داستان سریال بریکینگ بد چیست ؟+ بازیگران سریال بریکینگ بد

داستان سریال بریکینگ بد چیست ؟+ بازیگران سریال بریکینگ بد

داستان سریال بریکینگ بد چیست ؟ بریکینگ بد یکی از برترین سریال های‌ تاریخ تلویزیون اسـت که داستان یک معلم شیمی را روایت می کند و سرنوشتش با مت‌آمفتامین گره می‌خورد. ما در این قسمت از مجله تفریحی تالاب بـه جزئیات بیشتری از این سریال جذاب خواهیم پرداخت.

 

داستان سریال بریکینگ بد

در این سریال محبوب با داستان زندگی والتر وایت «برایان کرانستون»؛ خانواده او و اتفاقاتیکه رخ می دهد، همراه هستیم. داستان در شهر البوکرکی در ایالت نیومکزیکوی کشور آمریکا اتفاق می‌افتد، جایی والتر وایت به عنوان یک دانشمند شیمی زحمتکش و بی‌حاشیه‌ای را بـه تصویر میکشد در دبیرستانی مشغول بـه تدریس درس شیمی اسـت. وایت در ابتدای داستان متوجه میشود بـه سرطان ریه مبتلا شده اسـت.

 

بنابر این سعی می کند پیش از فرارسیدن مرگش، برای تأمین مالی خانواده‌اش دست بـه کاری بزند. به همین منظور وی بـه همراه دانش‌آموز رفوزه پیشین خود، جسی پینکمن «آرون پال» شروع بـه تولید و پخش مت‌آمفتامین «شیشه» می کند اما رفته رفته بـه اینکار آلوده شده و تبدیل بـه سرکرده یکی از بزرگترین گروه‌های مافیای مواد مخدر در جنوب ایالات متحده میشود.

 

همانطور که انتظار میرود، داستان این اثر مانند بسیاری دیگر از سریال‌های فوق‌العاده ساده نیست و همین باعث شده طرفداران سرسخت خودرا داشته باشد. این سریال تحسین گسترده تعداد زیادی از منتقدان را بـه دست آورد و علاوه بر جوایز فراوان توانست بـه یکی از بهترین و پرطرفدارترین سریال‌های تمام دوران تبدیل شود.

 


مطالب مشابه: 10 سریال برتر جهان + معرفی و خلاصه داستان سریال ها


 

سریال بریکینگ بد چند قسمت است؟

سریال بریکینگ بد چند قسمت است؟

1. فصل اول: تعداد قسمت‌ها: 7

2. فصل دوم: تعداد قسمت قسمت‌ها: 13

3. فصل سوم: تعداد قسمت‌ها: 13

4. فصل چهارم: تعداد قسمت‌ها: 13

5. فصل پنجم: تعداد قسمت‌ها: 16

 

بیوگرافی بازیگران سریال بریکینگ بد

باید بگوییم که در این سریال، بازیگران از جمله: برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال، دین نوریس، بتسی براندت، آرجی میته، جیانکارلو اسپوزیتو، باب ادنکیرک، جاناتان بنکس، لورا فریزر و جسی پلمونس در این سریال ایفای نقش داشته اند. جالب اسـت بدانید که برخی چهره های کمدین از جمله بیل بور هم دربخش هایی از این سریال ایفای نقش داشته اند.

 

برایان کرانستون

برایان کرانستون

برایان کرانستون بـه شخصیت اصلی سریال، والتر وایت جان بخشید. از زمان پایان سریال، او در تعداد قابل توجهی پروژه ي دیگر نقش آفرینی کرده اسـت، از جمله فیلم های‌ «ترامبو» «Trumbo» و «گودزیلا» «Godzilla».

 

این بازیگر از سال 2020 در سریال «عالیجناب» «Your Honor» بازی می کند که در ان نقش یک قاضی بـه نام مایکل دسیاتو را برعهده دارد. او چند پروژه ي دیگر هم در دست انجام دارد و بنابر این حالا حالاها کرانستون را در قاب تصویر خواهیم دید. کرانستون در 2 قسمت پایانی سریال «بهتره با سال تماس بگیری» برای بازی در نقش والتر وایت حضور یافت.

 

باب ادنکیرک

باب ادنکیرک

باب ادنکیرک می گوید وقتی نقش سال گودمن را گرفت، انتظار نداشت بیشتر از 3 قسمت حضور داشته باشد. اما او نه تنها در 43 قسمت از سریال اصلی حضور یافت، بلکه ستاره ي پیش درآمد ان؛ سریال «بهتره با سال تماس بگیری» هم بود که از سال 2015 تا 2022 پخش شد.

 

ادنکیرک درسال 2021 سر صحنه ي فیلم برداری سریال دچار حمله قلبی شد اما خوشبختانه التیام یافت و توانست بعد از 6 هفته بازی خودرا ادامه دهد، امری که با تحسین فراوان همکارانش رو بـه رو شد.

 

سریال او اگرچه پایان یافته، اما پروژه های‌ دیگر در راه دارد؛ سریال بعدی او Straight Man نام دارد که پیشبینی می شود درسال 2023 پخش شود. در زمان پخش «بهتره با سال تماس بگیری» هم او در چند فیلم و سریال دیگر از جمله سریال «انجام نشده» «Undone» و فیلم «زنان کوچک» «Little Women» حضور یافت.

 

دین نوریس

دین نوریس

این بازیگر نقش مأموری بـه نام هنک شریدر را در سریال اصلی ایفا می کرد ودر سال 2020 با همین نقش در سریال «بهتره با سال تماس بگیری» هم حضور یافت. بـه جز این‌ها، او در چندین سریال محبوب بازی کرد، از جمله «رسوایی» «Scandal»؛ «نظریه بیگ بنگ» «The Big Bang Theory» و Claws. او همچنین درسال 2019 در فیلم Scary Stories to Tell in the Dark نقش آفرینی کرد و مخاطبان میتوانند منتظر دنباله ي ان باشد که حالا در مرحله ي پیش تولید قرار دارد.

 

آنا گان

آنا گان

بعد از پایان سریال «بریکینگ بد»؛ آنا گان که نقش اسکایلر وایت را ایفا می کرد، درسال 2014 نقش اصلی سریال Gracepoint را برعهده گرفت که نسخه ي بازسازی سریال انگلیسی «برادچرچ» «Broadchurch» بود. او همچنین در 10 قسمت از سریال «سایه های‌ آبی» «Shades of Blue» حضور یافت. این بازیگر چند حضور کوتاه هم در سریال هایی مانند «ذهن های‌ جنایتکار» «Criminal Minds» و «پسر نابغه» «Prodigal Son» داشته اسـت.

 

او درسال 2022 بـه همراه همبازی اش، دنیس بوتسیکاریس در سریال «بهتره با سال تماس بگیری» «بازیگر نقش ریک اشوایکارت» برای بازی در سریال Sugar انتخاب شد.

 

جینکارلو اسپوزیتو

جینکارلو اسپوزیتو

او در سریال «بریکینگ بد» نقش گاس فرینگ را برعهده داشت ودر سال 2017 هم این نقش را در سریال «بهتره با سال تماس بگیری» تکرار کرد. از سال 2011 بـه این طرف که اسپوزیتو از سریال خارج شد، این بازیگر تا کنون در بیش از 50 پروژه حضور داشته اسـت که در بعضی از ان ها صداپیشه بوده اسـت. سریال های‌ The Get Down ؛ «روزی روزگاری» «Once Upon a Time» و «مندلورین» «The Mandalorian» از جمله سریال های‌ او هستند. همچنین انتظار می‌رود او در سریال «جیگسا» «Jigsaw» هم حضور داشته باشد.

 

بتسی براندت

بتسی براندت

بتسی براندت در سریال «بریکینگ بد» نقش ماری شریدر را برعهده داشت و یکی از مشخصه های‌ این شخصیت علاقه ي شدیدش بـه رنگ بنفش بود. وقتی این نقش را در یکی از قسمت های‌ آخر سریال «بهتره با سال تماس بگیری» تکرار کرد، تمامی سکانس های‌ او سیاه و سفید بود، بـه همین دلیل طرفداران نتوانستند متوجه رنگ لباس های‌ این شخصیت شوند. البته براندت بعدا فاش کرد که هیچ کدام از لباس هایش بنفش نبودند.

 

از زمان پایان این سریال، این بازیگر در کارهای زیادی بازی کرده، مانند Parenthood ؛ Life in Pieces و «با عشق، ویکتور» «Love, Victor». او در پروژه های‌ The Grotto و «جفری ها» «Jefferies» هم حضور خواهد داشت.

 

آر جی میته

آر جی میته

آر جی میته که بیشتر با نقشش بـه عنوان والتر وایت جونیور شناخته می شود، همواره حامی افراد معلول بوده و صدای بازیگران دارای معلولیت بوده اسـت. از زمان پایان سریال «بریکینگ بد»؛ او در سریالی بـه نام «جا بـه جا شده هنگام تولد» «Switched at Birth» و فیلم سینمایی «یادآوری» «The Recall» و همین طور چند پروژه ي دیگر نقش آفرینی کرده اسـت. این بازیگر دستکم 5 فیلم و سریال هم در دست انجام دارد که در یکی از مورد انتظارترین ان ها یعنی فیلم «آیزاک» «Isaac» نقش اصلی را برعهده دارد.

 

استیون مایکل کوئیزادا

استیون مایکل کوئیزادا

این کمدین در سریال «بریکینگ بد» و قسمت دوم سریال «بهتره با سال تماس بگیری» در نقش استیون گومز ظاهر شد. درسال 2014 او برای نقش آفرینی اش در «بریکینگ بد» بـه همراه باقی بازیگران این سریال، جایزه انجمن بازیگران فیلم «SAG Awards» را دریافت کرد.

 

او درسال های‌ اخیر در فیلم های‌ سینمایی هم چون «آرزوی یک مرد» «Wish Man» و «تعطیلات برای قهرمان ها» «Holiday for Heroes» حضور داشته و استندآپ کمدی اجرا کرده اسـت. او دستکم 5 پروژه ي در دست انجام دارد.

 

جاناتان بنکس

جاناتان بنکس

جاناتان بنکس، بازیگر کهنه کار، از سال 2009 در سریال «بریکینگ بد» در نقش مایک ارمنتراوت ظاهر شد و سپس این نقش را در سریال «بهتره با سال تماس بگیری» ؛ فیلم «ال کامینو: فیلم بریکینگ بد» «El Camino: A Breaking Bad Movie» و مینی سریال Saul: Madrigal Electromotive Security Training تکرار کرد. او در فیلم هایی هم چون «گل گرفته» «Mudbound» و «مسافر همیشگی» «The Commuter» هم نقش آفرینی کرده اسـت. بنکس درسال 2016 یک دکترای افتخاری دریافت کرد.

 

آرون پل

آرون پل

یکی از شناخته شده ترین چهره های‌ سریال «بریکینگ بد»؛ آرون پل اسـت که نقشش در این سریال، جسی پینکمن را در چند پروژه ي دیگر هم تکرار کرد. او درسال 2019 در فیلم «ال کامینو: فیلم بریکینگ بد» بازی کرد که زندگی جسی بعد از وقایع سریال اصلی را روایت می کرد ودر قسمت های‌ پایانی «بهتره با سال تماس بگیری» هم دوباره در این نقش ظاهر شد.

 

از سال 2014 تا 2020؛ تهیه کننده و صداپیشه ي سریال «بوجک هورسمن» «BoJack Horseman» بود. او در فیلم «جنون سرعت» «Need for Speed»؛ یک اپیزود از سریال «آینه سیاه» «Black Mirror» و اخیراً نیز در سریال «دنیای غرب» «Westworld» بازی کرده اسـت.

 

او و همسرش لورن، درسال 2018 صاحب یک دختر ودر سال 2022 صاحب یک پسر شدند. بـه گفته ي پل، پدرخوانده ي پسرش، برایان کرانستون، بازیگر نقش والتر وایت اسـت. او کرانستون را «یکی از بهترین دوستانش در تمام دنیا» توصیف کرده اسـت.

 


مطالب مشابه: با بهترین سریال های خارجی دهه اخیر آشنا شوید


 

خلاصه داستان فصل‌های بریکینگ بد

در اینبخش خلاصه داستان فصل‌ها را مرور میکنیم.

 

1. فصل نخست

فصل نخست

تعداد قسمت‌ها: 7

بازه پخش: ژانویه الی مارس 2008 میلادی

 

داستان درباره یک معلم شیمی دبیرستان بـه نام والتر وایت اسـت که متوجه می شود سرطان داشته و زمان زیادی برایش باقی نمانده اسـت. او میـــخواهد آینده خوبی را برای خانواده خود بسازد؛ همسرش باردار بوده و فرزند پسرش هم فلج مغزی اسـت. در همین راستا، تصمیم می گیرد شغل دوم خود بـه عنوان کارگر کارواش را ترک کرده و بـه همراه یکی از شاگردان سابقش بـه نام جسی پینکمن بـه ساخت و فروش شیشه بپردازد.

 

فصل نخست Breaking Bad در وبسایت‌های‌ متاکریتیک و راتن تومیتوز بـه ترتیب نمرات 73/100 و 86/100 را دریافت کرد. اکثر منتقدان در مطالب خود نقش‌آفرینی برایان کرانستون در نقش والتر وایت و آرون پال در نقش جسی پینکمن را تحسین کرده و تاکید کردند شیمی بسیار خوبی میانشان برقرار اسـت.

 

موفقیت‌های‌ فصل اول تنها بـه دریافت بازخوردهای مثبت خلاصه نمی شود. محصول AMC در فصل جوایز دو جایزه «بهترین بازیگر نقش اصلی مرد دریک سریال درام» و «بهترین تدوین در سریالی که با تکنیک فیلم‌برداری تک دوربین ساخته شد» را از مراسم امی دریافت کرد.

 

2. فصل دوم

فصل دوم

تعداد قسمت قسمت‌ها: 13

بازه پخش: مارس الی مه سال 2009 میلادی

 

فصل دوم با نمایش معامله دریک مرکز اسقاط خودرو متروکه آغاز میشود. والتر وایت و جسی پینکمن سعی دارند محصول خودرا بـه توکو سالامانکا بفروشند که توکو یکی از افرادش را بـه دلیل صحبت در زمان نامناسب می کشد.

 

شخصیت‌های‌ اصلی میدانند توکو نمیتواند فرد مناسبی برای تجارت باشد ودر آینده تهدیدی برای ان‌ها خواهد بود. از همین رو، تصمیم می گیرند وی را بکشند. جسی پیشنهاد میکند یک سلاح خریده و توکو را بـه قتل برسانند اما والتر توصیه می کند وی را مسموم کنند. البته تلاش‌های‌ ان‌ها برای برداشتن توکو از سر راه مطابق نقشه پیش نمی رود.

 

دومین فصل بریکینگ بد در وبسایت‌های‌ متاکریتیک و راتن تومیتوز بـه ترتیب نمرات 85/100 و 97/100 را دریافت کردند که از کیفیت بالا خبر می دهند. برایان کرانستون بار دیگر یکی از دلایلی بود که نقش بسزایی در دریافت نقدهای مثبت داشت. حتی یکی از منتقدان عملکرد کرانستون جلوی دوربین را از بهترین نقش‌‌آفرینی‌های‌ تاریخ خواند.

 

بـه این مورد، باید روند سرشار از تعلیق داستان و صد البته فیلم برداری عالی را افزود؛ فیلم برداری‌ای که بـه خوبی توانست زیبایی‌های‌ صحرا را بـه تصویر بکشد. فصل دوم در پنج رشته مختلف نامزد جوایز امی نامزد شد ودر انتهای رقابت، جوایز «بهترین بازیگر نقش اصلی مرد دریک سریال درام» و «بهترین تدوین در سریالی که با تکنیک فیلم‌برداری تک دوربین ساخته شد» را از ان خود کرد.

 

3. فصل سوم

فصل سوم

تعداد قسمت‌ها: 13

بازه پخش: مارس الی ژوئن سال 2010 میلادی

 

فصل سوم پس از فاجعه Wayfarer Flight 515 روایت میشود. دو نفر از اعضای کارتل خوآرز بعد از راه انداختن یک حمام خون بـه نیو مکزیکو آمده و میخواهند انتقام مرگ توکو سالامانکا را از هایزنبرگ بگیرند. مشکلات بـه همین یک مورد خلاصه نمیشود.

 

اسکایلر وایت بـه فعالیت‌های‌ خلافکارانه همسرش پی برده و وی را تهدید می کند در صورتی که طلاقش ندهد، همه ی چیز را بـه پلیس می گوید. جسی پینکمن هم توانسته با مرگ جین مارگولیس کنار بیاید اما این اتفاق بهای بزرگی داشته اسـت. جسی حالا بـه میزان قابل‌توجهی تغییر کرده و خودرا آدم بد ماجرا میبیند.

 

سومین فصل Breaking Bad در وبسایت‌های‌ متاکریتیک و راتن تومیتوز بـه ترتیب نمرات 89/100 و 100/100 را دریافت کرد تا ثابت کند افزایش جذابیت و کیفیت فصل دوم نسبت بـه فصل اول اتفاقی نبوده اسـت.

 

دلایل مختلفی در دریافت نقدهای مثبت نقش داشته‌اند که می توان بـه بازیگری، داستان، فیلم برداری و کارگردانی اشاره کرد. فصل سوم همچنین 7 نامزدی جوایز امی را بدست آورد که نهایتا صاحب دو مورد شد: «بهترین بازیگر نقش اصلی مرد دریک سریال درام» و «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دریک سریال درام».

 

4. فصل چهارم

فصل چهارم

تعداد قسمت‌ها: 13 قسمت

بازه پخش: جولای الی اکتبر سال 2011 میلادی

 

فصل چهارم در ابتدا بـه گذشته رفته و گفت و گویی میان گوستاوو فرینگ و گیل بوتچر را بـه تصویر می‌گشد. گیل تحت تاثیر شیشه‌ای قرار گرفته که توسط والتر وایت تولید شده و اعتقاد دارد خالص‌ترین مواد مخدری بوده که تا کنون دیده اسـت. او همچنین بـه فرینگ پیشنهاد میکند والتر را بـه استخدام خود دربیاورد. داستان سپس بـه زمان حال بازگشته و قتل گیل توسط جسی پینکمن را بـه تصویر میکشد.

 

این اتفاق نقشه والتر بوده تا بدین ترتیب جلوی اقدامات گوستاوو را بگیرند. او قصد داشت شخصیت‌های‌ اصلی داستان را بکشد. در پی این اتفاق، ویکتور بـه آپارتمان گیل آمده و متوجه مرگش میشود. مزدور فرینگ سپس متوجه حضور جسی در پارکینگ ساختمان شده و وی را بـه آشپزخانه میبرد، جاییکه والتر گروگان گرفته شده اسـت.

 

ویکتور در صفحه جرم دیده شد. با این حال، هیچ نگرانی‌ای نسبت بـه جایگاه خودش پیش گوستاوو ندارد. برخلاف پیش‌بینی، گوستاوو پس از آمدن بـه آشپرخانه گلوی ویکتور را بریده و بـه والتر و جسی دستور میدهد بـه سر کارشان بازگردند.

 

چهارمین فصل بریکینگ بد در وبسایت‌های‌ متاکریتیک و راتن تومیتوز بـه ترتیب نمرات 96/100 و 100/100 را بدست آورد. با توجه بـه بررسی‌ها، روند رو بـه رشد سریال ادامه داشته و قادر اسـت انتظاراتی که پس از پخش فصل‌های‌ پیشین بـه وجود می آید را برآورده کند.

 

یکی از کارشناسان همچنین در مطلب خود بـه ترکیبی کم‌نقص از اکشن، درام و کمدی تاریک اشاره کرد که سریال ارائه می دهد. فصل چهار همچنین برای دریافت 13 جایزه امی نامزد شد اما تنها یکی از ان‌ها را دریافت کرد؛ جایزه‌ای که بـه آرون پال تعلق گرفت.

 

5. فصل پنجم

فصل پنجم

تعداد قسمت‌ها: 16

بازه پخش: جولای 2012 الی سپتامبر 2013 میلادی

 

فصل پنجم و پایانی پس از قتل گوستاوو فرینگ توسط والتر وایت جریان دارد. او تمامی مدارکی که نقشش در اتفاقات اخیر را اثبات می کند نابود کرده اما یک لپتاپ هست که در اختیار پلیس قرار دارد؛ لپ تاپی که می تواند گناهکار بودنش را ثابت کند. والتر بـه سراغ جسی پینکمن و مایک ارمنتراوت رفته و بـه کمکشان نقشه‌ای برای برای نابودی لپ‎تاپ میکشد.

 

تمامی قسمت‌های‌ فصل‌های‌ پیشین پشت سر هم روی آنتن رفتند اما شبکه AMC بنا بـه دلایلی تصمیم گرفت فصل پنجم و پایانی Breaking Bad را بـه دو نیمه 8 قسمتی تقسیم کند. این فصل در وبسایت‌های‌ متاکریتیک و راتن تومیتوز بـه ترتیب نمرات 99/100 و 97/100 را کسب کرد. فصل پنجم همچنین در 13 رشته مختلف امی نامزد شد و 3 مورد را بدست آورد.

 

یکی از جوایز کسب شده، «بهترین سریال درام» بود. فصل‌های‌ دوم، سوم و چهارم بریکینگ بد هم برای دریافت جایزه بهترین سریال درام نامزد شده بودند اما رقابت را بـه حریفان واگذار کردند.

 

حقایق و حواشی سریال بریکینگ بد

حقایق و حواشی سریال بریکینگ بد

1. هایزنبرگ واقعی است

نام مستعار “هایزنبرگ” که والتر وایت برای خود انتخاب میکند، بـه وارنر هایزنبرگ یکی از مهم‌ترین فیزیکدانان قرن بیستم باز می گردد. او بـه خاطر نقشش در پیش بردن نظریۀ مکانیک کوانتوم، برندۀ نوبل فیزیک شد.

 

2. بسیاری از بازیگران سریال کمدین هستند

وینس گیلیگان، کارگردان بریکینگ بد، بـه تازگی در مورد رویکردش در رابطه با انتخاب بازیگر گفته اسـت که “اگر بتوانید کمدی را بازی کنید، مطمئناً توانایی اجرای درام را هم خواهید داشت. اما برعکسش الزاماًً صادق نیست.” در نتیجه، بریکینگ بد پر اسـت از مردان بامزه. از جملۀ کمدین‌های‌ حاضر در فیلم می توان بـه بـه باب اودنکرک «ساول»؛ بیل بور «کوبی»؛ لاول کراوفورد «هیول»؛ استیون مایکل کوئزادا «گومی»؛ خاویر گرایدا «رییس گاس فرینج» اشاره کرد.

 

3. شمارۀ لاتاری والتر وایت خیلی هم سرکاری نیست

مختصات جغرافیایی‌ای که والتر وایت دریک بلیط لاتاری پنهان کرده و متاسفانه برای هانک مرگ آفرین شد، شاید شـما را بـه 80 میلیون دلار پول نقد نرساند، اما در عوض، شـما را بـه استودیوی کیو در آلباکرکی، یعنی جاییکه بریکینگ بد در ان ضبط شده، راهنمایی می کند.

 

4. کریستال آبی در واقعیت هم گرانتر است

از زمان پخش نخستین فصل از بریکینگ بد درسال 2008؛ تولید کنندگان این مادۀ مخدر تلاش کردند تا با اضافه کردن رنگ آبی خوراکی بـه محصولشان، در مشتریانشان این تصور را ایجاد کنند که جنسشان، هم چون تولیدات هایزنبرگ، قوی‌تر اسـت. بـه همین خاطر گزارش شده اسـت که کریستال آبی نسبت بـه کریستال بی‌رنگ قیمت بالاتری دارد.

 

5. وندی بسیار سالمتر از آن چیزی است که در سریال دیدید

وندی که نقش وی را جولیا مینسی بازی می کرد، نمونه‌ای از یک معتاد بـه شیشۀ درب و داغان بود. اما در واقعیت او شش بار در مسابقات بدنسازی هاوایی و یکبار در مسابقات کشور آلمان شرکت کرده اسـت، و همچنین بارها در مسابقات دوی ماراتن حضور داشته اسـت.

 

6. پسرعموهای سالامانکا در واقعیت هم موجودات ترسناکی هستند

پسرعموهایی که چیزی نمانده بود هانک را بکشند یادتان هست؟ دانیل و لوییس مونکادو، برادر هستند. هر دوی انها در گروه‌های‌ خلافکار عضویت داشته‌اند و مدتی را در زندان گذرانده‌اند. لوییس حتی روی پلک خود نیز خالکوبی دارد.

 

7. دوآتیشه‌ترین هوادار بریکینگ بد

سال گذشته، والدین پسری 16 ساله بـه نام کوین کوداسکو با وینس گلیگان تماس گرفتند. کوین بـه نوعی کشنده از سرطان مبتلا بودو سریال بریکینگ بد را بیش از هر چیز دیگری دوست می‌داشت. پدرش در این رابطه آن گونه توضیح میدهد: “چیزی در شخصیت والتر وایت وجوددارد. شیوه‌ای که بیماریش، و زندگیش را تحت اختیار خود گرفت، کوین را بسیار تحت تاثیر قرار می‌داد.” گلیگان و بازیگران سریال از کوین در بیمارستان و خانه‌اش عیادت کردند.

 

در یکی از این ملاقات‌ها نظرش را دربارۀ چیزی که بریکینگ بد کم داشت را گفت. گلیگان در این مورد گفته اسـت: “او گفت: “میدونی چیه؟ من می‌خوام بیشتر راجع بـه گرچن و الیوت بدانم. میخوام ماجراهای اونها رابا والتر توی گذشته بدونم.”

 

” بدین ترتیب شرکای پیشین والتر وایت در شرکت “گری متر” در فصل پایانی سریال نقشی اساسی یافتند. گلیگان حتی بـه کوین پیشنها داد که پایان سریال را بـه او بگوید. اما کوین حاضر بـه اینکار نشد و گفت که می خواهد همراه با سایر مردم پایان را ببیند. کوین کورداسکو چندی بعد درگذشت. نهمین قسمت از فصل پنجم سریال بـه او تقدیم شده اسـت.

 

جوایز برنده شده سریال بریکینگ بد

جوایز برنده شده سریال بریکینگ بد 

این مجموعه توانست شانزده جایزه امی ساعات پربیننده از مجموع سی نامزدی را بـه دست بیاورد.

از جمله این جوایز میتوان بـه :

  • دو جایزه امی بهترین سریال درام
  • چهار جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای کرانستون
  • سه جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد درام برای پاول
  • دو جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل زن درام برای آنا گان اشاره کرد.

 

این سریال در جایزه گلدن گلوب توانسته

این سریال در جایزه گلدن گلوب توانسته

  • دو بار نامزد بهترین سریال درام
  • چهار بار نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای کرانستون هر کدام با یک برد شود.
  • همچنین آرون پاول یا همان جسی پنکمن یکبار نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را شده‌اسـت.

 


مطالب مشابه: بهترین سریال های تینیجری خارجی + عکس


 

در پایان

بریکینگ بد سریالی آمریکایی اسـت که از سال 2008 تا 2013 از شبکۀ AMC پخش میشد. وینس گلیگان کارگردان این سریال بودو برایان کرانستون نقش اصلی این سریال را ایفا می کرد. این سریال نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد ودر حال حاضر بسیاری ان را یکی از بهترین سریال‌های‌ تاریخ تلویزیون میدانند.

جدیدترین مطالب سایت