آموزش درست کردن سبزه به شکل طاووس مخصوص عید

مجموعه : هنرهای دستی
آموزش درست کردن سبزه به شکل طاووس مخصوص عید

آموزش درست کردن سبزه به شکل طاووس مخصوص عید

روز به روز به عید نوروز نزدیک و نزدیک تر میشویم ، با آموزش جدید هنر در خانه در خدمتتان هستیم در ادامه با آموزش درست کردن سبزه به شکل طاووس مخصوص عید در سایت تالاب آشنا شوید.

 

در ابتدا دسته‌ی سبد و همچنین قسمت انتهایی آن یعنی دم قو را جدا کنید. دقت کنید سبد از هم باز نشود.

 

برای ساخت برآمدگی پشت طاووس از یک اسفنج فشرده استفاده کنید، مانند اسفنج های مبل سازی. اسفنج را قیچی کرده و به شکل توپ درآورید. اندازه‌ی توپ باید به حدی باشد که پرهای طاووس با کمی فشار پشت آن داخل سبد جا شوند. زمان جا انداختن توپ و پرها باید آن ها را با چسب محکم کنید. دقت کنید چسب مورد استفاده‌ی شما ضد آب باشد تا در اثر آب دادن سبزه کار از هم باز نشود.

 

قبل از نصب پر و توپ باید به نکته‌ای دقت کنید. باید داخل سبد را با جسم سنگینی پر کنید تا بر اثر رشد سبزه و سنگین شدن پشت سبد، برعکس نشود. داخل بخش برآمدگی تنه را با خرده سنگ می‌توانید پر کنید.

 

آموزش درست کردن سبزه به شکل طاووس مخصوص عید 1402

برای ساخت پرهای طاووس از یونولیت کمک می‌گیریم. یونولیت را با یک چاقوی گرم مانند شکل برش داده و با چسب ضدآب به اسفنج بدنه و سبد متصل می نمایید. برای محکم تر شدن یونولیت و اسفنج در سبد با یک تکه سیم مفتولی آن را محکم کنید. سیم را دورتادور سبد و از بین یونولیت و اسفنج عبور دهید تا کار شما کاملاً محکم شود.

جدیدترین مطالب سایت