بیوگرافی سیروس میمنت و همسرش + عکس

بیوگرافی سیروس میمنت و همسرش + عکس

در این پست از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز  از بیوگرافی بازیگر سرشناس کشورمان آقای سیروس میمنت را بـه اشتراک گذاشته ایم. جالب اسـت بدانید کـه این بازیگر سرشناس در چند فصل از سریال جدید جوکر ایفای نقش کرده اسـت و برنده ي فصل پنجم از این سریال شده اسـت.

 

بیوگرافی سیروس میمنت

سیروس میمنت متولد بازیگر و نویسنده ماهر سینما و تلویزیون ایران، متولد 4 خرداد 1338 در کرمانشاه اسـت. دانش آموخته مقطع دیپلم می باشد در 14 سالگی هنر رابا کارگردانی شروع کرد ودر ادامه بازیگر سینما و تلویزیون شد. فیلم‌هاي‌ سینمایی معجزه خنده، فوتبالی‌ها و مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی خانه‌بـه‌دوش، سه‌دونگ سه‌دونگ، نون‌خ1؛ نون‌خ2 و نون‌خ3 از جمله معروفترین آثار او هستند.

بیوگرافی سیروس میمنت و همسرش + عکس

 

بیشتر بخوانید: موضوع سریال جوکر چیست؟ «مسابقه جوکر»

 

کودکی و خانواده سیروس میمنت

پدرش معلم مکتب خانه و مادرش خانه دار بود، 8 فرزند و دو پدر و مادر دریک اتاق 12 متری زندگی میکردند کـه به علت ناتوانی پدر، سیروس و برادر بزرگش کارگری میکردند.

بیوگرافی سیروس میمنت و همسرش + عکس

سیروس میمنت در گفتگو اي می‌گوید : دریک محله فقیرنشین کرمانشاه بـه دنیا آمدم، پدرم معلم مکتب خانه بودو بـه زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط داشت، همه ی 10 نفر خانواده دریک اتاق 12 متری زندگی می کردیم و بـه دلیل ناتوان بودن پدر برای کار کردن، من کـه فرزند سوم خانواده بودم بـه همراه برادر بزرگترم مسئولیت خانه را بر‌عهده گرفته بودیم.

 

و هنوز بـه سن و سال مدرسه نرسیده بودم کـه کار میکردم. از پادویی تا فروش بلیت بخت آزمایی در قهوه منازل گرفته تا آب انجیز و آب آلبالو فروشی و فروختن کمپوت در نزدیکی بیمارستان ها انجام دادم.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بازیگران سریال نون خ + خلاصه داستان سریال ن.خ

 

شروع فعالیت سینمایی سیروس میمنت

درسال 1346 وقتی 8 ساله بود کـه اتفاقی دیدن یک فیلم سینمایی مسیر زندگی اش را تغییر داد تا درکنار کارگری بـه دیدن فیلم و آرزوی بازیگر شدن بی اندیشید. در 14 سالگی با علاقه اي کـه داشت توانست اولین فیلم کوتاه خودرا بسازد. این فیلم کوتاه خرافات نام داشت.

 

در ان زمان ان قدر مشغول دیدن فیلم هاي‌ گوناگون با سبک هاي‌ مختلف شد کـه توانست تمام فنون بازیگری را بیاموزد بـه همین علت بدون شرکت در دوره هاي‌ آموزشی فیلم کوتاه خودرا ساخت و حتی در جشنواره شهر خودش مقام دوم را از ان خود کرد.

بیوگرافی سیروس میمنت و همسرش + عکس

بـه گفته سیروس میمنت: «سیروس میمنت درباره شروع فعالیت و علاقه بـه بازیگری میگوید : 14 سالم بود کـه اولین فیلم کوتاهم رابا نام « خرافات» ساختم، بـه قدری فیلم دیده و زیر و بم فیلم‌ها بیرون کشیده بودم کـه بدون گذراندن کلاس یا دوره آموزشی اولین اثرم با استقبال خوبی مواجه شد ودر جشنواره منطقه‌اي کرمانشاه، پس از فیلم «بلوچ » مقام دوم را بـه دست آوردم و پس از ان فیلم «خرافات» بـه جشنواره‌اي در تهران راه یافت و از آنجا کـه من در ان حاضر نشده بودم، با دست‌ خط مرحوم پرویز فنونی‌زاده تقدیر نامه‌اي بـه کرمانشاه پست شد و پس از ان برای بورسیه یکی از کشورها دعوت شدم، اما شرایط رفتن نداشتم.

 

کمی ناراحت بودم از این‌کـه چرا در ان شرایط متولد شده ام، اما بازهم با تکرار شعار «جهان و آلن دلون، کرمانشاه و سیروس میمنت» بـه خود دلداری می‌دادم و میگفتم نه دست آلن دلون بود کـه در پاریس بـه دنیا بیاید، نه دست من کـه در کرمانشاه متولد شوم، اما من می توانم شرایط را تغییر دهم و بـه‌طور حتم اینکار را می کنم.»

 

بیشتر بخوانید: تصاویری از بازیگران سریال نون خ + اسامی بازیگران سریال نون خ

 

رسیدن به شهرت سیروس میمنت

سیروس میمنت درسال 1376 با نقش آفرینی در مجموعه همه ی فرزندان من مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت و این اولین تجربه جدی او محسوب میشود. او بعد از ان درسال 1376 با بازي در فیلم معجزه خنده وارد دنیای سینما شد و توانست بر پرده سینما نیز حضور پیدا کند.

سال 75 با فیلم معجزه خنده سینما را تجربه کرد، اما شروع شهرت اش درسال 83 ابتدا با سریال خانه بـه دوش سپس سال 84 متهم گریخت بکارگردانی رضا عطاران بود.

بیوگرافی سیروس میمنت و همسرش + عکس

سیروس میمنت در یکی از گفتگو هایش گفته بود، من همیشه تلاش می کنم تفاوت را در تیپ سازی و ایفای نقش هایم داشته باشم. این تلاش پیش از جلوی دوربین رفتن انجام می‌شود تا شبیه بـه کاراکترهای گذشته ام نباشم.

 

مخاطب حق دارد نقش ها و کاراکترهای جدیدی از هنرپیشه ببیند. معضلی کـه اینروزها در داستانها ؛ سوژه ها، کاراکترها و سریال هاي‌ ما وجوددارد کـه همه ی شبیه بـه هم شده اند. دستکم ما دامنه این تکراری شدن را گسترش ندهیم ودر ایفای نقش هایمان بـه کلیشه نرویم. متأسفانه امروز از نوآوری خبری نیست و کاری کـه 30 سال قبل مورد استقبال مردم بوده و هست، فیلمساز و نویسنده تلاش دارند ان را تکرار کنند.

 

ازدواج و همسر سیروس میمنت

سیروس میمنت درسال 1358 وقتی 19 ساله بود ازدواج کرد کـه حالا ثمره ان 4 فرزند پسر می‌باشد او درکنار کار، فیلم می ساخت ودر تئاتر هم بازی می‌کرد

بیوگرافی سیروس میمنت و همسرش + عکس

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بازیگران سریال بانوی عمارت | خلاصه داستان سریال بانوی عمارت

 

شرکت در 8 سال جنگ

با شروع جنگ تحمیلی ایران و عراق بـه جبهه رفت و 8 سال در جبهه هاي‌ جنگ حضور داشت و هر بار فرصتی میکرد برای رزمندگان تئاتر اجرا میکرد تا این کـه بعد بـه تهران رفت و شروع بـه نویسندگی نیز کرد.

 

شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

آقای سیروس میمنت، بازیگر سرشناس کشورمان، درسال 96 در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد.

بعد از ثبت نام گفت : باید بگویم بنده مشکل کیفری ندارم و با نان حلال فرزندانم را بزرگ کردم اما با این وجود می‌دانم تایید صلاحیت نمی‌شوم.

بیوگرافی سیروس میمنت و همسرش + عکس

 

فعالیت های سیروس میمنت

نویسندگی:

فوتبالی ها« 1389»

کسی خوابه؟« 1390»

 

فیلم هاي‌ سینمایی:

کویر آرام « صالح داستانپور 1397»

معجزه خنده« 1375»

حرفه اي« 1375»

مرد عوضی« 1376»

جعبه موسیقی« 1386»

فوتبالی ها« 1389»

ایران برگر« 1393»

فیلسوف هاي‌ احمق« 1394»

بن بست وثوق« 1395»

 

فیلم هاي‌ تلویزیونی:

همه ی فرزندان من« 1376»

خانه بـه دوش« 1383»

متهم گریخت« 1384»

دلنوازان« 1388»

سه دونگ، سه دونگ« 1390»

کسی خوابه؟« 1390»

خروس« 1392»

بیمار استاندارد« 1394»

نیاز« 1394»

شیوع « محمود معظمی 1394»

پنچری« مجموعه تلویزیونی »« 1396»

گسل« مجموعه تلویزیونی »« 1396»

ن.خ« مجموعه تلویزیونی »« 1397»

دنگ و فنگ روزگار« 1397»

 

جدیدترین مطالب سایت