چگونگی تمیز کردن کامپیوتر

چگونگی تمیز کردن کامپیوتر

چگونگی تمیز کردن کامپیوتر

اگر از آن دسته افرادی هستید که به نظافت کامپوتر شخصی خود اهمیت می دهید مراحل زیر را انجام دهید.

 

بخش بیرونی:
برای تمیز كردن بخش بیرونی و بدنه لپ‌تاپ از یك تكه پارچه كتانی استفاده كنید كه می‌تواند بخشی از یك تی‌شرت كهنه و قدیمی باشد.

 

به هیچ عنوان از پارچه‌های راه‌ راه مخصوص نظافت و یا پارچه‌های ساینده برای این كار استفاده نكنید.

 

از پارچه‌ها و دستمال‌های خشن مخصوص نظافت هم نباید استفاده كنید. یادتان باشد هیچ گاه اسپری تمیز كننده را مستقیم روی بدنه لپ‌تاپ نپاشید بلكه آن را روی پارچه ریخته و سپس به بدنه بكشید.

 

سوراخ‌های هواكش

شما می‌توانید از یك كمپرسور دمنده هوا بری تمیز كردن سوراخ‌های هواكش كامپیوتر خود استفاده كنید.

 

در هنگام دمیدن هوا به این سوراخ‌ها مراقب باشید با شدت زیاد اسپری نكنید زیرا این كار به پره‌های فن كامپیوتر ممكن است آسیب بزند. از پارچه پزشكی برای تمیز كردن لابه‌لای سوراخ‌ها و پروانه فن استفاده كنید.

 

هرگز كمپرسور هوا را مستقیم به سمت پروانه فن نگیرید چرا كه ممكن است باعث چرخ بیش از حد مجاز آن شود.

 

پورت‌ها

پس از آن كه سوراخ‌های هوا و فن تمیز شدند به سراغ پورت‌ها بروید. این پورت‌ مكان‌‌هایی هستند كه جرم زیادی را جمع‌آوری می‌كنند برای تمیز كردن آنها باید از پارچه پزشكی استفاده كنید.

 

دمنده هوای فشرده در اینجا نیز می‌تواند كمك فراوانی برای تمیز كردن پورت‌ها بكند. فقط مراقب باشید با فشار هوا جرم‌ها را به اعماق پورت‌ها نفرستید.

 

نمایشگر

اگر قصد تمیز كردن جرم‌های روی صفحه نمایشگر را دارید، حتما قبل از این كار لپ‌تاپ را خاموش كنید. باز هم از یك تكه پارچه كتان مانند یك تی‌شرت استفاده كنید و هرگز پارچه‌هایی كه خش ایجاد می‌كنند را به كار نبرید.

 

هرگز از دستمال توالت برای پاك‌كردن صفحه نمایشگر استفاده نكنید. هرگز از محلول‌های تمیز‌كننده كه پایه آمونیاكی دارند برای تمیز كردن صفحه نمایشگر استفاده نكنید.

 

در صورت استفاده از این محلول‌ها پایان كار صفحه نمایشگر فرا رسیده است. برای این كار حتما از محلول‌های تمیزكننده مانیتور استفاده كنید كه مطمئن‌تر است. همیشه محلول را بر روی پارچه اسپری كنید و از اسپری كردن مستقیم بر روی صفحه نمایشگر پرهیز كنید.

 

جهت كشیدن پارچه بر روی صفحه نمایشگر از چپ به راست و از بالا به پایین است. شما همچنین می‌توانید با مخلوط كردن ایزوپروپیل الكل و آب یك محلول تمیزكننده اختصاصی برای خود بسازید. این محلول باید حاوی قسمت‌های مساوی از آب و الكل باشد.

 

كی‌برد

كی‌برد یكی از كثیف‌ترین بخش‌های كامپیوتر است و ممكن است انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها در هنگام كار كردن روی آن بریزد. بسیاری از جرم‌ها به انگشتان شما چسبیده و از این طریق وارد كیبورد شما می‌شوند.

 

برای خارج كردن جرم‌ها و ذرات زیر كیبورد كه در آن فرو رفته‌اند از دمنده هوای فشرده با زاویه مورب استفاده كنید. به راهنمای استفاده از لپ‌تاپ مراجعه كنید. چرا كه ممكن است كلید‌های كی‌برد شما قابلیت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند.

 

پس از تمیز كردن از قرار گرفتن درست كلید‌ها در جای درست خودشان مطمئن شوید. پارچه پزشكی وسیله مفیدی برای پاك كردن كلیدها و اطراف آنها است.

 

جدیدترین مطالب سایت