بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

ما در اینبخش از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز بـه معرفی معروف ترین بازیگران ایرانی کـه در ماه آذر متولد شده اند، پرداخته ایم.

 

کدام بازیگران ایرانی در ماه آذر متولد شدند

پائیز یکی از زیباترین فصول سال اسـت کـه اغلب بـه عنوان سلطان فصل هاي‌ شناخته می‌شود. در سومین ماه از این فصل زیبا و جذاب، چهره هاي‌ مشهور بسیاری متولد شده اند کـه در عرصه هاي‌ مختلف هنری فعالیت میکنند. شاید برایتان جالب اسـت کـه با چهره هاي‌ مشهور ایرانی کـه در آذر متولد شده اند بیشتر آشنا شوید.

 

1. هومن سیدی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

هومن سیدی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون متولد 8 آذر 1359 در رشت اسـت. هومن سیدی فرزند دوم خانواده اسـت. 1 و 2 برادر بـه نام هاي‌ حامد و هامون و یک خواهر بـه اسم هیلدا دارد. پدرش بازنشسته نیروی دریایی اسـت و مادرش بازنشسته کارمند بانک کشاورزی .

 

هومن سیدی درسال 1385 با آزاده صمدی کـه از بازیگران سینما و تلویزیون اسـت ازدواج کرد. اما این ازدواج دوام نیاورد و این زوج درسال 1392 از هم طلاق گرفتند و هومن بعد از گذشت 4 سال از طلاقش از آزاده صمدی در صفحه اینستاگرامش عکسی از همسر جدید و متنی منتشر کرد کـه در ان خبر از ازدواجش داده بود.

 

هومن سیدی پس از ساخت چند فیلم کوتاه «از جمله 35 متری سطح آب و دندان آبی کـه بـه خاطر ان ها جوایز متعددی از جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب کرد» اولین فیلم بلند خودرا درسال 1389 با نام آفریقا کارگردانی کرد. از دیگر فعالیت هاي‌ او آموزش هنرجویان بازیگری در آموزشگاهش اسـت. او در فیلم هایش بازیگران جدیدی مثل امیر جدیدی و یسنا میرطهماسب را بـه سینمای کشور ایران معرفی کرد.

 

2. مهتاب نصیر پور 

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

مهتاب نصیرپور بازیگر و کارگردان ایرانی متولد 29 آذر 1344 در کازرون اسـت. او مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران درسال 1371 بدست آورد. 

 

همسر او محمد رحمانیان، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون می‌باشد. مهتاب نصیرپور با محمد رحمانیان ازدواج کرده اسـت، آشنایی این دو بـه دانشگاه تهران و تحصیل هردو در رشته بازیگری در دهه 70 بر می گردد. این هنرمند و بازیگر مشهور بـه دلایل نامعلوم بـه مدت سه سال از بازیگری و صحنه دور ماند ودر این سه سال همراه همسرش بـه کشور کانادا مهاجرت کردند. 

 

مهتاب نصیرپور از سال 1365 بازی در تئاتر رابا نمایش حادثه در صبح پاییزی آغاز کرد و از سال 1370 بازی در سینما رابا فیلم مسافران آغاز نمود. فعالیت او در تلویزیون از سال 1368 آغاز شد. پس از ان بـه آموزش بازیگری در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت. درسال 1380 سیمرغ بهترین بازیگر نقش دوم زن را برای بازی در فیلم من، ترانه ۱۵ سال دارم گرفت سپس برنده سیمرغ بلورین نقش دوم زن برای بازی در فیلم بنام پدر درسال 1384 شد.

 

3. علی شادمان

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

علی شادمان متولد 4 آذر 1375 در شهر ایلام اسـت. او درخانواده اي تحصیل کرده بـه دنیا امده اسـت و پدرش دکتر مسعود شادمان، استاد تاریخ اسـت و مادرش دکتر بتول رشنوادی، معلم علوم تجربی اسـت. او دارای یک خواهر کوچک تر بـه نام آریانا شادمان اسـت. فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی می‌باشد کـه در دبیرستان تجربی خوانده اسـت.

 

اولین بار سال 1384 در 9 سالگی کنار گلشیفته فراهانی با فیلم «میم مثل مادر» جلوی دوربین رفت و یک سال بعد در فیلم «صد سال بـه این سال‌ها» بازی کرد. علی شادمان درسال 1394 وقتی 19 ساله بود در سریال «کیمیا» در نقش کیوان پارسا کنار مهراوه شریفی نیا کـه رابطه صمیمی هم با هم دارند دیده شد. علی شادمان هنوز ازدواج نکرده و مجرد می‌باشد.

 

4. علی مصفا

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

علی مصفا بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 11 آذر 1345 در تهران  اسـت. فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران از دانشگاه تهران می‌باشد کـه دریک خانواده فرهنگی بزرگ شد. به عنوان فرزند اول بـه دنیا آمد و یک خواهر و دو برادر کوچک تر دارد ؛ پدرش مظاهر مصفا شاعر و استاد دانشگاه تهران و استاد تمام وقت دوره هاي‌ دکترای دانشگاه آزاد بود

 

وی درسال 1370 با بازی در فیلم امید بـه کارگردانی حبیب کاوش بازیگری سینما را آغاز کرد اما با حضور در فیلم پری موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر بدست آورد. لیلا حاتمی درسال 1377 با علی مصفا ازدواج نمود.حاصل این ازدواج دو فرزند بـه نام هاي‌ مانی و عسل می‌باشد.

 

5. سیاوش خیرابی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

سیاوش خیرابی بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 29 آذر 1363 در تهران اسـت. فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه آزاد میباشد. سیاوش یک برادر بزرگ تر بنام آرش و یک برادر کوچک تر از خود بنام اورنگ دارد کـه با پدر مشغول کار عکاسی می باشند و رستوران داری هم میکنند.

 

سیاوش خیرابی درسال 1375 برای اولین بار جلوی دوربین استاد کلاری رفت ودر فیلم کوتاه چال خیال حمید سلیمیان بـه ایفای نقش پرداخت. سیاوش خیرابی با بازی در فیلم نفوذی پا بـه عرصه سینما گذاشت ودر کنار بازیگرانی مثل امیر جعفری و نسرین مقانلو بـه ایفای نقش پرداخت.

 

او نیز هم چون دیگر همکاران خود چندسالیست فست فودی بنام کنجد را افتتاح کرده کـه مدیرت ان توسط دو برادرش می‌باشد، خودش نیز اغلب اوقات آنجا حضور دارد. سیاوش خیرابی هنوز ازدواج نکرده اسـت.

 

6. ایمان صفا

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

ایمان صفا متولد 30 آذر ماه سال 1362 ودر تهران به دنیا آمد اسـت. او دریک خانواده چهار نفری به دنیا آمد و تنها یک خواهر کوچک تر دارد. فارغ التحصیل لیسانس هنر و معماری از دانشگاه آزاد تهران مرکز می‌باشد. 

 

به‌صورت جدی فعالیت خود از زمان دانشگاه و تئاترهای دانشجویی شروع کرد. صفا در دومین تجربه تصویری خود سال 1385 با سریال «عملیات 125» وارد قاب تلویزیون شد و چنان موفق ظاهر شد کـه در هر سه فصل این مجموعه بازی کرد. ایمان صفا هنوز ازدواج نکرده و مجردی زندگی می‌کند.

 

7. نصرالله رادش

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

نصرالله رادش متولد 12 آذر سال 1345 در شهر آبادان اسـت و یکی از بازیگران مطرح و مشهور فیلم و سریال هاي‌ طنز در ایران اسـت.
او با بازی در سریال پرواز 57 بـه کارگردانی مهران مدیری بـه تلوزیون آمد و با بازی در مجموعه طنز ساعت خوش بـه شهرت رسید. رادش با مجموعه «ساعت خوش» بـه شهرت رسید.

 

نصرالله رادش دو بار ازدواج کرده اسـت. همسر اولش پس از 8 سال زندگی مشترک از او جدا شده اسـت. حاصل ازدواج او و همسر اولش پسری بـه نام پرهام اسـت. او سپس درسال 1396 با Iمسر دومش ازدواج کرده اسـت. اطلاعات زیادی در مورد همسر دومش منتشر نشده اسـت.

 

8. ثریا قاسمی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 28 آذر 1319 در تهران اسـت. مولود ملاقاسم با نام هنری ثریا قاسمی تنها فرزند علی ملاقاسم و حمیده خیرآبادی «مادر سینمای کشور ایران» اسـت و از سمت مادری اصالتا اهل رشت می‌باشد. 

 

تا مقطع دیپلم تحصیل کرده و کار خودرا از گویندگی رادیو ارتش شاهنشاهی شروع کرد سپس وارد بازیگری شد و حالا دو سیمرغ بلورین فجر را هم دارد. درسال 1352 با سریال «قصه عشق» وارد قاب تلویزیون شد. ثریا قاسمی درسال 1349 وقتی 30 ساله بود با رحیم برفراز ازدواج کرد کـه ثمره این زندگی یک دختر بنام بنفشه و دو پسر بنام بابک و بهروز میباشد.

 

9. محمد بحرانی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

محمد بحرانی صداپیشه و بازیگر ایرانی، متولد 16 آذر 1360 در شیراز اسـت. شناسنامه پدر او برای کازرون اسـت ؛ سه برادر و خواهر بزرگترش در تهران بـه دنیا آمدند. فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس میباشد ؛ اکثر کارهایش کودک و عروسکی بوده اسـت و به جز صداپیشگی ؛ بازیگر و عروسک گردان نیز اسـت.

 

درسال 1380 وفتی 20 ساله بود ؛ مریم سعادت کـه داور یکی از جشنواره ها بود از وی برای حضور در عروسک گردانی یک مجموعه تلویزیونی برای کودکان دعوت کرد. محمد بحرانی چند سالیست با مهناز خطیبی ازدواج کرده و متاهل اسـت همسرش نیز بازیگر تئاتر و عروسک گردان دیبی در مجموعه کلاه قرمزی می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: داستان جالب عاشق شدن بازیگر مشهور ایرانی

 

10. سینا مهراد

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

سینا مهراد بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 12 آذر 1370 در تهران اسـت. پدرش سعید سهیلی «کارگردان» و مادرش خانم مهناز منتظمی میباشد ؛ برادرش ساعد سهیلی بازیگر شناخته شده و صبا خواهرش کار طراحی می‌کند. سارا سهیلی خواهر دیگرش نویسنده و کارگردان اسـت و زن داداشش خانم گلوریا هاردی نیز بازیگر می‌باشد.

 

دانشجوی انصرافی رشته معماری می‌باشد کـه اولین بار تئاتر را در کودکی تجربه کرد سپس وارد ساخت فیلم کوتاه شد تا با سریال پدر یک شبه بـه شهرت رسید. اولین بار سینا مهراد با سریال سایه بـه بان سال 1396 وارد قاب تلویزیون شد. سینا سهیلی هنوز ازدواج نکرده و مجرد اسـت.

 

11. الهام حمیدی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

الهام حمیدی بازیگر سینما و تلویزیونی، متولد 8 آذر 1356 در تهران اسـت. الهام حمیدی «Elham Hamidi» با نام اصلی «نوشین» در تهران متولد شده اسـت. مادرش خانه دار و پدرش کارمند بود ؛ دو برادر دارد و مادرش همیشه سنتی و سخت گیر بود. پدرش در جوانی از بازیگرن تئاتر و عموی پدرش نیز گوینده رادیو بود.

 

فارغ التحصیل لیسانس رشته حسابداری از دانشگاه آزاد رودهن می‌باشد کـه علاوه بر بازیگری مدتی طراحی لباس می‌کرد و تجربه دو زندگی زناشویی هم دارد.  اولین بار سال 1363 وقتی 7 ساله بود با تئاتر بازیگری را تجربه کرد و توانست جایزه اول منطقه را نیز بگیرید.بازی در سینما را سال 1380 با فیلم «دنیا» تجربه کرد اما شروع شهرت وی با سریال پرمخاطب «مسافری از هند» بـه کارگردان قاسم جعفری درسال 1382 بود.

 

الهام حمیدی اولین بار سال 1376 در سن 20 سالگی قبل از ورود بـه عرصه بازیگری ازدواج کرد اما این رابطه دوان چندانی نداشت و خیلی زود بـه طلاق ختم شد.

 

12. مهراب قاسم‌ خانی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

مهراب قاسم‌ خانی نویسنده ایرانی، متولد 16 آذر 1350 در تهران اسـت. فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس نقاشی اسـت، یک برادر بنام پیمان دارد کـه او هم نویسنده اسـت. فعالیت جدی خود در تلویزیون را درسال 1378 و با برنامه «ببخشید شـما؟» بـه کارگردانی مهران مدیری آغاز کرد.

 

مهراب قاسم خانی در 23 سالگی با دختری بنام مریم گلرو ازدواج کرد ودر 25 سالگی صاحی یک دختر بنام نیروانا شد این زندگی مدتی بعد دچار حاشیه شد و سرانجام بـه طلاق انجامید. او برای بار دوم درسال 1383 با شقایق دهقان بازیگر شناخته شده ازدواج کرد کـه تا بـه امروز دوام آورده، آن ها صاحب یک فرزند پسر بنام نویان هستند.

 

13. الهام کردا

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

الهام کردا بازیگر و کارگردان تئاتر کشورمان 17 آذر 1357 متولد شد.او فارغ‌التحصیل رشته طراحی صحنه در مقطع لیسانس اسـت. الهام کردا فعالیت بازیگری خود بـه صورت حرفه اي را از سال 1380 با تئاتر آغاز کرد. او بیش از 14 سال اسـت کـه بـه فعالیت در زمینهٔ نمایش و بازیگری مشغول اسـت.

 

درسال 1381 با سعید چنگیزیان «بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون» ازدواج کرد. این زوج دریک دانشگاه تحصیل کرده و همین موضوع منجر بـه آشنایی و ازدواج آن ها شد.

 

14. داریوش فرهنگ 

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

داریوش فرهنگ بازیگر ایرانی، متولد 6 آذر 1326 در آبادان اسـت. داریوش فرهنگ درخشانی دریک خانواده متوسط در آبادان به دنیا آمد وقتی 8 ساله بود پدرش فوت کرد و خانواده وادار بـه مهاجرت بـه شهر جوپار از توابع کرمان زادگاه مادرش شدن.

 

فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران درسال 1352 اسـت، به جز بازیگری فیلمنامه نویس ؛ تهیه کننده و کارگردان می‌باشد. او فعالیت در تئاتر را از سال 1345 آغاز کرد ودر سال 1347 گروه تئاتر پیاده را بنیان گذاشت.

 

داریوش فرهنگ با سوسن تسلیمی بازیگر نام آشنا در همان سال هاي‌ اولیه در گروه تئاتر آشنا شدند و ازدواج کردند و صاحب دختری بنام توکا نیز شدند اما بعد از سال‌ها زندگی به دلیل تصمیم بـه مهاجرت خانوم تسلیمی درسال 1366 از یک دیگر جدا شدند. او برای بار دوم درسال 1375 با نازیتا اربابیان ازدواج کرد.

 

15. لاله اسکندری

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون در 31 آذر ماه 1354 در تربت حیدریه متولد شد. او دارای دو برادر و دو خواهر می‌باشد. یکی از برادرانش سیامک نام دارد ودر زمینه عکاسی فعال اسـت، دو خواهر او سارا چهره پرداز و ستاره بازیگر هستند. همچنین او برادر زاده استاد عبدالله اسکندری گریمور مشهور سینما می‌باشد.

 

او در رشته طراحی گرافیک در دانشگاه آزاد اسلامی تهران فارغ التحصیل شده ودر زمینه عکاسی نیز فعالیت میکند. او درسال 1378 با فیلم متولد ماه مهر بـه کارگردانی آقای محمدرضا درویش وارد عرصه سینما شد. او دراین فیلم با بازیگران مطرحی هم چون محمدرضا متواضع و میترا حجار همبازی بود.

 

لاله اسکندری درسال 86 در نمایشگاه صنعت ساختمان در شهر تبریز با ساسان فیروزی آشنا شد. او می‌گوید کـه با ساسان در زمینه کاری آشنا شدم ودر کارهای طراحی با ایشان همکاری داشتم و رابطه مان شکل گرفت.

 

16. بهاره رهنما

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

بهاره رهنما در 10 آذر 1352 درروستای هزاوه اراک بـه دنیا آمد. پدر او مرحوم جلال رهنما «تاجر» و مادرش پرویز قائم مقامی «بازیگر» می‌باشد. او فرزند دوم خانواده بوده و یک خواهر و برادر دوقلو بـه نام هاي‌ بهانه و رهام«دکتر» دارد. بهاره رهنما اولین بار در فیلم اکشن افعی ایفای نقش کرد.

 

بهاره رهنما بـه صورت اتفاقی در مسیر بازگشت از دانشگاه با پیمان قاسم خانی آشنا شده و این آشنایی درسال 1373 منجر بـه ازدواج گشت کـه ثمره این ازدواج دختری بـه نام پریا « متولد 1376 » می‌باشد. ازدواج بهاره رهنما و همسرش پیمان قاسم خانی بعد از 22 سال درسال 1394 با توافق دو طرفه بـه جدایی منجر شد و خانم رهنما در 4 شهریور 1396 در 44 سالگی با امیر خسرو عباسی . «از فعالان صنعت آرایشی و بهداشت » ازدواج کرد.

 

17. علی صادقی 

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

علی صادقی متولد 10 آذر سال 1359 در شهر تهران اسـت. این بازیگر فارغ التحصیل رشته کامپیوتر اسـت و مدرک فوق دیپلم دارد. علی صادقی درد شهر تهران متولد شد و خانواده اي 5 نفره دارد. او فرزند دوم خانواده اسـت. یک برادر بزرگت و خواهری کوجکتر از خودش دارد. پدر او تراشکار اسـت و مادرش هم خانه دار اسـت.

 

علی صادقی بازیگری را از سال 1370 ودر سن 11 سالگی شروع کرد. او با بازی در فیلم بهترین تابستان من کـه نگاهی طنز بـه مقوله جنگ داشت «با دوبله افشین ذینوری» بـه شهرت رسید. او بازی در فیلم مورد علاقه اش جهرم دیار کـه مربوط بـه محل تولدش اسـت و بـه کارگردانی ابوالفضل قائدی بود ایفای نقش کرد و جوایز زیادی را کسب کرد.

 

18. فریبا کوثری

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون 1 آذر 1345 در زاهدان متولد شد. پدر خانم کوثری معاون اداره پست زاهدان بودو این بازیگر در 5 سالگی بـه همراه خانواده اش از زاهدان بـه تهران مهاجرت کرده اسـت. او دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد می‌باشد.

 

فریبا کوثری درسال 1367 کـه جنگ تمام شده و کلاسهای بازیگری چندانی وجود نداشت وارد عرصه بازیگری شده و مقابل دوربین فیلم چهره یک صهیونیست قرار گرفت. خانم فریبا کوثری ازدواج نکرده و مجرد میباشد.

 

19. حمید گودرزی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

 

حمید گودرزی بازیگر و مجری تلویزیونt متولد 2 آذر 1356 در بروجرد  اسـت. حمید گودرزی دریک خانواده 4 نفره به دنیا آمده و تنها یک خواهر دارد، اصالتا لر می‌باشد و پدرش تاجر بوده و با مادر خانه دارش 14 سال اختلاف سن دارد. فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشگاه آزاد تهران میباشد.

 

سال 1378 در 22 سالگی از تئاتر هاي‌ دانشجویی شروع کرد. درسال 1381 وقتی 25 ساله بود با نقش فرزاد در سریال «مسافری از هند» بـه همراه شیلا خداداد ؛ بهنوش طباطبایی و الهام حمیدی بـه شدت بـه شهرت رسید.

 

حمید گودرزی در 20 شهریور 1383 با دختری بـه نام «ماندانا دانشور» ازدواج کرد کـه آشنایی این دو از ساختمانی در میدان آرژانتین کـه همسایه بودند شروع شد. این زوج سال 1395 بعد از 12 سال زندگی مشترک از هم جدا شدند. حمید گودرزی تیر 1398 در مراسم نوزدهمین جشن حافظ از همسر دوم خود رونمایی کرد ؛ ایشان از چهره هاي‌ هنری نیستند.

 

بیشتر بخوانید: 9 بازیگر سوگلی تلویزیون «عکس»

 

20. مهدی هاشمی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

مهدی هاشمی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان 16 آذر 1325 در لنگرود متولد شد. مهدی هاشمی سال 1352 وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و تحصیلاتش را در رشته هنرهای نمایشی ادامه داد ودر این رشته فارغ التحصیل شد و فعالیت جدی در دنیای هنر را از حدود سال 48 در تئاتر آغاز کرد.

 

مهدی هاشمی سال 59 زندگی مشترکش رابا گلاب آدینه بازیگر سینما و تلویزیون آغاز کرد. ثمره این زندگی یک دختر بـه نام نورا می‌باشد. هفتم تیرماه سال 98 بود کـه مهنوش صادقی بازیگر جوان کشورمان با انتشار پستی خبر از ازدواجش با مهدی هاشمی داد.

 

21. ابولفضل پورعرب

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد 4 آذر سال 1340 در تهران اسـت. وی سومین فرزند خانواده در محله شاه عبدالعظیم درخانواده فرهنگی بـه دنیا آمد و یک خواهر و یک برادر داشته کـه هردو فوت کرده اند.

 

 او فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده و دانشسرای هنر اسـت. وی درسال 1369 با بازی در فیلم «عروس» بـه شکل حرفه اي وارد سینما شد و بـه عنوان چهره اول فیلم هاي‌ دهه 70 نقش هاي‌ زیادی بازی کرد.

 

ابوالفضل پورعرب تا بـه حال سه ازدواج ناموفق داشته اسـت. او از ازدوج اول و دومش یک پسر بـه نام پوریا و دختری بـه نام رویا دارد.
او درسال 1370 با بازیگر زن آناهیتا نعمتی ازدواج کرد. حاصل ازدواج این دو یک دختر بـه نام رایکا اسـت. پس از ازدواج با آنا نعمتی با بازیگری او مخالف بودو فقط دریک سریال بـه نام مسافر درسال 1379 در کنارش ایفای نقش کرد. در انتها هم از هم جدا شدند.

 

22. سپند امیرسلیمانی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما ؛ تئاتر و تلویزیون، متولد 28 آذر 1356 در تهران اسـت. سپند دریک خانواده چهار نفره در تهران به دنیا آمد ؛ پدرش سعید امیر سلیمانی و خواهرش کمند امیر سلیمانی از بازیگران معروف تلویزیون می‌باشد و مادرش خانه دار اسـت و ضمنا از نوادگان شاهان قاجار اسـت.

 

فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری می‌باشد عاشق نوازندگی و موسیقی اسـت ؛ پدرش و خواهرش از چهره هاي‌ بنام سینما و تلویزیون هستند. او درسال 1380 با فیلم نان ؛ عشق ؛ موتور 1000 پایش بـه سینما با شد. درسال 77 تجربه کوتاهی رابا سریال بگذار آفتاب برآید ؛ بدست آورد.

 

سپند امیر سلیمانی درسال 1385 دریک جمع دوستان بواسطه دوستان قدیمی اش با مارال آراسته آشنا شد . مهریه همسرش 7 سکه بودو بعد از دو سال آشنایی و با عشق درسال 87 با یک دیگر ازدواج کردند ودر سال 94 بعد از 7 سال زندگی مشترک جدا شده اسـت.

 

23. امید زندگانی

بازیگران متولد آذر چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی

امید زندگانی بازیگر، متولد آذر 1347 در تهران اسـت. فارغ التحصیل دانشگاه هنر و معمرای دانشگاه آزاد اسلامی تهران اسـت، به جز بازیگری غواص اسـت، خوانندگی میکند و مجری توانمندی نیز می‌باشد، عکاسی و ورزشکار حرفه اي هم میباشد.

 

وی دارای مدرک بین المللی غواصی در آب هاي‌ آزاد میباشد. الان در زمینه موسیقی پاپ مشغول فعالیت اسـت و چندین ساز را کاملا حرفه اي می‌نوازد. اطلاعاتی در مورد ازدواج و همسر وی رسانه اي نشده اسـت.

 

در پایان

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بیوگرافی بازیگرانی کـه در ماه آذر متولد شده اند را فهرست کرده ایم کـه شاید شـما بازیگر متولد ماه خودرا دراین فهرست بتوانید بشناسید و با زندگی آو بیشتر آشنا شوید.

جدیدترین مطالب سایت