بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب به این سوال شما کـه کدام یک از بازیگران مشهور ایرانی متولد دی هستند؟ به همراه بیوگرافی کوتاهی از ان پاسخ داده می‌شود.

 

بازیگران سرشناس متولد دی ماه

دی، ماه تولد هنرمندانی سرشناس در حوزه تئاتر، سینما، ادبیات و موسیقی اسـت. به اعتقاد تعداد زیادی از افراد متولدین هر کدام از ماههای سال دارای خصوصیات اخلاقی و رفتاری متفاوتی هستند کـه باعث تمایز ان ها از هم دیگر می‌شود.در اینبخش از نمناک با ویژگی هاي‌‌‌ متولدین دی ماه آشنا میشویم.

 

دی نام فرشته اي اسـت کـه تدبیر امور و مصالح روز و ماه دی به او تعلق دارد. در اوستا داثوش یا دادها به معنی آفریدگار و صفت اهورامزدا اسـت . مصدر «دا» به معنی دادن و آفریدن اسـت. در خود اوستا صفت دثوش «دی» برای تعیین دهمین ماه به کار رفته اسـت کـه شاید تا حدودی با ویژگی هاي‌‌‌ متولدین ماه دی هم ارتباط داشته باشد.

 

دی ماهی ها درون گراترین افراد در میان سایر ماه ها هستند، ان ها کمی یک دنده اند اما اعتماد به نفس بالایی دارند و هم چنین بسیار قابل اعتماد هستند. دی ماهی ها متعهد، محتاط و سخت کوش هستند. شما می توانید برای دردل کردن و پیدا کردن راهی برای حل مشکلات از یک دی ماهی مشاوره بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: نگاهی به اینستاگرام پرطرفدار بازیگران ایرانی

 

1. افسانه بایگان

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

افسانه بایگان بازیگر زن سینما و تلویزیون متولد 26 دی ماه سال 1340 در خیابان فرانسه تهران میباشد. وی تاکنون حدود 50 فیلم سینمایی به عنوان بازیگر حضور داشته اسـت. دومین دختر شایسته ایران افسانه بایگان، زمانی کـه شانزده ساله بود دراین مسابقه شرکت کرد و نفر دوم شد.

 

عموی پدرش فضل الله بایگان از پیشگامان تئاتر ایران و پدربزرگ پدرش میرزا جواد موتمن الممالک نماینده نخستین دوره مجلس شورای ملی بود. مادرش به بازیگری علاقمند بود اما به دلیل پرورش درخانواده اي منضبط و سختگیر ؛ موفق به فعالیت دراین رشته نشد.

 

خانم بایگان در یازده سالگی در فیلم کوتاه بوق به ایفای نقش پرداخت؛ ولی فعالیتش در سینما و تلویزیون را درسال 1363 با بازی در مجموعه تلویزیونی پر بینندهٔ سربداران آغاز کرد.

 

افسانه بایگان بعد از انقلاب با مصطفی شایسته ازدواج کرد ودر سال 1361 صاحب تنها فرزند خود بنام امیرعلی شد کـه حالا در ایالت میشیگان کشور آمریکا زندگی میکند. او درکنار بازیگری، طراحی صحنه و لباس را هم در فیلم شکوه بازگشت تجربه کرده اسـت.

 

2. آزیتا حاجیان

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

آزیتا حاجیان بازیگر تئاتر و تلویزیون، متولد 21 دی 1336 در اراک اسـت. فارغ التحصیل لیسانس رشه بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر میباشد. آزیتا حاجیان درسال 1377 ودر هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر به دلیل بازی در فیلم روبان قرمز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن دربخش بین الملل شد.

 

درسال 1352 وقتی 16 ساله بود وارد تئاتر شد اما به‌ صورت حرفه از سال 1354 با نمایش «خورشید خانم، آقتاب کن» بروی صحنه تئاتر رفت. برای نخستین بار درسال 1368 زمانی کـه 32 ساله بود با فیلم سینمایی «دزد عکروسکها» به کارگردانی محمدرضا هنرمند تجربه بازی در جلوی دوربین را بدست آورد.

 

آزیتا حاجیان نخستین بار درسال 1358 وقتی 22 سال بود با محمدرضا شریفی نیا 24 ساله ازدواج کرد کـه ثمره ان دو دختر بنام مهراوه متولد 1360 و ملیکا 1365 اسـت. خانم حاجیان و آقای شریفی نیا بعد از سی سال زندگی مشترک در نهایت سال 1388 در سکوت خبری از هم جدا شدند.

 

آزیتا حاجیان سال 1389 یک سال بعد از طلاق خود در 53 سالگی با آقای محمد کریمی هراتی «طراح صحنه تئاتر» کـه همکلاسی قدیمی او در دانشگاه بود ازدواج کرد

 

3. آزاده صمدی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

آزاده صمدی متولد 17 دی 1357 لاهیجان، پس از گذراندن دوره کارشناسی تئاتر در دانشگاه سوره، دوره کلاس‌هاي‌‌‌ بازیگری کارنامه را طی کد. آزاده صمدی در شهر لاهیجان استان گیلان به عنوان فرزند اول به دنیا آمد، دو برادر کوچک تر دارد و پدرش شغل آزاد و مادرش مددکار اجتماعی اسـت.

 

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از 29 امین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «آفریقا» درسال 1389 می‌باشد. وی از سال 1385 فعالیت هنری خودرا آغاز کرد و با بازی در مجموعه تلویزیونی راه بی‌پایان به شهرت رسید.

 

آزاده صمدی درسال 1385 با هومن سیدی ازدواج کرد. وی درسال 1392 از هومن سیدی طلاق گرفت.

 

4. امیرعلی دانایی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

امیرعلی دانایی بازیگر سینما ؛ تئاتر و تلویزیون ایران، متولد 24 دی 1359 در تهران اسـت. فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد اسـت، بازیکن حرفه اي فوتبال در باشگاه استقلال بود حالا بازیگر شده و مدل معروفی میباشد.

 

امیر علی دانایی دریک خانواده ي تحصیل کرده متولد شد. پدرش دکتر متخصص بودو اکنون در قید حیات نمی باشد. خانواده ي پدری اش در پاریس زندگی می‌کنند.

 

مدتی در تیم ملی نوجوانان و جوانان و سپس بازیکن باشگاه استقلال در رده امید بود کـه در 23 سالگی بخاطر آسیب دیدگی زانو وادار شد فوتبال را کنار بگذارد

 

درسال 1378 وقتی 19 ساله بود با برند «کاسیو» مدلینگ را تجربه کرد و به‌صورت جدی از سال 1383 به عنوان مدل اختصاصی برند لباس «ایکات» سرزبان ها افتاد.

 

درسال 1385 با معرفی محمدرضا شریفی نیا به داریوش مهرجوریی قرار بود بازیگر فیلم سنتوری شود اما بخاطر کاراکتر معتاد و عدم توانایی اش، بهرام رادان این نقش را گرفت چندماه بعد شریفی نیا وی را به کارگردان سید ضیاء الدین دری معرفی کرد و این بار امیر علی برای نقش اول سریال کلاه پهلوی انتخاب شد.

 

5. آرش تاج تهرانی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

فتح‌الله تاج تهرانی ملقب به آرش تاج تهرانی بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران، متولد 11 دی 1318 در تهران اسـت. آرش تاج درسال 1343 به دانشکده هنرهای دراماتیک راه یافت. درسال 47 در دو رشتهٔ بازیگری و کارگردانی فارغ‌التحصیل شد و فعالیت تلویزیونی و سینمایی را آغاز نمود.

 

او در سریال‌هاي‌‌‌ پهلوانان، داستان‌هاي‌‌‌ جاوید ادب ایران، سرداران استقلال، سرزمین من و نقابداران، بسوی افتخار، دل‌هاي‌‌‌ شاد، آنتونی شرلی، همسفران، روز بیادماندنی و مسیح منجی و به‌ دنبال ان‌ها در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ایفای نقش نمود. وی همچنین در چندین سریال از جمله سریال سال‌هاي‌‌‌ بی‌پناهی به عنوان کارگردان هنری به ایفای نقش پرداخت.

 

6. ترانه علیدوستی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

ترانه علیدوستی بازیگر و مترجم رانی، متولد 22 دی 1362 در تهران اسـت. دیپلمه رشته کامپیوتر میباشد کـه در مدرسه رشته تجربی خواند. خانم بازیگر به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم اسـت.

 

خانم بازیگر، فرزند نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان سابق فوتبال میباشد. ترانه علیدوستی دارای یک برادر به نام پویان بود کـه سال 1383 در مراسم جشن چهارشنبه سوری بخاطر انفجار مواد محترقه فوت کرده اسـت.

 

درسال 1379 وقتی 17 ساله بود در کلاس هاي‌‌‌ بازیگری «امین تارخ» شرکت کرد و یک سال بعد در فیلم «من ترانه 15 سال دارم» در نقش ترانه پرنیان جلوی دوربین رفت.

 

ترانه علیدوستی تابستان 1390 در 26 سالگی با آقای «علی منصور» ازدواج کرد کـه ثمره این زندگی تولید یک دختر بنام «حنا» درسال 1392 بود.

 

7. جواد عزتی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

جواد عزتی بازیگر سینما ؛ تئاتر و تلویزیون ایران، متولد 20 دی 1360 در تهران اسـت. فارغ التحصیل دیپلم رشته تئاتر از هنرستان سوره می‌باشد کـه از 15 سالگی وارد تئاتر شد.

 

بعد از 6 سال تجربه تئاتر سال 1381 به دعوت سعید آقاخانی با مجموعه «قصه هاي‌‌‌ شبانه» به عنوان بازیگر و صداپیشه عروسک نخستین بار جلوی دوربین رفت. در نهایت شهرت او با نقش بابا اتی درسال 1389 با سریال «قهوه تلخ» به اوج رسید.

 

جواد عزتی بازیگر محبوب فیلم هاي‌‌‌ طنز و جدی درسال 1385 با خانم مه لقا باقری بازیگر کشورمان ازدواج کرده اسـت.

 

8. حدیث فولادوند

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

حدیث فولادوند بازیگر متولد 20 دی 1356 در تهران اسـت اما اصالتا از ایل بزرگ بختیاری بنام باب ممیوند چهارلنگ و از طایقه شناخته شده فولادوند می‌باشد. این بانوی هنرمند فارغ‌التحصیل فوق دیپلم رشته معماری اسـت.

 

او نخستین بار با نمایش گل هاي‌‌‌ دوستی روی صحنه تئاتررفت و کار در سینما را درسال 1378 با نقش کوتاهی در فیلم دست هاي‌‌‌ آلوده به کارگردانی سیروس الوند تجربه کرد اما با بازی در سریال گمگشته درسال 1380 مشهور شد

 

حدیث فولادوند درسال 1389 و با رامبد شکرابی 38 ساله ازدواج کرد اما بعد از سال‌ها زندگی مشترک «12 سال» از یک دیگر جدا شدند.

 

9. حسین یاری

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

حسین یاری بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 16 دی 1346 در لنگرود گیلان اسـت. تا مقطع دیپلم تحصیل کرده و بازنشسته بانک مرکزی میباشد کـه از 12 سالگی بازیگری را از تئاتر شروع کرد.

 

آقای یاری درسال 1374 برای بازی در فیلم سینمایی «آخرین مرحله» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل در جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.

 

به‌ صورت جدی سال 1358 وقتی 12 ساله بود با گروه تئاتری مسجد جواد ائمه به سرپرستی بهزاد بهزادپور با نمایش «گندم هاي‌‌‌ خونین» بازیگری را شروع کرد. شهرت ایشان سال 1375 با سریال «مردان آنجلس» به کارگردانی فجر الله سسلحشور در نقش ژولیوس شروع شد.

 

وی درسال 71 ازدواج کرده اسـت و حاصل این ازدواجش سه فرزند به نامهای سروش، سارا و علی می‌باشد.

 

10. حمید لولایی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 3 دی 1334 در تهران اسـت. یک خانواده پرجمعیت داشت، 10 فرزند بودند کـه پنج خواهر و پنج برادر بودند و پدرم «حسن آقا» در کارخانه یخچال سازی ویترین دار کار می کرد.

 

فعالیت هنری خودرا از سال 1358 آغاز نمود. دراین سال ؛ رضا قاسمی وی را برای ایفای نقش در تئاتر «سبزه ؛ دوست بچه ها» به کارگردان ان «رضا ژیان» پیشنهاد داد و حمید لولایی دراین نمایش ؛ در دو نقشِ «فیل» و «دارکوب» ظاهر شد. 

 

حمید لولایی درسال 1379 وقتی 45 ساله بود با سریال «زیر آسمان شهر» به کارگردانی مهران غفوریان در نقش خشایار مستوفی مشهور شد. او درسال 1384؛ بابت ایفای نقش در فیلم «چند می گیري گریه کنی» ؛ برنده «سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر» شد.

 

حمید لولایی درسال 1369 وقتی 35 ساله بود دریک مهمانی خانوادگی عاشق یک دختر خانومی شد و با او ازدواج کرد کـه ثمره ان دو دختر بنام سارا و مریم اسـت.

 

بیشتر بخوانید: سری جدید اخبار بازیگران و حاشیه ها در اینستاگرام «50»

 

11. خسرو خسروشاهی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

خسرو خسروشاهی دوبلور و مدیر دوبلاژ متولد 7 دی 1320 در تهران می‌باشد. درسال 1340 وقتی 20 ساله بود با اصرار خود و با راهنمایی شوهر خالش احمد رسول زاده «مدیر دوبلاژ» به عرصه یادگیری دوبلوری وارد شد

 

درسال 1352 کـه 32 ساله بود بعد از نزدیک به 10 سال فعالیت حرفه اي از فیلم جن گیر به کارگردانی ویلیام فریدکین وارد مدیریت دوبلاژ شد.

 

خسرو خسروشاهی سال‌ها پیش با خانم منصوره کاتبی «دوبلور» ازدواج کرده اسـت.

 

12. رزیتا غفاری

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

رزیتا غفاری بازیگر و مربی اسکی، متولد 27 دی 1351 در تهران اسـت. فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما می‌باشد. پدر بزرگ و مادر بزرگ اش هردو از مهاجران شهر باکوی آذربایجان به ایران هستند.

 

پدر او مهندس مکانیک بوده و سال‌ها قبل فوت کرده اسـت و مادر ایشان فوق لیسانس دکوراسیون داخلی می‌باشد. رزیتا غفاری فرزند دوم خانواده اسـت و تنها یک خواهر دارد.

 

او درسال 1374 وقتی 23 ساله بود با سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد.

 

رزیتا غفاری درسال 1387 وقتی 36 ساله بود با عباس صالحی از چهره پردازان سینما و تلویزیون ازدواج کرد کـه حاصل این زندگی یک دختر زیبا بنام تارا میباشد

 

13. رضا رویگری

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

رضا رویگری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و خواننده ایرانی، زادۀ 26 دی 1325 شمیران تهران اسـت. رضا رویگری درخانواده اي مذهبی در تجریش به دنیا آمد، پدر او یک آیت الله بی عمامه بودو وی تنها فرزند خانواده اش می‌باشد.

 

وی دیپلمه و دانش‌آموخته دروس ابتدایی حوزه بنام جامع المقدمات نزد امام جمعه تجریش اسـت. رضا رویگری درسال 1348 وقتی 23 ساله بود، بواسطه معرفی خانم خجسته کیا کـه دنبال یک بازیگر خوش صدا بود به عرصه بازیگری معرفی شد.

 

نخستین ازدواج رضا رویگری با خانم فرشته میر هاشمی فارغ‌التحصیل فوق لیسانس رشته شهرسازی و دکترای روانشناسی از کالیفرنیا بود کـه این زندگی بخاطر مخالفت آقای رویگری با کار همسرش به جدایی و طلاق ختم شد. حاصل این زندگی تولد پسری بنام کیارش درسال 1353 بود.

 

او در 67 سالگی با تارا کریمی 24 ساله در افتتاحیه یک برنامه در شیراز آشنا شد و انها درسال 1392 با اختلاف سنی حدود 43 سال و باوجود مخالفت خانواده خانم با یک دیگر ازدواج کردند. تارا کریمی متولد 1368 در شیراز میباشد کـه مدتی در کار مدلینگ بيرون از کشور بود.

 

14. رامبد جوان تبریزی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

رامبد جوان بازیگر ؛ مجری و کارگردان، متولد 1 دی 1350 در تهران اسـت. رامبد جوان تبریزی ؛ متولد محله شهر آرا در تهران می‌باشد اما اصالتا اهل تبریز می‌باشد و تنها یک خواهر بزرگتر بنام پوپگ «بازیگر سابق» دارد. پدرش نوازنده تار و خطاط و مادرش کارشناس مردم شناسی دارد.

 

نخستین بار درسال 1369 وقتی 19 ساله بود با تئاترهای دانشجویی شروع کرد تا این کـه جدی سال 74 با معرفی فرهاد جم دریک ایپزود سریال «همسران» بازی کرد. سال 1375 با دعوت بیژن بیرنگ «کارگردان» برای بازی در سریال «خانه سبز» کنار خسرو شکیبایی بازی کرد تا این کـه سال 77 با سریال «کت جادویی» به شهرت رسید

 

رامبد جوان نخستین بار دهه هفتاد با خانم ماندانا روحی از بازیگران وقت تئاتر ازدواج کرد و این زندگی چند سال بعد به بن بست رسید و از یک دیگر طاق گرفتند.

 

رامبد جوان در 27 اسفند 1387 وقتی 37 ساله بود با سحر دولتشاهی بازیگر 29 ساله ازدواج کردند اما این زندگی بعد از شش سال درسال 1393 به جدایی ختم شد.

 

رامبد جوان و نگار جواهریان درسال 95 در کشور یونان مراسم عروسی خودرا برگزار کردند کـه ثمره این زندگی دختری بنام ایراندخت متولد 31 تیر 98 در کاناداست.

 

15. روناک یونسی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

روناک یونسی بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 9 دی 1359 در تهران اسـت. به عنوان فرزند اول به دنیا آمدم و سه خواهر کوچک تر از خودم دارد. فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی صنعتی میباشد و دبپلم گرافیک و فوق دیپلم عکاسی نیز دارد

 

نخستین بار سال 1385 در 26 سالگی با فیلم گرگ و میش به کارگردانی قاسم جعفری جلوی دوربین رفت. شهرت اش بیشتر برای سومین تجربه تلویزیونی خود سال 1388 با سریال رستگاران بکارگردان سیروس مقدم در نقش اول شروع شد.

 

روناک یونسی درسال 1391 وقتی 32 ساله بود با محسن میری مدل و بازیگر 27 ساله ازدواج کرد کـه ثمره این زندگی دو پسر بنام هاي‌‌‌ مهرسام و مهراز می‌باشد.

 

16. سعید پیر دوست

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

سعید پیردوست متولد 16 دی 1319 در تهران، بازیگر اسـت. تا مقطع دیپلم درس خوانده اسـت، بعد ها به استخدام بانک درآمد و سپس وارد بازیگری شد. او در یکی از جنوبی ترین مناطق تهران کوچه آبشار و بازارچه حمام نواب به دنیا آمد. پدر و مادرش آدم هاي‌‌‌ بسیار ساده اي بودند و زندگی ان ها هم ساده و معمولی بود. پدرش کارمند اداره پست بود.

 

پیردوست کارش را به عنوان دستیاری مسعود کیمیایی شروع کرد و هم زمان نخستین بار در فیلم خاک وی درسال 1353 دریک نقش چند دقیقه اي بازی کرد. درسال 1353 در فیلم گوزن ها نخستین نقش حرفه اي خودرا بازی کرد.

 

سعید پیردوست در همان محله بازارچه حمام نواب به‌صورت سنتی ازدواج کرد، ثمره این ازدواج یک دختر بنام شهرزاد و یک پسر بنام نیما میباشد.

 

17. سام قریبیان

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

سام قریبیان بازیگر ؛ نویسنده و کارگردان، متولد 13 دی 1358 در نیویورک کشور ایالات امریکا اسـت. فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی و فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما از دانشگاه ایالت کالیفرنیا میباشد.

 

سام قریبیان درخانواده اي هنرمند متولد شد و راه پدرش را در دنیای هنر ادامه داد. فرامرز قریبیان بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون پدر سام قریبیان اسـت. او تنها یک برادر بنام بهزاد ساکن کشور کشور ایالات امریکا دارد ؛ بعد ها پدر و مادرش از هم جدا شدند.

 

نخستین بار درسال 1364 وقتی 7 ساله بود کنار پدر در فیلم سینمایی گردباد بازی کرد. در فیلم شکار خاموش با بازیگرانی هم چون مهدی هاشمی و گلاب آدینه درسال 1368 به چهره شناخته تری تبدیل شد.

 

هیچ اطلاعاتی از ازدواج و همسر سام قریبیان در معرض نمی باشد.

 

18. سید جواد هاشمی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

سید جواد هاشمی بازیگر و کارگردان، متولد 27 دی 1344 در بندر انزلی اسـت. سید جواد هاشمی در محله نواب تهران به دنیا آمده اسـت اما میگوید اصالتا تالشی، ان طرف بندرانزلی میباشد. مادرش خانه دار و پدرش قبل از انقلاب آهنگساز و بعد از ان وکیل دادگستری بود.

 

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی از دانشگاه تهران میباشد. سال 1363 در 19 سالگی به عنوان معلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد و کنار تدریس در زمینه هاي‌‌‌ سرود و موزیک هاي‌‌‌ انقلابی مشغول به کار شد

 

بازیگری را از سال 1358 وقتی 14 ساله و دانش آموز بود نخستین بار با نمایش «حج ابراهیم، حج عاشورا» یک کار آئینی و مذهبی تجربه کرد. جواد هاشمی در سریال هاي‌‌‌ دارا و ندار و مختارنامه به خوبی درخشید.

 

سید جواد هاشمی سال‌ها پیش با «فرزانه پورحسینی» متولد 1348 ازدواج کرد کـه ثمره ان دو فرزند بنام ها محسن متولد 1370 و فاطمه متولد 1374 می‌باشد

 

19. سحر قریشی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

سحر قریشی متولد 6 دی 1366 در تهران ؛ بازیگر سینما و تلویزیون اسـت. سحر قریشی دریک خانواده ي کم جمعیت متولد شد، مادر ایشان ندا افشار نام دارد و پدرش در کشور کشور آمریکا زندگی میکند. او تنها یک برادر به نام سپهر دارد کـه رابطه ان ها با یک دیگر خیلی خوب و عاطفی اسـت. برادر سحر قریشی به عنوان عکاس و خبرنگار فعالیت می‌کند و مدتی در سوریه حضور داشت و علاقه‌ اي به بازیگری ندارد.

 

تا دبیرستان بیشتر درس نخواند. نخستین بار سال 1388 در 20 سالگی با معرفی یکی از آشنایان همسر سابقش در تست بازیگری حاضر شد و پس از قبولی با فیلم «لج و لجبازی» جلوی دوربین رفت. او با سریال دلنوازان درسال 88 به اوج شهرت رسید.

 

سحر قریشی سال 1383 ودر 17 سالگی با شخصی بنام مهران اخوان ذاکر ازدواج کرد اما این زندگی درسال 88 به طلاق ختم شد. 

 

این بازیگر درسال 1393 با بازی درکنار امید علومی در فیلم «دریا کنار» با این خواننده آشنا شد و مدتی پس از آشنایی دریک گفتگوی اینترنتی خبر مَحرم شدن خود با امید علومی خواننده پاپ را برای آشنایی بیشتر رسانه اي کرد اما در نهایت چند ماه بعد منکر هر گونه رابطه قبلی خود شد.

 

درسال 1396 نیز زمزمه اي از ازدواج سحر قریشی و مهدی طارمی فوتبالیست به گوش رسید و حتی عکس هایي نیز از این دو چهره مشهور در فضای مجازی منتشر شد اما این خبر مدتی بعد با واکنش تند برادر قریشی تکذیب شد.

 

20. فتحعلی اویسی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

فتحعلی اویسی بازیگر و خواننده، متولد 21 دی 1324 در فردو قم اسـت. او دریک خانواده پر جمعیت متولد شده اسـت. فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه ایالتی تگزاس می‌باشد.

 

درسال 1357 با فیلم «قدغن» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد نخستین بار بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد و سال 1359 هم در فیلم «راهی به سوی خدا» بازی کرد. اوج شهرت ایشان سال 1381 با سریال «بدون شرح» شروع شد.

 

فتحعلی اویسی سال‌ها پیش با خانم «مهرانگیز بهرامی» ازدواج کرده کـه ثمره این زندگی یک دختر و یک پسر بنام هاي‌‌‌ «کتایون» و «علیرضا» اسـت.

 

بیشتر بخوانید: عکس های بازیگران ایرانی + عکس پروفایل بازیگران ایرانی

 

21. کتایون ریاحی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

کتایون ریاحی بازیگر و فعال اجتماعی، متولد 10 دی 1340 در تهران اسـت. کتایون ریاحی تنها یک برادر بنام علیرضا دارد کـه بازیگر میباشد. پدرش اردشیر اصالتا گیلانی و مدرس بازنشسته ادبیات و زبان انگلیسی و مادرش «گیتی» اصالتا شیرازی و طراح لباس بود.

 

فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات و مردم شناسی میباشد. از سال 1356 کـه 16 ساله بود هم درس میخواند و هم به عنوان معلم حق‌ التدریس در آموزش و پرورش تدریس می‌کرد.

 

کنار نویسندگی ؛ از طریق آشنایی سال 1364 وقتی 24 ساله بود برای بازی در سریال «زیر سایه همسایه» دعوت شد و توانست نخستین تجربه خودرا بدست بیاورد. اوج هنرمندی خانم ریاحی در آخرین تجربه بازیگری اش با سریال «یوسف پیامبر» درسال 87 و نقش زلیخا بود. آخرین تجربه بازیگری ایشان در 47 سالگی با نقش «زلیخا» در سریال یوسف پیامبر بود.

 

کتایون ریاحی قبل از شروع بازیگری با فرشید رحیمیان ازدواج کرد و از وی صاحب یک فرزند پسر بنام «پوریا» شد اما این زندگی در نهایت به جدایی و طلاق انجامید.

 

خانم ریاحی در دومین تجربه خود با «مسعود بهبهانی» ازدواج کرد کـه وی از سهامداران اصلی شرکت «اویل ورد» کشور کشور کشور آمریکا میباشد ولی این زندگی هم دوام چندانی نداشت ودر نهایت ازهم جدا شدند و حالا مجرد اسـت

 

22. کیومرث ملک مطیعی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

کیومرث ملک مطیعی متولد 13 دی 1315 در بندر انزلی، بازیگر بود. فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه تهران اسـت،

 

آقای ملک مطیعی فعالیت خودرا از سال 1330 وقتی 15 ساله بود از تئاتر شهر رشت شروع کرد. او در نهایت درسال 1350 با فیلم چمدان اسکناس وارد سینما شد. آقای ملک مطیعی تا قبل از انقلاب 57 در 5 سریال کـه معروف ترین ان دایی جان ناپلون بود بازی کرد.

 

ملک مطیعی در نقش غلام شیشلول بند در زیر آسمان شهر سال 1380 به کارگردانی مهران غفوریان درکنار بازیگرانی چون حمید لولایی به شهرت بسیار زیادی رسید.

 

کیومرث ملک مطیعی قبل از انقلاب ازدواج کرد کـه ثمره ان دو فرزند پسر بنام کامران متولد 1342 و کیوان می‌باشد، کامران پسر اول راه پدر در بازیگری را پیش گرفت.

 

وی مدتی به علت مشکلات گوارشی در بیمارستان شریعتی بستری بود کـه در نهایت 21 فروردین سال 1389 به علت ایست قلبی در همین بیمارستان درگذشت.

 

23. گیتی معینی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

گیتی معینی بازیگر، متولد 29 دی 1323 در کرمانشاه اسـت. خانوم معینی دریک خانواده نظامی در کرمانشاه متولد شد.

 

درسال 1348 وقتی 23 ساله بود به استخدام نیروهای مسلح ارتش شاهنشاهی درآمد. از سال 1352 به صورت جدی به عرصه رادیو رفت.

 

با شروع انقلاب اسلامی درسال 57 و 58 کم کم به عنوان نویسنده وارد کارهای تصویری هم شد اما 10 سال بعد بود کـه با بازی در سریال آینه عبرت به شدت به شهرت رسید.

 

گیتی معینی درسال 1348 در 25 سالگی و هم زمان ورود به نیروهای مسلح ازدواج کرد اما از همسرش و فرزندان اطلاعاتی در دست نیست.

 

24. محمدرضا فروتن

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

محمدرضا متواضع بازیگر ؛ خواننده و صداپیشه، متولد 7 دی 1347 در تهران اسـت. دریک خانواده شش نفری با چهار خواهر به دنیا آمد کـه همشان بعد از مرگ مادرش ؛ برایش مادری کردند.

 

فارغ التحصیل دکترای رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد می‌باشد. سال 1371 در 24 سالگی به واسطه یکی از دوستانش به بهرام کاظمی برای نقش کوتاهی در فیلم هدف معرفی شد.

 

آقای بازیگر بعد از چند تجربه دیگر سال 1376 وقتی 29 ساله بود ابتدا با سریال مرسده به کارگردانی مسعود کیمیایی به شهرت رسید. او سپس برای بازی در فیلم قرمز درسال 1377 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره هفدهم فیلم فجر شد.

 

محمدرضا متواضع درسال 1380 وقتی 33 ساله بود با خانم سحر ابراهیمی ثابت ازدواج کرد

 

25. ماهایا پطروسیان

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

ماهایا پطروسیان بازیگر، متولد 13 دی 1348 در تهران اسـت. پدرش مهندس راه ساختمان و مادرش متخصص بهداشت کودکان بود. او فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران می‌باشد.

 

بعد از ورود به دانشگاه سال 1369 در بازی هاي‌‌‌ تئاتر تالار مولوی توسط دستیار آقای اعلامی «کارگردان» برای بازی در فیلم عشق و مرگ دعوت به کار شد.

 

خانم ماهایا پطروسیان درسال 1383 وقتی 35 ساله بود با یک ایرانی متولد ایتالیا ازدواج کرد اما این زندگی درسال 1387 بعد از 4 سال به جدایی ختم شد. خانم بازیگر کـه مسیحی بودند برای ازدواج به دین اسلام تغییر دین دادند ودر حال حاضر مجرد هستند

 

26. ماه چهره خلیلی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

ماه چهره خلیلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، متولد 25 دی ماه 1355 در تهران اسـت. این بانوی هنرمند نوه زنده یاد پروین سلیمانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران بوده و دارای یک خواهر به نام گلچهره اسـت.

 

وی دارای مدرک فوق لیسانس معماری از دانشگاه اکسفورد انگلستان میباشد. ماه چهره خلیلی دوره بازیگری را در method school در لندن گذراند ودر سال 1382 برای نخستین فعالیت سینمایی خود جهت بازی در فیلم چشمان سیاه پس از 22 سال به ایران آمد.

 

ماه چهره خلیلی درسال 1393 با ابراهیم اشرفی ازدواج کرده اسـت. یک فرزند پسر به نام پرواز حاصل زندگی مشترک ماه چهره خلیلی و ابراهیم اشرفی میباشد.

 

ماه چهره خلیلی بانوی هنرمند کشورمان در 17 مرداد 1399 پس از ماهها بیماری بر اثر سرطان لوزالمعده در 43 سالگی در لندن درگذشت.

 

27. مهران رجبی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 12 دی 1340 در کرج اسـت. مهران رجبی درروستای «واریان» کرج به دنیا آمد. پدرش کشاورز و مادرش خانه دار بودو دو برادر بزرگ تر بنام هاي‌‌‌ «محراب» و «فرهاد» دارد. فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس میباشد .

 

بعد از دانشگاه جذب آموزش و پرورش شد و به عنوان معلم در مدارس کرج تدریس می کرد تا این کـه سال 1375 توسط دوست خود برای بازیگری کشف شد. به این ترتیب درسال 1376 وقتی 36 ساله بود نخستین بار با سریال «بچه هاي‌‌‌ مدرسه همت» جلوی دوربین رفت کـه بسیار هم دیده شد.

 

سال 1369 زمانی کـه معلم بود با همسرش کـه کارمند آموزش و پرورش بودو معاشرت کاری داشت آشنا شد. حالا ثمره این زندگی دو دختر بنام «زهرا» و «سارا» و یک پسر بنام «علیرضا» اسـت.

 

28. محمود پاک‌ نیت

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

محمود پاک نیت بازیگر، متولد 10 دی 1331 در کازرون استان فارس اسـت. تحصیلکرده مقطع دیپلم می‌باشد.

 

به‌ صورت جدی از سال 1348 وقتی 17 ساله بود وارد تئاتر شد تا این کـه بعد از گرفتن دیپلم از سال 1352 به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر شاهنشاهی درآمد. آقای پاک نیت درسال 1370 وقتی 39 ساله بود با حضور در سریال «روزی روزگاری» به کارگردانی امرالله احمدجو مورد توجه قرار گرفت.

 

محمود پاک نیت در شهریور 1358 وقتی 27 ساله بود با همکارش مهوش صبر کن دختر 19 ساله ازدواج کرد کـه ثمره این زندگی دو فرزند پسر می‌باشد.

 

29. محمدحسن معجونی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

محمد حسن معجونی بازیگر و کارگردان، متولد 28 دی 1347 در زنجان اسـت. فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات نمایشی «تئاتر» اسـت.

 

از تئاتر دانشجویی شروع کرد تا این کـه سال 1374 وقتی 27 ساله بود با نمایش تلویزیونی پرده عجایب به کارگردانی داریوش مودبیان جلوی دوربین رفت. در نهایت سال 1388 با سریال مسافران به کارگردانی رامبد جوان در نقش آدم فضایی به شدت دیده شد ؛ او در سریال شمعدونی سال 94 هم درخشید.

 

حسن معجونی چند سالیست با خانم هدیه نژاد ازدواج کرده و متاهل می‌باشد.

 

30. محمد مطیع

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

محمد فرمانبردار بازیگر تئاتر ؛ سینما و تلویزیون ایرانی، زاده 20 دی 1322 در مشهد اسـت. محمد فرمانبردار لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک می‌باشد.

 

بازی در تئاتر را از سال 1346 و بازی در سینما را از سال 1351 با «رضا هفت خط» به کارگردانی «حسین ترابی» شروع کرد.

 

از وضعیت ازدواج و همسر محمد فرمانبردار اطلاعات دقیقی در دست نیست. محمد فرمانبردار 29 اسفند 1397 در سوئد درگذشت.

 

31. نیما بانکی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

نیما بانکی عکاس و فیلمسازی تبلیغاتی، متولد 1 دی 1352 در تهران اسـت. تحصیلکرده تئاتر ملی ایران اسـت. پدرش رضا بانکی مدیر فیلم برداری و تهیه کننده می‌باشد کـه همین باعث شد پسرش نیما از 8 سالگی بازیگری رابا تئاتر شاهزاده کوچک تجربه کند.

 

بعد از سال‌ها دوری از فعالیت هنری بخاطر تحصیل درسال 1369 وقتی 17 ساله بود به عنوان بازیگر و عکاس با فیلم افسانه آه به این عرصه بازگشت.

 

درسال 1374 به عنوان کارگردان مستند رنگ زمین را ساخت سپس مستند کویر سبز «1376» و نمک زندگی «1377» را هم کار کرد.

 

آقای بانکی از سال 1386 کـه 34 ساله بود شرکت نیماد بین المللی را تاسیس کرد ودر عرصه تبلیغاتی با برندهای مختلف و شرکت هاي‌‌‌ زیادی وارد همکار شد.

 

نیما بانکی اواخر دهه هفتاد با لیلی رشیدی بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرد اما این زندگی باوجود داشتن پسری بنام سینا در نهایت به طلاق ختم شد.

 

32. نازنین بیاتی

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

نازنین بیاتی بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 15 دی 1368 در تهران اسـت. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد میباشد.

 

او سال 1391 در 23 سالگی از طریق دوستانش برای تست فیلم دربند به دفتر پرویز شهبازی «کارگردان» رفت و بدون تجربه قبلی پذیرفته شد و جلوی دوربین رفت. بیشتر شهرت خانم بیاتی از رخ دیوانه سال 93 شروع شد سپس سال 96 با فیلم هاي‌‌‌ مغزهای کوچک زنگ زده، آینه بغل و سریال گلشیفته به اوج خود رسید.

 

بعد از حضور در سینما در همان سال 91 به عنوان طراح دکور و طراحل لباس وارد مجموعه عروسکی شکرستان شد و صداپیشه شخصیت رویا و پیشگو را نیز انجام داد.

 

نازنین بیاتی هنوز ازدواج نکرده و مجرد میباشد

 

33. هومن برق نورد

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

هومن برق نورد بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 5 دی 1348 در تهران می‌باشد. دریک خانواده با سه فرزند بزرگ شده اسـت ؛ پدر بزرگ اش از مهاجران کشور باکو میباشد کـه نام فامیلی اشان را بخاطر علاقه به برق از ایازی به برق نورد تغییر دارد. یکی از خواهرانش کارگردان و دیگری استاد نقاشی ساکن خارج میباشد.

 

 او تا مقطع دیپلم رشته برق درس خوانده اسـت. فعالیت خودرا سال 1369 وقتی 21 ساله بود بدون تجربه قبلی از تئاتر شروع کرد.

از اواخر دهه 70 تا مدت ها به کار ساخت سنتور ؛ سه تار و تار مشغول بود.

 

سال 1374 وقتی 26 ساله بود با سریال «ابووهیب بهلول» وارد قاب تلویزیون شد. از سال 87 با سریال «اشک ها و لبخندها» دیده شد اما شهرت اش درسال 1389 با سریال «ساختمان پزشکان» درکنار بهنام تشکر شروع شد.

 

هومن برق نورد چند سالیست ازدواج کرده و متاهل میباشد

 

34. یوسف تیموری

بازیگران ایرانی متولد دی ماه + بیوگرافی بازیگران متولد دی ماه

یوسف تیموری بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 6 دی 1358 در تهران اسـت. یوسف تیموری واقف فرزند دوم خانواده اسـت و دو خواهر و یک برادر دارد ؛ پدرش «فریدون تیموری» از گویندگان رادیو و تلویزیون ملی قبل انقلاب و مادرش خانه دار اسـت.

 

فوق دیپلم هنرستان صدا و سینما میباشد. سال 1375 نخستین تجربه بازی جلوی دوربین رابا سریال «هوای تازه» بدست آورد تا این کـه سال 76 با مجموعه «سیب خنده» شناخته شد.

 

شهرتش با سریال «مجید دلبندم» به کارگردانی رضا عطاران از سال 77 شروع تا این کـه سال 1380 با سریال « زیر آسمان شهر» مهران غفوریان به اوج رسید.

 

یوسف تیموری چند سال پیش با یک دختر تایلندی بنام راپان ازدواج کرد ؛ این ازدواج در حالی صورت گرفت کـه خانم راپان از همسر سابق خود صاحب یک فرزند پسر بود. خانم راپان اوایل هفته ماه اسفند 1400 هم زمان با فوت زهره فکور صبور «بازیگر» ؛ ایشان نیز بر اثر بیماری سرطان در کشور تایلند درگذشت.

 

جدیدترین مطالب سایت