ایده های برای بهتر شدن آنتن دهی گوشی

مجموعه : موبایل
ایده های برای بهتر شدن آنتن دهی گوشی

ایده های بسیار کاربردی برای بهتر شدن آنتن دهی گوشی

بعضی از موبایل ها هستند که علاوه بر ضعیفی حافظه آنتن دهی ضعیفی هم دارند برای جلوگیری از روش دوم در ادامه با ایده های بسیار کاربردی برای بهتر شدن آنتن دهی موبایل  سایت تالاب را دنبال کنید.

 

بسیاری از اوقات پیش آمده که شما هنگام مکالمه و ارسال پیام سگینال های لازم موبایل را برای این کار ندارید و کار شما با اختلال مواجه می شود. در تمامی مناطق تحت پوشش اپراتورهای تلفن همراه، نقاط کور آنتن دهی وجود دارد. نقاطی که بر اساس آنچه در نقشه‌های آنتن دهی اپراتورها می‌بینیم باید تحت پوشش شبکه باشند اما در واقعیت برقراری تماس یا ارسال پیامک در آن‌ها عملا غیرممکن است.

 

متاسفانه، در اکثر موارد افزودن آنتن‌های بی تی اس (Base Transceiver Station) توسط اپراتور مخابراتی برای پوشش دهی نقاط کور، ممکن نیست. اگر شما هم جز آن دسته از افراد بدشانس هستید که در مکان‌هایی مانند خانه یا محل کار که بیشترین وقت را در آن می‌گذرانید، تحت پوشش شبکه اپراتور نیستید، با ما همراه باشید تا دو راه برای تقویت آنتن دهی موبایل در این مکان‌ها را به شما آموزش دهیم.

 

روش اول: تماس از بستر وای فای

ایده های بسیار کاربردی برای بهتر شدن آنتن دهی گوشی

افزایش آنتن دهی گوشی

روش تماس از بستر وای فای (WiFi calling) امکانی است که از طریق آن، با اتصال به یک شبکه وای فای می‌توانید سیگنال‌های مخابراتی را دریافت کنید. برای استفاده از این امکان، اپراتور شما باید سرویس تماس از بستر وای فای را برای کاربرانش فراهم کرده و تلفن همراهتان هم باید از آن پشتیبانی کنند.

 

از آنجایی که از طریق یک مودم مجهز به وای فای، به‌سادگی می‌توانید منزل یا محل کار خود را تحت پوشش وای فای قرار دهید، امکان تماس از بستر وای فای می‌تواند برای شما بسیار کارآمد باشد.اکثر تلفن‌های هوشمند جدید از این امکان پشتیبانی می‌کنند. اگر در قسمت وای فای تنظیمات خود به دنبال کلمه WiFi calling بگردید، می‌توانید مطمئن شوید که تلفنتان از این امکان از پشتیبانی می‌کند یا خیر.

ایده های بسیار کاربردی برای بهتر شدن آنتن دهی گوشی

افزایش انتن دهی موبایل در منزل

اگر کاربر سیستم عامل iOS هستید، برای استفاده از سرویس تماس از بستر وای فای در آیفون خود مسیر Settings > Phone > WiFi Calling را دنبال کنید. در قسمت بعد از شما یک آدرس خواسته می‌شود که تنها مختص کاربران آیفون در کشور آمریکا است. از آنجایی که ردیابی سیگنال تماس‌گیرنده از طریق تماس از بستر وای فای امکان‌پذیر نیست،

 

کاربران آمریکایی باید آدرسی را در این قسمت وارد کنند، تا در صورت تماسشان با شماره‌های اضطراری، امکان دسترسی به آن‌ها به راحت‌ترین نوع ممکن فراهم باشد.

ایده های بسیار کاربردی برای بهتر شدن آنتن دهی گوشی

تقویت آنتن گوشی موبایل

سرویس تماس از بستر وای فای هم‌اکنون در آمریکا و اروپا فعال است. در مهرماه امسال هم اپراتور همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2016 از طرح پایلوت سرویس تماس وای فای خود رونمایی کرد اما پس از آن دیگر خبری از راه‌اندازی این سرویس در ایران به گوش نرسید. لطفا در صورت اطلاع، آخرین وضعیت اجرایی شدن این طرح را در بخش نظرات با ما در اشتراک بگزارید.

 

روش دوم: نصب تقویت کننده آنتن

ایده های بسیار کاربردی برای بهتر شدن آنتن دهی گوشی

ترفند تقویت آنتن موبایل

به گزارش تالاب اگر تلفن شما از سرویس تماس از بستر وای فای پشتیبانی نمی‌کند و یا جزو کاربران مقیم خارج از کشور نیستید، می‌توانید با نصب یک تقویت کننده سیگنال در نقطه کور آنتن دهی، مشکل دریافت سیگنال‌های مخابراتی را برطرف کنید. این تقویت کننده ها دستگاه‌هایی هستند که با اتصال به روتر وای فای، یک سیگنال مصافت کوتاه را مخابره کرده و آنتن دهی محل موردنظر را به حداکثر می‌رسانند.

 

بعضی از این تقویت کننده ها تنها برای استفاده کاربران اپراتورهای خاص طراحی شده‌اند، به این معنا که فرضا اگر اپراتور شخصی همراه اول باشد، امکان برخورداری از سیگنال از طریق دستگاه تقویت کننده مخصوص ایرانسل برای او وجود ندارد. البته تقویت کننده هایی هم در بازار موجود هستند که چند اپراتور را به‌طور هم‌زمان پوشش می‌دهند.

 

روش استفاده از تماس از بستر وای فای به دلیل دردسرهای کمترش، بیشتر مورد استفاده است اما با شرایط کنونی اپراتورها در ایران به کاربران پیشنهاد می‌شود که برای تقویت آنتن دهی تلفن همراه ، از دستگاه تقویت کننده سیگنال استفاده کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت