بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

مجموعه ای از بهترین فیلم های‌ سال را بـه شما معرفی خواهیم کرد. سال 2019 پر بود از فیلم های تخیلی و ابرقهرمانی و امسال هم همین روند ادامه دارد و سینمای هالیوود حال و هوای اکشن و ابرقهرمانی دارد، البته فیلم های امسال در مقایسه با 2015؛ 2016 و 2017 سطح پایین تری دارند اما برای طرفداران دنیای اکشن، ابرقهرمان ها و اکشن های ورزشی میتواند جذاب باشد. در سایت تالاب همراه ما باشید

 

فیلم های برتر سال 2019 در ژانر اکشن

بهترین فیلم‌های اکشنی که در سال ۲۰۱۹ اکران خواهند شد کدامند؟ بدون شک فیلم‌های «کاپیتان مارول»؛ «شازم!» و «انتقام جویان: پایان بازی» در میان ان‌ها خواهند بود. در مورد فیلم‌های اکشن خارج از ژانر ابرقهرمانی نیز «هابز و شاو»؛ «جان ویک: فصل سوم-پارابلوم» و «مردان سیاه پوش: بین المللی» را خواهیم داشت.

 

فیلم سینمایی کاپیتان مارول

فیلم «کاپیتان مارول» «Captain Marvel» یک فیلم اکشن ابرقهرمانی بـه کارگردانی آنا بودن و رایان فلک است که بر اساس یک شخصیت کمیک بوکی ساخته شده است. کارول دانورس «بری لارسون» که یک خلبان جنگنده نیروی هوایی است بـه یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان کهکشان تبدیل شده و بـه نیرو‌های موسوم بـه استارفورس می‌پیوندد.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

استارفورس یک تیم زبده از مبارزان هستند و پس از این‌که زمین در میان جنگ بین دو نیروی فرازمینی گرفتار میشود او با سوال‌هایی جدید در مورد گذشته و هویت خود بـه خانه بازمی گردد. در کنار بری لارسون، بازیگرانی مانند ساموئل ال جکسون، بن مندلسون، دجیمون هونسو و لی پیس از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

فیلم های اکشن و جذاب سال

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

فیلم سینمایی مهمان عروسی

فیلم «مهمان عروسی» «The Wedding Guest» یک تریلر اکشن بریتانیایی بـه نویسندگی و کارگردانی مایکل وینترباتم است. یک مرد مسلمان مرموز بریتانیایی «دو پاتل» بـه سفری پرماجرا در پاکستان و هند می رود که اتفاقاتی را برای وی رقم میزند. علاوه بر پاتل، رادیکا آپته و جیم سارب از دیگر بازیگران این فیلم اکشن هستند.

 

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

فیلم سینمایی عاشق فلین

فیلم «عاشق فلین» «In Like Flynn» بـه کارگردانی راسل مولکاهی یک فیلم استرالیایی زندگینامه‌ای است که بر اساس داستان ارول فلین، سرباز سابق و بازیگر سرشناس استرالیایی ساخته شده است. ارول فلین «توماس کاکورل» نقشه‌ای را از جیب یک جستجوگر طلا که به تازگی مرده بیرون میکشد.

ارول فکر میکند این نقشه او را بـه یک گنج باارزش در پاپوآ گینه نو خواهد رساند و در ادامه سه مرد دیگر را ترغیب میکند که در این سفر با وی همراه شده و بدین ترتیب دست بـه سرقت یک قایق تفریحی زده و بـه دریا می‌زنند. علاوه بر توماس کاکورل، کوری لارج، ویلیام مازلی، کلیف استاندن و ایزابل لوکاس از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

بهترین فیلم های تخیلی جهان

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

فیلم سینمایی دوشیزه بالا

فیلم «دوشیزه بالا» «Miss Bala» یک فیلم تریلر درام اکشن مکزیکی- آمریکایی بـه کارگردانی کاترین هاردویک است که بازسازی فیلمی مکزیکی به همین نام ساخته سال ۲۰۱۱ است.

 

یک دختر که برنده مسابقات دختر شایسته شده است «جینا رودریگز» بعد از این‌که شاهد رخ دادن یک قتل است برای زنده ماندن چاره‌ای جز کار کردن برای یک رییس باند تبهکاری ندارد. علاوه بر جینا رودریگز، اسماعیل کروز کوردووا، آنتونی مک کی و آیسلین دربز نیز در فیلم «دوشیزه بالا» حضور دارند.

 

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

فیلم سینمایی خشم

فیلم «خشم» «Furie» یک فیلم اکشن ویتنامی بـه کارگردانی لی وان کیت است. یک گانگستر قدیمی بنام‌های فونگ که دست از کار‌های گذشته اش برداشته و اکنون نقش یک مادر مهربان و ساده را بازی میکند با گذشته تاریک خود روبرو می‌شود و بعد از این‌که دخترش ربوده میشود بار دیگر بـه دوران خشن گذشته اش باز میگردد.

 

بهترین فیلم های انیمیشنی

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

فیلم سینمایی آلیتا: فرشته جنگ

فیلم «آلیتا: فرشته جنگ» «Alita: Battle Angel» یک فیلم اکشن علمی تخیلی است که توسط رابرت رودریگز کارگردانی شده و بر اساس یک مانگا نوشته یوکیتو کیشیرو ساخته شده است.

 

سایبورگ آلیتا «رُزا سالازار» بعد از این‌که توسط مردی بنام دکتر دایسون ایدو «کریستوف والتز» بـه زندگی بازگردانده می‌شود، سفری خطرناک را برای پی بردن بـه منشأ خود آغاز می‌کند. علاوه بر رُزا سالازار و کریستوف والتز، جنیفر کانلی، ماهرشالا علی و اد اسکرین اشاره کرد.

 

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

فیلم سینمایی قطبی

فیلم «قطبی» «Polar» یک فیلم اکشن بـه کارگردانی یوناس آکرلاند بر اساس کمیک بوکی نوشته ویکتور سانتوس است. یک قاتل حرفه‌ای کهنه کار «مدس میکلسن» از بازنشستگی خارج میشود تا با گروهی از قاتلان اجیر شده جوان روبرو شود. علاوه بر مدس میکلسن، ونسان هاجنز، کاترین وینیک، مت لوکاس و رابرت میلت از دیگر بازیگران این فیلم اکشن هستند.

 

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

فیلم سینمایی نزدیک

فیلم «نزدیک» «Close» یک تریلر اکشن بـه کارگردانی ویکی جوسون است. یک کارشناس امنیتی تنها «نائومی راپاس» برای محافظت از یک وارثه «سوفی نلیس» در برابر گروهی آدم ربای حرفه‌ای باید نقشه‌ای شیطانی را کشف کرده و همزمان برای زنده ماندن تلاش کند. علاوه بر سوفی نلیس و نائومی راپاس، یون مکن، ایندریرا و ارما و میمی کین از دیگر بازیگران این فیلم اکشن هستند.

 

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

فیلم سینمایی تعقیب سرد

فیلم «تعقیب سرد» «Cold Pursuit» یک فیلم تریلر اشکن بـه کارگردانی هانس پیتر مولاند است. یک برف روب بنام نلسون کاکسمن «لیام نیسن» پس از آنکه پسرش توسط یک دار و دسته قاچاقچی مواد مخدر کشته میشود قصد انتقام از کارتل مواد مخدر در شهر کوهستانی خود را میکند. علاوه بر لیام نیسن، لارا درن، امی روسوم و تام بیتمن از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 


 

پیشنهاداتی برای فیلم های اکشن ورزشی

بهترین فیلم‌های ژانر ورزشی ان‌هایی هستند که مستقل از ورزشی که ان را به تصویر می‌کشند، روایت می‌شوند. داستان این فیلم‌ها هر کسی را فارغ از میزان علاقه‌اش بـه ورزش، جذب خود می‌کنند. قسمت موردعلاقه‌ی تماشاگران از ورزش و فیلم، غیرقابل‌پیش‌بینی بودن ان‌هاست.

 

فیلم سینمایی Bull Durham ۱۹۸۸

کوین کاستنر Kevin Costner در این فیلم در نقش کرش دیویس Crash Davis بازیکن قدیمی بیس‌بال که برای مربی‌گری یک بازیکن جوان و کله‌شق «تیم رابینز Tim Robbins» استخدام می‌شود، بسیار جذاب ظاهر شده است.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

هنگامی که این دو با آنی ساوی Annie Savoy «سوزان ساراندون Susan Sarandon» آشنا میشوند تعامل و کشمکش این دو بر سر آنی، نشان‌دهنده‌ی بعد فلسفی بازی بیس‌بال نیز هست. نبردی دائمی بین پیر و جوان، میان استعداد و تلاش و میان گذشته و آینده. هیچ فیلمی بـه خوبی «بول دورهام» نتوانسته است بیس‌بال را تا ریزترین جز خود بفهمد.

 

فیلم سینمایی Rocky ۱۹۷۶

راجر ایبرت Roger Ebert منتقد سینما در نقد اولیه‌ی خود از «راکی» نوشته بود که سیلوستر استالونه Sylvester Stallone او را بـه یاد یک مارلون براندو Brando جوان می‌اندازد. پیش از تمام دنباله‌ها، سکانس‌های مونتاژ شده و پیش از این‌که استالونه بـه این مرد عضلانی که امروز هست تبدیل شود.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

او مردی بود که میخواست داستان مردی که از دوران اوجش گذشته و با دختری آشنا شده و بالاخره شانسی برای نشان دادن خودش پیدا میکند را روایت کند. «راکی» داستان قهرمانی خوش‌قلب را بازگو میکند که کسی انتظار پیروزی او را ندارد. با این‌که امروز بیش از ۴۰ سال از پخش این مجموعه فیلم‌ها می‌گذرد، اما هنوز هم همانند قبل تماشایی هستند.

 

فیلم سینمایی Raging Bull ۱۹۸۰

مارتین اسکورسیزی Martin Scorsese هیچ‌وقت ورزش را دوست نداشت. جمله‌های “هر چیزی که در ان توپ باشد، چیز خوبی نیست” و یا “مـن همیشه فکر می‌کردم بوکس کسل‌کننده است” او را همه ی ی‌ی مـا شنیده‌ایم. اما رابرت دنیرو Robert De Niro سعی کرد بـه او بفهماند که داستان جیک لاموتا Jake LaMotta درمورد بوکس نیست.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

بلکه در مورد خشونت، زنان و درد است و این همان چیزی بود که اسکورسیزی ان را به خوبی درک می‌کرد. در نتیجه «گاو خشمگین» که در مورد ورزش است، در اصل در مورد خشونت، درد و بی‌رحمی است. این فیلم در مورد بدی‌های استفاده‌ی نادرست از قدرت بدنی است و بـه خوبی نشان میدهد که چطور این استفاده‌ی نادرست می‌تواند همه ی ی چیز از جمله خود شخص را از بین ببرد.

 

فیلم سینمایی Hoop Dreams ۱۹۹۴

«حلقه‌ی رویاها» Hoop Dreams مستندی در مورد دو نوجوان اهل شیکاگو Chicago ویلیام گیت William Gates و آرتور آگی Arthur Agee است که رویای بازی در اتحادیه‌ی ملی بسکتبال NBA را در سر دارند. این فیلم سه ساعته بـه کارگردانی استیو جیمز Steve James تصویری از فقر، خانواده‌های از هم پاشیده، سیستم آموزشی ناموفق و نژادپرستی نهادینه در کشور ایالات امریکا را به مـا نشان میدهد.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

حلقۀ رویاها علاوه بر صحنه‌ های ورزشی هیجان‌ انگیز، تمامی جنبه‌ های یک زندگی ورزشی را به مخاطب نشان می‌دهد جنبه‌ هایی که سایر فیلم‌ها بـه ان نمی پردازند. این فیلم هم‌چنین یکی از بهترین فیلم‌ های مستند تاریخ سینما بـه شمار می‌آید.

 

فیلم سینمایی Breaking Away ۱۹۷۹

این فیلم در مورد چهار دوست صمیمی دبیرستانی است که برای فرار از لقبی «شهرستانی» که بـه ان‌ها در شهر دانشگاه ایندیانا Indiana می‌دادند و هم‌چنین برای محکم‌کردن دوستی‌شان تصمیم گرفتند به طور حرفه‌ای دوچرخه‌سواری کنند.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

«گسستن» Breaking Away احساس گیر کردن در یک شهر کوچک و دوست داشتن شهر خود و در عین حال تلاش برای خارج شدن از آن را به خوبی بـه تصویر میکشد. این فیلم بازیگران مطرحی مثل دنیس کواید Dennis Quaid، جکی ارل هیلی Jackie Earle Haley، دانیل استرن Daniel Stern و دنیس کریستوفر Dennis Christopher را در اوج جوانی‌شان دور هم جمع کرده است.

 

فیلم سینمایی Million Dollar Baby ۲۰۰۴

درام بوکس کلینت ایست‌وود Clint Eastwood همه ی ی را در سال ۲۰۰۴ متحیر کرد: هیچ‌کس تا قبل از موعد اسکار Oscar آن را ندیده بود و خیلی زود همه ی ی‌ی را شگفت‌زده کرد. «دختر میلیون دلاری» Million Dollar Baby موفق شد اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

با این‌که بعضی از صحنه‌های فیلم زیادی کلیشه‌ای و معمولی هستند، اما فیلم بخاطر ایفای نقش فوق‌العاده‌ی هیلاری سوانک Hilary Swank و ایست‌وود بسیار قوی از آب درآمده است. شاید یکی از دلایل موفقیت «دختر میلیون دلاری» این باشد که با این‌که یک فیلم بوکسی است، اما مخاطب در حین تماشای فیلم این موضوع را حس نمی کند.

 

فیلم سینمایی Slap Shot ۱۹۷۷

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

این فیلم بیشتر از هر فیلم دیگری در این لیست، طرفداران ان ورزش را، در اینجا هاکی، بیش‌تر از تماشاگران عادی جذب خود میکند: این فیلم همان چیزی است که طرفداران هاکی از ورزششان انتظار دارند. «ضربه‌ی محکم» Slap Shot بـه طرز چشمگیری در مورد چیزی که افراد را به این ورزش جذب میکند، صادق است: خشونت، خون و باز هم خشونت.

 

فیلم سینمایی A League of Their Own ۱۹۹۲

جالب است که در زمان پخش این فیلم یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های ان حضور مدونا Madonna در میان بازیگرانش بوده است. کمدی پنی مارشال Penny Marshall در مورد لیگ بیسبال حرفه‌ای زنان در زمان جنگ‌جهانی دوم حسابی شما را تحت تاثیر قرار میدهد.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

داستان فیلم بر روی رابطه‌ی میان دو خواهری که جینا دیویس Geena Davis و لوری پتی Lori Petty در نقش ان‌ها جلوی دوربین رفته‌اند، جلو می‌رود. A League of Their Own بهتر از هر فیلم دیگری بیسبال را درک میکند. از میان تمام فیلم‌های این لیست که در مورد بیسبال هستند، این فیلم انتخاب مـا برای تماشای چندین و چند باره است.

 

فیلم سینمایی Ali ۲۰۰۱

در ان زمان مردم از خود می‌پرسیدند که چرا مایکل مان Michael Mann تصمیم گرفته است فیلمی بر اساس داستان زندگی محمد علی کلی بسازد؟ این بوکسور که در سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت، یکی از مشهور ترین مردم در سرتاسر جهان بود و آثار دیگری همانند مستند «وقتی مـا پادشاه بودیم» که در قسمت قبل بررسی شد هم بـه زیبایی بـه این سوژه پرداخته بودند.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

علاوه بر این آیا ویل اسمیت Will Smith می‌توانست روحیه‌ی قوی این بوکسور را به تصویر بکشد؟ با گذشت دو دهه از آن زمان، «علی» Ali هنوز هم تمامی شک‌ها و تردید‌ها در مورد ساختش را با قدرت رد میکند. این فیلم همان‌قدر که در مورد علی است، بـه همان میزان هم بـه سیاست و نژادپرستی می‌پردازد.

 

فیلم سینمایی The Wrestler ۲۰۰۸

«کشتی‌گیر» The Wrestler که داستان یک کشتی‌گیر فراموش‌شده را به تصویر میکشد، بعد از سال ها پروژ‌ه‌های ضعیف و تصمیمات شخصی عجیب، میکی رورک Mickey Rourke را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. میکی نقش کشتی‌گیری را بازی میکند که از دوران اوجش سال ها گذشته، اما هنوز هم بخاطر علاقه‌اش کشتی را ول‌نکرده است.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

او با زنی «مریسا تومی Marisa Tomei» که سختی‌های زیادی را در زندگی پشت سر گذاشته آشنا می‌شود و دوباره با دخترش «ایوان ریچل وود Evan Rachel Wood» ارتباط میگیرد. «کشتی‌گیر» هم‌چنین برای کارگردانش دارن آرونوفسکی Darren Aronofsky نیز بازگشتی موفق بـه حساب می‌آید.

 

فیلم سینمایی Pride of the Yankees ۱۹۴۲

چند سال پیش طی تحقیقی که در مورد محبوب‌ترین لحظات پخش شده از تلویزیون می‌شد، سخنرانی “مـن خوش‌شانس‌ترین مرد روی کره‌ی زمین هستم” لو گهریگ Lou Gehrig در میان پرطرفدارترین‌ها بود.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

این خود نشان‌دهنده‌ی اهمیت این قهرمان یانکی‌های Yankees است که گری کوپر Gary Cooper نیز بـه زیبایی در «غرور یانکی‌ها» در نقش او جلوی دوربین رفت. این فیلم این بازیکن موفق راکه در اوج دوران شهرتش به علت بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ALS از دنیا رفت را به عنوان قهرمان یانکی‌ها در خاطر مـا ثبت کرد.

 

فیلم سینمایی Foxcatcher ۲۰۱۴

بسیاری از فیلم‌های ورزشی ناراحت‌کننده و یا تاثیرگذار هستند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها بـه اندازه‌ی «فاکس‌کچر» Foxcatcher ترحم‌برانگیز نیستند. در این فیلم کارگردان بنت میلر Bennett Miller موفق شد بـه خوبی نقش ورزش در زندگی مردم را به تصویر بکشد.

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی و جنگی 2019

این داستان واقعی در مورد برادران شولتز Schultz و مربی غیرعادی و عجیب‌شان، بـه طرز قابل ملاحظه‌ای بدبینانه است. استیو کارل Steve Carell در نقش جان ای. د پونت John E. du Pont ثروتمند و عجیب که بـه امید قهرمانی در المپیک سال ۱۹۸۸ مارک Mark «چنینگ تیتوم Channing Tatum» و دیو Dave «مارک رافلو Mark Ruffalo» شولتز را برای تیمش انتخاب میکند، جلوی دوربین رفته است.

 

جدیدترین مطالب سایت