بررسی داراییهای خالص کیم جونگ

بررسی داراییهای خالص کیم جونگ

نگاهی به دارای های خالص کیم جونگ

کیم جونگ اون رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره هست. او دارای عناوین دبیر اول حزب کارگران کره، رئیس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده معظم ارتش خلق کره، و عضو پرزیدیوم پلیتبوری کمیته مرکزی حزب کارگران کره هست.ثروت خالص کیم جونگ اون بیش از پنج میلیارد دلار تخمین زده شده در حالی‌که بیش از 24 میلیون نفر از مردم کره شمالی در فقر به سر میبرند.

 

به گزارش تالاب: ثروت خالص کیم جونگ اون بیش از پنج میلیارد دلار تخمین زده شده در حالیکه بیش از 24 میلیون نفر از مردم کره شمالی در فقر به سر می‌برند.

 

جت شخصی، خاویار وارداتی گرانقیمت، سیگارهای عجیب و غریب و کارهای احمقانه در عرصه سیاسی. این عصاره تمام چیزهایی هست که میتوان درمورد اش گفت؛ کیم جون اون، جوان ترین رهبر کره شمالی هست که در سال 2011، در بیست و هشت سالگی پس از مرگ پدرش کیم جونگ ایل، بعنوان رهبر کره شمالی برگزیده شد.

 

او چند روزی هست که با ایالات امریکا سر لج افتاده و این احتمال وجود دارد که جنگی را علیه یانکی ها شروع کند. به همین خاطر به سراغ او و زندگی عجیب و غریبش رفته ایم.

 

1. آخر شکموها

وقتی پای شکم و غذا در بین باشد، او از صرف هیچ هزینه اي صرف نظر نمیکند. به گزارش دیلی میل او یکی از شناخته شده ترین چهره ها برای سفارش برترین و تازه ترین گوشت ها از دانمارک، خاویار از ایران، خربزه و هندوانه از چین و خوراک هاي گوشت لذیذ از ژاپن هست، این در حالی هست که اصلا مشخص نیست چند نفر در اطراف کیم وجود دارند که میتواند از این زندگی شاهانه برخوردار شوند، حتی اطلاع دقیقی از آشپز او نیز در دست نیست.

 

بررسی داراییهای خالص کیم جونگ

این ولخرجی ها در شرایطی هست که مردم کره شمالی با مقدار کمی جیره هرروز صبح خود را به شب می‌رسانند و در خانواده هاي پرجمعیت وضعیت به طوری هست که غذا حتی به دو وعده نمیرسد یا حتی انها را سیر نمیکند. بعنوان مثال در آگوست 2015 برای هر دو نفر در هر روز 240 گرم غلات یا حبوبات در نظر گرفته شد.

 

پروتیین ها نیز به صورت تکه هاي خشک شده گوشت یا ماهی در موقعیت هاي خاص در اختیار مردم قرار داده می شد که در همان صورت هم عده بسیار زیادی از مردم از سوءتغذیه رنج می بردند یا حتی به این خاطر جان خود را از دست می دادند.

 

2. کیم جون اون کجا زندگی می کند؟

بررسی داراییهای خالص کیم جونگ

هیچ پاسخ قطعی اي برای این سوال وجود ندارد،ٍ چرا که او 17 کاخ در سراسر کشور برای زندگی دارد و هرگز مشخص نیست که در حال حاضر در کدام یک مشغول زندگی هست. او حتی یک جزیره شخصی هم دارد که زمان دقیق اقامت در آن را هیچ کس نمیداند و این در حالی هست که اکثر مردم کره شمالی در منزل هاي بسیار محقر و یا منزل هایي آجری قدیمی اجاره اي زندگی میکنند.

 

3. سیگار منحصر به فرد

بررسی داراییهای خالص کیم جونگ

تعداد زیادی از میلیاردرها فکر می‌کنند که بهرهگیری از سیگارهای معمولی به دور از شأن و منزلت شان هست، درست مثل کیم جونگ اون، به همین خاطر هست که او تنها از نوعی سیگار منحصر به فرد فرانسوی به نام «ایوز سینت لورنت» بهرهگیری می‌کند که هر پاکت آن 44 دلار قیمت دارد اما اضافه بر قیمت سیگار، هزینه حمل آن 165 دلار هست.

 

4. کشتی، جت و قطار شخصی

کشتی تفریحی 60 متری کیم جون اون که گرچه جزییات آن توسط دوستش دنیس رادمن توصیف شد یک کشتی در حد داستان هاي افسانه اي و کارتون هاي دیزنی هست.

 

بررسی داراییهای خالص کیم جونگ

این کشتی، پرنسس نام دارد و توسط شرکت فندی طراحی شده هست، قیمت این کشتی حدود هشت میلیون دلار برآورد میشود. کشتی دارای 10 سوییت مجلل هست و اضافه بر این دارای استخر شنا، سالن سینما، جایگاه فرود هلیکوپتر و یک عرشه مناسب برای آفتاب گرفتن هست.

 

جت شخصی اون، ایرفورس اون نام دارد که با لوکس ترین تجهیزات و کریستال هاي خاکستری و صندلی هاي تمام چرم تزیین شده هست. این جت در حدود 1.5میلیون دلار ارزش دارد.

 

داشتن جت شخصی برای فردی که مسئولیت اداره یک کشور را برعهده دارد موضوع عجیب و دور از ذهنی نیست اما از همۀ عجیب تر این هست که کیم در کنار تمام کاخ هاي سلطنتی خود باند فرودگاهی شخصی هم دارد. به این ترتیب او برای رفتن به فرودگان نیازی به تردد شهر ندارد و با برداشتن چند قدم می‌تواند خود را به جت شخصی اش برساند. کیم برای ساخت هر کدام از این فرودگاه ها صدها هزار دلار پول خرج کرده هست.

 

گفته میشود کیم به غیر از جت و کشتی تفریحی شخصی، قطار شخصی نیز دارد زیرا در کنار بعضی از باند فرودگاه هاي شخصی اش، آثاری از ریل قطار هم دیده شده هست.

 

5. پیست اسکی 110 کیلومتری

کیم علاقه بسیار زیادی به ورزش دارد و به همین علت، یک پیست اسکی سرپوشیده در منطقه توریستی کره شمالی ساخته که تا به حال 35 میلیون دلار هزینه داشت هست. براساس گزارش دیلی میل به نقل از کیم جونگ اون «این ورزشگاه بی عیب و نقص هست و از کابین هاي چوبی برای استراحت ورزشکاران، سونا، رستوران و یک پیست اسکی 110 کیلومتری با تپه ها و موانع کاملا استاندارد تشکیل شده هست.»

 

بررسی داراییهای خالص کیم جونگ

این درحالی هست که طبق گزارش ان بی سی، انها به جای بهرهگیری از کارگران ماهر، از کودکان، زنان و مردان کم توان برای ساخت این ورزشگاه بهرهگیری میکنند. این کارگران تکه هاي بزرگ برف را در هوای سرد و گاهی کولاک با تبر خرد کرده و سپس به وسیله چرخ هاي کوچک به محل ورزشگاه می آورند تا زمین اسکی با برف پوشیده شده و برای تفریح کیم و همراهان میلیاردرش آماده شود.

 

ان بی سی در گزارش خود ادعا کرده بود که اکثر این کارگران را نوجوانان 11 تا 12 ساله تشکیل می‌دهند که تمام روزها از صبح تا شب به اینکار مشغول میباشند.

 

6. تلفن همراه برای بعضی ها

تقریبا تمام جمعیت کره شمالی از داشتن موبایل منع شده اند و درصد کمی هم که گوشی دارند محدود به بهرهگیری در شرایط خاص میباشند، همینطور تلفن مردم عادی به دقیق ترین شکل ممکن شنود میشود اما کیم جونگ اون و تمام اطرافیان قابل اعتمادش اجازه بهرهگیری از گوشی در هر شرایط و هر مکانی را دارند حتی مکان هاي عمومی و در جلوی چشم مردم.

 

7. هدایای گران قیمت

در سال 2009، کیم جونگ اون با ری سول جون ازدواج کرد. او برای همسر خود هدایای گرانبهایی خریداری کرده هست که از دید خبرنگاران دور نمانده هست. او ن یکی از لوکس ترین سینماهای خانگی شخصی را در منزل خود دارد. این سینما گنجایش 1000 نفر را دارد و گفته میشود

 

صندلی هاي آن به قدری راحت میباشند که حتی با ساعت ها نشستن و تماشای فیلم هیچ کس احساس خستگی نخواهدکرد. او بیش از 20 هزار دی وی دی فیلمهای اورجینال در آرشیو خود دارد که تعداد زیادی از آنها، فیلمهای نایابی میباشند.

 

بررسی داراییهای خالص کیم جونگ

گرچه تنها همسر کیم نیست که از دریافت هدایای گرانقیمت لذت می‌برد. در تحقیقات مشخص شده که در سال 2010 او برای 160 نفر از دولتمردان بینظیر مقام خود نیز ماشین مرسدس بنز خریداری کرده بود. در حالی‌که عده بسیار زیادی از مردم کره شمالی، مبلغ خیلی کمی بعنوان حقوق ماهیانه دریافت کرده و سهمیه غذایشان را هم به شکل جیره بندی میگیرند

 

تعداد زیادی از افراد دولتی با گرفتن رشوه هاي چندان زندگی خوبی را می گذرانند بدون اینکه سختی نداری را تحمل کنند و حتی کسی متوجه کارهایشان باشد. اخیرا در تحقیقاتی مشخص شده که حقوق کارمند یک کارخانه ساخت محصولات خوراکی ماهیانه 10 تا 40 دلار هست که بسیار ناچیز هست.

 

8. مرسدس های زره پوش

کیم جونگ اون از چندان شدن جمعیت کشورش هراس دارد. همۀ وقت از اینکه مردم علیه او شورش کنند می ترسد و این موضوعی نیست که دیگر از کسی مخفی باشد. به همین خاطر او ماشین هاي با سربازان مسلح در سراسر شهر دارد تا امنیت و آرامش را برقرار کنند. اما این خودروها، ماشین هاي معمولی نیستند، ماشین هاي زره پوشی از شرکت مرسدس بنز میباشند که صدها هزار دلار قیمت دارند.

 

این درحالی هست که خودرو ها و موتورسیکلت هاي برقی حتی در پایتخت هم بسیار کم دیده میشوند و گرچه در بیرون از پایتخت هم تقریبا دستیابی اهالی به وسایل نقلیه موتوری در حد صفر هست. مردم این مناطق باید برای رفت و آمد یا جا به جایی محصولات شان از دوچرخه و ارابه هایي که گاو یا اسب انها را میکشد بهرهگیری کنند.

 

بررسی داراییهای خالص کیم جونگ

9. زمین گلف ارثی

کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون، علاقه بسیار زیادی به بازی گلف داشت و اون نیز این علاقه پدر را دنبال کرده هست. به دستور او یک زمین گلف در ابعادی که برای مسابقات بین المللی بهرهگیری میشود با هزینه سه میلیون دلار ساخته شد.

 

برای توسعه و بهسازی این زمین گلف و تازه نگه داشتن چمن هاي آن، سالانه مبلغ 500 هزار دلار پرداخت می‌شود و این هم در حالی هست که حتی در پایتخت هم تعداد بسیار کمی از مردم آنقدر خوش شانس میباشند که در منزل هاي خود برق داشته باشند به طوری‌كه در حومه شهر اکثر مردم هنوز هم مثل صدها سال گذشته در زمان تاریک شدن هوا برای روشن کردن منزل هایشان از شمع بهرهگیری می‌کنند.

 

10. کلکسیون پیانوها

تعداد کسانی که در کره شمالی در منزل هاي خود پیانو دارند، به اندازه انگشتان دست هست اما در چنین وضعیتی «سلطان افراط» کلکسیونی از 36 پیانو دارد که به گفته نشریه تایم بیش از 65 دلار ارزش دارد. هرکدام از این پیانوها بالاترین مدل در نوع خود میباشند. در کره شمالی هیچ درآمد اضافه اي برای خوشگذرانی نیست. پول اضافه نیز باید صرف خرید مایحتاج برای خانواده شود زیرا وضعیت مالی در بعضی از ماه ها آنقدر خراب می‌شود که شاید در آن زمان ها نتوان برای خوراک خرید کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت