عوامل وابسته امنیت سایت شما

عوامل وابسته امنیت سایت شما

چرا امنیت سایت تا این حد مهم است؟

با استفاده از مجموعه اقداماتی میتوانیم ضریب امنیت سایت را بالا برده و امکان نفوذ عوامل خارجی را بـه ان بـه حداقل برسانیم. امنیت سایت شامل مجموعه اقداماتی در حیطه‌هاي‌ مختلف اسـت کـه با انجام ان‌ها می توانیم بـه ایمنی کامل سایت دست پیدا نماییم.

 

این مجموعه اقدامات، اقداماتی در حوزه‌هاي‌ مختلف مانند امنیت شبکه، امنیت اینترنت، امنیت سرور، امنیت سیستم عامل، امنیت نرم افزار و عوامل دیگر می باشد.

 

اگر بخواهیم فرض کنیم کـه موارد پایه‌اي مورد نیاز هر سایت بـه طور کامل تامین شده اسـت باید بگوییم کـه اقدامات خاصی هستند کـه هر سایت باید ان‌ها را انجام دهد تا مشکل امنیتی خاصی برای سایت ایجاد نشود.

 

 

دراین مقاله بـه صورت مختصر در رابطه با امنیت سایت‌هایي کـه بـه صورت داینامیک یا پویا و با سیستم مدیریت محتوا CMS پایه‌ریزی شده‌اند بحث خواهیم کرد.

چرا کـه این نوع از سایت‌ها بیشترین استفاده را در سایت‌هاي‌ تحت وب دارند.

 

بحث امنیت سایت بحث بسیار گسترده و با دامنه بسیار زیاد اسـت.

بـه همین دلیل نیاز بـه بحث زیاد و مقاله‌هایي طولانی دارد، بـه همین دلیل سعی می کنیم تا موارد زیادی را بـه صورت مختصر با عنوان‌هاي‌ مشخص در اختیار شـما عزیزان بگذاریم پس در ادامه با  مجله تالاب همراه باشید.

 

عوامل وابسته امنیت سایت شما

 

در مواقعی کـه سایت بـه خوبی در حال فعالیت اسـت و نیاز بـه بازرسی و برطرف سازی هر گونه دخالت عوامل خارجی در روند فعالیت سایت را داشته باشیم نیاز بـه ایمن کردن سایت داریم.

دراین شرایط می ‌بایست سطح امنیتی سایت دارای بالاترین سطح و سطح آسیب پذیری ان در مقابل خطرات خارجی بـه کمترین سطح برسد.

 

امنیت سایت از جمله مسائل بسیار پراهمیت دریک سایت اسـت.

همچنین امنیت سایت یکی ازموثرترین عوامل ادامه حیات و اعتبار یک سایت در بین کاربران و همچنین در شبکه وب اسـت.

متاسفانه در دوران کنونی اگر دانش حتی بسیار کمی دراین رابطه داشته باشید با تست عده اي از بزرگ ترین سایت‌هایي کـه در حال فعالیت هستند میتوانید بـه این موضوع پی ببرید کـه مدیران و کارشناسان امنیت این سایت‌ها کوچک‌ ترین اقدامات امنیتی برای محافظت از اطلاعات و شاکله اصلی سایت خود انجام نداده اند.

 

عوامل وابسته امنیت سایت شما

 

زمانی این عامل تاثیرگذار نمود پیدا میکند کـه سایت با نفوذ عوامل خارجی دچار مشکل در فعالیت شود.

اینجاست کـه اگر از پیش فکری بـه حال امنیت سایت کرده باشید می توانید با حملات انجام شده بـه اسانی مقابله کنید و حملات شکست بخورند.

 

 

اما در صورتی کـه اقدامات لازم را برای التیام شرایط امنیتی سایت خود نکرده باشید با فروپاشی سایت خود و یا از بین رفتن اطلاعات و یا دزدیده شدن اطلاعات مواجه خواهید شد.

 

عوامل وابسته امنیت سایت شما

 

در خصوص سازمان‌ها و یا سایت‌هاي‌ با حساسیت بالا حتی ممکن اسـت اختلالی در روند فعالیت سازمان‌ها نیز ایجاد شود.

باید توجه داشته باشید کـه روش‌هاي‌ نفوذ بـه سیستم و یا سایت شـما میتواند بسیار متنوع باشد و باید برای مقابله با هر روشی آماده باشید.

البته علاوه بر راه‌هاي‌ مقابله با نفوذ در زمان نفوذ باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید کـه سایت‌ها رسیدگی و مراقبت نیز دارند.

 

عوامل وابسته امنیت سایت شما

 

استفاده از هاست امن تا چه حد در حفظ امنیت سایت کارساز است؟

سعی کنید تا جای ممکن برای خریداری هاست بـه سراغ سایت‌هایي بروید کـه قابل اعتماد باشند.

از اصلی‌ترین موارد برای بالا بردن امنیت سایت استفاده از بستری امن اسـت کـه توسط این سایت‌ها برای عرضه وجود دارند.

بـه طور کلی استفاده از سیستم‌هاي‌ امنیتی مانند آنتی اسپم، آنتی شل، فایروال سخت افزاری، آنتی ویروس و کانفینگ اصولی سرور میتواند در مقابله با حملات و نفوذ عوامل خارجی بسیار مهم و با اهمیت باشد.

 

عوامل وابسته امنیت سایت شما

 

با خرید هاست از هاستیدا، از ویژگی‌های زیر بهره مند شوید

پشتیبانی و مانیتورینگ ۲۴/۷؛ پشتیبانی از تمام زبان‌هاي‌ برنامه نویسی، بکاپ‌گیری روزانه در ۳ لایه‌ي مجزا، نظارت پنل«دایرکت ادمین و سی پنل» و لایسنس‌هاي‌ معتبر، استفاده از سرورهای نسل ۹ HPE، هاردهای SSD و NVMe، ارائه سرویس در دیتاسنترهای معتبر ایران و کشور آلمان، این زیر ساخت را ایجاد کرده اسـت تا بتوانیم برای تمام نیازهای کاربران خود پلن‌هاي‌ متنوع خرید هاست را ارائه نماییم.

 

آیا استفاده از اینترنت امن نیز در رابطه با امنیت سایت مهم است؟

همانگونه کـه ممکن اسـت بدانید سایت‌ها و کاربران طبق معمول ارتباط دو سویه‌اي دارند و این ارتباط تنها از طریق بستر اینترنت انجام میشود.

برای مثال برای تقاضای ثبت نام و ورود بـه یک سایت درخواستی از سمت سایت ارائه می شود و سپس کاربر با پرکردن فیلدهایی نتیجه انتخاب نام کاربری را برای سایت ارسال مي نماید.

 

عوامل وابسته امنیت سایت شما

 

حال فرض کنید طی همین مراحل ثبت‌نام دریک سایت، نفوذی انجام شده باشد و بتواند کلیک‌ها و کلیدهای فشرده شده طی ورود بـه یک سایت مهم را برای فرد نفوذی ارسال نماید.

این می تواند باعث دزدی اطلاعات و یا دزدی مالی شود.

 

حال تصور کنید کـه همین روند و نفوذ بر روی رایانه یک مدیر بلند پایه از یک سازمان و یا یک شرکت پر قدرت انجام شود.

می تواند باعث اختلال در زندگی صدها یا هزاران نفر و یا حتی یک کشور گردد.

پس باید موضوع امنیت و خصوصا ایمنی اینترنت را جدی گرفت.

 

پس باید توجه کنید کـه برای استفاده از اینترنت شخصی نیز نیاز اسـت تا اقدامات امنیتی خاصی را درنظر داشته باشید.

در کشور ما اینترنت خانگی عموما بـه صورت اینترنت پهنای باند مخابراتی و ADSL اسـت و از طریق مودم WI-FI بـه افراد داخل منزل خدمات ارائه میدهد.

همین موضوع استفاده از وای فای برای اینترنت روزمره می تواند بسیار خطرساز باشد.

 

عوامل وابسته امنیت سایت شما

 

باید توجه داشته باشید کـه شبکه‌هاي‌ WI-FI میتوانند با کوچک‌ ترین قصوری از جانب شـما هک شده و باعث نفوذ بیگانگان و افرادی کـه در نزدیکی محل استفاده از مودم وای فای هستند شود.

 

برای پیشگیری از نفوذ افراد و پیشگیری از هک وای فای می توانید اقداماتی مانند استفاده از پروتکل‌هاي‌ ارتباطی خاص، رمزهای غیرقابل شناسایی، محدود کردن mac Address دستگاه‌هایي کـه ارتباط با مودم دارند و… را انجام دهید.

اگر امنیت سایتتان برایتان مهم اسـت این مطلب از مجله تالاب را حتماً مطالعه کنید امید وارم برایتان مفید واقع شده باشد 

جدیدترین مطالب سایت