بهترین فیلم های جکی چان (+ اسم و عکس)

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

معرفی بهترین آثار جکی چان

در این قسمت از تالاب مروری بر بهترین آثار جکی چان سوپر استار هنگ کنگی داریم ؛ فیلم هایی که هر کدام مان در زمانه ای خاطره ای ازشان داریم ؛ فیلم های‌ جکی چان در سبک کونگ فو و رزمی می‌باشد اما چیزی که فیلم های‌ اورا جذابتر کرده اسـت این اسـت که کنگ فو را ترکیب با کمدی کرده اسـت ؛ در ادامه با تالاب همراه باشید مروری بر آثار این هنرمند بزرگ داریم.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

بـه گزارش تالاب بیشتر بدل‌کاری‌هایی که از جکی‌چان در فیلم‌هایش شاهد ان هستیم توسط خودش انجام میشود و مهارت خود را در هنرهای رزمی مدیون تلاش زیادی اسـت که در این زمینه انجام داده. جکی‌چان از 7 سالگی چیزی حدود 10 سال نزد یکی از بهترین استادان هنرهای رزمی دوره‌های مختلف کونگ‌فو را پشت‌سر گذراند.

 

معرفی برترین فیلم های جکی چان

 

عملیات کندر «Operation Condor»

این فیلم در دنیای سینما با نام زره‌ خدایان ۲ «Armour Of God»‌؛ نیز شناخته میشود و فیلم‌ عملیات کندر در زمان ساخت خود یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های هنگ‌کنگی شناخته شد و ساخت ان چیزی حدود ۱۵ میلیون دلار خرج روی دست تهیه‌کنندگان گذاشت.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

در فیلم عملیات کندر جکی‌چان در نقشی جذاب و بامزه ظاهر شد و توانست این فیلم را از مرزهای هنگ‌کنگ فراتر ببرد و بـه موفقیتی جهانی دست پیدا کند.

 

فیلم عملیات کندر حدود ۲ سال پس از اکران فیلم ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه کریستالی ساخته شد و ماجراجویی‌هایی را از جکی‌چان در این فیلم شاهد بودیم که مشخص بود تقلید‌هایی از فیلم قلمرو جمجمه کریستالی اسـت.

 

اما اگر فیلم‌های جکی‌چان را دیده باشید حتماً با مـا هم‌ عقیده‌ هستید که این هنرپیشه خنده‌ رو همیشه مبارزه‌های رزمی و نفس‌گیر را با صحنه‌های بامزه و جالب تلفیق میکند تا در کنار هیجان فیلم، لبخندی هم روی لب تماشاچیان بنشیند. این فرمول جواب داده اسـت و یکی از دلایل موفقیت‌ و محبوبیت آثار جکی‌چان را میتوان صحنه‌های پرزد و خورد و بامزه این فیلم‌ها دانست.

 

رستوران سیار «Wheels On Meals»

سامو هونگ یکی از هنرپیشه‌ها و کارگردانان مطرح هنگ‌کنگ اسـت، یوئن بیائو نیز بـه‌عنوان یکی دیگر از ستاره‌‌های فیلم‌های هنگ‌کنگی شناخته می‌شود، این دو چهره برجسته سینمای هنگ‌کنگ آشنایی دیرینه‌ای با جکی‌چان دارند و در گذشته با یکدیگر بـه مدرسه هنرهای رزمی و آکروباتیک می‌رفتند. پس از مدتی این سه تن را در فیلم‌ها در کنار یکدیگر شاهد بودیم.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

فیلم‌ رستوران سیار محصول سال ۱۹۸۴ ماحصل همین همکاری اسـت و طبق معمولً شاهد صحنه‌های اکشن و بامزه بسیار زیادی در این فیلم هستیم. در این فیلم شاهد روایت داستان دو پسر عمو هستیم که رستوران سیار دارند و برای نجات یک جیب‌بر زیبا و مرموز از دوست خود که یک کارآگاه خصوصی اسـت کمک می‌گیرند.

 

مستر نازنین «Mr.Nice Guy»

در این فیلم یکبار دیگر سامو هونگ پشت‌ لنز دوربین قرار گرفت تا کارگرانی فیلم آقای نازنین را برعهده بگیرد. داستان این فیلم همانند بسیاری دیگر از آثار جکی‌چان از درگیری با خلافکاران حکایت دارد و یک خانم خبرنگار با نام دایانا از کارهای تبهکارانه یکی از خلافکاران بزرگ با نام جیان کارلو فیلم‌ می‌گیرد. سپس دست این خانم خبرنگار که از دست‌ برقضا بسیار زیبارو نیز هست رو میشود.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

جکی‌چان برای نجات دایانا آستین بالا میزند و کارهای غیرممکن را ممکن میکند. فیلم آقای نازنین صحنه‌های جذاب زیادی دارد اما بهترین صحنه این فیلم زد و خورد بامزه‌ای اسـت که در یک فروشگاه بزرگ رخ می‌دهد.

 

فیلم آقای نازنین توسط شرکت پخش‌فیلم نیولاین «New Line» در اختیار سینماها قرار گرفت و تفاوت‌های زیادی را میان نسخه ژاپنی این فیلم و نسخه جهانی ان شاهد هستیم.

 

من کی هستم؟ «Who Am I»

جکی‌چان یک هنرپیشه بین‌المللی اسـت و با بیشتر کشورها برای ساخت فیلم همکاری کرده اسـت، فیلم مـن کیستم نیز ماحصل همکاری جکی‌چان و کشور کشور کشور آلمان اسـت و همان‌گونه که از نام فیلم پیداست با داستانی از فراموشی حافظه طرف هستیم.

 

در این فیلم جکی‌چان که یک مامور کارکشته اسـت و برای یک سازمان جاسوسی مخوف کار می‌‌کند در یک عملیات دچار فراموشی میشود.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

جکی‌چان که در میان اعضای یک قبیله گیر افتاده و حافظه‌اش را هم از دست داده از اعضای این قبیله دائم می‌پرسد که مـن کیستم و همین امر باعث می‌شود که او را با نام «مـن کیستم» صدا بزنند.

 

سپس جکی‌ با سازمان جاسوسی که در ان کار می‌کرد درگیر میشود و طبق معمولً دمار از روزگار افرادی که این بلا را به سر او آورده بودند در می‌آورد.

 

فیلم مـن کیستم صحنه‌های اکشن و بامزه زیادی دارد و مطمئن باشید با دیدن بازی جذاب و خنده‌دار جکی‌چان در این فیلم، لبخند روی لب‌های شما خواهد نشست.

 

شورش در برانکس «Rumble in the Bronx»

این فیلم در ایران با نام جنجال در شهر نیز شناخته میشود و با فیلمی طرف هستیم که بسیاری این فیلم را نقطه‌عطف آثار جکی‌ چان میدانند چرا که فیلم شورش در برانکس باعث شد جکی‌چان در کشور آمریکا شناخته شود و موفقیت‌های زیادی را پس از این فیلم از جکی‌چان در هالیوود شاهد بودیم.

 

در فیلم شورش در برانکس جکی‌چان در نقش جوانی ساده و خوش‌قلب با نام کئونگ برای شرکت در مراسم ازدواج عمویش سفر میکند.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

اما بـه‌ناگاه گرفتار تبهکاران میشود و بـه‌ناچار بـه لطف هنرهای رزمی و توانایی بالایی که در این زمینه دارد موفق میشود حساب تبهکاران را کف دستشان بگذارد.

 

جکی‌چان برای بازی در این فیلم از جان و دل مایه گذاشت و در حین انجام صحنه‌های بدل‌کاری، مچ‌ پایش شکست.

 

البته اگر جکی‌چان را بشناسید حتماً بـه‌خوبی می‌دانید که او از شکستگی استخوان و آسیب‌هایی از این دست ابایی ندارد و بدل‌ کاری‌ های او بـه اندازه‌ای مخاطره‌انگیز اسـت که حتی هیچ‌ شرکت بیمه‌ای حاضر بـه بیمه‌کردن جکی‌چان نشده.

 

پروژه آ «Project A»

یکبار دیگر سامو هونگ، یوئن بیائو و جکی‌چان در فیلم پروژه‌ اِی در کنار هم حضور پیدا کردند. این سه‌هنرمند هنگ‌کنگی داستان این فیلم را به حدود ۲ قرن قبل بردند تا با سبکی قدیمی، روایتی از نبرد با دزدان دریایی چینی را به تصویر بکشند.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

در فیلم پروژه آ، دزدان دریایی کنترل دریا را در اختیار داشتند و از دست دولت و ارتش هم کاری ساخته نبود تا این که جکی‌چان و یارانش دست به کار میشوند و کاری می کنند کارستان و حساب دزدان دریایی را کف دست‌شان میگذارند.

 

چند اثری که قبل از فیلم پروژه‌ اِی ساخته شده بود موفقیت زیادی را برای جکی‌چان بـه‌دنبال نداشت اما این فیلم توانست یکبار دیگر نام جکی‌ چان را سر زبان‌ ها بیاندازد.

 

فیلم سوپر پلیس «Super Cop»

اگر فیلم‌های جکی‌چان را دنبال کرده باشید حتماً با مجموعه‌فیلم‌های داستان پلیس «Police Story»؛ آشنا هستید، فیلم سوپر پلیس درواقع سومین قسمت از این مجموعه فیلم‌های پرطرفدار بود.

 

تنها قسمتی از این مجموعه فیلم‌ها بـه‌حساب می‌آید که توسط جکی‌چان کارگردانی نشده بود. در این فیلم در کنار جکی‌چان شاهد حضور میشل یئو، دیگر سوپراستار هنگ‌کنگی نیز بودیم.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

میشل یئو بـه همراه جکی‌چان در فیلم سوپر پلیس صحنه‌های بسیار پر زد و خوردی را با قطار و هلیکوپتر رقم زدند و انصافاً باید گفت کمتر فیلمی را دیده‌ایم که نقش اول ان شخصاً بدل‌کاری‌های مخاطره‌آمیزی همانند فیلم سوپر پلیس را انجام دهد. این فیلم بـه موفقیت بسیار زیادی در گیشه‌ها دست‌‌پیدا کرد و بـه لحاظ هنری نیز یکی از آثار برجسته جکی‌چان بـه‌حساب می‌آید.

 

استاد مست «Drunken Master»

فیلم استاد مست که در میان مـا ایرانی‌ها با نام میمون مست و استاد بی‌کله نیز شناخته میشود یکی از شاهکارهای جکی‌چان اسـت، این فیلم درواقع اولین فیلمی بود که جکی‌چان در ان هنرهای رزمی را با چاشنی شوخی و خنده ترکیب کرد و مدلی جدید از فیلم‌های اکشن را ارائه نمود.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

فیلم استاد مست جکی‌چان را به شهرت زیادی رساند و بـه‌عنوان معروف‌ترین هنرپیشه هنرهای رزمی آسیا بعد از بروس‌لی فقید شناخته شد.

 

موفقیت این فیلم باعث شد تا چندین سال بعد، نسخه دوم ان هم ساخته شود که بـه این فیلم هم در این لیست اشاره‌ای می‌کنیم.

 

استاد مست 2 «Legend Of the Drunken Master»

بسیاری از منتقدین فیلم استاد مست ۲ را یکی از بهترین بدل‌کاری‌های جکی‌چان میدانند و صحنه نبرد پایانی فیلم استاد مست ۲ بـه‌عنوان یکی از بهترین زد و خورد‌‌ها در میان فیلم‌های جکی‌چان شناخته میشود.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

طرفداران جکی‌چان بـه‌خوبی می‌دانند که وی در کنار هنر و تعهدی که بـه کارش دارد بـه‌عنوان یکی از سلبریتی‌های انسان‌دوست و با اخلاق شناخته میشود.

 

در فیلم استاد مست شاهد نوشیدن مشروبات الکلی از جانب جکی‌چان و استادش بودیم، این مواد بـه جکی‌چان قدرت بیشتری در مبارزه می‌داد.

 

درصورتی که چنین چیزی واقعیت ندارد، جکی‌چان نیز که از این قضیه ناراحت بود فیلم استاد مست ۲ را به‌ عنوان اصلاحیه‌ای برای نسخه اول این فیلم ساخت تا ثابت کند که الکل نه‌تنها ویژگی مثبتی ندارد بلکه در مبارزه و زندگی نیز مخرب اسـت و هیچ دلیل برای استفاده الکل وجود ندارد.

 

داستان پلیس «Police Story»

جکی‌چان پس از فتج سینما هـای آسیا بـه فکر حضور در پرده نقره‌ای سینما هـای آمریکا افتاد و فیلم محافظ «Protector»؛ را منتشر کرد.

 

این فیلم موفقیت‌های خوبی برای او بـه‌ دنبال نداشت، در نتیجه برای فیلم بعدی‌اش شخصاً وارد عمل شد و کارگردانی فیلم داستان پلیس را به‌عهده گرفت. این فیلم بـه‌ سرعت توانست بـه یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های جکی‌چان تبدیل شود.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

جکی‌چان در کنار بازی و کارگردانی، نویسندگی فیلم داستان پلیس را نیز بر عهده گرفت و این فیلم در سال ۱۹۸۶ توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره هنگ‌کنگ را از آن خود کند.

 

جکی‌چان فیلم داستان پلیس را بهترین فیلمی می داند که تاکنون ساخته اسـت و با این حساب حیف اسـت اگر بـه تماشای این فیلم ننشینید. جکی‌چان بیشتر از ۱۰۰ فیلم در کارنامه خودش دارد که انصافاً یکی از دیگری بهتر اسـت.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

 

وی که جایزه های‌ فراوانی برای فیلم هایش دریافت کرده الان جز رتبه های‌ برتر در سایت IMDB می‌باشد ؛ همه ی ساله مردم زیادی بـه تماشا فیلم و سریال های‌ جذاب او می نشینند و او خوب توانسته اسـت مخاطب های‌ هدف را برای خود جمع کند.

 

بهترین فیلم های جکی چان  (+ اسم و عکس)

بهترین فیلم های رزمی جکی چان 

 

جدیدترین مطالب سایت