موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

دراین طلب ما می‌خواهیم درباره ي پر بیننده ترین مسابقه و سریال کمدی سال کـه از فیلمو پخش می شود با مجری گری هنرمند بزرگ ایران آقای سیامک انصاری بپردازیم.

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

سریال جوکر

سریال «جوکر» جدید ترین سریال شبکه نمایش خانگی اسـت. پخش این برنامه واقع‌نما یا رئالیتی شو محصول فیلیمو از 6 آذر 1400 شروع شده اسـت. سریال «جوکر» با توجه بـه حال و هوای متفاوت و حضور چهره‌هاي‌ محبوب سینما و تلویزیون توانست فراتر از حد انتظارات ظاهر شود و بـه شدت نیز مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

 

کـه همین طور هم شد و طبق اخبار منتشر شده، این مسابقه در 16 ساعت اول پخش خود، رکورد تماشای یک مجموعه نمایش خانگی را بـه نام خودش ثبت کرده اسـت. سریال جوکر ایرانی در 16 ساعت اولیه انتشارش بـه رکورد 10 میلیون و 249 هزار و 380 دقیقه تماشا رسید.

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

در برنامه جوکر کـه از یک اثر کمدی ژاپنی کـه هیتوشی ماتسوموتو «Hitoshi Matsumoto» آنرا اجرا می کند ساخته شده اسـت، 8 نفر از چهره‌هاي‌ مشهور هنری، ورزشی و اجتماعی شرکت کرده‌اند. شرکت‌ کنندگان در سریال «جوکر» باید برای خنداندن یک دیگر تلاش کنند. این در حالی اسـت کـه خود فرد نباید اصلا بخندد وگرنه حذف می شود و جایزه بزرگ مسابقه کـه مبلغ صد میلیون تومان اسـت را از دست می‌دهند.

 

رئالیتی شو یا واقع م چیست؟

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

سریال جوکر یک رئالیتی شو اسـت.رئالیتی شو یک برنامه تلویزیونی با ژانری متمایز اسـت کـه در اوایل دهه 1990 ظهور کرد. طبق معمولً در رئالیتی شوها مهمان‌هایي حضور دارند کـه مشغول مصاحبه، رفت و آمد و بازی هستند. جذابیت این نمایش‌ها آن اسـت کـه فقط قدم اول و دومشان، برنامه‌ریزی می شود و بـه جز تعیین چهارچوب‌ها و قوانین کلی، فیلم‌نامه مُدوَنی برای اجرا نوشته نمی شود و تقریبا همه ی چیز بداهه اسـت ودر لحظه گفته می شود.

 

این دست نمایش‌ها طبق معمولً با گفتگو‌هاي‌ کوتاه جالبی ترکیب می شوند. این گفتگو‌ها در همان فضای برنامه بـه‌صورت خصوصی و جداگانه از هر شرکت‌کننده بـه عمل می آید و بعداً، بـه‌صورت بخش‌هاي‌ بسیار کوتاه، در دل رئالیتی شو گنجانده میشوند. رئالیتی شوها طبق معمولً با سیستم حذف تدریجی رقابت‌کنندگان پیش می روند ودر انتها یک برنده باقی میماند کـه همه ی جوایز رابا خود بـه خانه میبرد.

 

جوکر را از روی چه فیلمی ساخته اند؟

جوکر یک برنامه اسـت کـه از روی نمونه‌هاي‌ موفق خارجی برگردان شده و با معیارها و فرهنگ ایرانی مطابقت داده شده و حالا روی فیلیمو در معرض شماست.

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

مسابقه جوکر برنامه‌اي اسـت کـه از یک بازی مشهور جهانی ساخته شده اسـت. دراین بازی باید دیگران را خنداند ودر عین حال نخندید. اولین بار یکی از مطرح‌ترین چهره‌هاي‌ کمدی ژاپن این بازی را ابداع کرد و با نام Documental آنرا ساخت. پس از موفقیت برنامه، شرکت آمازون پرایم ویدئو امتیاز آنرا خرید و با نام LOL مخفف Last One Laughing اقدام بـه ساختن نسخه‌هاي‌ اختصاصی آن در کشور های مختلف کرده اسـت.

آن قدر آن فیلم بیننده و طرفدار داردنه تنها ژاپن کـه طی 5 سال 9 فصل از این برنامه را پخش کرده بلکه کشور های استرالیا، کشور آلمان، ایتالیا، کانادا، فرانسه، اسپانیا، هند و کشور مکزیک نیز شروع بـه ساخت این فیلم کرده‌اند. کشور های دیگری نیز مانند خبر از ساخت این برنامه داده‌اند.

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)  

اي برنامه یک برنامه ي جهنی اسـت کـه در سطح جهان بیننده‌هاي‌ پر و پاقرصی دارد ودر کشورهایی مانند کشور آلمان و ایتالیا و فرانسه و ژاپن و کشور مکزیک جزو برنامه‌هاي‌ پربیننده آمازون پرایم بوده.

 

کارگردان و تهیه کنند جوکر چه کسی هست؟

سیامک انصاری با شخصیت جدی ولی در عین حال بامزه‌ مجری برنامه جوکر اسـت.بازیگری کـه با آن میمیک بامزه صورتش در سریال‌هاي‌ ۹۰ شبی تلویزیون وقتی کلافه از رفتارهای برره‌اي‌ها میشد با صورتی مات بـه دوربین خیره میشد و می توانست بـه خوبی خنده اش را بازرسی کند. چنین شخصیتی حالا قرار اسـت در جوکر مسابقه‌اي را بگرداند کـه اساسا خندیدن در آن جریمه دارد. علی لک‌پوریان هم بـه عنوان بازیگر وی را همراهی و کمک می کند.

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

استودیو قرن جدید سازنده مسابقه جوکر اسـت کـه با سرمایه‌گذاری فیلیمو این مجموعه را برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده کرده و زمان 5 ماهه اي را برای طراحی و پیش تولید پشت سر گذاشته و فضای برنامه را متناسب با فرهنگ ما ساخته اسـت.دراین فیلم برای اولین بار از دکور 360 درجه برای یک رئالیتی شو استفاده شده اسـت.برای اولین بار 45 دوربین بـه طور هم زمان مراحل مختلف مسابقه را ضبط می کنند. دکور این برنامه بیش از 500 متر مربع و مساحت درگیر تولید بیش از 2000 متر مربع اسـت.

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 


بیشتر بخوانید : بیوگرافی سیامک انصاری + تصاویر سیامک انصاری


 

اطلاعات اولیه درباره جوکر

مسابقه جوکر یک میزبان دارد کـه کـه نقش داور مسابقه را هم ایفا می کند. او یک اتاق جداگانه با فضایی شبیه بـه اتاق مانیتورینگ دارد کـه حین مسابقه در آن‌جا مستقر میشود و شرکت‌کنندگان را زیر نظر می گیرد. میزبان هرکجاه خنده یکی از شرکت‌کنندگان را از مانیتورهای اتاق خود مشاهده کند با دکمه قرمزی کـه جلویش قرار دارد بازی را متوقف میکند.

 

سپس بـه اتاق بازی می رود و با نشان دادن صحنه آهسته خندیدن شرکت کننده آنرا جریمه می کند. بعد ازآن دوباره بـه اتاقش بر می گردد و با دکمه سبز ادامه مسابقه را اعلام می کند.در هر فصل آن ۸ هنرمند، ۶ ساعت زمان دارند تا ‏دریک خانه مجهز با تمام امکانات، با برنامه‌هاي‌ مختلف یک دیگر را بخندانند و از بازی حذف کنند، بدون این‌که خودشان ‏بخندند.‏

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

فضای کلی اتاق کـه جوکر در آنجا اجرا می شود، طراحی‌اي مانند فضای خانه دارد و دارای اتاق نشیمن و آشپزخانه اسـت. در کنار اتاق شرکت‌کنندگان، یک اتاق گریم نیز وجوددارد. شرکت‌کنندگان در طول بازی هر وقت کـه خواستند با اجازه گیرفتن از مجری بـه این اتاق می روند و ابزاری از آنجا با خود می‌آورند یا تغییری در ظاهر خود ایجاد میکنند تا بتوانند با آن دیگران را بخندانند.

 

شرایط و قانون بازی جوکر

جوکر یک مسابقه کمدی اسـت کـه در آن ۸ شرکت‌کننده برای 6 ساعت دریک اتاق بزرگ محبوس میشوند. شرکت‌کنندگان این مسابقه هنرمندان مشهور هستند. هر کس باید در طول مسابقه دیگران را بخنداند ودر عین حال خودش نخندد. هر شرکت‌کننده‌اي کـه بخندد بار اول کارت زرد می گیرد و بار دوم با کارت قرمز جریمه و از اتاق اخراج می شود.

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

هر شرکت‌کننده یک فرصت ویژه با مدتی محدود  بـه نام جوکر تایم نیز در اختیار دارد کـه هر زمان خواست می تواند ازآن استفاده کند.قبل از اجرای جوکر تایم باید از میزبان برنامه آقای سیامک انصاری اجازه بگیرد. دراین فرصت دیگران باید کاملا بـه او توجه کنند و اجازه هیچ کار دیگری ندارند و فرد دراین مدت اجرای ویژه‌اي انجام می دهد تا دیگران را بخنداند.دراین تایم فقط خود اجرا کننده اجازه خندیدن دارد کـه خندیدنش باعث خندیدن بقیه شود.

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

شرکت‌کنندگان از روش‌هاي‌ مختلفی برای خنداندن دیگران استفاده می کنند و انواع مختلفی از کمدی را اجرا میکنند. از جمله آن‌ها میتوان بـه این موارد اشاره کرد: اجرای نمایش کمدی، کاراکترسازی و تیپ‌سازی، شوخی‌هاي‌ کلامی، اجرای موسیقی کمیک، اجرای استندآپ کمدی، استفاده از آکسسوار و ابزار مختلف مثل عروسک و لباس‌هاي‌ بامزه، پارودی‌سازی آثار مشهور، کمدی فیزیکی و…

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

هر شرکت کننده مجاز بـه یک‌بار خندیدن اسـت یعنی برای اولین بار کارت زرد می گیرد و بـه بازی ادامه می دهد ولی برای بار دوم کارت قرمز می گیرد و از مسابقه حذف می شود و بـه اتاق میزبان می آید ودر کنار او ادامه مسابقه را تماشا می کند. همچنین میزبان میتواند با تشخیص خودش، شرکت‌کننده حذف شده را برای مدت مشخصی بـه اتاق برگرداند تا دیگران را بخنداند. با حذف شدن شرکت‌کنندگان، آخرین کسی کـه در اتاق بماند، برنده مسابقه میشود و تندیس و جایزه بزرگ را ازآن خود می کند. همچنین بـه قسمت فینال فینالیست‌ها راه می یابد.

 

زمان پخش سریال جوکر کی است؟

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر) 

پخش برنامه رئالیتی شو جوکر ایرانی از تاریخ 6 آذر 1400 در فیلیمو آغاز شد. روزهای پخش جوکر ایرانی نیز هر هفته دوشنبه‌ها ساعت 8 صبح اسـت. تاکنون 6 فصل از مسابقه کمدی جوکر پخش شده و فصل فینال آن هنوز در حال پخش اسـت و تمام نشده اسـت.پس از اتمام فصل فینال برنده نهایی معلوم می شود.

 

مبلغ جایزه سریال جوکر چقدر است؟

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

 هرکدام از شرکت کنندگان قبل از ورود بـه استودیو یک کیف حاوی دوازده میلیون و پانصد هزار تومان، از سمت مسابقه دریافت کرده‌اند و همه ی با همان کیف‌ها وارد خانه میشوند.جایزه اصلی مسابقه مبلغ صد میلیون تومان اسـت ولی نکته جالب این‌که در طول مسابقه نیز شرکت کنندگانی تحت عنوان «زامبی» با کیفی کـه در آن مبلغ 50 میلیون تومان قرار داده شده وارد مسابقه می شوند تا بتوانند دیگران را بخندانند با این تفاوت کـه انها خودشان میتوانند بخندند و همین موضوع کار را برای شرکت کنندگان دیگر سخت می کند. در نهایت نیز برنده مبلغ 150 میلیون تومان کسب می کند. هر کس کـه ببازد، بدون کیف خانه را ترک می کند و بـه اتاق سیامک انصاری میرود و در کنار او بـه تماشای رئالیتی شو میپردازد.

 

برندگان و شرکت کنندگان هر فصل

شرکت کنندگان فصل اول برنامه جوکر

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

شرکت کنندگان فصل دوم مسابقه جوکر

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

شرکت‌کنندگان فصل سوم مسابقه جوکر

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

شرکت‌کنندگان فصل چهارم مسابقه جوکر

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

شرکت‌کنندگان فصل پنجم مسابقه جوکر

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

 

موضوع سریال جوکر چیست؟ (مسابقه جوکر)

اما این سریال رئالیتی شو بـه اتمام نرسیده اسـت. یک فصل فینالی آن باقیمانده و هنوز برنده خوش شانس 150میلیون مسابقه جوکر معلوم نشده اسـت. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید .

 

جدیدترین مطالب سایت