25 تا از تنظیمات دسترسی به گوشی های هوشمند که باید درباره آنها بدانید

مجموعه : موبایل
25 تا از تنظیمات دسترسی به گوشی های هوشمند که باید درباره آنها بدانید

این تنظیمات معرض‌پذیری، نحوه استفاده از تلفنتان را تغییر میدهد، چه معلولیت داشته باشید یا صرفاً بخواهید زندگی خودرا آسان‌تر کنید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از ترفندهای گوشی هوشمند را که تا حالا نمی‌دانستید را منتشر کرده ایم.

 

جدیدترین ترفندهای گوشی هوشمند

ما تقریبا برای همه ی چیز بـه تلفن هاي‌ هوشمند خود متکی هستیم، اما بیشتر ما تنها کسری از کارهایی که آن ها می توانند انجام دهند میدانیم. بـه لطف تنظیمات معرض‌پذیری در آیفون‌ها و اندرویدها – مانند صفحه‌خوان‌ها، دیکته صدا بـه متن و موارد دیگر- تلفن‌هاي‌ ما میتوانند کارهای روزانه را بـه‌ویژه برای افراد دارای معلولیت آسان‌تر کنند.

 

استفاده از ویژگی‌هاي‌ معرض‌پذیری تعبیه‌شده در اکثر تلفن‌هاي‌ هوشمند، زندگی افراد دارای معلولیت را دقیقاً بـه همان روشی که تلفن‌هاي‌ هوشمند زندگی روزمره همه ی را التیام می‌بخشد، التیام می‌بخشد.

 

اگر چه این تنظیمات فقط برای افراد دارای معلولیت نیست. ویژگی‌هایي مانند زیرنویس‌ها و تقویت صدا می توانند بـه همه ی ما کمک کنند تا آسان‌تر در تلفن‌هایمان و دنیای اطراف مان پیمایش کنیم. هرکسی میتواند با این ها در آیفون خود بازی کند تا احتمالات را بررسی کند.

 

چه با معلولیت زندگی می کنید یا فقط می خواهید از گوشی هوشمند خود بـه طور موثرتری استفاده کنید، باید بدانید که این تنظیمات دسترسی چه کار می کنند و چگونه از انها در آیفون و اندروید استفاده کنید. هنگامیکه حرفه اي شدید، سایر ویژگی هاي‌ مخفی گوشی هوشمند را که هرگز نمی‌دانستید، بیاموزید، مانند نحوه مخفی کردن پیام هاي‌ متنی در آیفون، نحوه خاموش کردن دستیار Google در تلفن Android خود، و نحوه مشاهده «و حذف تاریخ» تماس آیفون خود.

 

بیشتر بخوانید: چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

 

تنظیمات دسترسی آیفون

25 تا از تنظیمات دسترسی به گوشی های هوشمند که باید درباره آنها بدانید

اپل نخستین ویژگی هاي‌ دسترسی آیفون را درسال 2009 راه اندازی کرد و این برند از ان زمان تا کنون بـه گسترش ارائه هاي‌ خود ادامه داده اسـت. امروزه، اپل قابلیت دسترسی را در فرآیند طراحی برای هر چیزی که می‌سازیم ایجاد میکند تا مردم بتوانند طبق شرایط خود بـه فناوری دسترسی داشته باشند.

 

کارشناسان توصیه می کنند تنظیمات دسترسی زیر را در آیفون‌ها بررسی کنید، که همه ی آن ها را میتوانید در Settings > Accessibility پیدا کنید. مطمئن شوید که از این رازهایی که خودی‌هاي‌ اپل در مورد آیفون‌ها میدانند نیز مطلع هستید.

 

صداگذاری

VoiceOver از هوش مصنوعی برای ارائه توضیحات شنیداری از موارد روی صفحه نمایش شما، از عکسهای گرفته تا سطح باتری گرفته تا افرادی که با شما تماس میگیرند، استفاده می کند. VoiceOver محبوب‌ترین صفحه‌خوان موبایل در جهان اسـت که 70 درصد افراد نابینا هرروز از ان استفاده می کنند. برای روشن یا خاموش کردن VoiceOver، بـه Settings > Accessibility > VoiceOver بروید و سوئیچ را تغییر دهید. همچنین میتوانید بگویید: «Hey Siri, VoiceOver را روشن کن» یا «Turn off VoiceOver».

 

بزرگنمایی

25 تا از تنظیمات دسترسی به گوشی های هوشمند که باید درباره آنها بدانید

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه روی هر صفحه آیفون بزرگنمایی و کوچکنمایی کنید تا متن یا عکسهای را بهتر ببینید؟ با قابلیت زوم اپل آشنا شوید. زوم محتوای صفحه را بزرگ‌نمایی می کند و گزینه‌هاي‌ زیادی برای پیکربندی کنتراست، معکوس کردن رنگ‌ها و برجسته کردن فوکوس دارد. بـه Settings > Accessibility > Zoom بروید، سپس Zoom را روشن کنید.

 

از آنجا، می توانید هر زمان که نیاز داشتید با دو بار ضربه زدن روی صفحه با سه انگشت، این ویژگی را فعال کنید. اگر می خواهید قسمت بیشتری از صفحه نمایش را ببینید، لنز زوم رابا کشیدن صفحه با سه انگشت حرکت دهید. می توانید با دو بار ضربه زدن روی صفحه با سه انگشت دوباره زوم را خاموش کنید.

 

ذره بین

نیازی بـه حمل یک جفت عینک مطالعه نیست – می توانید بـه جای ان از دوربین آیفون خود استفاده کنید. «بـه‌عنوان یک عینک‌دار، [ذره‌بین] بـه من این امکان را میدهد تا از آیفونم مانند یک ذره‌بین برای خواندن حروف کوچک روی چیزهایی مانند بطری‌هاي‌ دارو و مواد چاپی استفاده کنم». برای امتحان کردن این ویژگی، بـه تنظیمات > دسترسی > ذره بین بروید و سوئیچ را در موقعیت «روشن» قرار دهید.

 

سپس برنامه را در صفحه اصلی باز کنید و دوربین آیفون خودرا بـه سمت متن یا شیئی که میخواهید بزرگ‌نمایی کنید، بگیرید. میتوانید با نوار لغزنده نظارت بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کنید یا با استفاده از دکمه‌هاي‌ روشنایی، کنتراست، فیلترهای رنگی و چراغ قوه در زیر، ظاهر تصویر را تنظیم کنید.

 

اندازه متن

25 تا از تنظیمات دسترسی به گوشی های هوشمند که باید درباره آنها بدانید

سفارشی کردن تنظیمات متن در آیفون‌ها میتواند بـه ویژه برای افرادی که مشکل بینایی دارند، صفحه نمایش را آسان‌تر ببیند. برای این که چگونه متن را در آیفون بزرگ‌تر کنید، بـه تنظیمات > دسترسی > نمایش و اندازه متن بروید. در آنجا میتوانید تنظیم Larger Accessibility Sizes را روشن کنید و اندازه متن رابا استفاده از نوار لغزنده اندازه قلم تنظیم کنید.

 

پس از انجام اینکار، برنامه هایي مانند تنظیمات، تقویم، مخاطبین، نامه، پیام ها و یادداشت ها از اندازه متن دلخواه شما بـه جای اندازه پیش فرض استفاده می کنند. معلوم شد که تعداد زیادی از هک‌هاي‌ مخفی آیفون وجوددارد که اکثر ما از ان‌ها اطلاعی نداریم.

 

رنگ متن و خوانایی

آیفون همچنین سایر تنظیمات سفارشی‌سازی متن را تحت ویژگی Display & Text Size خود ارائه میکند، از جمله معکوس کردن رنگ‌هاي‌ نمایشگر، افزایش کنتراست بین متن و پس‌زمینه، کاهش شدت رنگ‌هاي‌ روشن و اعمال فیلترهای رنگی.

 

اگر دچار کوررنگی هستید، میتوانید تنظیم شکل دکمه‌ها را برای خط‌کشی زیر متن‌هایپرپیوند شده یا تنظیمات روشن/خاموش برچسب‌ها را برای نمایش اعداد روی لغزنده‌ها بـه جای رنگ‌ها روشن کنید. مانند ویژگی اندازه متن، این تنظیمات با تمام برنامه هاي‌ اپل از جمله تنظیمات، ایمیل و پیام ها سازگار اسـت.

 

زیرنویس

هنگام تماشای ویدیو در آیفون خود، می توانید زیرنویس‌ها را از طریق تنظیمات دسترسی آیفون روشن کنید. بـه Settings > Accessibility > Subtitles & Captioning بروید و Closed Captions + SDH را برای افراد ناشنوا یا کم شنوا روشن کنید. حتی می توانید نمایش زیرنویس‌ها رابا ضربه زدن روی Style، سپس انتخاب یک سبک عنوان موجود یا ایجاد یک سبک جدید با فونت، اندازه و رنگ دلخواه خود سفارشی کنید. مطمئن شوید که این میانبرهای صفحه کلید مفید آیفون و آیپد را نیز می‌دانید.

 

محل اقامت هدفون

آیا می خواهید بدانید که چگونه صدای آیفون خودرا فراتر از تنظیمات معمول صدا افزایش دهید؟ عده اي از هدفون‌هاي‌ Apple و Beats می توانند بـه شما در تقویت و تنظیم صداهای موجود در موسیقی، فیلم، تماس‌هاي‌ تلفنی و پادکست‌هایي که در دستگاه خود گوش می دهید کمک کنند.

 

بـه Settings > Accessibility > Audio/Visual > Headphone Accommodations بروید، سپس Headphone Accommodations را روشن کنید. روی Custom Audio Setup ضربه بزنید، سپس دستورالعمل ها را برای سفارشی کردن تنظیمات صدا در تلفن خود دنبال نمایید. پس از اتمام کار، می توانید با ضربه زدن روی Play Sample ان را آزمایش کنید.

 

تغییر کنترل

Switch Control بـه کاربران آیفون با تحرک محدود کمک می کند تا با کلیک کردن روی یک سوئیچ بـه جای ضربه زدن، اقداماتی مانند ارسال پیامک و باز کردن برنامه ها را انجام دهند. سوئیچ می تواند کلید صفحه کلید، دکمه ماوس، دکمه ترک پد، جوی استیک یا دستگاه تطبیقی باشد.

 

برای کاربرانی که غیرکلامی یا غیرکلامی هستند، اپل اخیراً Sound Actions را برای Switch Control راه‌اندازی کرده اسـت که دکمه‌هاي‌ فیزیکی و سوئیچ‌ها رابا صداهای دهانی مانند صدای کلیک، پاپ یا «ee» جای گزین می کند. یک سوئیچ جدید در تنظیمات > دسترسی > سوئیچ بازرسی > سوئیچ ها اضافه کنید، سپس روی افزودن سوئیچ جدید ضربه بزنید و یک منبع را انتخاب کنید.

 

سپس می توانید با رفتن بـه Settings > Accessibility > Switch Control و روشن یا خاموش کردن تنظیمات، Switch Control را روشن کنید.

 

تشخیص افراد

با تشخیص افراد، آیفون شما اطراف شما را اسکن میکند، تشخیص میدهد که افراد دیگر در نزدیکی چه زمانی هستند و این اطلاعات رابا لرزش یا صدا بـه اشتراک می گذارد. این ویژگی بـه اعضای جامعه نابینایان و کم بینا ابزار دیگری برای دسترسی بیشتر بـه جهان می دهد. همچنین یادآوری مفیدی برای فاصله گذاری اجتماعی در طول همه ی گیری ویروس کرونا اسـت.

 

با باز کردن برنامه ذره بین، ضربه زدن روی سمبل تنظیمات، ضربه زدن روی سمبل «+» درکنار «تشخیص افراد» و سپس انتخاب «تشخیص افراد»؛ ان را روشن کنید. از آنجا می توانید واحدهای اندازه گیری، افزایش فاصله و نوع اعلان را سفارشی کنید. این ترفندهای دیگر آیفون را که می توانند کارها را بسیار آسان تر کنند، از دست ندهید.

 

زنده گوش کن

اگر از دستگاه‌هاي‌ شنوایی استفاده میکنید، تنظیمات Live Listen آیفون شما می تواند بـه شما کمک کند مکالمات را در مکان‌هاي‌ بلند بشنوید. کافیست دستگاه هاي‌ شنوایی خودرا بـه آیفون خود متصل کنید و دستگاه خودرا نزدیک افرادی که صحبت می کنند قرار دهید تا صدای آن ها افزایش یابد.

 

برای روشن کردن این ویژگی، بـه Settings > Accessibility بروید، سپس Hearing Devices را انتخاب کنید. روی نام دستگاه شنوایی خود در قسمت MFi Hearing Devices ضربه بزنید، سپس روی Start Live Listen ضربه بزنید و تلفن را در مقابل شخصی که می خواهید بشنوید قرار دهید. با بازگشت بـه منوی Hearing Devices، روی نام دستگاه شنوایی خود در زیر MFi Hearing Devices و سپس روی End Live Listen ان را خاموش کنید.

 

دیکته

25 تا از تنظیمات دسترسی به گوشی های هوشمند که باید درباره آنها بدانید

دیکته یک ویژگی صوتی بـه متن اسـت که در تمام آیفون ها تعبیه شده اسـت. با اجازه دادن بـه کاربران برای نوشتن و نقطه گذاری متن فقط با صدای خود، روشی بدون هندزفری «و کارآمد!» برای ارسال پیام هاي‌ متنی، ایمیل ها و سایر یادداشت ها را فراهم می کند.

 

تعداد زیادی از مردم، صرف نظر از این که نابینا هستند یا نه، از دیکته کردن استفاده می کنند. برای استفاده از دیکته، فقط صفحه کلید را در برنامه اي که می خواهید استفاده کنید باز کنید و روی دکمه میکروفون ضربه بزنید. شروع بـه صحبت کنید تا متن روی صفحه ظاهر شود. همچنین می توانید نقطه یا علامت تعجب رابا گفتن علائم نگارشی که می خواهید اضافه کنید وارد کنید. وقتی پیام خودرا تمام کردید، روی سمبل صفحه کلید در پایین صفحه ضربه بزنید.

 

تشخیص صدا

فعال کردن قابلیت تشخیص صدا بـه آیفون شما اجازه میدهد بـه صداهای خاصی مانند زنگ در یا آژیر گوش دهد. اگر ان صداها را تشخیص دهد، با چشمک زدن و لرزش بـه شما هشدار می دهد. برای راه اندازی Sound Recognition، بـه Settings > Accessibility > Sound Recognition بروید، سپس Sound Recognition را روشن کنید. روی Sounds ضربه بزنید و صداهایی را که می خواهید آیفون شما تشخیص دهد انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

 

تنظیمات دسترسی اندروید

25 تا از تنظیمات دسترسی به گوشی های هوشمند که باید درباره آنها بدانید

تنظیمات دسترسی در تلفن هاي‌ اندرویدی درسال هاي‌ اخیر رونق گرفته اسـت. «مأموریت گوگل این اسـت که اطلاعات جهان را برای همه ی در معرض قرار دهد. طی سالها، ما ویژگی‌هاي‌ جدیدی را راه‌اندازی کرده‌ایم و با گوش دادن بـه بازخورد کاربران و کار مستقیم با جوامع، بـه التیام این ویژگی‌ها ادامه میدهیم. 

 

«گوگل در کیفیت و سودمندی فناوری دسترسی‌اش [در اوایل] بـه طور قابل‌توجهی از اپل عقب بود، اما درسال‌هاي‌ اخیر، گوگل واقعاً پیشرفت‌هاي‌ قدرتمندی داشته اسـت، تا جاییکه بـه اسانی با اپل برابری می کنند.» در این جا چند تنظیمات دسترسی وجوددارد که کاربران اندرویدی می توانند ان‌ها را امتحان کنند، همراه با این هک‌هاي‌ اندرویدی که باید بدانید.

 

مجموعه دسترس‌پذیری اندروید چیست؟

مجموعه معرض‌پذیری Android طیف گسترده‌اي از تنظیمات معرض‌پذیری را برای کمک بـه افراد کم‌بینا در مسیریابی دستگاه‌هایشان ارائه میدهد.

 

معرض‌پذیری هسته اصلی تجربه کاربر اندروید اسـت، و ما مشتاقیم که گوشی‌هاي‌ هوشمند را برای همه ی، از جمله افراد دارای معلولیت، مفید کنیم. مجموعه معرض‌پذیری که تقریبا در همه ی نسخه‌هاي‌ اندروید یافت می شود، می تواند از طریق منوی تنظیمات فعال شود، جاییکه می توانید ویژگی‌هایي مانند صفحه‌خوان مبتنی بر اشاره را روشن کنید و دسترسی را تغییر دهید. شرط ببندید که هرگز در مورد این ویژگی هاي‌ پنهان اندروید نمی‌دانید.

 

TalkBack

مانند ویژگی VoiceControl آیفون، صفحه خوان TalkBack در اندرویدها توضیحات شنیدنی از متن و عکسهای روی صفحه نمایش شما ارائه می دهد. با رفتن بـه تنظیمات > معرض‌پذیری > TalkBack می توانید ان را فعال کنید. ویژگی استفاده از TalkBack را روشن یا خاموش کنید، سپس روی تأیید ضربه بزنید.

 

امتیاز: کاربران نابینا یا کم بینا می توانند از صفحه‌کلید بریل TalkBack Android برای افزودن خط بریل 6 نقطه‌اي بـه صفحه‌کلید خود استفاده کنند—بدون نیاز بـه سخت‌افزار اضافی. برای روشن کردن حالت بریل صفحه کلید، بـه Accessibility > TalkBack > Settings > Keyboard Braille > Layout بروید. بـه گزارش Ghosh، این ویژگی توسط یک کارمند کم بینایی گوگل در استرالیا طراحی شده اسـت.

 

بلوک های اکشن

Action Blocks یکی از نخستین تنظیمات دسترسی اندروید بود. این دکمه‌هاي‌ قابل تنظیم را در صفحه اصلی اندروید برای اعمال معمولی مانند برقراری تماس یا بازرسی چراغ‌ها ارائه می کند و «برای تسهیل دسترسی کامل بـه مراقبین و افراد دارای ناتوانی‌هاي‌ شناختی و شرایط شناختی مرتبط با سن طراحی شده اسـت.

 

با دانلود برنامه Action Blocks از فروشگاه Google Play، سپس باز کردن برنامه و ضربه زدن بر روی Create Action Block، Action Blocks خودرا ایجاد کنید. از آنجا، میتوانید یکی از اقدامات رایج را از فهرست انتخاب کنید، مانند برقراری تماس تلفنی، و ان رابا یک تصویر، نام یا هردو برچسب بزنید. پس از اتمام کار، Save Action Block را انتخاب کنید.

 

نمایشگر و اندازه فونت

اگر اختلال بینایی دیدن صفحه نمایش دستگاه شما را دشوار می کند، می توانید اندازه و نمایشگر را تنظیم کنید تا موارد روی صفحه نمایش خودرا واضح تر ببینید. برای تغییر اندازه فونت متن روی صفحه، بـه Settings > Accessibility > Font Size رفته و نوار لغزنده را بـه بالا یا پایین حرکت دهید.

 

با رفتن بـه Settings > Accessibility > Display Size و تنظیم نوار لغزنده، عکسهای روی صفحه خودرا بزرگ‌تر کنید. در قسمت تنظیمات > معرض‌پذیری، همچنین می توانید متن با کنتراست بالا، تم تیره، وارونگی رنگ یا تصحیح رنگ را فعال کنید تا همه ی چیز روی صفحه نمایش بیشتر دیده شود.

 

بزرگنمایی

هنوز در تلاش برای تشخیص موارد روی صفحه نمایش تلفن Android خود هستید؟ میتوانید با استفاده از ابزار بزرگ‌نمایی اندروید، صفحه‌نمایش را بـه‌طور موقت بزرگ‌نمایی کنید. برای روشن کردن این ویژگی، برنامه Settings را باز کنید و روی Accessibility > Magnification > Magnification Shortcut ضربه بزنید.

 

اکنون، زمانی که نیاز بـه بزرگنمایی صفحه دارید، کافیست روی دکمه Accessibility ضربه بزنید ودر هر نقطه از صفحه ضربه بزنید. دو انگشت خودرا بکشید تا در اطراف صفحه حرکت کنید، یا با دو انگشت برای تنظیم زوم ان را بـه هم نزدیک کنید. وقتی کارتان به پایان رسید، دوباره روی دکمه Accessibility ضربه بزنید.

 

مراقب باش

Lookout با استفاده از دوربین و حسگرهای دستگاه Android میتواند بـه افراد نابینا یا کم بینا کمک کند تا درباره محیط اطراف خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. این ویژگی برای تشخیص یک شی یا متن بـه دید کامپیوتر متکی اسـت و سپس ان را برای کاربر توصیف می کند.

 

کافی اسـت برنامه Lookout را در Google Play نصب کنید، سپس ان رابا گفتن «OK, Google, start Lookout» یا با انتخاب Lookout دربخش Apps باز کنید. پس از این که بـه برنامه اجازه دسترسی بـه دوربین خودرا دادید، دستگاه خودرا طوری نگه دارید که دوربین رو بـه بیرون باشد. دستگاه شما اکنون میتواند متن، اسناد و برچسب‌هاي‌ مواد غذایی را بخواند، محیط اطراف شما را توصیف کند و حتی ارز را تشخیص دهد.

 

دسترسی صوتی

با دسترسی صوتی، کاربران میتوانند دستورات گفتاری را برای انجام هر کاری از باز کردن برنامه‌ها گرفته تا تایپ پیام و برقراری تماس ارائه دهند. این ویژگی می تواند بـه‌ویژه برای افرادی که دارای اختلالات مهارت هستند مفید باشد، که ممکن اسـت لمس صفحه نمایش تلفن را دشوار کند. پس از نصب برنامه از فروشگاه برنامه Google، میتوانید با رفتن بـه تنظیمات > دسترسی > دسترسی صوتی و ضربه زدن روی استفاده از دسترسی صوتی، این تنظیم را فعال کنید.

 

از آنجا، دسترسی صوتی رابا باز کردن برنامه دسترسی صوتی یا گفتن «Hey, Google, Voice Access» شروع کنید. اگر تعجب می کنید، در این جا نحوه کمک الکسا در مواقع اضطراری آمده اسـت.

 

زمان اقدام

اگر شما دارای ADHD، “chemobrain” یا سایر ناتوانی هاي‌ شناختی هستید، ویژگی Time to Take Action در اندرویدها می تواند یک ابزار یادآوری مفید باشد. این تنظیم هشدارهای موقتی مانند اعلان‌هاي‌ تقویم، پیام‌هاي‌ متنی و موارد دیگر را برای مدت طولانی‌تری روی صفحه نمایش شما نگه می‌دارد.

 

پس از دریافت شیمی درمانی شدید هشت سال پیش، شو هنوز با از دست دادن حافظه دست و پنجه نرم می کند و بـه تلفن خود تکیه می کند تا چیزهایی را که نمی‌تواند بـه خاطر بیاورد. او میگوید: زنگ‌هایم زنگ میزند تا چیزهای زیادی را بـه من یادآوری کند، مانند بردن بچه‌ها از مدرسه.

 

“عده اي از افراد [با ناتوانی هاي‌ شناختی] از یادآوری هاي‌ تلفن و اعلان هاي‌ تقویم نیز استفاده می کنند.” با رفتن بـه Settings > Accessibility > Time to Take Action «Accessibility Timeout» و انتخاب مدت زمان مورد نظر خود، می توانید مدت زمان ماندن این هشدارها و اعلان هاي‌ موقت را روی صفحه خود تنظیم کنید.

 

ورودی صدا

25 تا از تنظیمات دسترسی به گوشی های هوشمند که باید درباره آنها بدانید

Voice Input یک ویژگی تبدیل صدا بـه متن در اندروید اسـت که بـه کاربرانی که دارای اختلالات فیزیکی یا بینایی هستند اجازه میدهد تا پیام‌هاي‌ متنی، ایمیل‌ها و سایر یادداشت‌ها رابا گفتن کلمات با صدای بلند تایپ کنند. کافی اسـت هر برنامه‌اي را که از متن استفاده می کند، مانند ایمیل یا پیام‌ها، راه‌اندازی کنید ودر قسمت متن ضربه بزنید تا صفحه‌کلید روی صفحه نمایش داده شود.

 

سپس روی سمبل میکروفون ضربه بزنید و شروع بـه گفتن پیام خود کنید. وقتی کارتان به پایان رسید، دوباره روی سمبل میکروفون ضربه بزنید و سپس Send یا Save را بزنید. این میانبرهای صفحه کلید تلفن هوشمند، ارسال پیامک را نیز سریع تر می کند.

 

تقویت کننده صدا

برنامه Sound Amplifier که درسال 2019 راه اندازی شد، با هدفون یا سمعک شما متصل می شود تا صداهای اطراف یا روی تلفن اندرویدی شما را تقویت و فیلتر کند. هدف [این برنامه] کمک بـه جامعه ناشنوایان و کم شنوایان با ارائه یک گزینه اضافی برای جذب صدا در دنیای اطراف شماست، خواه صدای تلویزیون را بالا ببرد یا تلفن خودرا بـه استادی در کلاس نزدیک کنید تا گوش میگوید که میتواند سخنرانی رابا وضوح بیشتری بشنود.

 

استفاده از Sound Amplifier ساده اسـت: فقط برنامه را از فروشگاه Google Play دانلود کنید، سپس هدفون خودرا بـه دستگاه Android خود متصل کنید، برنامه Sound Amplifier را باز کنید و دستورالعمل هاي‌ روی صفحه را دنبال نمایید.

 

رونویسی زنده

برنامه ترانویسی زنده Android زیرنویس‌هاي‌ گفتار بـه نوشتار در زمان واقعی را بـه بیش از 80 زبان، همراه با بیش از 30 صدای رایج مانند تشویق یا خنده، برای افراد ناشنوا یا کم‌شنوا ارائه می کند. اندروید همچنین ویژگی Live Caption را ارائه می کند که بـه‌طور خودکار ویدیوها، پادکست‌ها، تماس‌هاي‌ تلفنی و ویدیویی و پیام‌هاي‌ صوتی پخش‌شده در دستگاه شما را شرح میدهد.

 

برای استفاده از رونویسی زنده، برنامه را در Google Play دانلود کنید، سپس برنامه را باز کنید و دستگاه خودرا نزدیک شخص یا صدا نگه دارید تا شروع بـه رونویسی کنید. زیرنویس زنده را میتوانید در تنظیمات > صدا > شرح زنده پیدا کنید. سوئیچ را در موقعیت «روشن» قرار دهید تا این ویژگی فعال شود. همچنین میتوانید تنظیمات را برای مخفی کردن برچسب‌هاي‌ ناسزا و صدا تنظیم کنید.

 

اعلان های صدا

با یک ضربه، تلفن شما می تواند یک زندگی را نجات دهد. تلفن‌هاي‌ اندرویدی اکنون Sound Notifications را ارائه میکنند، یک ویژگی نسبتاً جدید که هنگام شنیدن صداهایی مانند هشدار آتش، زنگ در، گریه نوزادان و غیره بـه کاربران هشدار می دهد.

 

این فناوری از کار تشخیص صدا ما در رونویسی زنده برای ارائه تصویر بهتری از آگاهی کلی صدا ایجاد میکند. برای فعال کردن Sound Notifications، برنامه Live Transcript & Sound Notifications را دانلود کنید، سپس بـه Settings > Accessibility > Sound Notifications > Open Sound Notifications بروید و روی OK ضربه بزنید.

 

دسترسی سوئیچ

دسترسی سوییچ در دستگاه‌هاي‌ اندرویدی مشابه همان ابزار در آیفون‌ها کار می کند. اگر کاربران مشکلات حرکتی یا حسی محدودی دارند، Switch Access بـه ان‌ها اجازه می دهد تا بـه جای ضربه زدن، با یک «سوئیچ» مشخص مانند کلید صفحه‌کلید یا دکمه ماوس، تلفن‌هاي‌ خودرا هدایت کنند.

 

تلفن بـه طور مداوم موارد روی صفحه را اسکن می کند و هر مورد را برجسته می کند تا زمانی که کاربر با استفاده از سوئیچ یکی را انتخاب کند. پس از اتصال یک دستگاه سوئیچ خارجی یا صفحه کلید بـه دستگاه اندرویدی خود از طریق USB یا بلوتوث، می توانید این ابزار رابا رفتن بـه Settings > Language & Input > Select Keyboard فعال کنید. سپس روی Show Virtual Keyboard «Android 7.0 یا بالاتر» یا Hardware «Android 6.0 یا جدیدتر» ضربه بزنید.

 

صفحه کلید کد مورس

درسال 2018؛ گوگل با توسعه دهنده تانیا فینلیسون، متخصص در فناوری کمکی کد مورس، همکاری کرد تا کد مورس را بـه صفحه کلید Gboard در تلفن هاي‌ اندرویدی اضافه کند. فینلیسون با فلج مغزی متولد شد و از کد مورس برای برقراری ارتباط در زندگی روزمره خود استفاده می کند.

 

او دریک بیانیه مطبوعاتی گفت: “توسعه ابزارهای ارتباطی مانند این مهم اسـت، زیرا برای تعداد زیادی از مردم، زندگی را ساده می کند.” کاربران اندروید می توانند با نصب Gboard، صفحه‌کلید مورس را روی تلفن‌هاي‌ خود راه‌اندازی کنند، سپس بـه تنظیمات > سیستم > زبان‌ها و ورودی > صفحه‌کلید مجازی > صفحه‌کلید بروید. روی زبان‌ها > انگلیسی ضربه بزنید و سپس از میان گزینه‌ها بـه سمت راست بکشید تا بـه کد مورس برسید.

 

کد مورس را انتخاب کنید، سپس روی Done ضربه بزنید. در مرحله بعد، لوازم جانبی تلفن همراه را که در نهایت هرروز استفاده خواهید کرد، بررسی کنید.

 

بیشتر بخوانید: 30 تا از بهترین ترفندهای مخفی گوشی آیفون

 

در پایان

شما فقط سطح کارهای شگفت انگیز آیفون را می توانید خراشیده باشید. همراهی قابل اعتماد شما دارای ده ها هک آیفون اسـت که با استفاده از تلفن هوشمند شما سریع تر ؛ آسانتر و مؤثرتر میشود.

جدیدترین مطالب سایت