بیوگرافی شوهی اوتانی (بازیکن بیسبال ژاپنی)

بیوگرافی شوهی اوتانی (بازیکن بیسبال ژاپنی)

شوهی اوتانی یکی از بازیکنان حرفه اي بیسبال ژاپن اسـت کـه بـه دلیل مهارتش در توپ و ضربه زدن بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. اوتانی اولین ژاپنی اسـت کـه عنوان قهرمانی در لیگ برتر خانگی را بـه دست آورد و با رهبری لیگ آمریکا با ان قهرمان شد. در ادامه این گزارش بـه بیوگرافی این ورزشکار اشاره می شود.

 

چکیده ای از بیوگرافی شوهی اوتانی :

نام : شوهی اوتانی

تاریخ تولد : 5 ژوئیه 1994

محل تولد : ایواته، ژاپن

پیشه : قهرمان بیس بال

 

چکیده ای از بیوگرافی شوهی اوتانی

بیوگرافی کامل  شوهی اوتانی :

اوایل زندگی و پیشینه شوهی اوتانی :

شوهی اوتانی در پنجم ژوئیه 1994 در اوشو، ایواته، ژاپن متولد شد. مادرش در دوران دبیرستان در سطح ملی بدمینتون بازی می کرد. در همین حال، پدرش یک بازیکن بیس بال آماتور بود کـه در لیگ صنعتی ژاپن بازی می کرد. شوهی اوتانی بـه دبیرستان هانامکی هیگاشی در استان ایواته ژاپن رفتت.

 

او در حالی کـه یک پرتاب کننده دبیرستانی 18 ساله بود، در مسابقات قهرمانی بیس بال دبیرستان هاي‌ ملی ژاپن، کـه بـه عنوان Summer Koshien نیز شناخته می شود، با سرعت 160 کیلومتر در ساعت «99 مایل در ساعت» پرتاب کرد. اوتانی در طول مسابقات قهرمانی بیس بال جهان زیر 18 سال درسال 2012؛ رکورد برد و باخت 0-1 با 16 ضربه، هشت راهپیمایی، پنج ضربه، پنج دویدن و میانگین ضربه هاي‌ کسب شده 4.35 در 10⅓ اینینگ داشت.

 

قهرمان جهانی

شوهی اوتانی، بازیکن بیسبال حرفه‌اي ژاپنی، برای تیم‌هاي‌ بیس بال لس آنجلس فرشتگان در لیگ برتر بیسبال «MLB» بازی میکند. او قبلاً برای هوکایدو نیپون هام فایترز در لیگ بیسبال حرفه‌اي ژاپن «NPB» بازی میکرد. شوهی با نام مستعار شوتایم “Sho-Time” شناخته می شود و عشق او بـه این ورزش بـه قدری زیاد اسـت کـه در ژاپن بـه او یاکیو شونن می گویند، یعنی «بچه‌اي کـه با بیسبال زندگی میکند، میخورد و نفس میکشد».

 

نام مستعار شوهی اوتانی “Sho-Time” اسـت. این نام مستعار بـه دلیل توانایی او در بـه ثمر رساندن ضربات و پرتاب سریع او ابداع شد. اوتانی درسال 2012 بـه لیگ حرفه اي بیسبال ژاپن «NPB» پیوست و بـه سرعت بـه یکی از بهترین بازیکنان لیگ تبدیل شد. او درسال 2013 بـه عنوان ارزشمندترین بازیکن NPB انتخاب شد. درسال 2018؛ اوتانی بـه لیگ برتر بیسبال آمریکا «MLB» پیوست و بـه تیم آناهایم اِینجلز پیوست. او در اولین فصل خود در MLB بـه عنوان ارزشمندترین بازیکن تازه کار انتخاب شد. اوتانی درسال 2022 بـه عنوان ارزشمندترین بازیکن MLB انتخاب شد.

 

شوهی اوتانی درسال ۲۰۱۲؛ یک توپ با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت «۹۹ مایل در ساعت» را بـه عنوان یک پرتاب کننده ۱۸ ساله دبیرستانی پرتاب می کرد، کـه توانست در ان زمان رکورد بیسبال دبیرستانی ژاپن را برای خود بـه ثبت برساند، البته روکی ساساکی با سرعت ۱۶۳ کیلومتر در ساعت، رکورد وی را شکست.

 

شوهی اوتانی در مسابقات قهرمانی بیسبال ملی دبیرستان ژاپن، کـه طبق معمولً تابستان کوشین نامیده می شود، در زمین بازی شرکت کرد و توپ اول را پرتاب کرد. شوهی اوتانی در مسابقات قهرمانی جهانی بیسبال U 2012؛ یک رکورد ۰–۱ برد- باخت با ۱۶ ضربه زدن، هشت راه رفتن، پنج ضربه، پنج دوش، و میانگین دوندگی ۴.۳۵ ERA» در ۱۰+۱⁄۳ » داشت.

 

بازیکن حرفه ای

چه تیمی شوهی اوتانی را انتخاب نمود ؟

شوهی اوتانی بعد از ابراز تمایل بـه انتقال مستقیم بـه لیگ هاي‌ بزرگ بعد از دبیرستان، از چندین تیم مورد توجه قرار گرفت. اوتانی بعدا در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ اعلام نمود کـه بـه جای بازی حرفه اي در ژاپن، در پی یک حرفه در MLB خواهد بود.

 

با این وجود، تیم Hokkaido Nippon-Ham Fighters تصمیم گرفت وی را بـه عنوان انتخاب دور اول درسال ۲۰۱۲ انتخاب نماید، با علم بـه این کـه احتمال بسیاری وجوددارد کـه او برای آن ها بازی نکند، اما بعد از مذاکرات انحصاری، او سرانجام اعلام نمود کـه با مبارزان قرارداد خواهد بست و مدتی را در لیگ ژاپن سپری خواهد نمود.

 

قبل از انتقال احتمالی بـه MLB. او چندین انتخاب ستاره در NPB داشت و همچنین جایزه خوبترین تازه کار سال را کسب نموده و همچنین با ارزش ترین بازیکن لیگ درسال ۲۰۱۶ بوده اسـت. او زمانی کـه با FIghters بازی می نمود شماره ۱۱ را میپوشید و بعدا زمانی کـه درسال ۲۰۱۸ بـه لس آنجلس آنجلز پیوست، شماره ۱۷ را انتخاب نمود.

 

با ارزش ترین بازیکن لیگ

سفر MLB شوهی اوتانی :

در ۸ دسامبر ۲۰۱۷؛ اوتانی با لس آنجلس آنجلز بـه توافق رسید و از ان زمان با انها بازی مي نماید. فرشتگان قبل از فصل اعلام نمودند کـه بـه استفاده از Ohtani هم بـه عنوان پرتاب کننده و هم بـه عنوان ضربه زن ادامه خواهند داد. در روز افتتاحیه ؛ ۲۹ مارس، اوتانی بـه عنوان بازیکن منتخب مقابل اوکلند اتلتیک آغاز نمود.

 

سفر MLB شوهی اوتانی

او اولین بازی خودرا در ۱ آوریل انجام داد ودر شش اینینگ ۶ ضربه زن را زد در حالی کـه فقط سه دوش را انجام داد و اولین برد خودرا در MLB بـه ثبت رساند. اوتانی چند روزبعد در ۳ آوریل اولین بازی خانگی خودرا در MLB انجام داد. هومر ۳۹۷ فوتی در برابر پارچ جاش تاملین .

 

با این حال، اوتانی برای اولین بار در دوران حرفه اي خود در MLB بـه علت رگ بـه رگ شدن درجه ۲ UCL در آرنج راست خود در لیست معلولان قرار گرفت. جراحت او بعدا در ۷ سپتامبر بعد از زدن نوزدهمین هومر خود دراین فصل، رکورد MLB را توسط یک تازه‌کار ژاپنی شکست.

 

اصطلاحات بیسبال

ریسک فایترز جواب داد و اوتانی بعد از مذاکره با این تیم و مشورت با ستاره هاي‌ ژاپنی، تصمیم گرفت کـه بـه لیگ بیسبال ژاپن ملحق شود و چند سال بعد بـه MLB برود. یکی از اصلی ترین دلایلی کـه اوتانی تصمیم گرفت تا دوران حرفه اي اش را در کشورش شروع کند این بود کـه تیم هاي‌ MLB و بـه خصوص لس آنجلس داجرز کـه دنبال او بود، اجازه نمی دادند کـه او در پستی بـه غیر از پیچر بازی کند اما اوتانی تصمیم داشت تا در دو پست مختلف خودرا بـه چالش بکشد.

 

اوتانی درسال 2013 دوران حرفه اي خودرا در ژاپن شروع کرد و بـه مدت 5 سال نیز برای فایترز بـه میدان رفت. او بـه همراه این تیم قهرمان لیگ ژاپن شد و بـه افتخارات زیادی هم چون ارزشمندترین بازیکن لیگ و 5 حضور در مسابقه آل استار نیز رسید.

 

ورود به لیگ بیسبال MLB

ورود به لیگ بیسبال MLB

در دسامبر 2017؛ شوهی اوتانی تصمیم گرفت تا لیگ ژاپن را ترک کند و راهی MLB شود. او با تیم لس آنجلس انجلز بـه توافق رسید تا هم بـه عنوان پیچر و هم بـه عنوان هیتر دراین تیم فعالیت کند. اوتانی به رغم مصدومیت هاي‌ متعدد، در همان فصل اول نشان داد کـه توانایی هاي‌ بالایی در پیچینگ و بت زنی دارد. او در فصل اول خود توانست جایزه بهترین روکی سال امریکن لیگ را دریافت کند.

 

آشنایی با لیگ MLB

دو فصل آتی برای اوتانی خوب پیش نرفت. او درسال 2019 با مصدومیت مواجه شد و بعد از عمل جراحی، ادامه فصل را از دست داد. مصدومیت در فصل 2020 نیز گریبان گیر این بیسبالیست ژاپنی شد و او نتوانست در اکثر فصل بـه عنوان پیچر فعالیت کند. بعد از دو فصل ناامیدکننده اما قرار بود کـه اوتانی فصلی تاریخی را پشت سر بگذارد.

 

نابغه بیسبال؛ دلیل موفقیت خیره کننده شوهی اوتانی

پیچینگ و بتینگ در رشته بیسبال بسیار متفاوت هستند. بازیکنانی کـه بـه عنوان پیچر توپ پرتاب میکنند، سمت بتینگ نمیروند و بترها نیز توانایی پیچینگ ندارند. این میان اما یکسری استعداد خاص وجود دارند کـه سمت هردو میروند. تعداد بازیکنانی کـه توانایی پیچینگ و بتینگ هم زمان را داشته باشند اصلا زیاد نیست و بازیکنی کـه در هردو جنبه قوی باشد، تقریباً وجود ندارد!

 

آشنایی با لیگ MLB

شوهی اوتانی اما متفاوت اسـت. همان طور کـه ذکر شد، او از ابتدا در هردو پست بازی کرد و دلیل معروفیت او در ژاپن نیز همین موضوع بود. او پیشنهاد تیم هاي‌ MLB مبنی بر بازی دریک پست را نپذیرفت و تصمیم گرفت تا در ژاپن دوران حرفه اي اش را شروع کند تا بتواند در هردو پست خودرا تقویت کند.

 

اوتانی بعد ها در MLB نیز توانست استعداد بالایش در هردو پست را بـه نمایش بگذارد تا جایی کـه وی را با بیب روث مقایسه کردند؛ کسی کـه بـه باور بسیاری بهترین بیسبالیست تاریخ اسـت! بـه همین دلیل اسـت کـه اوتانی یک نابغه در بیسبال بـه شمار میرود.

 

سوابق شوهی اوتانی :

اولین بازیکن در تاریخ MLB کـه بـه عنوان پرتاب کننده و ضارب ALL STAR انتخاب شد.

اولین پرتاب کننده اي کـه از دبیرستان فارغ التحصیل شد و یک پیروزی 1-0 را در ژاپن ثبت کرد.

 

سوابق شوهی اوتانی

اولین بازیکنی کـه از دبیرستان فارغ التحصیل شد، در 2 سال اول حضورش در NPB، 2 پیروزی بـه دست آورد.

در جولای 2014؛ او یک فستبال 162 کیلومتر در ساعت را در اینینگ اول پرتاب کرد و رکورد جدیدی را برای سریعترین پرتاب رسمی توسط یک پرتاب کننده ژاپنی ثبت کرد.

اولین بازیکن ژاپنی کـه در هردو بخش هوم ران و برد دو رقمی شد.

رکورد هوم ران را برای یک تازه کار ژاپنی شکست.

بـه بابی روث بـه عنوان تنها بازیکنی کـه 10 بازی در زمین و 20 هوم ران دریک فصل داشت، پیوست.

اولین بازیکن ژاپنی در تاریخ MLB کـه برای یک چرخه ضربه زد.

 

قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری شوهی اوتانی

قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری شوهی اوتانی

درسال ۲۰۲۳ کـه همه ی طرفداران ورزش در فکر بریز و بپاش هاي‌ عربستان برای شکلدهی بـه تیم فوتبال خود بودند، خبری عجیب در دنیای فوتبال منتشر شد؛ شوهی اوتانی ستاره ژاپنی در لیگ برتر بیسبال بـه زوی می تواند با قراردادی بالغ بر ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلیون دلار بـه تیم جدید خود اضافه شود. این مبلغ بزرگ ترین قرارداد تاریخ ورزش را بـه ثبت میرساند.

 

او کـه تنها ۲۹ سال سن دارد در تیم لس آنجلس آنجلز در شرایطی قرار گرفته کـه میتواند تیم خودرا تغییر دهد ودر صورتی کـه قرار باشد از این تیم جدا شود، باید پیشنهادی بالاتر از ۵۰۰ میلون دلار دریافت کند.

 

زندگی شخصی شوهی اوتانی

از زمانی کـه توجه ملی و بین المللی را بـه عنوان یک پدیده دبیرستانی بـه خود جلب کرد، شوهی اوتانی یکی از معروفترین ورزشکاران ژاپنی اسـت ودر تمام دوران بزرگسالی خود با بازرسی رسانه اي شدید مطبوعات ژاپنی مواجه بوده اسـت.

 

بـه دلیل ماهیت برجسته تلاش‌هاي‌ دوطرفه‌اش، فایترز از شوهی اوتانی در برابر هجوم رسانه‌اي محافظت کرد، در حالی کـه شوهی اوتانی تمایل داشت بـه خوابگاه تیم و سالن بدنسازی ادامه دهد و زندگی نیمه صومعه‌اي و بیسبال محور را داشته باشد. محصول جانبی این موضوع حفظ دو شغل در لیگ هاي‌ بزرگ و انجام هردو در سطح نخبگان بود.

 

بیوگرافی شوهی اوتانی

شوهی اوتانی بـه انگلیسی مسلط نیست اما می تواند صحبت کند و اسپانیایی نیز میداند، اما ترجیح می دهد با رسانه‌ ها از طریق مترجم صحبت کند و ژاپنی مادری خودرا بـه انگلیسی ترجمه کند. از سال ۲۰۱۳ آیپی میزوهارا مترجم شخصی اوتانی با فرشتگان لس آنجلس اسـت کـه در روزهای شوهی اوتانی با تیم فایترز مانده و وی را از ۱۸ سالگی اوتانی می‌شناسد.

 

هنگامی کـه شوهی اوتانی در سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد کـه می خواهد در MLB شغلی را دنبال کند، او برای نمایندگی با CAA Sports قرارداد امضا کرد. اوتانی توسط نماینده Nez Balelo از CAA Sports از سال ۲۰۱۷ نمایندگی می کند. شوهی اوتانی درسال ۲۰۱۸ در رشته سرگرمی و ورزش در فوربس ۳۰ زیر ۳۰ کلاس آسیا لیست شد.

 

برای مبارزات انتخاباتی تاریخی خود درسال ۲۰۲۱؛ شوهی اوتانی در لیست افراد تأثیرگذار تایم ۱۰۰ درسال ۲۰۲۱ نامگذاری شد و جایزه دستاورد تاریخی کمیسیونر توسط کمیسر راب مانفرد اعطا شد.شوهی اوتانی همچنین بـه پاس قدردانی از دستاوردهای او، افتخار ملی ژاپن، جایزه افتخار مردم را از سوی نخست وزیر ژاپن بـه او پیشنهاد کرد، اما شوهی اوتانی ان را رد کرد و گفت کـه برای چنین جایزه اي «هنوز زود اسـت».

 


مطلب مرتبط: همه چیز راجب ورزش بسکتبال


 

بیوگرافی شوهی اوتانی و در پایان

شوهی اوتانی نامی اسـت کـه در جهان ورزش و رشته بیسبال، سر و صدای زیادی بـه پا کرده اسـت.سعی کردیم بـه گزارش تیم تالاب یک گزارش کامل از این قهرمان برای شـما عزیزان گرد آوری کنیم. شوهی اوتانی یک قهرمان جهانی بود کـه در بیسبال بی نظیر بود باشد کـه از این قهرمانان زیادتر بشود در ایران و جهان.

جدیدترین مطالب سایت