بهترین گیاهان دارویی برای درمان استرس و اضطراب‌

بهترین گیاهان دارویی برای درمان استرس و اضطراب‌

بهترین گیاهان دارویی برای درمان استرس و اضطراب‌

جهت مصرف داروهایی گیاه هم بهتر است با یک متخصص گیاهان دارویی یا عطاری معتبر مشورت نمایید و از مصرف بیش از اندازه خودداری نمایید.

 

زندگی شهری و مشکلات امروزی باعث شده استرس و اضطراب بیشتر در میان مردم نمایان شود. آلودگی ها و اعصاب خراب و اتفاقات تلخ گذشته نقش مهمی در ایجاد استرس در بدن دارد.

 

جهت درمان و کاهش استرس این گیاهان دارویی را مصرف کنید.

 

به گزارش گروه سلامت تالاب: استرس، اضطراب، فشارهای روحی! نگرانی و دلهره! نگرانی از دیر رسیدن، نگرانی از عدم موفقیت، ترس از آینده، ترس از بی‌پولی، استرس‌هاي‌ شغلی و تحصیلی و هزار و یک دلیل دیگر که باعث میشوند اضطراب تمام وجود آدم رابگیرد و امانش را ببرد.

 

 اضطراب و استرس 7 سال از عمر آدم را بر باد می دهد و بقیه رابه کامش تلخ می کند. اما گویی در دنیای امروزه با این زندگی‌هاي‌ پرتنش به خصوص در شهر های بزرگ اضطراب و استرس جزو جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره است و باید به نوعی با ان کنار آمد.

 

استرس یکی از بیماری‌هاي‌ جدی زمانه‌ي ماست. خوشبختانه اینروزها روش‌هاي‌ متعددی برای غلبه بر استرس و فشارهای روحی وجوددارد مانند یوگا، ریلکسیشن، ماساژ و غیره.

 

علاوه بر اینها یک روش کاملا طبیعی دیگری نیز وجوددارد که به نظارت احساسات منفی و اضطراب کمک می کند. بله استفاده از گیاهان. حتماً شما هم شهرت گل گاوزبان را در کاهش استرس شنیده‌اید. باید بدانید که علاوه بر گل گاوزبان گیاهان دیگری هم هستند که استرس و اضطراب را از شما دور می کنند.

 

بهترین گیاهان دارویی برای درمان استرس و اضطراب‌

خواص بادرنجبویه برای استرس

بادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کرده‌ي ان نیز آرامش‌بخش است و با اضطراب مقابله می کند.

 

به عقیده‌ي محققان این گیاه اختلالات عصبی مانند خوابی، نگرانی و آشفتگی را برطرف میکند.

 

از روغن این گیاه نیز برای رفع تنش‌هاي‌ عصبی استفاده می شود.

 

بهترین گیاهان دارویی برای درمان استرس و اضطراب‌

سنبل الطیب برای درمان استرس و اضطراب

سنبل الطیب یک درمانگر همه ی کاره است. دم کرده یا کپسول‌هاي‌ ان آرام‌بخش اعصاب است، حالت‌هاي‌ عصبی را کاهش داده و کیفیت خواب شما را التیام می‌بخشد. در واقع این گیاه خواب اسانی برای شما فراهم می کند بدون این که بعد از مصرف ان دچار خواب‌آلودگی شده باشید.

 

بهترین گیاهان دارویی برای درمان استرس و اضطراب‌

خواص بابونه برای اضطراب

بابونه هم یکی از ان گیاهان همه ی‌کاره هست. علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست میگذارد آرام بخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ي جراحات می باشد. اگر دچار حالت‌هاي‌ عصبی شده‌اید، مضطرب، نگران، آشفته، بی‌خواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفته‌اید بابونه را دریابید. این گیاه به جذب موادمعدنی کمک زیادی می کند. توصیه می کنیم از عطار یا پزشک داروساز نحوه‌ي مصرف این گیاه را بر حسب نوع نیازتان جویا شوید.

 

بهترین گیاهان دارویی برای درمان استرس و اضطراب‌

 درمان و کاهش استرس با گیاه رازک

رازک قدمتی هزاران ساله دارد. این گیاه آرام‌بخش و خواب‌آور طبیعی است. 15 گرم گیاه رازک را دریک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود 10 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک تر شود و سپس ان را صاف کنید.

 

می توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این دم کرده میل کنید. مصرف این جوشانده برای درمان دل شوره، نگرانی و استرس بسیار مفید است.

 

استفاده از  خواص آرام بخشی این گیاه بسیار ساده است. به 15 گرم میوه‌ي رازک و یک لیتر آب جوش نیاز دارید.

 

امان از این استرس! استرس کار، استرس کارهای خانه، استرس درس و مشق بچه‌ها، استرس امتحان، استرس ترافیک و دیر رسیدن و هزارتا استرس دیگر.

 

اما نمیشود که هرروز رابا استرس شب کرد و شب‌ها هم از استرس نخوابید. باید راهی برای نظارت و مهار ان پیدا کرد. یعنی از هر موقعیتی برای ایجاد آرامش و لحظه‌اي سکوت و شادی استفاده کرد.

 

 یکی از راه هاي‌ بازرسی و کاهش فشارهای روحی میوه‌ي رازک است. برای لحظاتی هم که شده با یک نفس عمیق استرس‌ها را رها کنید و با ما همراه باشید. رازک گیاهی است با قدمت هزاران ساله که برای ساخت نوشابه و دارو مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دم کرده‌ي رازک را دریک بطری شیشه‌اي بریزید. هرروز 3 فنجان از این دم کرده میل کنید. خواهید دید که کم کم استرس‌هایتان رفع خواهد شد. زمانی که دل شوره ها و استرس‌هایتان از بین رفت دیگر نیازی به این دم کرده ندارید

 

 این گیاه که به میوه‌ي رازک مشهور است آرام بخش و خواب آور طبیعی است. از عصاره‌ي به دست آمده از گل‌هاي‌ رازک در نوشابه سازی استفاده میشود. همچنین از این گیاه برای شفافیت و خوش عطر شدن ماءالشعیر استفاده میکنند.

 

استفاده از  خواص آرام بخشی این گیاه بسیار ساده است. به 15 گرم میوه‌ي رازک و یک لیتر آب جوش نیاز دارید.

 

 15 گرم گیاه رازک را دریک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود 10 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک‌تر شود و سپس ان را صاف کنید. دم کرده‌ي رازک را دریک بطری شیشه‌اي بریزید. هرروز 3 فنجان از این دم کرده میل کنید. خواهید دید که کم کم استرس‌هایتان رفع خواهد شد. زمانی که دل شوره ها و استرس‌هایتان از بین رفت دیگر نیازی به این دم کرده ندارید.

 

بهترین گیاهان دارویی برای درمان استرس و اضطراب‌

کاهش اضطراب با زالزالک

زالزالک خواص آرا مبخشی دارد. کپسول‌هاي‌ این گیاه تپش قلب، حالت‌هاي‌ عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و  ضربان قلب را تنظیم میکند. تمام این ها هم باعث می شود که آرامشتان را بازیابید و اضطرابتان کمتر شود. دراین صورت خواب اسانی هم تجربه می کنید.

 

بهترین گیاهان دارویی برای درمان استرس و اضطراب‌

 

درمان استرس با اسطوخودوس

استرس یک گیاه ضد اضطراب است. این گیاه به اسانی می تواند اعصابتان را آرام و عضلاتتان را شل کند. می توانید روزانه دو تا سه فنجان دم کرده‌ي اسطوخودوس میل کنید. از این گیاه مفید برای رفع اختلالات خواب، سردرد و ناراحتی‌هاي‌ عصبی نیز استفاده می شود.

در واقع دم کرده این گیاه مانند یک مسکن عمل می کند که سیستم عصبی را آرام کرده و اختلالات خواب را رفع میکند. روغن یا افشره‌ي خوراکی اسطوخودوس نیز برای کاهش و درمان استرس و فشارهای روحی توصیه می شود. البته استفاده از افشره‌هاي‌ خوراکی برای زنان باردار، شیرده و کودکان توصیه نمی شود.

 

بهترین گیاهان دارویی برای درمان استرس و اضطراب‌

گیاه جینسنگ برای درمان استرس و اضطراب

گیاه جینسنگ برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است. این گیاه بطور موثر با اضطراب مقابله کرده و خواب اسانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. می توانید از کپسول‌هاي‌ 25 تا 50 میلی‌گرمی عصاره‌ي خشک جینسینگ استفاده کنید. پزشک داروساز میتواند در مورد میزان مصرف ان توضیحاتی بشما بدهد. توجه داشته باشید که دوره‌ي درمانی با این گیاه نباید بیش از 3 ماه طول بکشد.

 

نکاتی مهم برای کاهش استرس و اضطراب

اول از همه ی بدانید که شما تنها نیستید اینروزها اضطراب و استرس همه ی‌گیر شده است. همه ی درگیر این مشکل هستند باید راهی برای کاهش ان پیدا کرد.

1- به اندازه‌ي کافی بخوابید.

2- روی تنفستان تمرکز کنید. به آرامی و از شکم نفس عمیق بکشید.

3- زمانی که اضطراب تمام وجودتان را میگیرد دستهای‌تان را خیلی محکم مشت و سپس رها کنید.

4- به خاطرات خوبتان فکر کنید و سعی کنید ترس رابا غرق شدن در خاطرات خوب از خود دور کنید.

5- بطور منظم ورزش کنید.

6- مواد غذایی متنوعی در برنامه‌ي غذایی‌تان بگنجانید.

7- مصرف الکل، دخانیات و کافئین زیاد را کاهش دهید.

جدیدترین مطالب سایت