زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

زندگی زناشویی سالم : این کارهای کوچکی اسـت کـه انجام می دهید ازدواج شـما را سالم نگه می دارد. این عادت هاي‌ متخصص را انتخاب کنید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از کارهایی کـه برای ازدواج شـما بهتر اسـت را منتشر کرده ایم.

 

ترفندهایی که ازدواجتان را محکم تر می کنند

از هر شخصی کـه ازدواج کرده اسـت بپرسید و انها بـه شـما خواهند گفت: حتی زوج هایي کـه بـه نظر می رسد برای یک دیگر ساخته شده اند تلاش زیادی می‌کنند تا مطمئن شوند کـه ازدواجشان سالم میماند.

 

ودر حالی کـه سفر های عاشقانه و هدایای بی‌نظیر ممکن اسـت خوب باشند، اما وقتی نوبت بـه ان میرسد، این کارهای کوچکی هستند کـه روزانه انجام می دهید کـه شعله را روشن نگه می‌دارند. با کمک درمانگران برتر، کارهایی را گرد آوری کرده ایم کـه هر فرد متاهلی باید بـه طور مرتب انجام دهد تا ازدواج خودرا سالم نگه دارد.

 

بیشتر بخوانید: مزایای ازدواج سالم برای اجتماع

 

1. وقتی همسرتان می‌آید و می‌رود، احوالپرسی مناسبی به او بدهید.

در حالی کـه ممکن اسـت بـه اندازه کافی آسان باشد کـه بـه شریک زندگی خود هنگام خروج از خانه در صبح یا راه رفتن در انتهای روز بـه او سر بزنید، اما ارسال یک پیام قوی و یک درود مناسب می تواند تفاوت زیادی در سلامتی ایجاد کند. 

 

«فقط پشت در نگویید «درود» یا «خدانگهدار» و سپس بـه راه خود ادامه دهید. او می‌گوید کـه بوسیدن در مسیر ورود یا خروج آن ها “کلیدی برای حفظ ارتباط عاطفی نه تنها، بلکه ارتباط فیزیکی” نیز هست.

 

2. از آنها بپرسید که آیا به چیزی نیاز دارند.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

زندگی زناشویی سالم

 

چیزی بـه سادگی این‌که از شریک زندگی‌تان بپرسید کـه آیا می توانید کاری برای او انجام دهید، وقتی در راه خانه هستید، نشان می دهد کـه بـه او فکر میکنید و می خواهید از او حمایت کنید.

 

مطمئناً؛ ممکن اسـت بـه طور غریزی برخی کارها را برای شریک زندگی خود انجام دهید، خواه این بـه معنای خوردن غذای مورد علاقه او در هنگام حضور در خواربارفروشی باشد یا برای او در خانه بخرید. اما در واقع پرسیدن نیازهای روزانه همسرتان می تواند راهی نیرومند برای استحکام بخشیدن بـه پیوند شـما باشد.

 

3. و آنچه را که نیاز دارید بدون انتقاد به همسرتان بگویید.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

وقتی یکی از همسران می‌گوید: “آیا راهی وجوددارد کـه بتوانید جوراب خودرا روی زمین نگذارید؟” اغلب اوقات، شریک زندگی آن ها ان را بـه عنوان یک جزئی شخصی می‌شنود. در عوض، سعی کنید بدون انتقاد از شریک زندگی خود، این نیازها را مشخص کنید.

 

اگر بتوانیم راهی برای صحبت در مورد رفتارهای شریک زندگی خود پیدا کنیم و این‌که چگونه ان رفتارها بر احساس ما تأثیر میگذارد، شنیدن ان برای شریک زندگی ما بسیار آسان تر اسـت. با انجام اینکار، بـه احتمال زیاد پاسخی دریافت خواهید کرد کـه ریشه در همدلی دارد تا حالت تدافعی.

 

4. زمانی را برای گفتگوهای روزانه بدون حواس پرتی اختصاص دهید.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

اگر می خواهید ازدواج خودرا سالم نگه دارید، ضروری اسـت کـه تلفن خودرا بـه نفع برقراری ارتباط بدون دیجیتال با شریک زندگی خود کنار بگذارید. “زمانی را برای صحبت بدون حواس پرتی تعیین کنید.” زمانی را برای گفتگوهایی اختصاص دهید کـه در ان صرفاً روی چیزهای مثبت تمرکز کنید و “در مورد چیزهای اذيت دهنده صحبت نکنید”.

 

5. یک جلسه هواگیری روزانه داشته باشید.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

با این حال، این بدان معنا نیست کـه شـما باید بـه سادگی ان احساسات منفی را کـه دارید پایین بیاورید. برای این‌که رابطه خودرا ثابت نگه دارید، باید زمانی را برای بیان آنچه بر ذهن شـما سنگینی می‌کند اختصاص دهید. «این زمان امن ماست تا نقابی را کـه در دنیا میزنیم، پشت در بگذاریم و فقط احساس اسانی، حمایت، عشق و درک کنیم».

 

6. اجازه دهید شریک زندگی خود بداند که به آنها فکر می کنید.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

زندگی زناشویی سالم

 

چیزی بـه سادگی ارسال پیامک بـه شریکتان برای این‌که بفهمد دل تان برایش تنگ شده اسـت می تواند برای قوی نگه داشتن رابطه شـما کافی باشد. روانشناسی این را «سپرده‌هاي‌ معمولی کوچک بـه حساب بانکی عاطفی شریکمان» می‌نامد. با گذشت زمان، این “رسوب” بـه احساس گرما، ثبات، قدردانی و رفاه عاطفی بیشتر کمک می‌کند.

 

7. بگو متشکرم.”

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

اگر چه ممکن اسـت یک حرکت کوچک بـه نظر برسد، اما گفتن “سپاسگزارم” بـه طور منظم بـه همسرتان می تواند نتایج بلندمدتی بزرگی بـه همراه داشته باشد. «هر چه زمان می‌گذرد و ما آسان می شویم، تمایل داریم یک دیگر را بدیهی فرض کنیم. این مهم اسـت کـه بـه شرکای خود یادآوری کنیم کـه هنوز متشکریم.»

 

بیشتر بخوانید: برای ازدواج سالم عشق کافی نیست !!!

 

8. در مورد احساسات شریک زندگی خود بررسی کنید.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

حتی اگر احساس می کنید کـه شـما و شریک زندگی‌تان نسبتاً با یک دیگر باز هستید، سؤال از انها در مورد وضعیت عاطفی آن ها می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. پرسیدن سؤال‌هایي مانند “حالت چطور اسـت؟” یا “پروژه شـما چطور پیش می‌رود؟” یا “در ماه آینده منتظر چه چیزی هستید؟” همه ی راه‌هاي‌ عالی برای سنجش احساس شریک زندگی‌تان و یادگیری این‌که چه کاری میتوانید برای حمایت بهتر از او انجام دهید، هستند.

 

9. تعارف کنید.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

یک تعریف کوچک میتواند در حفظ سلامت رابطه شـما بسیار مؤثر باشد. خواه از لباس همسرتان تعریف کنید یا صرفاً بگویید کـه بـه موفقیت هاي‌ خود در محل کار افتخار می کنید، این لحظات می تواند تفاوت هایي را در میزان احساس امنیت انها در ازدواج ایجاد کند.

 

10. برای صمیمیت وقت بگذارید.

همه ی افراد زمان یا تمایلی ندارند کـه رابطه جنسی را بـه بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنند. اما راه هاي‌ زیادی برای زنده نگه داشتن صمیمیت بین خود و همسرتان هرروز وجوددارد. «دست‌هایتان را در اتومبیل بگیرید، دستتان را روی پایشان روی کاناپه یا هنگام شام بگذارید، پشت ان‌ها را بعد از یک روز طولانی بمالید، [یا] بغل کنید یا ببوسید کـه کمی طولانی‌تر از حد معمول اسـت».

 

11. یکدیگر را غافلگیر کنید

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

زندگی زناشویی سالم

 

وادار نیستید برای همسرتان هدایایی بخرید تا وی را روی پا نگه دارید. درست زمانی کـه برای نخستین بار قرار ملاقات داشتید و ممکن اسـت شریک زندگی تان یک خوراکی مورد علاقه برای شـما آورده باشد یا با یک هدیه کوچک شـما را غافلگیر کرده باشد، این حرکات کوچک نیز بـه همان اندازه تأثیر زیادی در ازدواج دارند. حتی چیزی بـه کوچکی بردن خودرو همسرتان برای شستن برای زنده نگه داشتن جادوی ازدواج شـما کافی اسـت!

 

12. آنها را در طول روز پر کنید.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

«چه یک پیام کوتاه سریع یا یک تماس تلفنی دو دقیقه‌اي، تماس با شریک زندگی‌تان و بـه‌روز نگه داشتن او در مورد اوج و فرودهای روز بـه او اجازه می دهد بداند کـه در ذهن شماست و برای نظرش ارزش قائل هستید». اعمال تکراری عاشقانه مانند این، حتی اگر از نظر جسمی باهم نباشید، تأثیر تجمعی بر ازدواج دارد.

 

13. باهم بازی کنید؛ بازی دو نفره.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

روابط کاری هستند، اما قرار اسـت سرگرم کننده هم باشند. بنابر این سعی کنید هرروز با شریک زندگی خود کاری بازیگوش انجام دهید. این کلید حفظ سلامت ازدواج شماست.

 

ما با تجربه تجارب جدید باهم، احمق و احمق بودن باهم، و بازی‌هاي‌ واقعی باهم بازی می کنیم. او اضافه میکند کـه زمان کمی بازی نه تنها می تواند ارتباط شـما با شریک زندگی تان را التیام بخشد، بلکه سلامت کلی شـما را افزایش داده و استرس را کاهش می دهد.

 

14. به شریک زندگی خود بگویید که آنها را می شنوید، حتی زمانی که در حال دعوا هستید.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

مهم اسـت کـه همیشه احساسات شریک زندگی خودرا قبل از بـه اشتراک گذاشتن احساسات خود تأیید کنید، بـه خصوص در اوج دعوا. در طول یک مشاجره یا اختلاف، سعی کنید انچه را کـه همسرتان بـه شـما گفته اسـت تکرار کنید تا مطمئن شوید کـه آن ها را بـه درستی درک می کنید.

 

این‌که بـه همسرتان بفهمانید کـه آن ها را میشنوید، دوستشان دارید و بـه انها احترام می‌گذارید، حتی زمانی کـه نمیتوانید چشم بـه چشمتان را ببینید، می تواند در درازمدت سلامت ازدواج شـما را تغییر دهد.

 

15. راه حل ارائه دهید.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

زندگی زناشویی سالم

 

اگر دریک ازدواج سالم هستید، بـه احتمال زیاد شریک زندگی شـما برای نظرات شـما ارزش قائل اسـت – پس ان را پیشنهاد دهید! و هنگامی کـه شـما و شریکتان در مورد نحوه انجام کاری بـه اختلاف نظر می‌رسید، “راه حلی ارائه دهید تا بـه شریک خود راهی برای انجام متفاوت ان در آینده بدهید و وی را رها نکنید کـه حدس بزند چه چیزی ممکن اسـت بهتر عمل کند.” 

 

16. عذر خواهی کردن.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

 

اعتراف بـه تقصیر ممکن اسـت سخت باشد، اما انجام اینکار – و انجام مکرر ان – می تواند ازدواج شـما را محکم نگه دارد. و نه، منظور ما صرفاً پرت کردن یک «متاسفم» نابهنجار این جا و آنجا نیست. “این شامل قدردانی از مشارکت شـما در [ناراحت کردن همسرتان] و کارهایی اسـت کـه در آینده انجام خواهید داد تا از ناراحتی هاي‌ آینده پیشگیری کنید.”

 

17. در مورد آینده خود صحبت کنید.

زندگی زناشویی سالم با 17 عادت روزانه + آموزش

 

این قابل درک اسـت اگر نخواهید هرروز وارد جنبه‌هاي‌ غلیظی شوید کـه دریک دهه خودرا می بینید. اما مطمئن شوید کـه در مورد آینده خود صحبت کنید، حتی اگر کوچک‌ ترین راه. «اگر می‌توانستیم…» و «اگر میتوانیم…» عالی می شدم، راه خوبی برای شروع این فرآیند اسـت.

 

حتی اگر همه ی این‌ها فرضی باشد، می تواند بـه تقویت پیوند شـما کمک کند. از این گذشته، اگر در مورد آینده خود صحبت نکنید، چگونه همسرتان مطمئناً متوجه میشود کـه آن ها را در آینده خود می بینید؟

 

بیشتر بخوانید: تست: ازدواج‌ تان بیمار است یا سالم؟

 

در پایان

زمانی کـه در جامعه درصد افرادی کـه دریک ازدواج سالم هستند بیشتر شود مزایای بیشماری بـه همراه آن ها با اجتماع وارد میشود .

جدیدترین مطالب سایت