10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2023 + عکس

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2023 + عکس

شش ماه اول سال 2022 مانند یک بیداری دوباره برای هالیوود بود. علیرغم این کـه تعداد زیادی از مردم بر این باورند کـه تجربه سینما پس از رکود کووید مرده اسـت، بـه نظر می رسد باکس آفیس دوباره زنده می شود. فیلم‌هایي مانند Top Gun: Maverick و Doctor Strange در Multiverse of Madness از زمان اکران در مجموع میلیاردها دلار درآمد داشته‌اند.

 

عده اي از مورد انتظارترین فیلم‌هاي‌ امسال در نیمه اول سال اکران شده‌اند. طرفداران  Top Gun  سی و شش سال منتظر ماندند تا دنباله ان از راه برسد، و زمانی کـه در ماه مه اکران شد مستقیماً بـه رتبه 1 رسید و ان را بـه پردرآمدترین فیلم حرفه اي تام کروز تبدیل کرد. نه تنها یک موفقیت تجاری بود، بلکه نقدهای تحسین برانگیزی نیز دریافت کرد و ثابت کرد کـه وقتی بـه خوبی انجام شود، ریبوت ها و دنباله ها میتوانند بـه اندازه نسخه اصلی هیجان انگیز و موفق باشند.

 

10 فیلم سینمایی برتر دنیا 2023

تجربه واکنش‌هایي کـه بهترین فیلم‌هاي‌ امسال، مانند ماوریک و مرد شمالی، شخصاً از سوی تماشاگران برانگیخت، لذت بخش بود. همان‌قدر کـه استریمینگ نحوه مصرف فیلم‌ها را تغییر داده اسـت، فیلم‌ها باید تجربه‌هاي‌ مشترکی باشند کـه دوستداران سینما را متحد میکند، و این رونق اخیر باکس آفیس برای آینده صنعت فیلم امیدوارکننده بـه نظر می رسد. ما امسال زمان زیادی را در سالن‌هاي‌ سینما گذراندیم «خوشبختانه!»؛ و هر تجربه‌اي نسبت بـه تجربه‌ي بعدی ارزشمندتر بود.

 

از همه ی چیز در همه ی جا همه ی بـه یک‌باره گرفته تا بتمن، ما 10 تا از بهترین فیلم هایي کـه 2022 تا بـه حال ارائه کرده اسـت را آماده کرده ایم. در حالی کـه هیچ کمبودی برای انتخاب فیلم وجود نداشت، این ها آنهایی هستند کـه اگر قبلاً تماشا نکرده اید، باید حتماً تماشا کنید. انتخاب هاي‌ ما را در زیر بررسی کنید و منتظر آنچه در بقیه سال 2022 درنظر گرفته شده اسـت باشید.

 

بیشتر بخوانید: رتبه بندی شاخص ترین فیلم های تاریخ سینما

 

10. «دنیای ژوراسیک: سلطه» «Jurassic World Dominion »

کارگردان: کالین ترورو

بازیگران: کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، لورا درن، زهر نیل، جف گلدبلوم، دیواندا وایز، مامودو آتی

 

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2022 + عکس

قرار دادن Jurassic World: Dominion دراین فهرست یک انتخاب شجاعانه اسـت. مطمئناً؛ طرح فاقد جهت بود، اما بازگرداندن بازیگران میراث برای آخرین قسمت دنیای ژوراسیک، هر نقطه ضعف دیگری را کـه ممکن اسـت فیلم داشته باشد، پاک می کند.

 

لورا درن، زهر نیل و جف گلدبلوم قلب این فیلم هستند و سهمیه نوستالژی مورد نیاز در هر ریبوت را برآورده کردند. سام نیل در گفتگو اي پیش رو بـه Complex گفت: “قرار دادن همه ی ان شخصیت ها درکنار هم، این خود ایده خوبی اسـت، زیرا من همیشه میگویم این فیلم هاي‌ دایناسور نیستند، آن ها دایناسورها را در خود دارند، اما این فیلم ها درباره مردم هستند.” از اکران فیلم بنابر این، کنار هم قرار دادن شخصیت هایي کـه ان ماجراها را پشت سر گذاشته اند، بسیار منطقی اسـت.

 

بازگرداندن بازیگران میراث برای پایان دادن بـه این فرنچایز منطقی اسـت. بازگشت ان‌ها بـه‌علاوه افزودن شخصیت‌هاي‌ جدید مانند کایلا واتس «دیواندا وایز» فوق‌العاده سرگرم‌کننده، باعث شد ستاره‌هاي‌ دنیای ژوراسیک، کریس پرت و برایس دالاس هاوارد، در پس‌زمینه محو شوند، کـه تنها شکایت واقعی از فیلم بود.

 

اما صحنه‌هاي‌ اکشن پر انرژی، برق‌زا و بزرگتر برای من کافی اسـت. این فرانچایز دوم ژوراسیک موفقیت مالی بوده اسـت، زیرا فیلم‌ها بر منابع باورنکردنی مایکل کرایتون تکیه داشتند و اینبار ان را بزرگتر، بلندتر و حتی هیجان‌انگیزتر کردند.

 

9. «جکاس برای همیشه» «Jackass Forever» 

کارگردان: جف ترمین

بازیگران: جانی ناکسویل، استیو او، کریس پونتیوس، دیو انگلند، دنجر ارن، پرستون لیسی، وی من، اریک ماناکا، جاسپر دلفین، شان “پوپیس” مک اینرنی، ریچل ولفسون، زک هلمز، تونی هاک، تایلر، آفريننده، و بیشتر

 

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2022 + عکس

زمان شکست ناپذیر اسـت. برای همه ی ما می‌آید. تعداد زیادی از Jackass Forever ریشه در کاوش در مورد انچه کـه زمان با آدمک‌هاي‌ دوست داشتنی ما انجام داده اسـت – و چگونگی تکامل و اصلاح فرمول استوار خود در دو دهه پس از شروع ان اسـت.

 

برای همیشه لطفا برای گنجاندن بـه عنوان بهترین آثار باستر کیتون، بـه عنوان بازیگران جانی ناکسویل، استیو-او، کریس پونتیوس، دیو انگلند، Danger Ehren، پرستون لیسی، و وی من همان‌ گونه بـه پیشرفت و ارتقای هنر خود تا جایی کـه اکنون رسماً هنری اسـت.

 

Forever بـه‌عنوان پل فوق‌العاده‌اي بین Asses بزرگ و نسل جدیدی از اجراکنندگان – Eric Manaka، Jasper Dolphin، Sean “Poopies” McInerney، Rachel Wolfson و Zach Holmes عمل میکند – و جایگاه خودرا بـه عنوان یک دنباله میراث دراین فرآیند تثبیت می کند.

 

این صحبت‌هاي‌ بسیار روانی برای فرنچایزی اسـت کـه ظاهرا درباره مردانی اسـت کـه دردهای جسمی را تحمل میکنند یا  دفع می کنند – اما من بـه سختی میتوانم فیلمی را درسال جاری پیدا کنم کـه بـه همان اندازه تکان‌دهنده و خنده‌دار برای همیشه باشد. مطمئناً؛ در نهایت زمان برای این خدمه فرا خواهد رسید – از بسیاری جهات، قبلاً – اما زمان راه دیگری را نیز کاهش میدهد: غوغایی شادی آور Jackass Forever برای مدت طولانی سلطنت خواهد کرد. 

 

8. “کیمی” «kimi»

کارگردان: استیون سودربرگ

بازیگران: زوئه کراویتز، اریکا کریستنسن، رابین گیونز، دوین راتری، ریتا ویلسون

 

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2022 + عکس

تریلر تند، لاغر و جنبشی کـه اوایل امسال بی‌سر و صدا بـه HBO Max رسید. اگر بگوییم خیلی بیشتر، پیچ و تاب‌ها و شگفتی‌هاي‌ فیلم را از بین میبریم، اما بدانید کـه در طول مدت 90 دقیقه‌اي فیلم کـه باعث می شود کل فیلم مانند قطار گلوله‌اي حرکت کند، لحظه، پلان یا اجرای اتلاف‌شده‌اي وجود ندارد.

 

عمق موضوعی زیادی برای کیمی وجود ندارد – این مقاله الهام‌بخش مقاله‌هاي‌ بی‌نفس یا تحلیل‌هاي‌ بیش‌ازحد نمی شود – اما گاهی تنها چیزی کـه نیاز دارید برای مدتی ان را قطع کنید، چیزی بـه این مهارت، شیک، بـه خوبی اجرا شده و صرفاً سرگرم‌کننده اسـت. این. 

 

بیشتر بخوانید: معرفی 8 فیلم سینمایی تخیلی که شاید واقعی هم باشند

 

7. “هستل” «Hustle»

کارگردان: ارمیا زاگر

بازیگران: آدام سندلر، خوانچو هرنانگومز، کوئین لطیفه، بن فاستر، رابرت دووال، آنتونی ادواردز

 

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2022 + عکس

آدام سندلر یکی از بهترین فیلم هاي‌ سال 2022 رابا Hustle ارائه کرد. سندلر نقش استنلی سوگرمن، یک پیشاهنگ بین المللی NBA را بازی می کند کـه مشتاق یافتن فوق ستاره بسکتبال بعدی اسـت. او در حین سفر بـه سراسر جهان برای ملاقات با ستاره هاي‌ بالفعل برای جذب در NBA، بازیکنی را در اسپانیا بـه نام بو کروز «خوانچو هرنانگومز» کشف می کند کـه استعدادهای خام و دست نخورده اي دارد. بو در ابتدا مشکوک اسـت و قصد استنلی را زیر سوال میبرد، اما این زوج در نهایت از ان موانع عبور کرده و با ترکیب نیروها، ورزشکار را برای دریافت NBA آماده می کنند.

 

استنلی در طول فیلم هیجان‌زده، عصبی و مضطرب اسـت، اما می داند کـه قبل از تحقق رویای خود برای حضور در کادر مربیگری چیزهای زیادی برای اثبات دارد. این ناامیدی از این کـه بخواهد نشان خودرا بـه عنوان یک پیشاهنگ بگذارد، و همچنین دوست داشتن بو برای موفقیت، از طریق صفحه قابل لمس اسـت. هم سندلر و هم بازیگری کـه نخستین بار بود، بازی‌هاي‌ فوق‌العاده‌اي را ارائه کردند، در حالی کـه توسط عده اي از نمادین‌ترین نام‌هاي‌ بسکتبال، چه در گذشته و چه در حال احاطه شده بودند.

 

این داستان در مورد داشتن انچه برای رسیدن بـه ان لازم اسـت – در بسکتبال و هر تلاش دیگری اسـت – اما نکته کلیدی این اسـت کـه فرصت مناسب را برای بـه نمایش گذاشتن پتانسیل خود پیدا کنید و پس از بـه دست آوردن ان؛ ان را دستپاچه نکنید.

 

Hustle تمام ویژگی هاي‌ یک فیلم بسکتبال بی انتها را دارد، از جمله کمئوها، اکشن، نمایشنامه ها، و احساساتی کـه درام هاي‌ ورزشی الهام بخش هستند. این فیلم همچنین یکی از بهترین هاي‌ سندلر اسـت و از ان دسته فیلم هایي اسـت کـه پس از پخش تیتراژ پایانی با شـما همراه می شود.

6. «مرد شمالی» «The Northman»

کارگردان: رابرت اگرز

بازیگران: الکساندر اسکارسگارد، نیکول کیدمن، کلیس بنگ، آنیا تیلور جوی، ایتان هاوک

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2022 + عکس

حماسه انتقام جوی وایکینگ کارگردان رابرت اگرز، مرد شمالی، مرا غافلگیر کرد. من در انتظار خشم و خشونت فراوان وارد شدم، اما با داستانی گیرا مواجه شدم کـه برای چشم هم دلنشین بود. این فیلم بر اساس یک داستان عامیانه اسکاندیناویایی ویتا آملتی – کـه الهام بخش هملت نیز بود – ساخته شده اسـت و داستان شاهزاده املت «الکساندر اسکارسگارد» پسر جوانی اسـت کـه عمویش پدرش را میکشد و مادرش ملکه گودرون «نیکول کیدمن» را بـه عنوان همسرش می‌گیرد. دو دهه بعد، پس از این کـه وایکینگ در کودکی بـه حال خود رها شد، همگی بزرگ شده و مانند در یک درسال 2016 بـه دنبال انتقامی اسـت.

 

همه ی چیز واقعی می شود، خونین می شود، و گاهی بسیار شدید، اما شیوه اي کـه کارگردان بـه طور یکپارچه فانتزی رابا داستان ترکیب می کند، فیلم را بـه طور کامل ارتقا میدهد. حماسه وایکینگ ها بودجه اي 90 میلیون دلاری داشت ودر تمام مدت خودرا نشان داد.

 

در حالی کـه ان پول را در گیشه بـه دست نیاورد، هم طرفداران و هم منتقدان از ان استقبال کردند. The Northman یک رفتار بصری بی رحمانه و وحشیانه اسـت و یکی از فیلم هاي‌ متعددی اسـت کـه امسال باید در یک محیط جمعی دیده می شد. این فیلم زمانی بهتر اسـت کـه بزرگ ترین «و آزاردهنده‌ترین» لحظاتش را در هماهنگی با دیگر دوستداران فیلم تجربه میکند – بـه گونه‌اي کـه باید از تمام فیلم‌هاي‌ اکشن لذت برد. 

 

5. «دکتر استرنج در چند دنیا جنون» «Strange in the Multiverse of Madness»

کارگردان: سام ریمی

بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، چیوتل اجیوفور، بندیکت وونگ، زوچیتل گومز، مایکل استولبارگ، ریچل مک آدامز

 

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2022 + عکس

 کارگردان بریتانیایی ادگار رایت «Shaun of the Dead, Hot Fuzz, Scott Pilgrim vs. The World» برای کارگردانی Ant-Man قرارداد امضا کرد و سپس پروژه را بـه دلیل تفاوت هاي‌ خلاقانه و عدم تمایلش بـه زیر پا گذاشتن خط شرکت ترک کرد.استدلال عجیبی از طرف دیزنی و مارول بود. وقتی برای کارگردانی فیلمتان با شخصی بـه نام رایت قرارداد امضا میکنید، انتظار یک چیز خاص را داشته باشید. هنرمندی را برای انجام کار هک استخدام نکنید.

بنابر این وقتی دیزنی و مارول سام ریمی «Evil Dead, Drag Me to Hell, Spider-Man» را برای کارگردانی پزشک استرنج در Multiverse of Madness استخدام کردند، من فکر کردم کـه موش چقدر بـه او اجازه می‌دهد تا بـه کارهای عجیب‌وغریب خود افراط دهد. همانگونه کـه معلوم اسـت، پاسخ “بسیار قابل توجهی” اسـت.

 

ما Scarlet Witch را بـه عنوان یک شخصیت شرور ترسناک اسلشیر میبینیم، میبینیم کـه یک‌باره بـه شوخی هاي‌ ترسناک تبدیل شده اند، و میبینیم کـه استفان استرنج زامبی می‌آید تا روز را نجات دهد. این یکی از تاریک ترین فیلم ها در کانون MCU اسـت و همچنین یکی از سازش ناپذیرترین آنهاست.

 

4. “قرمز شدن” «Turning Red»

کارگردان: Domee Shi

بازیگران: روزالی چیانگ، ساندرا اوه، آوا مورس، مایتری راماکریشنان، هایین پارک در نقش ابی پارک، اوریون لي، وای چینگ هو، تریستان آلریک چن، جیمز هونگ

 

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2022 + عکس

هنگامی کـه می لي 13 ساله چینی کانادایی احساسات شدیدی را احساس می کند، تبدیل بـه یک پاندای قرمز بزرگ و کرکی می شود. از میان تمام فیلم‌هایي کـه در مورد روابط نامطمئن بین مادر و دختر در دو سال گذشته منتشر شده‌اند، Turning Red، با اختلاف بسیار زیاد، جذاب‌ترین فیلم اسـت. هنر تیم پیکسار کاملاً بـه نمایش گذاشته شده اسـت – پوست می درخشان اسـت، اما همه ی جزئیات دراین فیلم نیز همین طور اسـت. غذا. راهروهای مدرسه می. محدوده معبد خانواده لي. درخشندگی کم رنگ یک مهمانی نوجوان در استخر.

 

این یک فیلم خانوادگی اسـت، بـه معنای واقعی. یک بیننده کودک متوجه پوچ بودن معضل می و خط داستانی پیرامون گروه پسرانه 4*Town «با موزیک هاي‌ نوشته شده توسط بیلی آیلیش!» می شود. و بزرگسالان با موضوعات بالغ تر، بلوغ، سرکوب جنسی، و آسیب هاي‌ نسلی آشنا میشوند. هر دوی آن ها این نگاه ناخوشایند، گاهی ترسناک و گاهی جالب بـه دنیای دختران دهه 90 را از نگاه یک نوجوان آسیایی کـه بیش از حد موفق شده بود، دوست خواهند داشت. 

 

3. «بتمن» «The Batman»

کارگردان: مت ریوز

بازیگران: رابرت پتینسون، زوئه کراویتز، پل دانو، جفری رایت، جان تورتورو، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس، کالین فارل

 

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2022 + عکس

جلب توجه اولیه در اطراف بتمن همیشه شروران او بوده اند – بزرگ ترین گالری یاغی در تاریخ کمیک. ان‌ها کلید جذابیت کمیک‌ها هستند، زیرا بـه روشی کـه از آرایش روانی بتمن بازجویی می کنند. اگر این افراد متعلق بـه یک آسایشگاه روانی هستند، پس آیا مردی کـه برای مبارزه با انها مانند خفاش لباس میپوشد در اتاقی دقیقاً درکنار آن ها قرار دارد؟

بتمن یک جشن نوآر سبک اسـت کـه پر از سایه هاي‌ بلند و طرح هاي‌ رنگی تیره اسـت. ودر مورد بتمن، او هنوز جوان اسـت ودر کنسرت هوشیار تازه کار اسـت، و بنابر این، روش هاي‌ او اصلاح نشده اسـت. او یک مجرد میلیاردر نیست، کـه بـه نقش خود بـه عنوان انسان دوست و شهروند مطمئن باشد، و همچنین یک کارآگاه منضبط و آگاه نیست.

 

در تمام صحنه هاي‌ بسیار مهم فیلم، او با یک دقیقه تاخیر از هرج و مرج پیش گیری می کند. این نقش جدیدی اسـت کـه او باید در ان رشد کند. و همه ی این ها بـه نفع Riddler اسـت – کـه در این جا بـه عنوان یک نوع قاتل سریالی از نو اختراع شده اسـت – کـه خیلی بیشتر از چیزی کـه می‌بازد، برنده می شود.

 

2. “همه چیز در همه جا به یکباره” «Everything Everywhere All at Once»

کارگردان: Dan Kwan و Daniel Scheinert

بازیگران: میشل یو، استفانی هسو، کـه هوی کوان، جنی اسلیت، جیمی لي کرتیس

 

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2022 + عکس

قبلا گفته شده بود، اما همه ی چیز همه ی جا همه ی بـه یک‌باره بهترین فیلم چندجهانی امسال اسـت. این فیلم مانند عنوان خود، علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی، کمدی، درام و هر چیز دیگری اسـت کـه در یک مجموعه پیچیده شده اسـت. این فیلم در مورد یک زن آمریکایی چینی خسته، نخستین وانگ «میشل یئو» اسـت کـه صاحب یک خشکشویی قدیمی اسـت و مسئول حفظ تجارت و خانواده اش اسـت.

 

نخستین پس از ان بـه نوعی خودرا میبیند کـه باید دنیا را نجات دهد، وقتی شوهرش از جهان دیگری بـه دیدار او می‌رود و بـه او می‌گوید کـه سرنوشت چندجهانی در دستان اوست. ایولین تبدیل بـه یک قهرمان بعید می شود کـه باید از قدرت هاي‌ تازه یافته خود برای مبارزه با شرارت و خطرات موجود در چندجهانی استفاده کند، زیرا تلاش می کند جهان، ازدواج و خانواده اش را نجات دهد.

 

این فیلم بـه نحوی موفق بـه پرداختن بـه موضوعاتی مانند سلامت روان، آسیب هاي‌ نسلی، تجربه مهاجرت، مبارزات نسل اول و پشیمانی هاي‌ زندگی می شود. تقریبا دشوار اسـت کـه مغز خودرا در اطراف نوعی الاکلنگ احساسی کـه هنگام تماشا از ان عبور میکنید، بپیچید. فیلمی بـه کارگردانی دانیل کوان و دانیل شاینرت آن قدر مورد علاقه طرفداران و منتقدان بود کـه بـه پرفروش‌ترین فیلم تبدیل شد. چیزهای زیادی برای گفتن در مورد فیلم وجوددارد، اما این همان هنری اسـت کـه باید خودتان ان را تجربه کنید تا بـه طور کامل بفهمید کـه همه ی درباره چه چیزی میخندند.

 

1. «تاپ گان: ماوریک» «Top Gun: Maverick»

کارگردان: جوزف کوسینسکی

بازیگران: تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، گلن پاول، مونیکا باربارو، جان هام، دنی رامیرز، جی الیس، اد هریس

 

10 فیلم سینمایی خارجی برتر سال 2022 + عکس

از نظر فیلم‌هاي‌ پرفروشی کـه درسال 2022 اکران شدند، تعداد کمی از فیلم‌هاي‌ فوق‌العاده یا پرسرعت تاپ گان: ماوریک را پشت سر خواهند گذاشت.

 

بیش از 30 سال پس از کلاسیک نمادین تونی اسکات، ماوریک بـه دنبال جاده قدیمی می‌رود، زیرا ستوان پیت ماوریک میچل «تام کروز» بـه مدرسه پرواز تاپ گان بازمی گردد تا نسل جدیدی از خلبانان نیروی دریایی را برای یک ماموریت خطرناک آموزش دهد. . طبیعتاً؛ این خلبانان نسل بعدی بـه همان اندازه او مغرور هستند.

 

چیزی کـه ماوریک را فوق‌العاده سرگرم‌کننده می کند این اسـت کـه چگونه ضربات تاپ گان قبلی رابا فیلم‌سازی بی‌نفس در می‌آورد. بـه ندرت از CGI استفاده شده اسـت، و بازیگران در داخل F-18 هاي‌ واقعی گرفته شده اند تا سکانس هاي‌ پرواز تا حد امکان معتبر باشند.

 

لنگر همه ی چیز کروز اسـت کـه در ماوریک ثابت می کند کـه آخرین ستاره واقعی و آبی هالیوود اسـت کـه بـه جای پخش کننده، فیلم هاي‌ پرفروش استودیویی بزرگ را برای اکران در سینماها ساخته اسـت. همچنین بـه کروز کمک می کند تا عده اي از بهترین کارهای حرفه اي خودرا در این جا انجام دهد.

 

بیش از تعداد انگشت شماری از لحظات عمیقا احساسی وجوددارد. Top Gun: Maverick می‌توانست بـه‌عنوان یک بازسازی بی‌روح ظاهر شود، نسخه‌اي کـه از انجام همین کار اما بزرگتر احساس رضایت می کرد.

جدیدترین مطالب سایت