اشتباهات بعد از جدایی از همسر

اشتباهات بعد از جدایی از همسر

اشتباهات بعد از جدایی از همسر

 

اگر از همسر خود جدا شده اید توجه داشته باشید که دچار این مشکلات نشوید.

 

اشتباهاتی كه بعد از جدایی انجام می‌دهی
این جملات شما را یاد چه می‌اندازد؟ « من بدون تو نمی‌توانم زندگی كنم »، « من واقعا به تو علاقه دارم »، « خواهش می‌كنم تركم نكن »، « من عاشقت هستم » این التماس‌ها و خواهش‌هایی از سر نیازمندی نه تنها دل شریكت را به رحم نمی‌آورد بلكه او را از شما دورتر می‌كند چون هیچ انسانی نمی‌تواند عاشق و دلباخته یك فرد نیازمند و ضعیف شود و مهم‌تر از همه هیچ مرد یا زنی تا به حال از روی تاسف و دلسوزی به سمت شریك‌شان برنگشته‌اند.

 

متاسفیم اما ابراز علاقه‌ات هیچ تاثیری در بازگشت شریكت ندارد. گاهی هم ممكن است همسرت بدون هیچ دلیلی تو را ترك كرده باشد و دلیل واقعی‌اش را برایت بیان نكند. خب اشتباه دوم این است كه مصرانه از او بخواهی دلیل جدایی‌اش چه بوده و باز هم باید بگوییم با این‌كار او را یك قدم از خودت دورتر كرده‌ای.

 

یادت باشد الان شرایط خوبی برای پرسیدن این سوال نیست چون بعد از جدایی آنقدر احساسی هستی كه در مقابل هر جوابی كه شریكت بدهد واكنش بدی نشان خواهی داد. اشتباه سوم هم كه خیلی شایع است برای زمانی است كه همسر سابقت را با زن یا مرد دیگری ببینی. واكنشت چیست؟ داد می‌زنی؟ به همسر سابقت سیلی می‌زنی؟ فحش و ناسزا چطور؟

 

این هم اشتباه سوم كه شریكت را حسابی از تو دورتر می‌كند. اگر یاد بگیری این 3 اشتباه را در شروع جدایی انجام ندهی قول می‌دهیم همه چیز به‌تدریج به حالت اول بر می‌گردد؛ باور كن.

 

مردان شوالیه می‌شوند
اگر خودت را در خانه محبوس كرده‌ای و به امید بازگشت شریكت با هر صدای تلفن قلبت تند و تند می‌زند، اشتباه می‌كنی. توصیه ما این است بیشتر از گذشته خودت را مشغول نگه دار. می‌توانی در یك كلاس آموزشی شركت كنی و با این‌ كار در خودت تغییرات بزرگی به‌وجود بیاوری. شادی شما نباید وابسته به شخص دیگری باشد تا جایی كه نبود همسر و شریكت تو را به ضعف و افسردگی بكشاند. شریكت جزو دارایی‌ها نیست. كنترل كردن، انتقاد كردن و تغییر دادن او مطابق میلت، او را از شما دور می‌كند.

 

اگر یك زن هستید و به تازگی همسرتان شما را بدون هیچ دلیلی ترك كرده باید نكته مهمی را برای‌تان بگوییم؛ مردان عاشق تحسین، تعریف و تمجید هستند. آن‌ها می‌خواهند مانند یك شوالیه به قدرت‌شان اعتماد كنید. اگر همسرشان شاد نباشد آن‌ها احساس ناتوانی در خود می‌بینند و این یعنی مورد تحسین نیستند و اینجا همان جایی است كه جدایی مثل یك دمل چركی سر باز می‌زند. زنانی كه شاد هستند نیرویی را در مرد بیدار می‌كنند؛ نیرویی كه فریاد می‌زند: « وقتی با تو هستم شادم و این یعنی وجود تو آنقدر قابل تحسین است كه مرا به وجد می‌آورد. » دوران جدایی فرصت خوبی است كه تغییر كنید، تغییری برای بهتر شدن، بله! این جدایی شروعی تازه و بهتر از گذشته است.

 

اگر هنوز عاشق و دلباخته شریكت هستی پرچم سفید تسلیم را به این سرعت بالا نیاور. این هم همان جمله‌ای است كه مدت‌ها منتظر شنیدنش بوده‌ای؟ پس تغییر كن تا بازگشت واقعی را تجربه كنی.

 

پرچم سفید را بالا نیاور
فرض را بر این می‌گیریم كه آن 3 اشتباه كشنده را انجام دادی و شریكت را از خودت دورتر كرده‌ای! خب قبلش باید یك خبر خیلی خوبی را برایت بگوییم این‌كه تحقیقات روان‌شناسانی كه روی تعدادی مردان و زنان بعد از جدایی تحقیق كرده‌اند این بوده كه‌درصد بالایی از ارتباط‌هایی كه به جدایی ختم می‌شود دوباره به بازگشت می‌انجامد. اگر به‌خودت اطمینان داری و با همه وجود معتقد هستی كه كسی به‌اندازه تو نمی‌تواند همسرت را دوست داشته باشد پای تصمیمت بمان و تسلیم نشو.

 

در قدم اول باید یاد بگیری كه یك دوست خوب برای شریكت باشی. اگر در محیط كار مشتركی با او كار می‌كنی یا در مناسبت‌هایی دعوت می‌شوی كه او را ملاقات می‌كنی، حتما شركت كن و آرام و مودبانه و سرشار از احترام بله احترام! با او برخورد كن حتی اگر او را با زن یا مرد دیگری در حال صحبت ببینی! سخت است اما این راه برگشت همسرت است چون او می‌فهمد كه تو تغییر كرده‌ای و این نشانه خوبی است.

 

تو ربات نیستی
اگر یاد بگیری كه تغییر كنی و اشتباهاتت را پذیرفته باشی خودت را برای بازگشت شریكت آماده كرده‌ای. همه انسان‌ها اشتباه می‌كنند، در ما دكمه‌ای برای خاموشی خشم، حسادت و نگرانی وجود ندارد پس خودت را برای كامل نبودنت سرزنش نكن. یك ایمیل برای همسرت بفرست و در آن اشتباهات خودت را برایش یادآوری كن اما یادت باشد این ایمیل نباید نشانه‌ای از خواهش، التماس و ابراز عشق باشد بلكه تنها برای اقرار به اشتباهاتت این كار را انجام بده.

 

یك راز كوچك هم یادت باشد، ممكن است شریكت بعد از جدایی با تو به سرعت با شخص دیگری ارتباط برقرار كند و شاید خیلی سریع‌تر از زمانی كه به شما پیشنهاد ازدواج داده، به رقیب‌تان درخواست زندگی مشترك داده باشد اما فراموش نكن صمیمیتی كه به‌زودی و سرعت ایجاد شود به همان سرعت هم از بین خواهد رفت. خلأ نبود محبت و وجود شریك‌تان را به ایجاد رابطه‌ای جدید كشانده و این موضوعی است كه باید حتما در ذهن‌تان نگه دارید.

 

جدیدترین مطالب سایت