طلاق تاریخی آلن دلون از همسرش با یک دسته گل سرخ

طلاق تاریخی آلن دلون از همسرش با یک دسته گل سرخ

شصت سال قبل داستان عشق دلون و اشنایدر بـه طرز عجیبی بـه سرانجام رسید. ما دراین قسمت از مجله تالاب بـه بیوگرافی بازیگر مشهور آلن دلون و طلاق عاشقانه اش از همسرش را منتشر کرده ایم.

 

سرانجام غم‌انگیز عشق آلن دلون و اشنایدر

سرانجام غم‌انگیز عشق آلن دلون و اشنایدر

سانه‌هاي‌ جهان در روز‌هاي‌ پایانی سال 1963 خبر جدایی دو ستاره سینمای اروپا رابا آب و تاب منتشر کردند. رومی اشنایدر و آلن دلون در حالی از هم جدا می شدند کـه داستان رابطه این دو بازیگر مود توجه محافل خبری بود. روزنامه اطلاعات 27 آذر 1342 خبر این جدایی را منتشر کرد. خبر را بخوانید و عکسی از این دو ستاره سینما تماشا کنید.

 


مطالب مشابه: علت مرگ متیو بازیگر سریال فرندز چیست؟


 

بیوگرافی آلن دلون بازیگر و همسران

بیوگرافی آلن دلون بازیگر و همسران

آلن دلون متولد 8 نوامبر 1935 در فرانسه، بازیگر اسـت. دوره دیده نیروی دریایی فرانسه و اخراجی ارتش می باشد، بعداً استعداد بازیگری اش کشف شد ودر نهایت جایزه سزار، معتبرترین جایزه سینمای ملی فرانسه را گرفت.

 

خانواده آلن دلون 

خانواده آلن دلون 

آلن دلون در شهر سو حوالی پاریس به دنیا آمد، پدرش فابین و مادرش ادیث در 4 سالگی اش طلاق گرفتند و بـه این ترتیب سرپرستی او بـه خانواده دیگری واگذار شد. بعد از چند سال با فوت پدر و مادر خوانده اش؛ سرپرستی او توسط دادگاه بـه مادرش داده شده کـه با یک قصاب ازدواج کرده بود.

 

اخراج آلن دلون از مدرسه تا نیروی دریایی

اخراج آلن دلون از مدرسه تا نیروی دریایی

در 15 سالگی بخاطر شلوغی بیش از حد از مدرسه کاتولیک اخراج شد، بـه مدت 2 سال نزد پدر خوانده اش حرفه قصابی را یاد کرد ودر 17 سالگی بـه نیروی دریایی ارتش پیوست بعد از آموزش در یگان تفنگداران چترباز نیروی دریایی سال 1954 وقتی 19 ساله بود در جنگ هند و چین حضور داشت، او سپس بخاطر بی نظمی 11 ماه در زندان نظامی بود تا این کـه درسال 1956 در 21 سالگی از ارتش اخراج شد

 

شروع بازیگری آلن دلون

شروع بازیگری آلن دلون

بعد از اخراج، مدتی به عنوان باربر و پیش خدمتکار در کافه هاي‌ پاریس کار می‌کرد تا این کـه از همین جا با یک بازیگر بنام Brigitte Auber آشنا و توسط وی بـه یک استعدادیاب معرفی شد. آلن بعد از یادگیری زبان انگلیسی درسال 1957 نخستین تجربه بازیگری خودرا در فیلم فرانسوی Quand la femme s’en mêle بدست آورد و سال بعد با فیلم کمدی زیبا اما خاموش درخشان ظاهر شد.

 

شهرت آلن دلون در آمریکا

شهرت آلن دلون در آمریکا

درسال 1959 آلن 24 ساله نخستین فیلم انگلیسی زبان خودرا بنام زنان ضعیف بازی کرد و یکسال بعد با فیلم بعد از ظهر بنفش و فیلم روکو و برادرانش توسط منتقدین روزنامه نیویورک تایمز بـه شدت تمجید شد. شهرت اصلی و بیاد ماندی اش اما درسال 1967 با فیلم سامورایی ها بود.

 

دیگر شغل های آلن دلون

دیگر شغل های آلن دلون

آقای بازیگر در دهه 1970 با تاسیس دو کمپانی تولید فیلم و بازی در آن ها ثروت هنگفتی بدست آورد و با این سرمایه یک شرکت هواپیمایی نیز خریداری کرد. او به زودی کنار بازیگری، باشگاه تربیت اسب مسابقه را نیز تاسیس کرد و شروع بـه جمع آواری کلکسیون هاي‌ با ارزش نمود، حالا صاحب گنجینه شخصی کم نظیری از عتیقه هاي‌ نایاب اسـت.

 

اعلام بازنشستگی آلن دلون

اعلام بازنشستگی آلن دلون

آلن درسال 1998 وقتی 63 ساله بود بعد از بازی در فیلم نیمه شانس اعلام کرد برای همیشه از بازیگری خداحافظی می‌کند اما در نهایت سال 1999 با فیلم بازیگران بـه عرصه هنری بازگشت و تا سال 2012 سه فیلم دیگر نیز بازی کرد

 

سفر آلن دلون به ایران

سفر آلن دلون به ایران

آلن درسال 1355 در 41 سالگی بـه تهران سفر کرد و با بهروز وثوقی ارتباط دوستانه اي برقرار کرد، دوبله صدای فیلم هاي‌ او در ایران توسط خسروشاهی انجام شده اسـت

 


مطالب مشابه: بیوگرافی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین


 

جوایز آلن دلون

جوایز آلن دلون

آلن دلن در طول بازیگری خود در بیش از 110 اثر نقش آفرینی داشت. جایزه سزار سال 1985؛ جایزه بامبی سال 1987؛ جایزه خرس طلایی برلین سال 1995 و دوربین طلایی سال 1998 از جمله افتخارات وی در کارنامه هنری اش می باشد. درسال 2012 جایزه فستیوال مشهور لوکارنو را بـه خاطر یک عمر فعالیت سینمایی گرفت و سال 2019 در 83 سالگی نخل طلایی افتخاری جشنواره فیلم کن را نیز بدست آورد.

 

ازدواج اول و دوم آلن دلون

ازدواج اول و دوم آلن دلون

آلن نخستین بار درسال 1958 در 24 سالگی با یک بازیگر بنام رومی اشنایدر وارد رابطه شد، او درسال 1962 بـه نامزد خود خیانت کرد و با یک بازیگر و خواننده آلمانی بنام نیکو وارد رابطه شد. درسال 1963 از همسر اولش طلاق گرفت و از نیکو صاحب یک فرزند پسر شد، این رابطه بخاطر مشکلاتی بـه جدایی ختم شد و پسرش کریستین نزد پدر و مادر آلن بزرگ شد.

 

ازدواج سوم آلن دلون

ازدواج سوم آلن دلون

درسال 1964 الن 29 ساله با یک مدل و بازیگر فرانسوی بنام ناتالی کانوواس ازدواج کرد و از وی صاحب یک فرزند پسر بنام آنتونی شد این زندگی هم سال 1967 بـه طلاق ختم شد

 

ازدواج چهارم آلن دلون

ازدواج چهارم آلن دلون

الن در نهایت سال 1987 با یک مدل هلندی بنام رزالی وان بیرمن ازدواج کرد و از او هم صاحب دختری بنام آنوشا و پسری بنام آلن فابیانی شد، این زندگی هم درسال 2002 بـه طلاق ختم شد.

 


مطالب مشابه: ثروتمندترین خواننده های جهان «53 خواننده»


 

در پایان

جان دلون درسال آخر بازیگری اش بـه کشور سوئیس نقل مکان کرد تا کنترل بیشتری رو محصولات هلدینگ خود بنامه Delon داشته باشد. برند دلون از ساعت مچی گرفته تا لوازم التحریر، سیگار و عینک بسیار محبوب و پرفروش بود.

جدیدترین مطالب سایت