چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

مجموعه : موبایل
چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

این نکات را دنبال نمایید تا عمر باتری آیفون خودرا افزایش دهید . دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین شیوه نگه داری شارژ موبایلتان را منتشر کردیم.

 

راه کارهایی برای صرفه جویی در عمر باتری آیفون شما

هیچ چیز بدتر از این نیست کـه باتری تلفن هوشمندتان خاموش شود، درست زمانی کـه می خواهید یک تماس فوری بگیرید، یک عکس شگفت انگیز بگیرید یا مسیرهای یک قرار مهم را ترسیم کنید.

 

یادگیری نحوه صرفه جویی در مصرف باتری آیفون نه تنها می تواند از بروز چنین حوادث ناگواری پیشگیري کند، بلکه می تواند بـه شـما کمک کند تا هر بار کـه خانه را ترک می کنید، از تلاش مداوم برای یافتن سیم شارژ و پریز برق پیشگیري کنید.

 

خوشبختانه، ترفندهای آیفون زیادی وجوددارد کـه می تواند بـه شـما کمک کند با یک‌بار شارژ آیفون خودرا طولانی تر نگه دارید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین گوشی های اپل تا کنون

 

1. به آخرین نرم افزار آپدیت کنید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

دلایل زیادی وجوددارد کـه اپل بـه‌روزرسانی‌هاي‌ نرم‌افزاری را منتشر می کند: برای التیام تنظیمات حریم خصوصی، رفع اشکال‌ها، ارائه ویژگی‌هاي‌ جدید. بـه گفته اپل، هر بـه‌روزرسانی نرم‌افزار جدید آیفون همچنین شامل فناوری‌هاي‌ پیشرفته صرفه‌جویی در انرژی اسـت. بـه طور معمول، وقتی یک بـه‌روزرسانی در معرض اسـت، ان دایره قرمز کوچک را در برنامه تنظیمات خود می بینید.

 

همچنین ممکن اسـت یک اعلان بنری بر روی تلفن خود دریافت کنید. اگر مطمئن نیستید و میخواهید بررسی کنید کـه آیا بـه‌روزرسانی موجود اسـت، روی برنامه تنظیمات ضربه بزنید. بـه پایین بروید تا بـه General بروید و روی ان ضربه بزنید. سپس Software Update را در بالا بزنید. صفحه نمایش شـما میگوید نسخه iOS شـما بـه روز اسـت یا گزینه اي برای بـه روز رسانی ارائه می دهد.

 

2. آن را راحت نگه دارید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

اگر تا بـه حال آیفون خودرا در خودرو داغ رها کرده‌اید تا برگردید و پیامی را پیدا کنید کـه بـه شـما میگوید «آیفون شـما باید قبل از استفاده از ان خنک شود»؛ این نکته برای شـما مناسب اسـت. باتری آیفون طوری طراحی شده اسـت کـه در دمای بین 32 تا 95 درجه فارن هایت بهترین عملکرد را داشته باشد، اما منطقه اسانی ایده آل ان بین 62 تا 72 درجه اسـت.

 

تلفن خودرا در معرض گرمای شدید قرار دهید، و تأثیر ویرانگر ان بر باتری میتواند دائمی باشد: باتری شـما با یک‌بار شارژ دوام نمی‌آورد و ممکن اسـت دیگر هرگز بیش از 80 درصد ظرفیت شارژ نشود. بهترین ایده این اسـت کـه گوشی خودرا سریع خنک کنید. خبر خوب این اسـت کـه اگر گوشی خودرا در معرض دمای سرد قرار دهید، کاهش عمر باتری احتمالا موقتی اسـت.

 

و مطمئن شوید کـه هنگام شارژ دستگاهتان بـه طور تصادفی گرما را افزایش نمیدهید. طراحی کیس هاي‌ خاص می تواند گرما ایجاد کند و عملکرد باتری را تحت تاثیر قرار دهد. اگر متوجه شدید کـه گوشی شـما هنگام شارژ داغ می شود، ابتدا ان را از قاب بیرون بیاورید.

 

3. آهسته بگیرید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

اپل از زمان عرضه آیفون 8؛ شارژ سریع را در معرض قرار داده اسـت و ادعا می کند کـه این گوشی با 30 دقیقه شارژ می تواند تا 50 درصد عمر باتری داشته باشد.

 

USB Power Delivery این شرکت این امکان را برای افرادی کـه آیفون 8 یا مدل هاي‌ جدیدتر دارند، از شارژر استاندارد پنج واتی بـه شارژر تا 27 وات ارتقا می دهد. پایین دست؟ تمام ان شارژ سریع باتری لیتیوم یون شـما را می‌خورد، بنابر این اگر صرفه جویی در عمر باتری آیفون شـما در اولویت اسـت، از شارژرهای کند قدیمی استفاده کنید.

 

4. از شارژ کردن استراحت کنید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

در حالی کـه اکثر چیزها در زندگی با شارژ 100 درصد بهتر کار می کنند، آیفون شـما یکی از انها نیست. اگر هر زمان کـه از ان استفاده نمی کنید ان را بـه برق وصل نگه دارید، در واقع بیشتر ضرر می کنید تا فایده. همین امر در مورد تخلیه کامل ان برای مدت زمان طولانی نیز صادق اسـت. هر دوی این حالت‌هاي‌ شدید فشار بیشتری بـه باتری شـما وارد می کنند.

 

برای این کـه باتری گوشی هوشمندتان دوام بیشتری داشته باشد، ان را تا جایی کـه ممکن اسـت بین شارژها خالی کنید. غافلگیر شدن؟ بـه نظر می‌رسد کـه هر چه بیشتر باتری خودرا شارژ کنید، انرژی کمتری در خود نگه می دارد. و اگر طبق عادت زمانی کـه بـه سطح معینی میرسد «مثلا 50 درصد» ان را شارژ می کنید، باتری شـما شروع بـه فکر می کند کـه 50 درصد حداکثر ظرفیت ان اسـت.

 

اگر آیفون X یا جدیدتر دارید، میتوانید با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست صفحه بـه پایین، درصد باتری را مشاهده کنید. مرکز بازرسی ظاهر می شود ودر کنار سمبل باتری، عمر باتری خودرا خواهید دید. درصد باتری همیشه در نوار وضعیت مدل هاي‌ قبلی قابل مشاهده اسـت.

 

اگر برای شـما نمایش داده نمیشود، روی سمبل تنظیمات کلیک کنید. باتری را انتخاب کنید و روی درصد باتری تغییر دهید.

 

5. برنامه ها را باز نگه دارید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

در روزهای اولیه تولید گوشی‌هاي‌ هوشمند، بـه ما آموزش داده شد کـه پس از پایان استفاده از برنامه‌ها، ان‌ها را ببندیم. اما این روشی نیست کـه شـما در مصرف باتری آیفون صرفه جویی کنید. در واقع، ترک اجباری برنامه آیفون در واقع بـه عمر باتری آسیب میرساند. این بـه این دلیل اسـت کـه هر بار کـه یک برنامه را بسته میکنید، تمام کدهایی کـه بـه اجرای برنامه کمک می کند از گوشی شـما حذف می شود.

 

بـه‌علاوه، هنگام راه‌اندازی مجدد برنامه، برنامه باید کد را دوباره بارگیری کند. اگر بـه ندرت از برنامه استفاده می کنید، پس از اتمام کار، ان را ببندید. «و اگر واقعاً هرگز از ان استفاده نمیکنید، ان برنامه را برای همیشه حذف کنید.» اما اگر چندین بار در روز رسانه‌هاي‌ اجتماعی، آب و هوا یا سهام را بررسی می کنید، بـه آن ها اجازه دهید در پس‌زمینه حضور داشته باشند.

 

6. فقط برنامه های پر استفاده خود را به روز کنید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

در حالی کـه نمیخواهید اکثر برنامه‌ها را بـه‌طور کامل ببندید، میتوانید اقداماتی را برای محدود کردن میزان مصرف باتری در هنگام باز کردن انها انجام دهید. تعداد زیادی از برنامه‌ها هنگام توقف موقت، از بـه‌روزرسانی خودکار پس‌زمینه استفاده میکنند. این بـه انها امکان می دهد بـه روز رسانی یا محتوای جدید را بررسی کنند.

 

این فرآیند می تواند باتری شـما را خالی کند، بنابر این ممکن اسـت بخواهید مشخص کنید کدام برنامه‌ها می توانند درصورت عدم استفاده، بـه‌روزرسانی پس‌زمینه را انجام دهند. برای انجام اینکار، برنامه تنظیمات خودرا باز کنید و General را انتخاب کنید. بـه پایین بروید و Background App Refresh را انتخاب کنید. میتوانید این ویژگی را بـه طور کامل خاموش کنید یا دکمه روشن/خاموش را برای هر برنامه در تلفن خود تغییر دهید.

 

7. نمایشگر را تنظیم کنید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

صفحه‌نمایش‌هاي‌ آیفون امروزی می توانند نمایشگرهای درخشانی داشته باشند، اما این روشنایی هزینه باتری را بـه همراه دارد. مگر این کـه از تلفن خود در نور بسیار روشن استفاده کنید، احتمالاً می توانید بدون آسیب رساندن بـه عملکرد یا لذت، ان را کم نور کنید.

 

اپل دارای تنظیمات داخلی اسـت کـه بـه ان امکان می دهد شرایط نور محیط شـما را حس کند و تنظیمات را بـه طور خودکار انجام دهد. برای فعال کردن ان؛ بـه تنظیمات بروید، Accessibility را انتخاب کنید و روی Display & Text Size ضربه بزنید. تا انتها بـه پایین بروید و روشنایی خودکار را تغییر دهید.

 

اگر ترجیح می‌دهید روشنایی صفحه خودرا بـه صورت دستی تنظیم کنید، از گوشه سمت راست صفحه بـه پایین بکشید تا Control Center را بالا بکشید. سمبل خورشید را پیدا کنید، سپس نوار را بـه بالا یا پایین بکشید تا بـه سطح روشنایی دلخواه خود برسید. همچنین می توانید با رفتن بـه صفحه نمایش و روشنایی و کشیدن نوار بـه راست یا چپ، روشنایی را در تنظیمات تنظیم کنید.

 

Display & Brightness همچنین جایی اسـت کـه می توانید حالت تاریک را روشن کنید، کـه پس‌زمینه صفحه‌نمایش را از سفید بـه سیاه تغییر میدهد تا کمی بیشتر در مصرف باتری صرفه‌جویی کند. اکثر مردم ترجیح می‌دهند از این تنظیم در نور کم استفاده کنند. می توانید با جابجایی دکمه Automatic بـه آیفون خود بگویید کـه اینکار را بـه صورت خودکار انجام دهد.

 

بیشتر بخوانید: آیفون 14 و آیفون 14 پرومکس چه تفاوت هایی با هم دارند

 

8. اعلان های خود را مدیریت کنید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

اگر آیفون شـما هر چند دقیقه یک‌بار بـه شـما هشدار می دهد کـه آخرین عناوین اخبار، هشدارهای آب و هوا، امتیازات ورزشی، تخفیف هاي‌ خرده فروشی، بـه روز رسانی بازی ها و موارد دیگر را بـه شـما اطلاع می دهد: این اعلان ها هر بار کـه صفحه نمایش شـما را روشن می کنند، باتری را مصرف می کنند. میتوانید با اجازه دادن بـه برنامه‌هاي‌ خاص برای ارسال اعلان‌ها و محدود کردن تعداد دفعات ان؛ عمر باتری آیفون خودرا ذخیره کنید.

 

در تنظیمات، Notifications را انتخاب کنید. اگر تلفن شـما در iOS 15 یا جدیدتر از ان استفاده میکند «و اگر نخستین نکته ما را دنبال کرده باشید، باید اینطور باشد»؛ نخستین تنظیم در بالای صفحه نمایش خلاصه زمان‌بندی می شود. این را روشن کنید تا زمانی را انتخاب کنید کـه میخواهید همه ی اعلان‌هاي‌ غیر فوری شـما هرروز بـه صورت خلاصه ارائه شوند.

 

همان‌ گونه پیام‌هاي‌ متنی، تماس‌ها و اعلان‌هاي‌ حساس بـه زمان «مانند جلسات برنامه‌ریزی‌شده» رابا رسیدن ان‌ها دریافت خواهید کرد، اما «خلاصه زمان‌بندی شده» جریان پیوسته اعلان‌هاي‌ آیفون را کاهش میدهد. پایین تر از صفحه، می توانید تنظیمات اعلان را برای هر برنامه بـه صورت دستی تنظیم کنید. برای تغییر زمان، مکان و نحوه نمایش اعلان‌هاي‌ ان در آیفون، روی فلش کنار هر برنامه فهرست شده ضربه بزنید.

 

همچنین می توانید وقتی از گوشی خود استفاده نمیکنید، ان را رو بـه پایین قرار دهید. این اعلان ها را متوقف نمیکند، اما هر بار صفحه شـما را روشن نمیکنند.

 

9. با احتیاط از بلوتوث و AirDrop استفاده کنید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

بلوتوث برای اتصال بـه دستگاه هاي‌ بی سیم عالی اسـت و AirDrop هنگام اشتراک گذاری فایل ها مفید اسـت. اما هیچکدام نیازی بـه روشن بودن مداوم ندارند و هردو در زمان روشن بودن، انرژی باتری را مصرف می کنند. علاوه بر این، عده اي از برنامه‌ها سعی میکنند از اتصال بلوتوث شـما برای ردیابی موقعیت مکانی شـما استفاده کنند.

 

برای خاموش کردن کامل بلوتوث، بـه تنظیمات بروید و روی بلوتوث ضربه بزنید. ضامن را در موقعیت خاموش قرار دهید. فقط مراقب انجام اینکار باشید؛ ممکن اسـت متوجه شوید کـه Apple Car Play یا Apple Watch شـما بـه طور ناگهانی مطابق انتظار کار نمیکنند.

 

برای این کـه ببینید کدام برنامه‌ها از بلوتوث استفاده میکنند و برای محدود کردن توانایی ان‌ها در انجام اینکار، تنظیمات را باز کنید. روی Privacy ضربه بزنید، سپس بلوتوث را انتخاب کنید. بلوتوث را برای برنامه‌هایي کـه نمیخواهید از این فناوری استفاده کنند، خاموش کنید.

 

10. مراقب ساعتت باش

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

اگر اپل واچ رابا آیفون خود جفت کرده‌اید، بسته بـه برنامه هایي کـه استفاده می کنید، ممکن اسـت دو دستگاه تقریبا ثابت در ارتباط باشند. برای صرفه جویی در عمر باتری آیفون، مطمئن شوید کـه در واقع از تمام برنامه هایي استفاده می کنید کـه با اشتیاق روی ساعت بارگذاری کرده‌اید.

 

برای مثال، اگر هرگز از ان ردیاب تناسب اندام کـه در 1 ژانویه نصب کرده‌اید استفاده نمی کنید، می توانید ان را حذف کنید. بـه برنامه Watch در گوشی خود بروید، مطمئن شوید کـه تب My Watch در پایین انتخاب شده اسـت و بـه قسمت Installed on Apple Watch بروید. روی برنامه‌اي کـه می خواهید حذف کنید ضربه بزنید، سپس Show App را در Apple Watch خاموش کنید.

 

همچنین می توانید اپلیکیشن‌هاي‌ اپل واچ را مستقیماً از روی خود ساعت حذف کنید. بـه صفحه اصلی بروید، برنامه مورد نظر را فشار دهید تا برنامه ها تکان بخورند و سپس X را فشار دهید تا حذف شود.

 

11. به دنبال و نابود کردن گراز قدرت

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

اگر می خواهید بدانید چگونه در مصرف باتری آیفون خود صرفه‌جویی کنید، اما مطمئن نیستید کـه کدام برنامه‌ها بیشترین انرژی را مصرف میکنند، یک راه راحت برای بررسی وجوددارد. در تنظیمات، باتری را انتخاب کنید و سپس بـه پایین بروید تا بـه استفاده از باتری توسط برنامه بروید.

 

لیستی از برنامه‌هایي کـه بیشترین باتری را مصرف می کنند را مشاهده می کنید کـه بـه ترتیب از بیشترین مصرف بـه کمترین مصرف نمایش داده میشود. اگر هرگونه آبمیوه اپل را پیدا کردید کـه واقعاً بـه ان نیاز ندارید، ادامه دهید و ان برنامه ها را حذف کنید.

 

آیا ایمیل از مقدار نامتناسبی از باتری شـما استفاده می کند؟ ممکن اسـت بخواهید تعداد دفعات دریافت پیام‌هاي‌ جدید را تغییر دهید. می توانید اینکار رابا بازگشت بـه تنظیمات و کلیک بر روی Mail انجام دهید. Accounts و سپس Fetch New Data را انتخاب کنید. از آنجا، می توانید تعیین کنید کـه آیا Mail بـه‌طور خودکار ایمیل‌هاي‌ جدید را واکشی میکند یا اینکار را در بازه‌هاي‌ زمانی طولانی‌تر انجام میدهد.

 

12. خدمات مکان یابی را خاموش کنید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

ویژگی ردیابی موقعیت مکانی تلفن شـما در موقعیت‌هاي‌ خاصی مفید اسـت، مانند زمانی کـه از برنامه‌هاي‌ Maps یا Weather استفاده می کنید، یا اگر می خواهید آیفون گم شده خودرا پیدا کنید. اما می تواند یک نگرانی از حریم خصوصی باشد.

 

و اگر برنامه‌ها از سرویس‌هاي‌ موقعیت مکانی استفاده می کنند، دائماً داده‌هاي‌ GPS را از تلفن شـما تقاضای می کنند، کـه باتری شـما را کاهش می دهد. خوشبختانه، خاموش کردن خدمات موقعیت مکانی بسیار راحت اسـت. در تنظیمات، بـه Privacy and Location Services بروید. می توانید ان را بـه طور کلی خاموش کنید یا مجوزهای هر برنامه را بـه صورت جداگانه تنظیم کنید.

 

13. به سیری بگو ببندد

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

سیری، دستیار شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی اپل، می تواند مفید باشد، اما از نظر مصرف انرژی نیز نسبتاً تعمیر و نگه داری بالایی دارد. سیری دوست دارد بر اساس عادات روزانه شـما پیشنهاداتی را در صفحه قفل شـما ارائه دهد. اگر همیشه در ساعت 10 صبح یکشنبه ها با مادر خود تماس می‌گیرید، سیری از شـما میـــخواهد کـه اینکار را انجام دهید ودر این فرآیند باتری شـما را مصرف می کند.

 

برای پایان دادن بـه این اعلان‌ها، بـه تنظیمات بروید و دستیار صوتی اپل را خاموش کنید. روی Siri & Search ضربه بزنید، بـه بخش پیشنهادات از اپل بروید و «Allow Notifications» را خاموش کنید.

 

در حالی کـه در حال انجام ان هستید، می توانید بـه سیری بگویید بـه امید این کـه بـه او نیاز دارید، بـه مکالمه شـما گوش ندهد. این “گوش دادن فعال” نامیده می شود و مفید اسـت اما باتری زیادی را خالی می کند. در بالای همان صفحه، Listen را برای «Hey Siri» خاموش کنید.

 

14. اقدامات اضطراری انجام دهید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

اگر تلفن شـما بـه سرعت در حال اتمام اسـت و باید انچه از عمر باتری ان باقیمانده را حفظ کنید، چند گزینه دارید. میتوانید حالت هواپیما را روشن کنید تا تلفن خودرا از اتصال بـه Wi-Fi، تلفن همراه، بلوتوث و سرویس‌هاي‌ GPS پیشگیري کنید، بنابر این از رسیدن همه ی تماس‌ها و پیام‌هاي‌ دریافتی بـه شـما پیش گیری می کند.

 

این می تواند گزینه خوبی برای سفر در مناطق دور افتاده باشد تا تلفن شـما دائماً در تلاش برای یافتن یک اتصال «غیر موجود» نباشد. ساده‌ترین راه برای فعال کردن این اسـت کـه انگشت خودرا در گوشه سمت راست بالای صفحه آیفون خود بـه سمت پایین بکشید تا وارد مرکز بازرسی خود شوید. بـه سادگی روی سمبل هواپیما ضربه بزنید.

 

حالت کم مصرف یکیدیگر از اقدامات صرفه جویی در باتری اسـت. عده اي از ویژگی هاي‌ تشنه انرژی را خاموش می کند و برخی اقدامات صرفه جویی در مصرف انرژی انجام می دهد.

 

هنگامی کـه باتری شـما بـه کمتر از 20 درصد رسید، تلفن بـه طور خودکار از شـما می‌پرسد کـه آیا می خواهید حالت کم مصرف را فعال کنید، اما می توانید ان را بـه صورت دستی در تنظیمات نیز روشن کنید. بـه سادگی روی باتری ضربه بزنید و حالت کم مصرف را تغییر دهید.

 

15. یک چکاپ سلامت باتری انجام دهید

چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

برای این کـه بتوانید بـه بهترین نحو نحوه صرفه جویی در عمر باتری آیفون خودرا تعیین کنید، بـه سلامت کلی باتری گوشی هوشمند خود نگاه کنید. می توانید اینکار را در تنظیمات انجام دهید—روی Battery کلیک کنید، سپس روی Battery Health ضربه بزنید تا داده‌هاي‌ مربوط بـه وضعیت کلی باتری خود، حداکثر ظرفیت شارژ ان و این کـه آیا سرویس توصیه میشود را ببینید.

 

در iOS 13 و نسخه هاي‌ جدیدتر، می توانید شارژ بهینه باتری را در این جا روشن کنید تا گوشی شـما بـه طور کامل شارژ نشود «و طول عمر ان کاهش یابد» تا زمانی کـه واقعاً بـه ان نیاز داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: ترفند پیدا کردن گوشی ایفون بعد از سرقت

 

در پایان

شارژ کردن صحیح باتری گوشی موبایل بسیار حائز اهمیت اسـت و قوائد و نکات خاصی دارد. در حقیقت، ممکن اسـت شـما با عادات غلط شارژ کردن، عمر باتری گوشی تان را کوتاه کرده باشید.

جدیدترین مطالب سایت