نگاهی به زندگی بازیگران مرد ایرانی متولد اسفند

نگاهی به زندگی بازیگران مرد ایرانی متولد اسفند

 ماه اسفند دوازدهمین و آخرین ماه سال شمسی اسـت در اینجا نگاهی بـه زندگی بازیگران مرد ایرانی متولد اسفند خواهیم انداخت. اسفند ماهی ها در طالع‌بینی با نشانه ماهی شناخته میشوند و تحت تأثیر سیاره نپتون هستند.

 

خصوصیات بازیگران مرد اسفندی

بازیگران مرد اسفندی طبق معمول افرادی حساس، رویایی، مهربان و خلاق هستند. آن ها دارای تخیلات غنی و حس ششم قوی هستند و می توانند در زمینه‌هاي‌ موسیقی، تئاتر، سینما و نویسندگی موفق باشند. آن ها عاشق صلح و آرامش هستند و از نظر احساسی بسیار متغیر و قابل انعطاف هستند. انها میتوانند دوستان و همسران خوبی باشند و بـه زندگی معنوی و روحانی علاقه دارند.

 


مطالب مشابه: طالع بینی هندی مرد و زن«اسفند» در سال جدید


 

1. بیوگرافی اتابک نادری

بیوگرافی اتابک نادری

اتابک نادری یک بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران اسـت. او در ۱۵ اسفند ۱۳۴۹ در اردبیل بـه دنیا آمد و از سال ۱۳۶۴ با تئاتر دانش‌آموزی شروع بـه فعالیت هنری کرد. او در بیش از ۲۰ فیلم و سریال مانند در پناه تو، گاندو، خانه پدری و جاودانگی بازی کرده اسـت.

 

او همچنین چندین کتاب و مقاله در زمینه تئاتر نوشته و چندین نمایش را نوشته و کارگردانی کرده اسـت. او پسرعموی محمد نادری و همسر سمیرا اسـت و یک پسر دارد.

 

2. بیوگرافی ایرج نوذری

بیوگرافی ایرج نوذری

ایرج نوذری یک بازیگر و مجری تلویزیون اهل ایران اسـت. او در ۷ اسفند ۱۳۴۲ در تهران بـه دنیا آمد و فرزند منوچهر نوذری، هنرپیشه و کارگردان قدیمی اسـت. او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان‌شناسی اسـت و بـه زبان‌هاي‌ سانسکریت، هندی، اردو، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی مسلط اسـت.

 

او همچنین رئیس امور بین‌الملل کونگ‌فوی ایران اسـت. او درسال ۱۳۷۰ بازیگری را شروع کرد ودر بیش از ۲۰ فیلم و سریال مانند مسافری از هند، کلانتر، ریحانه و شب‌هاي‌ مافیا بازی کرده اسـت. او همسرش را در هندوستان ملاقات کرد و دو دختر بـه نام‌هاي‌ دلربا و دلناز دارد.

 

3. بیوگرافی بابک نوری

بیوگرافی بابک نوری

نگاهی به زندگی بازیگران مرد ایرانی متولد اسفند

بابک نوری یک بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر اهل ایران اسـت. او در ۱۶ اسفند ۱۳۵۲ در تهران بـه دنیا آمد و فرزند محمدرضا نوری، نویسنده و خبرنگار اسـت. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری و دوره دوم کارگاه آزاد بازیگری اسـت. او فعالیت هنری خودرا با بازی در فیلم سینمایی «باد سرخ» درسال ۱۳۶۶ آغاز کرد ودر بیش از ۲۰ فیلم و سریال مانند «پول سیاه»؛ «گل یخ»؛ «کلانتر» و «راه و بیراه» بازی کرده اسـت.

 

او همچنین دو فیلم بلند سینمایی بـه نام‌هاي‌ «بدشانس» و «کوچولوی خوش‌شانس» را کارگردانی کرده اسـت. او درسال ۱۳۸۷ تندیس ملی اردیبهشت تئاتر ایران ودر سال ۱۳۹۶ بهترین بازیگر جشنواره بین‌ المللی فیلم رومانی را برای بازی در فیلم کوتاه «کپسول» دریافت کرده اسـت.

 

4. بیوگرافی جلیل فرجاد

بیوگرافی جلیل فرجاد

بیوگرافی جلیل فرجاد را میخواهید؟ جلیل فرجاد یک بازیگر و کارگردان ایرانی اسـت کـه در ۱۸ اسفند ۱۳۳۰ در مرند بـه دنیا آمد. او در بیش از ۵۰ فیلم و سریال مانند «بازداشتگاه»؛ «برادر جان»؛ «سه‌شنبه ۱۴ جولای» و «بی‌همگان» بازی کرده اسـت. او همچنین چندین نمایش را نوشته و کارگردانی کرده اسـت. او پدر دو دختر بازیگر بـه نام‌هاي‌ مارال و مونا فرجاد اسـت. همسر او منیژه افشاری در اسفند ۱۴۰۰ درگذشت.

 

5. بیوگرافی رضا بابک

بیوگرافی رضا بابک

رضا بابک یک بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی اسـت. او در ۲۰ اسفند ۱۳۲۴ در تهران بـه دنیا آمد و با نام خانوادگی فشنگچی شناخته می شود. او دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا اسـت. او فعالیت هنری خودرا با تئاتر آغاز کرد ودر بیش از ۵۰ فیلم و سریال مانند چریکه تارا، آرایشگاه زیبا، گل بارون‌زده و جستجوگران بازی کرده اسـت.

 

او همچنین چندین نمایش، تله‌تئاتر و تله‌فیلم را نوشته و کارگردانی کرده اسـت. او همسرش را درسال ۱۳۵۷ از دنیا رفته و یک دختر بـه نام بهارک و یک نوه بـه نام باران دارد. او علاوه بر بازیگری، در زمینه‌هاي‌ نقاشی، شعر، صداپیشگی و نویسندگی هم فعالیت دارد.

 

6. بیوگرافی سعید آقاخانی

بیوگرافی سعید آقاخانی

سعید آقاخانی یک بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی اسـت کـه در ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار کردستان بـه دنیا آمد. او دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران اسـت و از سال ۱۳۷۲ با مجموعه طنز پرواز ۵۷ بـه کارگردانی مهران مدیری وارد عرصه بازیگری شد.

 

او در بیش از ۵۰ فیلم و سریال مانند خداحافظی طولانی، نون خ، ضد گلوله و مستند جهت بازی، نویسندگی و کارگردانی کرده اسـت. او درسال ۱۳۹۳ برای بازی در فیلم خداحافظی طولانی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را از ان خود کرد. او همسر گلرخ حقیقی و پدر دو دختر بـه نام‌هاي‌ خورشید و دریا اسـت

 

7. بیوگرافی سروش خلیل

بیوگرافی سروش خلیل

سروش خلیلی یک بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود. او در ۲۵ اسفند ۱۳۱۵ در آستارا متولد شد ودر ۱ فروردین ۱۳۸۵ در تهران درگذشت. او در بیش از ۵۰ فیلم و سریال مانند پروفسور نخاله، غریبه، آقای شانس و بوی گل‌هاي‌ وحشی بازی کرد. او همسر فاطمه دانش‌زاد و پدر دو دختر بود.

 

8. بیوگرافی سعید پور صمیمی

بیوگرافی سعید پور صمیمی

سعید پور صمیمی یک بازیگر و کارگردان ایرانی اسـت کـه در ۹ اسفند ۱۳۲۲ در تهران بـه دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران اسـت و از سال ۱۳۴۰ با تئاتر شروع بـه فعالیت هنری کرد. او در بیش از ۵۰ فیلم و سریال مانند ناخدا خورشید، تحفه‌ها، پرده آخر و برادران لیلا بازی کرده اسـت.

 

او سه بار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده اسـت. او همچنین چندین نمایش، تله‌تئاتر و تله‌فیلم را نوشته و کارگردانی کرده اسـت. او تا کنون ازدواج نکرده و فرزندی ندارد.

 


مطالب مشابه: عدد و رنگ شانس متولدین 12 ماه سال + روز شانس متولدین تمامی ماه ها


 

9. بیوگرافی سیروس گرجستانی

بیوگرافی سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی یک بازیگر و کارگردان ایرانی بود کـه در ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در بندر انزلی بـه دنیا آمد ودر ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در تهران درگذشت. او در بیش از ۵۰ فیلم و سریال مانند متهم گریخت، شهریار، تلاش و مجاهد بازی کرد. او همچنین در تئاتر و فوتبال فعالیت داشت. او از همسر اول خود دو دختر و از همسر دوم خود دو دختر و یک پسر داشت.

 

10. بیوگرافی شهرام حقیقت دوست

بیوگرافی شهرام حقیقت دوست

شهرام حقیقت دوست یک بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی اسـت. او در ۲۷ اسفند ۱۳۵۱ در رشت بـه دنیا آمد و فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی اسـت. او با بازی در سریال خط قرمز بـه شهرت رسید ودر بیش از ۵۰ آثار تئاتری و سینمایی نقش آفرینی کرده اسـت. او همچنین چندین نمایش، تله‌تئاتر و تله‌فیلم را نوشته و کارگردانی کرده اسـت. او تا کنون ازدواج نکرده و مجرد اسـت.

 

11. بیوگرافی علی اوجی

بیوگرافی علی اوجی

بیوگرافی علی اوجی را میخواهید؟ علی اوجی یک بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی اسـت. او در ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در شیراز بـه دنیا آمد و فرزند مرحوم حسن اوجی، خطاط مشهور بود. او فعالیت هنری خودرا با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و سپس در زمینه‌هاي‌ تئاتر، سینما، تلویزیون و موسیقی موفقیت‌هایي کسب کرد.

 

او در بیش از ۵۰ آثار سینمایی و تلویزیونی نقش آفرینی کرده و چندین آلبوم و ویدئو آهنگ را تهیه کرده اسـت. او در اردیبهشت ۱۳۹۶ با نرگس محمدی، بازیگر، ازدواج کرد

 

12. بیوگرافی مجید مشیری

بیوگرافی مجید مشیری

مجید مشیری یک بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی اسـت کـه در ۱۵ اسفند ۱۳۴۰ در شیراز بـه دنیا آمد. او مدرک کارشناسی مهندسی راه و ساختمان را از دانشگاه فنی و مهندسی شیراز اخذ نموده‌اسـت و مدتی در معدن سنگ بوشهر مشغول به کار بود.

 

او با بازی در سریال خط قرمز بـه شهرت رسید ودر بیش از ۵۰ آثار سینمایی و تلویزیونی نقش آفرینی کرده اسـت. او همچنین ورزشکار حرفه‌اي در رشته‌هاي‌ کاراته و شنا اسـت. او با نازی ثریا ازدواج کرده و دو فرزند دارد

 

13. بیوگرافی نادر سلیمانی

بیوگرافی نادر سلیمانی

نادر سلیمانی یک بازیگر و صداپیشه ایرانی اسـت کـه در ۱۴ اسفند ۱۳۴۵ در آبادان بـه دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی از فرهنگسرای نیاوران اسـت و با بازی در مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی ساعت خوش و باغ مظفر بـه شهرت رسید.

 

او در بیش از ۵۰ فیلم و سریال نقش آفرینی کرده و برای نقش‌آفرینی در فیلم ضد جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنوارهٔ فیلم فجر دریافت کرده اسـت. او همچنین در زمینه‌هاي‌ مدیریت رستوران، مغازه‌داری، عکاسی، ورزش و موسیقی فعالیت دارد. او با پری صمدی ازدواج کرده و دو فرزند دارد

 

14. بیوگرافی ناصر طهماسب

بیوگرافی ناصر طهماسب

بیوگرافی ناصر طهماسب را می خواهید؟ ناصر طهماسب یک دوبلور، بازیگر، و نویسنده اهل ایران بود کـه در ۲۴ آذر ۱۳۱۸ در تهران بـه دنیا آمد ودر ۱ دی ۱۴۰۲ بر اثر سکته مغزی درگذشت. او کارِ دوبله را بـه صورت حرفه‌اي از سال ۱۳۴۰ آغاز و تا شش دهه دراین حرفه فعالیت کرد.

 

صدای طهماسب در فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ مختلفی مانند دایی‌جان ناپلئون، ارتش سری، محمد رسول‌الله و سوته‌دلان شنیده میشود. او همچنین در چند فیلم و مجموعه تلویزیونی بـه عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان فعالیت داشت. او برادر ایرج طهماسب، مجری مشهور برنامه کلاه قرمزی بود

 

15. بیوگرافی هدایت هاشمی

بیوگرافی هدایت هاشمی

بیوگرافی هدایت هاشمی را می خواهید؟ هدایت هاشمی یک بازیگر، کارگردان، نویسنده و دوبلور ایرانی اسـت کـه در ۱۷ اسفند ۱۳۵۳ در سبزوار بـه دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه آزاد تهران اسـت و از سال ۱۳۷۷ با تئاتر شروع بـه فعالیت هنری کرد.

 

او در بیش از ۵۰ فیلم و سریال مانند پایتخت، چک برگشتی، لطفا مزاحم نشوید و محمد رسول‌الله بازی کرده اسـت. او برای بازی در فیلم لطفا مزاحم نشوید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده اسـت. او دو بار ازدواج کرده و دو دختر دارد.

 

16. بیوگرافی یوسف صیادی

بیوگرافی یوسف صیادی

بیوگرافی یوسف صیادی را میخواهید؟ یوسف صیادی یک بازیگر، کارگردان، نویسنده و دوبلور ایرانی اسـت کـه در ۵ اسفند ۱۳۴۸ در تهران بـه دنیا آمد. او دیپلم گرافیک، فوق دیپلم کارگردانی و لیسانس بازیگری دارد و از سال ۱۳۶۸ با ساخت فیلم کوتاه ۸ میلی‌متری و بازی و کارگردانی مجموعه جنگ جوان درسال ۱۳۷۱ و مجموعه پرواز ۵۷ آغاز بـه فعالیت هنری کرد.

 

او با حضور و بازی در مجموعه تلویزیونی طنز و پُرمخاطب ساعت خوش کـه درسال ۱۳۷۳ از شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید بـه شهرت رسید1 او همچنین در زمینه‌هاي‌ موسیقی، طراحی صحنه و لباس، دوبله و تهیه‌کنندگی نیز فعالیت دارد. او با مریم فلاح ازدواج کرده و دو فرزند بـه نام‌هاي‌ رها و پندار دارد.

 

17. بیوگرافی یونا تدین

بیوگرافی یونا تدین

یونا تدین یک بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی اسـت کـه در ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ در تهران بـه دنیا آمد. او از پنج سالگی در نواختن پیانو و رباتیک مهارت دارد و با بازی در سریال بچه مهندس در نقش جواد جوادی بـه شهرت رسید. او همچنین در فیلم‌هاي‌ نقطه کور، قصر شیرین و گسل بازی کرده اسـت. او همسر مریم فلاح و پدر دو دختر بـه نام‌هاي‌ رها و پندار اسـت

 


مطالب مشابه: بهترین تعریف شخصیت برای متولدین هر ماه + فال 12 ماه سال


 

در پایان

اسفند ماهی ها عموما اجتماعی و معاشر، دلسوز، مهربان و مسئول هستند و بـه علوم انسانی، ادبیات و هنر علاقه‌ زیادی نشان میدهند. از مشخصات بارز انها میتوان بـه خیرخواهی و مهربانی اشاره کرد. آن ها از مشاغل سخت گریزان و تا حدی راحت‌طلب بـه شمار می آیند.

جدیدترین مطالب سایت