دستور پخت کباب شاه عباسی لذیذ و خوشمزه

دستور پخت کباب شاه عباسی لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه چلوکباب شاه عباسی به روش های مختلف

کباب و کوبیده شاه عباسی از کباب هاي‌ سنتی لذیذ و مقوی اصفهان و یزد اسـت این کباب ضیافتی و مجلسی کـه از ترکیب گوشت مرغ و گوشت راسته تهیه می‌شود . برای تهیه کباب شاه عباسی طبق معمول دو لایه بسیار باریک از گوشت قرمز و گوشت سینه مرغ را میکوبند تا بـه خورد هم برود و بـه سیخ می کشند یا این‌که می‌توانید اول گوشت مرغ را بـه حالت جوجه بـه سیخ بکشید و با بیفتک کوب بـه قدری بکوبید کـه گوشت حالت له شده بگیرد و کاملا روی سیخ بـه صورت بکدست بـه هم بچسبد و دو طرفش رابا گوشت قرمز چرخ کرده بپوشانید و مدتی در فریزر بگذارید تا سفت شود و از سیخ نریزد سپس کباب نموده و میل نمایید. در ادامه دستور پخت این کباب مقوی و خوشمزه را با هم مطالعه میکنیم با سایت تالاب همراه باشید♥

 

دستور پخت کباب شاه عباسی لذیذ و خوشمزه

دستور پخت کباب شاه عباسی لذیذ و خوشمزه

 

مواد لازم جهت تهیه ی کباب شاه عباسی

گوشت راسته 500 گرم

سينه مرغ يك شماره

پياز دو شماره

زعفران دم‌ كرده دو قاشق سوپخوری

نمك و فلفل بـه ميزان لازم

 

دستور پخت کباب شاه عباسی خوشمزه

ابتدا گوشت راسته را بـه تکه هاي‌ 10 * 10 برش بزنید و سپس هر تکه را بـه صورت نوار هاي‌ 5 – 7 سانتی متری برش زده و پاشت کارد یا بیفتک کوب نازکشان کنید تا بهتر مزه دار شده و مغز پخت شوند. سینه مرغ را هم بـه صورت فیله بلند برش بزنید و ساطوری کنید.پیازها را رنده کرده در دو کاسه جدا تقسیم کنید.

 

سپس دریک کاسه گوشت راسته ؛ نمک و فلفل اضافه کنید.روی کاسه هارا پوشانده بـه مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا گوشت ها مزه دار شود.یک نوار از گوشت مرغ و یک نوار از گوشت راسته را بین دو پلاستیک روی هم گذاشته و با بیفتک کوب بکوبید تا بـه خورد هم بروند و سپس گوشت را بـه سیخ بکشید بـه طوری کـه یک طرف گوشت مرغ و طرف دیگر سیخ راسته باشد.

 

در ادامه این کباب خوشمزه مان را ابتدا روی آتش تند و سپس روی آتش ملایم کباب کنید. همچنین برای تهیه چلوکباب شاه عباسی می‌توانید چلو را آماده کرده ؛ گوجه کبابی و نارنج درکنار کباب سرو کنید. چلوکباب شاه عباسی یک غذای مجلسی و همه ی پسند اسـت.

 

جوجه کباب شاه عباسی پسند 

دستور پخت کباب شاه عباسی لذیذ و خوشمزه
مواد لازم جهت تهیه ی جوجه کباب شاه عباسی

گوشت قرمز چرخ کرده 80 گرم

پیاز 1 شماره کوچک

نمک بـه میزان لازم

فلفل بـه میزان لازم

فیله مرغ بـه صورت جوجه 180 گرم

نمک بـه میزان لازم

آبلیمو ا قاشق غذاخوری

روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

زعفران بـه میزان لازم

فلفل دلمه خرد شده بـه میزان لازم

پیاز خرد شده بـه میزان لازم

 

دستور پخت جوجه کباب شاه عباسی

ابتدا سینه مرغ را مانند جوجه کباب تکه کنید و با مقداری نمک ؛ آبلیمو ؛ روغن زیتون ؛ زعفران ؛ فلفل دلمه و پیاز مخلوط نموده رویش را بپوشانید و بـه مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید مزه دار شود.

 

سپس گوشت قرمز را مانند گوشتی کـه برای کوبیده آماده می‌کنید با نمک ؛ پیاز رنده شده و فلفل مخلوط کرده ورز دهید و رویش را بپوشانید و بـه مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید.

 

در ادامه جوجه را بـه سیخ بکشید سپس روی تخته کار گذاشته با دست بـه زمین بفشارید و با چاقو یا بیفتک کوب جوجه ها را بکوبید تا سطحشان یکدست شود و جوجه ها بـه حالت یک تکه روی سیخ قرار بگیرند انگار کـه گوشت کوبیده را بـه سیخ کشیده اید.روی جوجه ها رابا گوشت چرخ کرده کاملا یکدست بپوشانید و با دست کاملا صاف کرده بفشارید تا بـه هم بچسبند و رویش رابا کارد بـه صورت عمودی خط بیندازید.سیخ کباب را بـه مدت 20 دقیقه در فریزر بگذارید و سپس روی شعله ملایم کباب کنید.

 

نوش جانتان

ممنون از نگاه گرمتان برای دریافت و دیدن رسپی انواع کباب هاي‌ لذیذ و خوشمزه بـه سایت تالاب مجموعه غذا هاي کبابی مراجعه فرمایید♥

جدیدترین مطالب سایت