مروری بر بیوگرافی علی کریمی

مروری بر بیوگرافی علی کریمی

بیوگرافی علی کریمی

محمدعلی کریمی پاشاکی، معروف به علی کریمی، در ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج متولد شد. علی یکی از سرشناس‌ترین و بهترین بازیکنان تیم ملی و حتی در آسیا است. کریمی با تکنیک زیبا و متحیرکنندۀ خود توانست پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کند و بتواند در لیگ معتبر آلمان نامی از خود به‌جا بگذارد.

 

علی کریمی در اوایل بازی خود در تیم فتح به درخشش رسید و دیری نگذشت که توانست توجه مدیران تیم پرسپولیس را به خود جلب کند و سرانجام در خردادماه سال ۱۳۷۷، علی کریمی نیز به تیم پرسپولیس پیوست.

 

کریمی اولین بازی خود را در ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ در مقابل تیم پلی‌اکریل همراه تیم پرسپولیس در جناح راست به نمایش گذاشت و در اولین بازی پرسپولیس، با حضور سلطان قلب‌ها و پیشکسوت فوتبال ایران علی پروین، بعد از ۵ سال توانست روی ضربۀ کرنر گل زنی کند.

 

مروری بر بیوگرافی علی کریمی

 

بازی زیبا و منحصر به فرد علی کریمی توانست نظر منصور پورحیدری، مربی وقت تیم ملی را به خود جلب کند و بتواند مهارت خود را در تیم ملی نیز بیازماید. در دیدار دوستانه مقابل کویت، علی اولین بازی ملی خود را تجربه کرد و در فینال بازی‌های بانکوک، در برابر تیم ملی کویت موفق به گل‌زنی شد. کریمی در همان سال قهرمانی بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را به همراه تیم ملی جشن گرفت.

 

او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ نیز از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران بود.

 

علی کریمی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ با زدن ۵ گل، آقای گل مشترک مسابقات شد. ایران در این مسابقات پس از ژاپن و چین، در مقام سوم ایستاد و هت‌تریک علی کریمی در بازی با کره جنوبی در یک‌چهارم‌نهایی نقش مهمی در این موفقیت ایران داشت. او در همان سال بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا شناخته شد و قهرمانی بازی‌های غرب آسیا را نیز به‌همراه تیم ملی کسب کرد.

 

مروری بر بیوگرافی علی کریمی

 

کریمی در جام جهانی ۲۰۰۶ نمایش ضعیفی داشت که به مصدومیت طولانی‌مدت او مربوط می‌شد. در سال ۲۰۰۸ در پی انتقاداتی شدید از فدراسیون فوتبال ایران از تیم ملی محروم شد. چندی بعد با مداخله محمود احمدی‌نژاد و سید حسن خمینی دوباره به تیم ملی بازگشت.

 

در اکتبر ۲۰۰۸ در حالی که علی دایی او را به تیم ملی دعوت کرده بود، کناره‌گیری خود را از فوتبال ملی اعلام کرد. علی دایی اعلام کرد که کریمی را دیگر به تیم ملی دعوت نخواهد کرد و اینچنین هم شد.

 

کریمی با برکناری دایی مجدداً برای حضور در تیم ملی افشین قطبی اعلام آمادگی کرد و به تیم دعوت شد. او تک گل ایران در مقابل امارات در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ را به ثمر رساند و امیدهای ایران را برای صعود زنده نگاه داشت. کریمی در اسفند ۸۸ بار دیگر از سوی افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد و در بازی مقابل تایلند حاضر شد. او هم‌اکنون عضو هیچ باشگاهی نیست.

مروری بر بیوگرافی علی کریمی

 
افتخارات باشگاهی علی کریمی
 
پرسپولیس تهران

    قهرمانی جام آزادگان ۷۸-۱۳۷۷
    قهرمانی جام آزادگان ۷۹-۱۳۷۸
    قهرمانی جام حذفی ۷۹-۱۳۷۸
    نایب‌قهرمانی جام آزادگان ۸۰-۱۳۷۹

 
بایرن مونیخ

    قهرمانی جام حذفی آلمان ۰۶-۲۰۰۵
    قهرمانی بوندسلیگا ۰۶-۲۰۰۵

 
الاهلی

    قهرمانی جام حذفی امارات ۰۲-۲۰۰۱
    قهرمانی جام حذفی امارات ۰۴-۲۰۰۳
    نایب‌قهرمانی لیگ امارات ۰۴-۲۰۰۳

 

مروری بر بیوگرافی علی کریمی

 

نفت تهران

    نایب‌قهرمانی نوجوانان تهران

 
فتح تهران

    قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح

 

مروری بر بیوگرافی علی کریمی

 
افتخارات در تیم ملی

    ۱۹۹۸ – قهرمانی بازی‌های آسیایی
    ۲۰۰۴ – مقام سوم جام ملت‌های آسیا
    ۲۰۰۷ – یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌های آسیا
    ۲۰۰۶ – راهیابی و بازی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان
    ۲۰۰۴ – قهرمانی فوتبال غرب آسیا
    ۲۰۰۳ – قهرمانی جام بین‌قاره‌ای آسیا – اقیانوسیه با تیم ملی ایران

 
 
افتخارات فردی

    بهترین بازیکن سال ۲۰۰۴ آسیا
    آقای گل مشترک جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴

 

مروری بر بیوگرافی علی کریمی

 

جدیدترین مطالب سایت