یعنی مبادا کسانی بخاطر برداشت نابجا معنویت و زهد، از آراستن خود و لذّت جوئی حلال امتناع کنند».

 

زن و زینت
 

لابَأسَ عَلَي الْمَرأهِ بِما تَزَيَّنَتْ بِهِ لِزَوْجِها
امام باقر «ع» فرمود: هر چه زن برای شوهرش زینت کند مانعی ندارد«11» «مبادا بانوان تمیزی، آرایش، لباس زیبا پوشیدن و سایر اموری که موجب زینت آنهاست رابا دینداری و زهد و اقتصاد در زندگی منافی ببینند».

 

زن و بوی خوش
 

لِتُطَيِّبِ الْمَرْأهُ الْمُسْلِمَهُ لِزَوْجِها
امیرالمؤمنین «ع» فرمود: زن مسلمان باید خودرا برای شوهرش خوشبو کند «12» «سعی اسلام بر این است که در مقابل آنهمه دستورات اکید بر ممانعت از شهوترانی، زن و شوهر چنان با یک دیگر برخورد کنند که غریزه جنسی یک دیگر را اشباع کرده و زمینه فساد از بین برود».

زیبائی و مرتب بودن عفت را زیاد میکند
امام رضا «ع» از پدرانش روایت کند که فرمودند: زنان بنی اسرائیل از عفت به بدکاری کشیده شدند و علتش چیزی نبود مگر این‌که شوهرانشان به خودشان نمیرسیدند و فرمود زن از تو همان میـــخواهد که تو از او می خواهی «13» «زیبائی و نظافت و تمیزی رابا همسرانتان رعایت کنید».

 

بهداشت و نظافت هنگام آمیزش
 

بهتر است زن و مرد قبل از آمیزش خودرا تمیز کنند، مخصوصاً آلات تناسلی رابا آب بشویند، بر زن و مرد لازم است که قبل از آمیزش مثانه را از ادرار خالی کنند، مخصوصاً برای زن، و بعد از آمیزش نیز حتما ادرار کنند، تا گرفتار عفونتهای تناسلی نشوند.

 

عدم رعایت بهداشت ممکن است مرد و زن رابه بیماریهای میکروبی و یا انگلی و یا ویروسی دچار کند. اگر ناحیه تناسلی بخاطر ماندن چرک و کثافات و رسوبهای دیگر در شیارهای پوستی یا از باقی مانده‌هاي قاعدگی و ادرار بوی زننده دارد، می ‌بایست قبل از آمیزش با آب ملایم و صابون آنرا شستشو داد، مخصوصاً اگر زن استحمام بگیرد بوی خاصی ازبدن او بلند می‌‌شود که برای غالب شوهران خوشایند است.

 

یک دستور بهداشتی روانی

پیامبر اکرم «ص» به حضرت علی علیه‌السلام فرمود: هنگام آمیزش با همسرت از دو دستمال جداگانه استفاده کنید و با یک دستمال خودرا پاک نکنید «14» «عدم رعایت این نکته از نظر بهداشت و همچنین روانی اثر نامطلوب دارد».

 

روش پیامبر رهبانیّت نیست
 

امام صادق علیه‌السلام روایت کند که: همسر مردی بنام عثمان ابن مظعون نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمد، و از بی توجهی شوهرش نسبت به او شکایت کرده گفت: او روزها را روزه و شب ها را پرستش می کند!

 

پیامبر اکرم با شنیدن این کلام چنان ناراحت شد که به سرعت به نزد وی آمد، عثمان مشغول نماز بودة با دیدن پیامبر نماز را پایان داد، حضرت فرمود: اي عثمان خداوند مرا به رهبانیت «دوری از حلال دنیا» نفرستاده است، من مبعوث شده‌ام به شریعت پاک و راحت، من روزه می گیرم، نماز می خوانم، با همسرم آمیزش هم می کنم، هر کس روش مرا می خواهد ، بمن اقتدا کند، و نکاح هم از سنت من است. «15»

آمادگی و هماهنگی در ارضاء غریزه جنسی

آمیزش هنر است
 

آمیزش کامل وقتی صورت می گیرد که زن و مرد در شرائط مناسب از نظر جسمی و روحی، دو مرحله رابا موفقیّت انجام دهند.
مرحله اول: آماده ساختن تمایل جنسی در دو طرف و مرحله دوم: هیجان و اوج لذّت وانزال منی، که این دو مرحله باید منظم و پشت سر هم انجام پذیرد، آن هم با روش زیبا و مرتّب.

هر گاه یکی از ایندو مرحله ناقص انجام گیرد، سرچشمه بعضی ناراحتی‌هاي جسمی و روحی می گردد.

آری آمیزش جنسی یک هنر است، و هنرمندان این صحنه، زن و شوهر هستند که باید با ذوق و احساسات و سلیقه خود هنرمندانه آنرا برگزار کنند.

در دستورات حکیمانه رهبران اسلامی به این مرحله حساس یعنی مرحله آماده‌سازی برای آمیزش به طور دقیق تذّکر داده شده است.

 

با شتاب اقدام نکنید

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: وقتی یکی از شما آمیزش میکند، همانند پرنده‌ها به طرف زن نرود «یعنی با عجله و شتاب اقدام نکند» صبر کند و خودرا نگه دارد. «16»

ودر حدیث دیگری پیامبر اکرم درضمن حدیثی فرمود: آمیزش کردن مرد با اهل خود بدون بازی یک نوع جفاست . «17»

 

هماهنگی در ارضاء

امام صادق «ع» فرمود: بعضی از شما چنان نزد همسر خود میرود که وقتی «خود ارضاء شد» و بلند شد اگر همسرش «در اثر هیجان شهوت و عدم ارضاء» انسان سیاهی را هم پیدا کند با او در آمیزد، چون کسی آمیزش می کند مقداری باهم بازی کنند «تا هردو اشباع شوند» این عمل آمیزش را کاملتر میکند «توجه دارید که اسلام فقط نماز و روزه و یک سلسله اعمال مخصوص نیست بلکه از هر جهت اعتدال جامعه و فرد را درنظر دارد حتی به میل جنسی که بسیاری آنرا مخالف دینداری می دانند عنایت دارد». «18»

 

سرگرمی خوب

پیامبر اکرم«ص» فرمود: سرگرمی مؤمن جز در سه چیز باطل است، در فراگیری اسب سواری، در تیراندازی ودر بازی کردن مرد با همسر خویش «هنگام آمیزش» این سه حقّ است. «19»

 

عجله نکنید

اِذْ اَرادَ اَحَدُکُمْ اَنْ يَأتیَ زَوجَتَهُ فَلا يُعَجِّلْها فَأنَّ لِلْنِساءِ حَوائج
حضرت امیر «ع» فرمود: وقتی کسی خواست با همسرش همبستر شود با عجله رفتار نکند که زن ها نیز حاجتی دارند. «4» «مرد نباید فقط بفکر اطفاء شهوت خویش باشد بلکه باید زن و مرد هم دیگر را اشباع کنند تا تفاهم کامل میان انها برقرار باشد».

 

چشمان فتنه انگیز

امیرالمؤمنین «ع» در بین اصحاب خود نشسته بود که زن زیبائی عبور کرد، آن گروه با چشمان خود به آن زن خیره شدند حضرت فرمود: چشمهای این شترهای نر خیره است و همین علت نشاط «جنسی» آنهاست، چون کسی به زنی نگاه کند و خوشش آید با همسرش آمیزش کند، چرا که او هم زنی است مانند زن دیگر یکی از خوارج «منافقین مسلح» صدا زد خدا بکشد این کافر را چقدر داناست، اصحاب برجستند تا او را بکشند حضرت فرمود:

 

صبر کنید همانا «جزای او» ناسزاگویی در مقابل ناسزاگوئی یا بخشش در مقابل گناه است، «5» یعنی ناسزای او جوابش یا یک ناسزای متقابل است یا عفو از او نه این‌که او را بکشید. البته مخفی نماند که از نظر روایات اسلامی و حکم شرعی کسیکه به امیرالمؤمنین یا یکی از ائمه علیه‌السلام ناسزا گوید حکمش قتل است ولی حضرت امیر ‌«ع» اینکار را در آن موقعیت صلاح ندانست شاید بخاطر این‌که اینکار بعد ها مستمسکی برای بهانه جویان در کشتن مخالفین ایجاد نکند.

 

ودر حدیث دیگری حضرت فرمود: چون یکی از شما به زنی نگاه کند و متعجب شود نزد همسر خود رود که نزد او همانند انچه دیده است هست، پس برای شیطان بر قلب خود راه باز نکند، چشم خودرا ازآن زن برگیرد و اگر همسر ندارد دو رکعت نماز بخواند و خدا را بسیار حمد گوید و بر پیامبر صلوات فرستد و سپس از فضل خداوند سؤال کند، و خداوند بر اثر این اعمال از رأفت خود به او عطا میکند «نیروئی» که او را «از وسوسه شیطان» در امان می‌دارد. «6»

 

بانوان توجّه کنند

امام صادق «ع» فرمود: زنی نزد پیامبر بخاطر کاری آمد حضرت فرمود شاید تو ازآن زنان معطل کن هستی؟ پرسید این ها کیانند یا رسول الله؟ حضرت فرمود: زنی است که شوهرش با او کاری دارد «تمایل جنسی دارد» ولی او آن قدر معطّل می کند تا شوهر بخواب میرود، این زن همواره مورد نفرین ملائکه است تا شوهرش بیدار شود. «7»

ودر حدیث دیگری پیامبر اکرم به بانوان فرمود: نماز خودرا طول ندهید تا شوهران خودرا ممنوع کنید «یعنی شوهر را اگر تمایل جنسی دارد معطل نکنید و لو به طولانی‌ کردن نماز» «8»

 

بانوان امتناع نکنند

در روایت است که زنی نزد پیامبر اکرم «ص» آمد و از حقوق شوهر که بر عهده زن است پرسید: حضرت ضمن بیاناتی که در فصل حقوق زن و شوهر خواهد آمد از جمله فرمود:

زن نباید شوهر را «از بهره وری جنسی» از خود منع کند، گر چه بر پشت مرکب سوار باشد. «9»

 

حیاء بد و خوب

خَيْرُ نِسائِکُمْ الَّتی اِذا خَلَتْ مَعْ زَوْجِها خَلَعَتْ لَهُ دِرْعَ الْحَیاءِ وَ اِذا لَبِسَتْ مَعَهُ دِرْعَ الْحَیاءِ
امام صادق «ع» فرمود: بهترین زنان بانوئی است که چون با شوهر خلوت کند لباس حیا را از خود دور کند و چون لباس بپوشد لباس حیاء را هم بپوشد «10» «از شوهر در مسئله جنسی مضایقه نکند ولی با دیگران با حیا باشد».

 

زن ، خودرا بر شوهر عرضه کند

پیامبر اکرم «ص» فرمود: برای هیچ زنی روا نیست که بخوابد مگر این‌که خویشتن رابه شوهر عرضه کند، به این‌که لباسهایش را در آورد، میان بستر شوهر رود و پوست بدن خویش رابه بدن شوهر بچسباند، اگر اینکار را بکند خودرا عرضه کرده است. «11»

 

پاره‌اي از آداب آمیزش
 

از امام رضا علیه السلام روایت است که فرمود: آمیزش مکن مگر این‌که با زن بازی کنی و زیاد هم بازی کنی و دو پستان او را بفشاری چون چنین کنی، شهوت او را غلبه می کند و منّي او جمع میشود، زیرا منی زن میان دو پستان اوست، و شهوت از صورت و چشمان او نمایان می شود و از تو همان می‌طلبد که تو از او می خواهي «یعنی تفاهم و هماهنگی میان شما حاصل می شود و هردو از نظر جنسی ارضاء میشوید».

با زن ها آمیزش مکن مگر در وقتی که پاکیزه «از حیض» باشند، پس از آمیزش هم بلند مشو، و ننشین بلکه اول به طرف راست بچرخ و سپس سریع برای ادرار ولو اندک برو که اگر چنین کنی از سنگ مثانه به اذن خداوند متعال در امان می‌مانی و سپس غسل کن «12»

 

با شکم پر نباشد

از امام رضا علیه السلام روایت است که فرمود: با زن ها در اول شب چه در زمستان یا تابستان آمیزش نکنید، زیرا معده و رگها پر است، و برای آمیزش مناسب نیست، و موجب بیماریهای سختی مثل قولنج و نقرس و سنگ مثانه و چکیدن ادار و ضعف و رقیق شدن چشم میشود، هر گاه خواستی آمیزش کنی در آخر شب انجام ده که برای بدن مناسبتر و برای فرزند دار شدن امیدوارتر، و اگر خداوند فرزندی برای شما مقدر کند عقل او را پاکیزه‌تر می‌سازد! «13»

 

خودداری کردن

از امام صادق علیه السّلام روایت است که فرمود: آمیزش بدون ریختن منی در پی آن، «یعنی خودداری کردن از بیرون آمدن منی باوجود هیجان شهوت» موجب سنگ مثانه میشود. «14»

 

سه چیز مکروه کُشنده

ثَلاثَهٌ يَهْدِ مْنَ الْبَدَنَ وَ رُبَّما قَتَلْنَ، دُخُولُ الْحَمّامِ عَلَي الْبِطْنَهِ و الْغِشْیانُ عَلَي الْاِمْتِلاءِ وَ نِکاحُ الْعَجائِزِ.
امام صادق «ع» فرمود: سه کار بدن را خراب میکند و چه بسا موجب مرگ انسان شود، با شکم سیر به حمام رفتن، با شکم سیر همبستر شدن، آمیزش با زنان سال خورده. «15»

 

شیطان را دور کنید

اِذا جامَعَ اَحَدُکُمْ فَلْيَقُلْ بِزهر اللهِ وَ بِاللهِ اَلّلهُمَّ جَنِّبْنی الشَّيْطانَ وَ جَنِّبْ الشَّيْطانَ ما رَزَقَتَنی قالَ فَأِنْ قَضَي اللهُ بَيْنَهُما وَلَداً لایَضُرُّهُ الشَّيْطانُُ بِشَیءٍ اَبَداً.
حضرت امیر «ع» فرمود: هنگام آمیزش بگوئید بنام خدا و استعانت او، خدایا مرا و انچه بمن روزی میکنی «فرزند» از شیطان دور بدار، فرمود اگر خداوند فرزندی به آن دو دهد شیطان هرگز بدو ضرر نرساند «در روایات متعددی ذکر شده است که هنگام آمیزش جنسی شیطان می تواند بر روی نطفه اثر بگذارد و اگر نام خدا برده شود این اثر خنثی خواهد شد»! «16»

 

ساعات مکروه

در روایت است که به امام صادق «ع» عرض شد آیا آمیزش هم در ساعتی از ساعات مکروه می شود؟ حضرت فرمود: بله در شبی که ماه خسوف کند و روزی که خورشید کسوف کند و همچنین ما بین غروب خورشید تا ناپدید شدن شفق «ناپدید شدن سرخی در آسمان» همچنین ما بین طلوع فجر « اذان صبح» تا طلوع خورشید و هنگام بادهای سیاه و زرد و سرخ و هنگام زمين لرزه، سپس حضرت فرمود: بخدا قسم کسیکه دراین ساعات آمیزش کند و این حدیث را هم شنیده باشد، اگر فرزندی به او داده شود، از او آنچه دوست دارد نمی بیند.

پیامبر اکرم «ص» فرمود: مکروه است که مرد با همسر خود با حال جنابت آمیزش کند، تا این‌که از جنابت خودش غسل کند، اگر «در حال جنابت» آمیزش کند و بچه دیوانه متولد شود جز خودرا ملامت نکند. «17»

 

دراین سه وقت آمیزش نکنید

پیامبر اکرم «ص» «ضمن سفارشهائی که راجع به مسائل جنسی به علی «ع» فرموده است» فرمود با همسر خود در اول ماه «ماه قمری نه شمسی» و وسط ماه و آخر ماه همبستر مشو که زمینه دیوانگی و جذام و کم عقلی در همسر تو و فرزندش زیاد خواهد بود «18»

 

رو به قبله نه

امام صادق «ع» زشت می دانست «شاید بخاطر احترام این مکان» رو به قبله آمیزش جنسی نمودن را «19»

 

حکم عَزل

امام هفتم «ع» فرمود: در شش مورد مانعی ندارد که مرد منی را خارج از رحم بریزد، از زنی که یقین دارد نازاست، از زن سال خورده، از زن زبان دراز، از زن بد زبان بیهوده‌گو، از زنی که بچه خودرا شیر نمی دهد و از کنیز. «20»

 

سه صفت خوب از کلاغ

پیامبر اکرم «ص» فرمود: سه صفت را از کلاغ یاد گیرید، مخفی شدن وی هنگام آمیزش جنسی، صبح زود بدنیال روزی رفتن و پرهیز وی از خطر. «21»

 

آمیزش واجب

اِذا تَرَکَها اَرْبَعَهَ اَشْهُرٍ کانَ آثِماً بَعْدَ ذلِکَ
امام رضا «ع» در جواب مردی که زن جوانی داشته و پرسید بخاطر مصیبتی که دیده است آمیزش جنسی با همسر خودرا چند ماه یا یک سال ترک کند فرمود: اگر بیش از چهار ماه آمیزش جنسی را ترک کند گنهکار است. «22»

اینکار خوب نیست
یا عَليُّ لا تُجامِعْ اِمْرَأتَکَ بِشَهْوَهِ امْرَأهِ غَيْرِکَ.
پیامبر اکرم «ص» فرمود: یا علی شهوت زن دیگر را خرج زن خود مکن «هنگام آمیزش به فکر زن دیگر مباش زیرا تصّورات و روحیّات دو طرف تعداد زیادی از اوقات در ژنهای فرزند اثر بد میگذارد». «23»

 

زیاده‌روی در آمیزش شما را سبک می کند
حضرت امیر علیه‌السلام در سفارشات خود به فرزندش امام حسن علیه‌السّلام فرمود: برای خودت مقداری باقی گذار «تمام شهوت خودرا به کار نبر» چرا که اگر از زن ها امساک کنی بگونه‌اي که در تو توان ببینند، بهتر است از این‌که تو را ناتوان ببینند. «24»

 

عمر جاودانه

مَنْ اَرادَ الْبَقاءَ وَ لا بَقاءَ فَلْيُباکِرِ الْغَداءَ، وَ لْيُخَفِّفِ الرِّداءَ وَ لْيُقِلَّ غِشْیانَ النَّساءِ
امام صادق «ع» فرمود: هر که می خواهد در دنیا بماند – گر چه دنیا جای ماندن نیست- صبحانه را زود بخورد – قرض را کم کند، و با زنان کمتر همبستر شود «25» «این کارها عمر را زیاد میکند».

 

یاد خدا هنگام آمیزش

امام صادق علیه السلام فرمود: مرد وقتی نزد خانواده‌اش «برای آمیزش» می رود و می ترسد که شیطان سهیم شود، بگوید: بسم الله و از شیطان به خدا پناه برد. «26»

 

خلوت کامل را مراعات کنید

پیامبر اکرم «ص» فرمود: مبادا کسی با زنش آمیزش جنسی کند در حالیکه در گهواره بچه‌اي به آن دو نگاه می کند. «27»
امام صادق علیه السلام نیز فرمود که: اگر در اتاقی بچه‌اي هست، مرد با همسرش آمیزش نکند که موجب زنا خواهد بود «28»
پیامبر اکرم «ص» در حدیث دیگری فرمود: قسم به آنکه جانم بدست اوست اگر مردی با زنش در حالی‌که طفل بیداری در اتاق است که آندو را می بیند، نفس و صدای آن ها را میشنود، آمیزش کند، آن بچه هرگز رستگار نشود و زنا کار گردد «29»

 

سرگرمی مؤمن

لَهْوُ الْمُؤمِنِ ثَلاثَهُ اَشْیاءٍ اَلتَّمَتُّعُ بِالنِّساءِ وَ مُفاکَهَهُ الْأِخوانِ وَ الصَّلاهُ بِالَّیلِ.
پیامبر اکرم «ص» فرمود: سرگرمی مؤمن سه چیز است، لذت بردن از زن ها، گفت و شنود شیرین با برادران و نماز شب «یعنی علاوه بر تشویق به این امور، مؤمن باید چنان با خدا انس بگیرد که از نماز شب و مناجات با خدا نیز لذّت برد». «30»

 

دعا برای سعادت و سلامتی فرزند
 

اِذا اَرَادْتَ الْجماعَ فَقُل اَلّلهُمَّ اَرْزُقْنی وَ لَداً وَ اجْعَلْهُ نَقِيّاً لَیسَ فی خَلْقِه زِیادَهٌ وَ لا نُقٌصانٌ وَاجْعَلْ عاقِبَتَهُ اِلي خَيْرٍ.
امام باقر علیه السلام فرمود: هنگام آمیزش جنسی این دعا را بخوانید: خدا یا مرا فرزندی عنایت فرما و او را پاکیزه و سالم قرار ده که در خلقت او زیاد و کم نباشد، و او را عاقبت بخیر گردان. «31» «یعنی در تمام احوال از توجه به خدا و این‌که کارها بدست اوست نباید غفلت کرد، هیجان جنسی نباید ما را از اهمیّت فرزند و سلامتی و سعادت وی غافل کند».

 

اثر موی زیاد بر شهوت
 

ما کَثُرَ شَعْرُ رَجُلٍ قَطُّ اِلاّ قَلّتْ شَهْوَتُهُ
امیرالمؤمنین «ع» فرمود: هر مردی که موی بدنش زیاد شود شهوتش کم میشود. «32» «کسانی که ازدواج برای انها مقدور نیست می توانند با گرفتن روزه و انچه در حدیث ذکر شده است شهوت خویش را کم کنند اما این بدین معنی نیست که هر شخصی گر چه دارای همسر یا امکان ازدواج است بنام صوفی و درویش دستورات اسلام را در زایل کردن مو هاي زائد نادیده بگیرد».

 

کارهای مکروه هنگام آمیزش

از امام علیه السلام سؤال شد آیا مرد به عورت زنش در حال آمیزش میتواند نگاه کند؟

حضرت فرمود: اشکالی ندارد لیکن موجب کوری می شود «یعنی ممکن است فرزند کور بدنیا آید». «33»

حضرت امیر علیه السلام فرمود: هر گاه یکی از شما نزد همسرش میرود «هنگام آمیزش» سخن را کم کند، «هنگام دخول زیاد سخن نگویند» چرا که سخن در آن وقت موجب لالی است، یعنی اگر فرزندی برای آن ها مقّدر شود ممکن است لال بدنیا آید. «34»

امام صادق علیه السلام فرمود: اگر مردی شب از سفر نزد اهل خود آمد مکروه است آمیزش کند، تا صبح شود. «35»

حیا و شرم را رعایت کنید
حضرت علی علیه السلام به چارپائی عبور کرد که کنار راه با جفت خود آمیزش میکرد، حضرت صورت برگرداند، از حضرت سؤال شد چرا چنین کردی یا امیرالمؤمنین حضرت فرمود: سزاوار نیست که همانند این‌ها، انجام دهید که کار زشتی است، مگر این‌که آنرا پنهان کنید، به گونه‌اي که هیچ مردی و زنی نبیند. «36»

 

آمیزش حرام

آمیزش جنسی با زن هنگامیکه حائض است، حرام میباشد، اما غیر از دخول، سایر لذت جوئیها حلال است، امام صادق علیه السلام فرمود: وقتی زن حیض شد بر شوهرش حرام است با او آمیزش کند زیرا خداوند «در قرآن» فرموده است: «برای آمیزش» نزدیک زن ها نشوید تا پاک شوند، سپس حضرت فرمود: مرد می تواند از زن خود در حال حیض از هر نظر بجز عورت او، بهره ببرد.

 

دشمن علی علیه‌السلام ناپاک است
در روایات متعدّد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده است که به حضرت علی علیه السلام فرمود:
تو را دوست ندارد مگر مؤمن و تو را دشمن ندارد مگر منافق و یا زنازاده و یا کسیکه مادرش در حیض به او حامله شده است. «37»

این دشمن علی علیه‌ السلام خودرا رسوا کرد
از علامه حلّي «ره» نقل است که در کتاب کشف‌الیقین فرموده است: ابودُلف «که نامش قاسم ابن عیسی و از امرای دربار مأمون عباسی و از شیعیان سرسخت حضرت امیر بودو به سخاوت و شجاعت و شعر مشهور بود اما» فرزندی داشت که دشمن حضرت علی علیه السلام بود، روزی اطرافیان وی راجع به محبت و دشمنی با علی علیه‌السلام بحث می کردند، یکی از آن ها روایتی از پیامبر اکرم «ص» خواند که حضرت فرمود: یا علی تو را دوست نمی‌دارد مگر مؤمن با تقوی و دشمن نمی‌دارد مگر زنازاده یا فرزند حیض، پسر ابو دلف گفت:

شما راجع به امیر چه می‌گوئید «منظور از امیر پدرش بود که از سران دربار مأمون بود» آیا کسی به حریم او تجاوز می کند؟ همه ی گفتند: خیر، سپس گفت: بخدا که دشمنی من «با این‌که حلال زاده‌ام» از همه ی مردم نسبت به علی ابن ابی طالب بیشتر است، دراین گفت‌وگو بودند، که پدرش وارد شد، و گفت: بخدا که این خبر حق است و این پسر هم فرزند حیض است و هم زنا، زیرا «در جوانی» روزی مریض شدم ودر خانه برادرم بستری بودم، کنیزی بخاطر کاری نزد من آمد، شهوتم مرا به طرف او کشید، اما وی امتناع کرد و گفت من حائض هستم، ولی من رهایش نکردم، تا این‌که با او آمیزش کرده، او به این پسر باردار شد، و این پسر، هم فرزند حیض است و هم زنا. و چون علامت بارداری ظاهر شد، با آن کنیز ازدواج کردم. «38» «از ترس ننگ و رسوائی».

بازگو نکنید
نَهی رَسُوُلُ اللهِ «ص» اَنْ تُحَدِّثَ الْمَرأهُ بِما تَخْلُو بِهِ مَعَ زَوْجِها
پیامبر اکرم «ص» فرمود: زن ها نباید انچه میان آن ها و شوهرشان در خلوت می‌گذرد به زن دیگری بازگو کنند. «39» «علنی کردن کارهای مخفی موجب بی حیایی و بی غیرتی فرد و جامعه می شود».

علاج هیجان جنسی
اِذْ نَظَرَ اَحَدُکُمْ اِلي امْرأهٍ تُعْجِبُهُ فَلْيُلامِسْ اَهْلَهُ فَأنَّما هِيَ امْرَأهٌ کَامْرَأهٍ.
امیرالمؤمنین «ع» فرمود: هر گاه مردی در اثر نگاه به زنی، خوشش آمد با همسرش همبستر شود، همانا زن مانند زن است «40» «گر چه نگاه او ناشایست و حرام است».

 

جمع بندی و نتیجه گیری

جمع بندی و نتیجه بحث ما پیرامون روابط جنسی در ازدواج ما رابه این مطلب سوق می دهد که توجه به مسائل «جنسی در ازدواج باعث استحلام بیشتر محیط خانواده ودر نتیجه محیط جامعه خواهد شد؛ مدنظر قراردادن چیزهای جزئی که به چشم نمی‌آیدو حتی فراموش می شود از جمله مسائل و ابعاد مختلف روابط جنسی با توجّه به احکام و روایات وارده از ائمه معصومین علیهما السلام که الگوی رفتاری و گفتاری ما هستند.

 

ما را در حرکت به سوی کمال یاری خواهد کرد. استفاده از لذّتهای حلال و شرعی توجه به این‌که آمیزش یک نیاز است و نه یک هوس، از طرفی آمیزش را امر مقدّس دانستن به صورتی که برای آن در حالت حلال ثواب واقع میشود، آمیزش را امر منطقی و عقلانیّت را در آن جاری کردن و نظم و بهداشت در روابط جنسی بصورتی که کثرت آمیزش باعث ضرر به بدن خواهد بودو دیگر مسائل قابل بحث همه ی و همه ی ما رابه این مطلب میرساند

 

که اسلام دین کامل و جامع است و از کوچک‌ ترین تا بزرگ ترین مسائل فردی و اجتماعی در آن قابل بحث و دارای جواب قانع کننده خواهد بود. در پایان توفیق حق تعالی را برای خود و همه ی کسانی که در مسیر روشنگری دینی قدم بر می‌دارند را خواستارم.

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

احادیث آمیزش و رابطه جنسی در اسلام

رابطه ي جنسی یکی از زیباترین بخش هاي ازدواج است که در دین مبین اسلام ودر احادیث و روایات بسیاری بر چگونگی رابطه ي صحیح جنسی تاکید شده است. به گزارش ایران ناز دراین پست ،محموعه احادیث گردآوری شده از ائمه اطهار و پیامبر اسلام « ص» در مورد آمیزش جنسی صحیح  را برای شما آماده کرده ایم .امیدواریم راهگشای شما باشد .

 

شروع رابطه از نخستین شب مشترک بودن «شب زفاف»

دراین اوقات آمیزش نکنید: ۱- بین اذان صبح و طلوع خورشید ۲- بین غروب تا تاریک شدن هوا ۳- هنگام خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی ۴- هنگام زمين لرزه

«امام صادق«ع»، همان، ص۹۶»

 

چون عروس رابه خانه آوردید، با محبت و تواضع کفش هایش را در آورده، پاهایش را بشویید آنگاه او رابه حجله دعوت کنید. اینچنین است که مهر، برکت و رحمت، بر خانه و عروستان سایه می‌‌افکند.

 

«پیامبر اکرم«ص»، من لا یحضره الفقیه، ج۳٫ص۳۵۸» وقتی عروس به حجله آمد به کعبه رو کنید، گیسوان او را نوازش کرده، زلف تاب دارش رابه چنگ گیرید و آرام بگویید «خدایا! این امانت توست که به من سپردی. با گفته‌‌ي تو او رابه خود حلال کرده‌‌ام، فرزندم را مبارک، پارسا و از پیروان پیامبرت قرار ده و شیطان را از او دور فرما».

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

«امام صادق«ع»، فروع کافی ج۵ ص۵۰۰» آن گاه وضو سازید، تن و روان خویش را طراوت بخشید، رو به خدای مهربان کنید و دو رکعت نماز عشق بجای آورید. به عروس خود نیز بگویید همین کار را بکند.

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

«امام صادق«ع»، مکارم الاخلاق ص ۲۳۹» پیش از این‌که با عروس خویش به بستر زفاف بروید، هدیه‌‌اي به وی بدهید، با اینکار عشق و آرامش رابه او هدیه کرده‌‌اید. «امام صادق«ع»، وسائل الشیعه ج۲۱۵ ص۱۲»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

آمیزش مکن مگر این‌که با همسرت بسیار بازی کنی و سینه‌‌هایش را آرام بفشاری، وقتی چنین کنی آمادگی لازم را برای در آمیختن پیدا می‌‌کند. دراین حالت، شهوت از صورت و چشمان او نمایان می‌‌شود و از تو همان می‌‌طلبد که تو از وی می‌‌خواهی.

«امام رضا«ع»، سفینه البحار، ج۱، باب الجمع»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

شب هنگام که شوهرتان در بستر آرمیده و منتظر آغوش گرم شماست، خود رابه کاری سرگرم نکنید، زمان را طول ندهید، مبادا همسرتان به خواب برود، چرا که اگر زنی اینچنین کند، تا بیداری شوهر، همواره مورد نفرین فرشتگان است.

«پیامبر اکرم«ص»، همان ص ۱۷»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

خانم ها! شرم و آرزم؛ صفت پسندیده و نیکوی شماست، اما حیا از شوهر، ناپسند و بیجاست. بهترین شما کسی است که چون با شوهر خلوت کند، لباس حیا از خود بیفکند و چون لباس بپوشد، جامه‌‌ي شرم و حیا را نیز بپوشد و زیبایی‌‌‌ها و دل ربایی‌‌‌‌هاي خود رابه دیگران عرضه ندارد.

«امام صادق«ع»، همان، ص۱۴»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

شب هنگام که پرده‌‌‌ها فرو می‌‌افتد، خواب بر پلک‌‌‌ها چیره می‌‌شود، بر هیچ بانویی روا نیست که بخوابد، مگر آن که خویشتن رابه آغوش شوهر بسپارد. باید لباس از تن به در آورید، کنار شوهر بیارامید و پوست بدن خویش به بدن شوهر بچسبانید. اینچنین؛ خود رابه شوهر عرضه داشته‌‌اید.

«پیامبر اکرم«ص»، همان، ج۱۴، ص۱۲۶»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

هر جا که شوهرتان شما رابه خلوت بخواند، همان جا بهشت شماست، روا نیست شوهر خودرا از بهره‌‌وری جنسی و لذت حلال منع کنید.

«پیامبر اکرم«ص»، همان، ص۱۱۲»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

دنیا و خوشی‌‌هاي آن برای شما آفریده شده است. لذیذترین چیزها دراین دنیا؛ آمیزش با همسر است. چنان که لذت بخش‌‌ترین کار در باغ بهشت نیز همین است.

«امام صادق«ع»، کافی، ج۵، ص۳۲۱»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

چه لذتی بالاتر و چشم نوازتر از دیدن بدن برهنه همسر است. قبل از هم خوابگی خودرا از شوهرتان دریغ مدارید، بگذارید شوهرتان شما را ببوید و ببوسد.

«امام صادق«ع»، حلیه المتقین، ص۷۱»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

وقتی به سوی همسرتان می‌‌روید، در آغوش فرشتگانید. چون به آمیزش می‌‌‌‌پردازید، گناهانتان چون برگ درختان فرو می‌‌ریزد و چون غسل می‌‌کنید و خودرا می‌‌‌‌شویید، از گناهان بیرون می‌‌‌‌روید.

«پیامبر اکرم«ص»، کافی، ج۵، ص۴۹۶»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

هنگام آمیزش به طور کامل برهنه و لخت نشوید و زیرپوشی هر چند نازک به تن داشته باشید.
«پیامبر اکرم«ص»، وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۸۵»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

مرد رابه حال خود بگذارید، با وی در نیاویزید، او رابه اجبار به سوی خود نخوانید، مرد نیازمند عشوه‌‌گری و طنازی است، نه زور و اجبار.

«پیامبر اکرم«ص»، حلیه المتقین، ص۶۷»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

سخن گفتن با پروردگار، لذت بخش و روح افزاست، اما وقتی شوهرتان شما رابه خلوت خویش می‌‌خواند، نماز را طول ندهید و خرامان به سویش بشتابید.

«پیامبر اکرم«ص»، کافی ج ۵ ص ۵۰۸»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

هنگام در آمیختن با همسر خویش، یک دیگر را ببویید، ببوسید، عشق بازی کنید و با سخنان محبت آمیز، عشق رابه او پیش کش کنید.

«پیامبر اکرم«ص»، محجه البیضاء، ج۳، ص۱۱۰»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

هنگام آمیزش، چون پرندگان شتاب نکنید، صبر پیشه‌‌ي خود سازید، زن ها نیازمند وقت بیشتری هستند، مدتی نه چندان طولانی به عشق بازی بپردازید، همسرتان را کاملاً آماده سازید. آمادگی دو سویه؛ آمیزش را فرح بخش و کامل می‌‌کند.

«امام علی«ع» وسائل الشیعه ج۱۴، ص۸۳، امام صادق«ع» کافی ج۵، ص۴۹۷»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

هیچگاه با شکم سیر با همسر خود هم بستر نشوید، اینکار موجب بیماری و چه بسا موجب مرگ خواهد شد.

«امام صادق«ع»، وسائل الشیعه ج۱۴، ص۱۹۱»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

چون شب از سفر بر می‌‌گردی، خستگی راه، آرامش از تو می‌‌ستاند، بهتر است آمیزش با همسرت را تا صبح به تأخیر اندازی.

«امام صادق«ع»، همان ص۹۳»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

گاهی وقتی قصد مسافرت داری، دل شوره عجیب به سراغت می‌‌آید، همسرت نیز مضطرب و نگران است، آیا بهتر نیست در آستانه‌‌‌ي سفر، از هم آغوشی و نزدیکی با او بگذری؟!

«امام صادق«ع»، همان»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

سفر با شریک زندگی، آرام ساز و غم زداست. سفر؛ خستگی و اضطراب نیز دارد. در سفر؛ گاهی همه ی چیز برایت مهیا نیست. گاهی شرایط سفر، شرایطی غیر عادیست، بهتر است دراین شرایط غیر عادی از هم خوابگی با یار زندگیت بپرهیزی.

«امام صادق«ع»، همان»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

چون به آمیزش پرداختی سخن کوتاه کن، مبادا فرزندی لال نصیب تو گردد.

«امام علی«ع»، همان ص۸۷»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

وقتی به قصد فرزند، خرامان به سوی همسر خویش می‌‌شتابی، به عورت او نگاه مکن! مبادا فرزندی نابینا تو را پدید آید.

«امام علی«ع»، همان ص۸۷»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

چون به قصد بارور کردن رحم همسرت، نزد او آرمیدی، با نیتی پاک و زبانی گویا با خدای مهربان چنین بگو «خدایا مرا فرزندی عنایت فرما و او را پاکیزه و سالم قرار ده که در خلقت او زیاد و کم نباشد و او را عاقبت به خیر گردان»

«امام محمد باقر«ع»، همان ج۱۵، ص۱۰۶»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

در حال جنابت، به قصد بچه دار شدن، با همسرت هم آغوش مشو، بهتر است غسل کنی، اندکی آرام گیری، پاک و طاهر شوی و سپس …! اگر چنین نکردی و فرزندی مجنون و کم عقل نصیبت شد، کس دیگری جز خودرا نکوهش مکن.

«پیامبر اکرم«ص»، همان ج۱، ص۹۹»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

اندیشه آدمی به هر جا روان است. در اندیشه‌‌ي دیگری بودن، نامیمون است. دراین هنگام با شهوت زن دیگر، نباید با زن خود همبستر شوی.

«پیامبر اکرم«ص»، همان ص۱۲۰»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

شیطان خودش خواسته که در فرزندان آدم شریک شود و این مایه‌‌ي بسی نگرانی است. نگران مباشید! هنگام آمیزش با ذکر «بسم الله الرّحمن الرّحیم» خدا را یاد کند و از شر شیطان به آفريننده نیکی‌‌ها پناه ببرید، اگر چنین نکنید ممکن است فرزندتان محبت اهل بیت«ع» را در دل نداشته باشد.

«امام علی«ع»، همان ص۹۶»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

وقتی به قصد آمیزش کنار یک دیگر آرمیدید، دو دستمال تمیز و پاک درکنار خود قرار دهید، هر کدامتان از دستمال جداگانه استفاده کنید.

«پیامبر اکرم«ص»، همان ص۱۸۸»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

هنگامیکه به اوج لذت جنسی نزدیک شده‌‌اید، حتی الامکان از ریختن نطفه‌‌ي خود به بیرون خودداری نکنید، بگذارید غدد جنسی آزادانه به تخلیه بپردازند، خودداری از تخلیه‌‌‌ي نطفه، موجب سنگ مثانه خواهد شد.

«امام رضا«ع»، سفینه البحار، ج۱، باب الجمع»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

اگر به هر دلیل، عمل آمیزش به طول انجامید و عمل إنزال صورت نگیرد، چه بسا موجبات سنگ مثانه فراهم گردد. از طولانی کردن مدت هم بستری بدون انزال پرهیز کنید.

«امام رضا«ع»، سفینه البحار، ج۱، باب الجمع»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

پس از آمیزش یک باره بلند مشوید و ننشینید، بلکه ابتدا به طرف راست بچرخید و اندکی بعد برای ادرار«ولو اندک» برخیزید، پس ازآن برای رسیدن به تعادل وآرامش، غسل کنید، با رعایت این آداب از سنگ مثانه در امان خواهید ماند.

«امام رضا«ع»، همان»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

مکانی خلوت در زمانی بی سرو صدا، با دلی آرام؛ شرایط مناسبی برای هم بستری است. اگر آمیزش و انعقاد نطفه با دلی آرام و خالی از اضطراب صورت پذیرد، خون به صورت طبیعی در رگها جریان می‌‌یابد، انتقال ژنها طبیعی‌‌تر انجام می‌‌گیرد ودر نتیجه فرزند، به پدر و مادرش بیش‌‌تر شبیه خواهد شد.

«امام حسن«ع»، بحار الانوار، ج۶، ص۳۵۹»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

پرندگان هر کدام صفاتی دارند؛ شایست و ناشایست. در آمیزش نیز آدابی دارند، «کلاغ» به رغم پر و بال سیاه و صدای ناهنجارش، در آمیزش مخفی کاراست، آمیزش مخفی کارانه را از کلاغ بیاموزید.

«امام صادق«ع»، وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۱۰۰»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

وقتی کودکی در اتاق است و شما را می‌‌پاید و حتی بی اختیار نفس و صدای شما را می‌‌شنود، از خیر این لحظات دل نشین و بهشتی درگذرید، مبادا آن کودک در بزرگی به رابطه نامشروع تن در دهد که رستگار نمی‌‌گردد.

«پیامبر اکرم«ص»، همان ص۹۵و فروع کافی ج۵، ص۵۰۰»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

خانم ها از آرایش دریغ مکنید، بهترین، ملایم‌‌ترین و دلنوازترین عطر رابه کار برید، زیباترین و دلرباترین لباس رابه اندام خویش بپوشانید، خودرا حداقل با یک گردنبند زینت بخشید و صبح و شام خود رابه شوهر عرضه دارید. دریک کلام؛ چشم و دل شریک زندگی‌تان را هنرمندانه بربایید.

«پیامبر اکرم«ص»، وسائل، همان، ص۱۱۲»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

آقایان! مطابق میل خانمتان لباس بپوشید، در خانه نیز آراسته و دلربا باشید، هوش و حواس همسرتان را ماهرانه بخود جلب کنید، با اینکار، غدد جنسی او را نسبت بخود فعال کنید و عفت او را نسبت به دیگران فزونی می‌‌بخشید.

«امام رضا«ع»، مکارم الاخلاق، ص۸۰»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

هیچ حلالی لذت بخش‌‌تر از همبستر شدن با همسر نیست، ولی زیاده روی دراین امر روا نیست، میانه روی در آمیزش، به سلامت آدمی می‌‌افزاید و عمر را زیاد می‌‌کند.

«امام صادق«ع»، وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۹۶»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

مرد باید مقداری از شهوت خودرا نگه دارد که همواره توانایی جنسی داشته باشد، زیرا این‌که زن شوهر خودرا در امور جنسی توانا بیابد، بهتر از این است که او را ناتوان ببیند. مرد ناتوان، نمی‌‌تواند همسر خودرا راضی نگه دارد.

«امام علی«ع» همان، ص۱۸۰»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

همان گونه که در امور جنسی زیاده روی نارواست، کم گذاردن و سستی کردن نیز ناشایست است، روا نیست مرد بیش از ۴ ماه، آمیزش جنسی با همسر جوان خودرا ترک کند، حتی اگر مصیبت دیده باشد.

«امام رضا«ع»، همان، ۱۸۸»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

مراقب باشید، «رو به قبله» و «پشت به قبله» با همسر خویش هم بستر شدن، زشت و ناپسند است. حرمت کعبه را نگه دارید و خدا و فرشتگان را از خویش ناخرسند نسازید.
«امام صادق«ع»، همان ص۱۴»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

در اول شب«چه زمستان و چه تابستان»، آمیزش نکنید، زیرا معده و رگها پر است و موجب بیماری نقرس، سنگ مثانه، ضعف چشم و چکیدن ادرار می‌‌گردد.

«پیامبر اکرم«ص»، همان ص۹۱»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

اگر فرزند کم عقل ودیوانه و جذامی نمی‌‌خواهید؛ در اول، وسط و آخر ماه«قمری» با همسر خود آمیزش نکنید، چه بسا ممکن است انچه نمی‌‌خواهید صورت پذیرد.

«پیامبر اکرم«ص»، همان ص۹۱»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

در شب عید فطر، عید قربان و نیمه شعبان نیز از آمیزش به قصد فرزنددار شدن دوری گزینید، چرا که ممکن است فرزند شما شرور، معلول، بد یمن و زشت رو گردد.

«پیامبر اکرم«ص»، وسایل الشیعه ج۱۴، ص۱۸۷»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

اگر گاهی چشمانت بی اختیار یا با اختیار به زنی افتاد و مسحور او شد و دلت لرزید، پیش از این‌که پایت بلغزد، چشم فرو بند ودر نخستین فرصت با همسرت همبستر شو، چرا که زنان همگی مانند همند.

«امام علی«ع»، همان ص۷۳»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

چون همسرت باردار شد، از آمیزش بپرهیز، تنها در ماه هاي اول«البته با مشورت دکتر» می‌‌توانی با وضو به نزدیکی اقدام کنی، جنینی که در رحم همسرت است، بسیار مقدس و قابل احترام است.

«پیامبر اکرم«ص»، همان ج۱۴ ص۱۸۸»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

زنان به قدر کافی از عادت ماهیانه رنج می‌‌برند، روا نیست با آمیزش دراین دوران به رنج انها بیفزاییم. این عمل علاوه بر حرمت شرعی؛ غیر اخلاقی و غیر بهداشتی نیز می‌‌باشد، دراین اوقات می‌‌توان از دیگر اعضا بهره برد.

«امام صادق«ع»، همان ج۱، ص۵۷۱»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

عشق به همسر، گرما بخش و انرژی زاست، با اعلام این عشق به او، قلب او را تسخیر کنید. «دوستت دارم عزیزم» جمله‌‌اي است که هیچ گاه از قلب زن بیرون رفتنی نیست، همسر خودرا از این کلام آتشین محروم نسازید.

«پیامبر اکرم«ص»، همان ص۱۰»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

هر کار از راه خود به انجام رسد نیکوست. آمیزش با همسر نیز باید از طریق معمول صورت پذیرد تا آرامش جنسی و روانی حصل آید. نزدیکی با او از پشت، به شدت مکروه، نامیمون و غیر بهداشتی است.

«پیامبر اکرم«ص»، همان»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

گاهی سر بر بالین همسرتان بگذارید، با او گفت و گو کنید، کلمات سوزان و عاشقانه رد و بدل کنید، یک دیگر را در آغوش بفشارید، عشق بازی با همسر؛ سرگرمی مومن است.

«پیامبر اکرم«ص»، همان ص۸۲»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

هم آغوشی را برای آخر شب بگذارید، زیرا برای بدن مناسب، برای فرزنددار شدن امیدوارتر و فرزند عاقل‌‌تر خواهد شد.

«امام رضا«ع»، سفینه البحار، همان»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

و بالاخره وقتی در بدن احساس ناراحتی می‌‌کنید و علتی برای آن نمی‌‌یابید، وقتی احساس می‌‌کنید حرارت بدن‌تان بالا رفته و عضلات بدن شما رو به تحلیل می‌‌رود و هنگامیکه به دنبال مأمن و مأوایی می‌‌گردید که شما را آرامش بخشد، به نزد همسرتان رفته و با آمیزش، خودرا شفا بخشید.

«امام علی«ع»، حلیه المتقین، ص۷۵»

 

روایات و احادیث در مورد روابط جنسی زن و شوهر از نظر اسلام

 

و آخر این‌که انچه در خانه می‌‌گذرد امانت است، روا نیست زن ها انچه میان انها و شوهرانشان در خلوت می‌‌گذرد به زنان دیگر بازگو کنند.

«پیامبراکرم«ص»، وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۱۵۴»

 

نویسنده : روح ا… مظاهری

منبع:rasekhoon.net

جدیدترین مطالب سایت