طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ای که چاق نمیکند

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ای که چاق نمیکند

چگونه سیب زمینی بخوریم و چاق نشویم ؟ 

برای چاق نشدن باید حواسمان باشد که برترین سیب زمینی ها را مصرف کنیم در ادامه میتوانید ما را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب سیب زمینی سرخ کرده مانند پیتزا جزو مطلوب ترین خوراکی هاي خوشمزه میباشند. اما چه فایده که با خوردن این پیش غذای جذاب، چاق میشویم. در این مقاله می‌خواهیم شما را با راهی اخیر آشنا کنیم. با این روش، از خوردن سیب زمینی سرخ کرده عمده احساس گناه نخواهید کرد. اما چگونه سیب زمینی سرخ کرده بخوریم و چاق نشویم؟

 

اگر از ۱۰ نفر از رفقا خود بپرسید، لااقل نیمی از آنها سیب زمینی سرخ کرده را همچون غذای مورد علاقه خود انتخاب میکنند. اما از آنجا که ​​سیب زمینی هاي فست فودی بطور متوسط دارای ​​۴۰۰ کالری و ۲۰ گرم چربی میباشند، نمیتوانند جایی در رژیم هاي خوراکی داشته باشند. خوشمزگی این سیب زمینی هاي هیجان انگیز فقط در نحوۀ طبخ انها نیست. پس از روش پختی سالم تر، چند جای گزین بشما معرفی میکنیم. برای پرهیز از زیاده روی میتوانید این جای گزین هاي خوشمزه را هم امتحان کنید.

 

فر و ظرف مخصوص فر

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ای که چاق نمیکند

 

درست فهمیدید، این سیب زمینی ها تنوری شده اند، سرخ نشده اند و اگرچه بی اندازه خوشمزه میباشند. یک تا دو عدد سینی مخصوص فر یا هر ظرفی که برای دمای فر مناسب باشد«به علاوه فر اگرچه» ضروری هست. بهمین اسانی. با یک دماسنج برای این که خاطرجمعی خاطر پیدا کنید که فر شما با دمای صحیح گرم می‌شود. حسابی تعجب می‌کنید ازآن همه ی خطایی که فر شما مرتکب می‌شود و دمای غلطی را نشان می‌دهد.

 

 اسپری مخصوص آشپزی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ای که چاق نمیکند

 

وجود این محصول در هر آشپزخانه اي ضروری هست. همانگونه که می‌دانید مانع چسبیدن غذا به ظرفی که در آن آشپزی می‌کنید می‌شود ودر مورد سیب زمینی سرخ کرده تنوری هم تردی بیشتری به دوست دارد. اگر شما بطور مرتب روغن رابه جای آن بهرهگیری می‌کنید، شما دارید با هر قاشق آن ۱۲۰ کالری و ۱۴ گرم چربی اکثر مصرف میکنید.

 

کاتر دالبری

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ای که چاق نمیکند

 

با این که شما می‌توانید سیب زمینی کم کالری را بدون کاتر و این قرتی بازی ها آماده کنید، اما با یک کاتر پروژه دار می‌توانید سیب زمینی تان را با ۳۴ درصد لذت بیشتری بخورید. این شیارهای سرخ شده نوستالژیک میتوانند احساس اصالت بیشتری به سیب زمینی هاي شما ببخشند. به علاوه این کاترهای دالبری طراحی شده اند برای این که سیب زمینی و دیگر سبزیجات سخت رابه اسانی برش دهند.

 

جایگزین های سیب زمینی سرخ کرده

می‌توانید در رژیم خوراکی خود یا کودکتان سبزیجات دیگر رابه شکل سیب زمینی سرخ کرده برش دهید و نوش جان کنید. بدین شکل با طعم هاي اخیر حسابی بشما خوش می گذرد. با این جای گزین هاي خوشمزه خواص فراوانی وارد بدنتان میشود و از همه ی مهم تر چاق نمی‌شوید.

 

کدو حلوایی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ای که چاق نمیکند

سیب زمینی چگونه ما را چاق نکند ؟ 

 

کدو حلوایی جای گزین خوبی برای سیب زمینی هست. طعم و بافتش تقریبا شبیه به سیب زمینی، شیرین هست. در عوض، نصف خوراکی هاي نشاسته دار کربوهیدرات و کالری دارد. هر ۳۰ گرم کدو حلوایی خام دارای ۱۳ گرم کالری به علاوه نیم گرم فیبر هست. فقط پیش از پخت حتما گوشت کدو را وزن کنید.

 

شلغم

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ای که چاق نمیکند

 

این یک راه لذیذ و شگفت انگیز که می‌توانید با آن سیب زمینی سرخ کرده را بازسازی کنید. به خصوص اگر شماطعم سیب زمینی کلاسیک رابه سیب زمینی شیرین ترجیح می‌دهید. اندکی طعمش شبیه به کلم هست و میتواند یک معاوضه باورنکردنی باشد. درضمن شلغم تنها ۸ کالری در هر ۳۰ گرم فیبر دارد. اگر بطور متوسط وزن تقریبی هر شلغم را ۳۴۰ گرم درنظر بگیریم، فقط ۹۵ کالری دارد.

 

هویج

یکیدیگر از اصلی ترین جای گزین هاي سیب زمینی سرخ شده هست. طرفداران سیب زمینی شیرین سرخ شده عاشق این جای گزین می‌شوند. هر ۳۰ گرم هویج خام تنها دارای ۱۲ کالری و کمتر از یک گرم فیبر هست. مقدور هست هویج ها به اندازه بقیه سبزیجات ترد و برشته نباشند، اما طعمی باورنکردنی دارند.

 

سیب زمینی پشندی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ای که چاق نمیکند

رژیم با سیب زمینی ؟ 

 

گاهی اوقات فقط سیب زمینی معمولی همچون سیب زمینی سرخ کرده بهرهگیری نمیشود و میتوان از انواع سیب زمینی بهره برد. این نوع سیب زمینی بیرونش حسابی ترد می‌شود و داخلش نرم و این به شکل غیرقابل وصفی خوشمزه هست و اگر شما به سایز و اندامتان اهمیت میدهید با این روش تنوری بجای سرخ کرده ما، میتوانید بدون داشتن احساس گناه لذت ببرید.

 

در هر ۳۰ گرم سیب زمینی خام ۲۲ کالری و حدود نیم گرم فیبر وجود دارد. به شدت مهم هست که سیب زمینی ها را وزن کنید. یک تصور غلط وجود دارد که یک سیب زمینی پشندی بطور میانگین ۱۷۰ گرم وزن دارد. اما اگر توجه بیشتری به خرج داده شود ۳۴۰ گرم وزن دقیق تریست.

 

مقدار کمتر

اگر به شدت به خوردن سیب زمینی علاقه دارید برترین راه دررو برای داشتن و خوردن اندکی سیب زمینی سرخ کرده در هر وعده، بهرهگیری از سیب زمینی و سبزیجات دیگر بطور نصف نصف هست. سیب زمینی شیرین به خوبی با کدو حلوایی و هویج تناسب دارد. سیب زمینی پشندی هم با شلغم عالیست. «سیب زمینی_شلغم سرخ کرده»

 

ادویه جات

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ای که چاق نمیکند

 

ما بطور متداول وقتی میخواهیم یک چاشنی به سیب زمینی سرخ کرده مان افزون کنیم تنها انتخابمان نمک دانه درشت هست. اما اگر شما میخواهید ادویه بیشتری داشته باشید حتما پودر سیر، پودر پیاز و پودر فلفل تند را سنجیدن کنید یا به سیب زمینی سرخ کرده تان طعمی شیرین داده و آن را با دارچین و شیرین کننده هاي بدون کالری مزه دار کنید.

 

سسی که چاق کننده نباشد

 

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ای که چاق نمیکند

 

مشتقات سس مایونز بطور متداول کم کربوهیدرات میباشند. در عوض مواد نگهدارندۀ بیشتری دارند. سس کچاپ همچون بدیهی ترین انتخاب، به علت وجود نمک و شکر، کربوهیدرات بیشتری دارد. اما برخلاف سس هاي مایونز از مواد نگهدارندۀ مصنوعی در آن خبری نیست. سس باربیکیو هم با داشتن ۴۵ کالری در هردو قاشق رستوران انتخاب خوبی قلمداد میشود.

 

در مورد سس، سالم ترین انتخاب سس هاي خانگی هست. سعی کنید در بهرهگیری از سس هاي کارخانه اي زیاده روی نکنید.

 

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

 

فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارن هایت گرم کرده و کف ظرف را با اسپری مخصوص چرب کنید.

 

سبزیجات انتخابی خودرا پوست بکنید و به تکه هاي باریک مانند سیب زمینی سرخ کرده برش دهید. پس از شست و شو، رطوبت اضافی آن را بگیرید و با ادویه دلخواه مزه دار کنید.

 

سیب زمینی ها یا جای گزین هایش را در کف ظرف بچینید. اجازه ندهید روی هم انباشته شوند زیرا دیگر برشته نخواهند شد.

 

تا زمانی که پخته و برشته شوند بپزید، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد آن را زیرو رو کنید. دوران پخت به اندازه موادی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. سپس با سس مورد علاقتان میل کنید و لذت ببرید.

 

جدیدترین مطالب سایت