راهنمای پیدا کردن شوهر خوب در جامعه امروز

راهنمای پیدا کردن شوهر خوب در جامعه امروز

پیدا کردن شوهر خوب

بـه هر دلایلی امروز همسر چه مرد و چه زن خوب کمتر پیدا می‌شود و این پیدا نشدن ها دلایل هاي‌ گوناگونی دارد در ادامه اکثر بخوانید .

 

بـه گزارش تالاب کاهش آمار ازدواج علت‌هاي‌ زیادی را در بر می گیرد کـه نمی‌ توان دراین مقاله بـه ان پرداخت.

 

اما بحث دخترانی کـه همه انها را به عنوان دخترانی خوب و ایده‌آل میشناسند فرق میکند انها چرا نمی‌توانند مرد مناسب خودرا پیدا کنند و ازدواج کنند؟

 

این دختران چگونه باید خواستگار مناسب پیدا کنند؟

بـه گزارش تالاب و بـه نقل از سپیده دانایی؛ حتما شـما هم در بین اقوام و آشنایان خود دیده‌اید کـه بعضی از دختران با وجود این‌که از صلاحیت اخلاقی و دیگر معیار های اساسی انتخاب همسر برخوردارند، تا بـه حال خواستگاری نداشته‌اند.

 

بـه علت شرایط فرهنگی پسرانی کـه قصد ازدواج دارند، می‌ توانند بـه اسانی این موضوع رابا خانوادۀ خود در بین گذاشته و بـه فرد مورد نظر پیشنهاد ازدواج دهند. اما دختران برای این‌که نشان دهند قصد ازدواج دارند تا موارد مناسب را جذب کنند، باید از چه راهکاری استفاده کنند؟

 

آیا راه حل این هست کـه از این پس دختران هم درصورت مواجهه با مورد مناسب، پیشقدم شده و توصیه ازدواج بدهند؟

 

اینکار بـه علت تفاوت‌هاي‌ روان‌شناختی زن و مرد و نقش‌هاي‌ جنسیتی انها، نه‌تنها در فرهنگ ما، کـه حتی در فرهنگ‌هاي‌ اروپایی و آمریکایی کار بهنجار و پسندیده‌اي تلقی نمی‌ شود‌.

 

پس چارۀ کار چیست؟

راه‌حل معقولی کـه روان‌شناسان و جامعه‌شناسان ان را توصیه میکنند، استفاده از راهکارهایی هست کـه موجب می‌ شود دختران جوانی کـه قصد و شرایط ازدواج را دارند، اکثر دیده شوند.

 

در ادامه بـه 9 مورد از مهم ترین این راهکارها اشاره می‌کنیم.

 

تکلیف‌تان را با خودتان مشخص کنید

یکی از مواردی کـه موجب می‌ شود کسی برای ازدواج با شـما پا پیش نگذارد، این هست کـه تکلیفتان با خودتان روشن نیست.

 

مثلا دختری را درنظر بگیرید کـه حجابش را رعایت نمی‌ کند و ظاهر و رفتارش نشان می‌دهد کـه بـه دستورات دینی اهمیتی نمی دهد، اما از طرف دیگر نمازش را بـه موقع می‌ خواند و روزه‌اش را می‌گیرد «حتی در ماه رمضان نیز حجابش را رعایت نمی‌ کند ».

 

در چنین مواردی، هم افرادی کـه بـه اصول مذهبی پایبند هستند، وی را فرد مناسبی برای ازدواج نمییابند و هم افرادی کـه اعتقادات مذهبی ندارند حس می‌ کنند کـه ممکن اسـت با ازدواج با این فرد دچار مشکل شوند.

 

بنابر این بـه وی توصیه ازدواج نمی دهند. این مطلب در مورد همه جنبه‌هاي‌ متعارض شخصیت شـما صدق می‌کند.

 

ازدواج را جزو اولویت‌هایتان قرار دهید

تنها این‌که بـه خودتان بگویید من قصد ازدواج دارم کافی نیست. همان‌ طور کـه برای اولویت‌هاي‌ دیگرتان مانند کار یا تحصیل وقت می‌ گذارید، باید برای ازدواج نیز وقت و انرژی صرف کنید.

 

اگر واقعاً قصد ازدواج دارید، سرتان را بیش از حد بـه کار‌؛ درس یا هر چیز دیگری مشغول نکنید. زمانی کـه در حضور همکاران مردتان اعلام می کنید

 

کـه اولویت اول من در زندگی کارم اسـت، طبعاً انها هم اولویت‌بندی شـما را بـه هم نخواهند زد. البته لازم نیست شـما این حرف را بـه زبان بیاورید، وقتی اقوام و آشنایان می بینند

 

شـما وقتی برای حضور در مجالس خانوادگی و دوستانه ندارید، بـه این نتیجه می رسند کـه حتما برای تشکیل زندگی مشترک هم وقت ندارید، و اگر قصد معرفی موردی را بـه شـما داشته‌ باشند، از اینکار صرف‌نظر می‌ کنند.

 

همه برنامه‌های‌تان را به بعد از ازدواج موکول نکنید

شاید ازدواج یکی از اهداف شـما باشد، اما رسیدن بـه ان کاملاً دست شـما نیست. با خودتان نگویید کـه بعد از ازدواج درسم را ادامه می‌ دهم یا سر کار می‌ روم.

 

چرا همین حالا کـه وقت بیشتری دارید این کارها را انجام نمی‌دهید؟ تعداد کمی از مردان دخترانی راکه هیچ مهارت خاصی ندارند و وقتشان را بـه بطالت می‌گذرانند،

 

بـه همسری انتخاب میکنند. افزون بر این، همان‌ طور کـه در ادامه خواهیم گفت، افزایش فعالیت اجتماعی، شانس یافتن زوج مناسب را افزایش می‌دهد.

 

فعالیت‌های اجتماعی‌تان را گسترش دهید

هنوز هم در تعداد زیادی از خانواده‌هاي‌ سنتی، انتخاب همسر از طریق خانواده صورت می گیرد. بنابر این شرکت در مجالس زنانه، از جمله مراسم‌ مذهبی علاوه بر اجر اخروی ان می‌ تواند دراین زمینه نیز بـه شـما کمک کند. در ضمن اگر کسی از اقوام یا دوستان از شـما پرسید کـه قصد ازدواج دارید یا نه،

 

علاوه بر پاسخ، معیارهایتان را هم بیان کنید. خیلی از اوقات افراد بـه علت این‌که فکر می کنند مسئله خاصی «مانند ظاهر فرد» برای شـما اهمیت زیادی دارد، موارد خوبی راکه برای ازدواج وجود دارند، اما فاقد ان مورد خاص هستند بـه شـما معرفی نمی‌ کنند.

 

منتظر نباشید تا انتخاب شوید

درست اسـت کـه گفتیم پیشنهاد ازدواج از طرف دختر طبق معمولً کار درستی نیست، اما منظور ما این نبود کـه درصورت مواجهه با یک مورد مناسب منفعلانه برخورد کنید ودر حقیقت هیچ کاری انجام ندهید.

 

دراین‌گونه مواقع میتوانید از یک واسطه کـه البته باید از صداقت و امین بودن وی مطمئن باشید، کمک بگیرید.

 

واسطه می‌ تواند شـما را بـه‌عنوان یک مورد مناسب برای ازدواج بـه فرد مورد نظر یا خانواده‌اش معرفی کند.

 

به ظاهرتان بیشتر توجه کنید

منظور ما این نیست کـه از لباس‌هاي‌ گران‌قیمت یا جلب دقت‌کننده استفاده کنید. سعی کنید دراین مورد حد اعتدال را رعایت کنید. ممکن اسـت آرایش‌هاي‌ زننده یا پوشش‌هاي‌ نا‌مناسب موجب شود بعضی از مردان بـه شـما علاقه نشان دهند.

 

اما طبق معمولً مردی کـه بـه دنبال یک زندگی آرام و بی‌دردسر اسـت، چنین فردی را بـه همسری انتخاب نمی‌کند. از طرف دیگر، اهمیت ندادن بـه ظاهر و داشتن ظاهری نامرتب نیز بـه معنای نجابت نیست.

 

در دین مبین اسلام بارها بر اهمیت پاکیزگی و نظافت تأکید شده اسـت.

 

بـه مکان هایي بروید کـه افرادی با سلایق و علایق شـما در ان حضور دارند. اگر شـما دریک زمینۀ هنری خاص تبحر دارید و دوست دارید همسرتان نیز از هنر سررشته‌اي داشته باشد، بد نیست از اماکن هنری دیدن کنید.

 

اینکار هم بـه شـما کمک میکند تا بـه یکی از علایق فردی‌تان برسید و دانشتان را در زمینۀ مورد علاقه‌تان بالا ببرید و هم این‌که امکان آشنایی‌تان با افرادی کـه با شـما تشابهاتی دارند، افزایش می‌ دهد.

 

از فن بیان غافل نشوید

یکی از مواردی کـه مخصوصاً در اولین دیدارها اهمیت زیادی دارد، شیوۀ صحبت کردن و بـه‌طور کلی ارتباط برقرار کردن ما اسـت. ما طبق معمولً جذب افرادی می‌ شویم کـه با ادب و متانت صحبت کرده و ضمن حفظ حریم‌ها، رفتار گرم و بانشاطی دارند.

 

برای ارتقای سطح مهارت‌هاي‌ ارتباطی میتوانید از کتاب‌ها و مقالاتی کـه دربارۀ مهارت زندگی نوشته شده اسـت کمک بگیرید. البته هنگام مطالعۀ این کتاب‌ها ملاحظات فرهنگی را هم درنظر بگیرید،

 

چون اکثر این کتاب‌ها ترجمه هستند و ممکن اسـت بعضی از موارد ما در کشور ما کاربرد نداشته باشند.

 

برای مثال، یکی از مواردی کـه دراین کتاب‌ها در رابطه با ارتباط مؤثر بـه ان اشاره شده، برقراری تماس چشمی بـه هنگام صحبت کردن اسـت، کـه در جامعۀ ما هنگام صحبت با نا‌محرم، برقراری تماس چشمی مداوم کار پسندیده‌اي نیست.

 

از تجربیات دیگران کمک بگیرید

اگر در بین دوستان و اقوام فردی را می‌شناسید کـه با وجود داشتن شرایطی مشابه با شرایط شـما‌؛ خواستگاران خوب متعددی داشته، میتوانید از وی کمک بگیرید.

 

در صورتی‌کـه با این فرد خیلی صمیمی نیستید و دوست ندارید این موضوع را مستقیم با وی در بین بگذارید، می توانید در رفتارش دقیق شوید و از کارهای مثبت وی دراین زمینه الگوبرداری کنید.

 

منبع :isna.ir

جدیدترین مطالب سایت