طرز تهیه کباب برگ مجلسی سرآشپز + نکات مهم برای کباب برگ

طرز تهیه کباب برگ مجلسی سرآشپز + نکات مهم برای کباب برگ

طرز تهیه کباب برگ مجلسی سرآشپز

کباب برگ یکی از کباب های معروف ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد را ما در اینجا طرز تهیه کباب کردن صحیح و رمز و راز خوشمزه تر شدن کباب برگ را به شما خواهیم گفت.

برای پختن یک کباب برگ مجلسی خوشمزه این مطلب را از دست ندهید.

 

نکات مهم کباب برگ

چطور در منزل کباب برگ مجلسی و رستورانی درست کنیم.

 

«کباب برگ» از جمله کباب هاي‌ مورد علاقه ایرانی هاست که طبق معمول در رستوران ها سرو می شود. باوجود تصوری که مردم از سخت بودن مراحل تهیه کباب برگ دارند اما خبر خوب این است که میتوانید با رعایت برخی نکات به اسانی یک کباب برگ مجلسی و رستورانی خوشمزه در خانه درست کنید.

طرز تهیه کباب برگ مجلسی سرآشپز + نکات مهم برای کباب برگ

مواد لازم برای تهیه کباب برگ :

برگ رزماری، روغن زیتون، سرکه قرمز، برگ بو، میخک، سیر و جوز هندی برای مرینیت یا مزه دار کردن گوشت به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه کباب برگ :

برای تهیه کباب برگ مجلسی و رستورانی از یک روز قبل یا اگر فرصت زیادی ندارید حدود ۶ ساعت قبل، گوشت را مزه‌دار کنید. برای اینکار ابتدا گوشت را خوب بشورید و خشک کنید. گوشت را روی تخته گوشت بگذارید و با استیک کوب حسابی بکوبید تا پهن شود و قطر ان به حدود نیم سانتیمتر برسد.

 

اگر گوشتی که استفاده میکنید ضخامت زیادی دارد و با استیک کوب هم به پهنای دلخواه شما نمیرسد بهترین کار این است که ابتدا با یک چاقوی تیز و بادقت از پهنا به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و سپس هر قسمت رابا بیفتک کوب آن قدر بکوبید تا به قطر و ضخامت دلخواه برسید.

 

یادتان باشد بهتر است پهنای کباب کوبیده حدود چهار انگشت باشد یا درحدود ۸ تا ده سانتیمتر است.

 

طرز تهیه کباب برگ مجلسی سرآشپز + نکات مهم برای کباب برگ

گوشت را روی سطح کار قرار دهید، با دست روی گوشت را بگیرید و به سیخ بکشید

 

در مرحله بعد گوشت را دریک شماره برگ رزماری، آب پیاز رنده شده، روغن زیتون، سرکه قرمز، کره آب شده، روغن زیتون، برگ بو، میخک، جوز هندی، زعفران و دو حبه سیر رنده شده سیر بخوابانید. دراین مرحله به گوشت نمک اضافه کنید چون نمک باعث میشود گوشت آب بیندازد و کباب شما سفت و خشک شود. بهترین زمان برای نمک زدن به گوشت کباب در اواسط پخت ان است.

 

حالا زمان ان است که گوشت رابه سیخ بکشید. گوشت را روی سطح کار قرار دهید، با دست روی گوشت را بگیرید تا در جای خود ثابت بماند. سپس سیخ را آرام آرام از زیر دست تان وارد گوشت کنید، تکه هاي‌ گوشت باید پس از سیخ کشیدن به هم چسبیده باشند، سیخ را روی حرارت قرار دهید و بادقت زیر و رو کنید تا گوشت کباب شود « بهترین آتش برای کباب آتش ذغال است »؛ برای درست کردن یک کباب برگ نرم و آب دار باید حوصله به خرج دهید و وقت بگذارید.

 

اگر احساس کردید در زمان کباب کردن، گوشت خشک می شود، به خصوص اگر گوشت گوساله استفاده میکنید، میتوانید روی گوشت ها با فرچه مقداری کره بمالید. در اواسط پخت مقداری نمک روی گوشت در حال کباب بپاشید.

 

بهتر است کباب برگ را درکنار برنج سرو کنید. زمانی که کباب برگ را درکنار نان سرو می‌کنید، چربی گوشت به خورد نان می‌رود و گوشت کباب خیلی زود خشک می شود و نرمی و لطافتش را از دست میدهد. برای کشیدن کباب از سیخ، کباب را مستقیم روی برنج بگذارید و از بادقت از سیخ جدا کنید.

 

طرز تهیه کباب برگ مجلسی سرآشپز + نکات مهم برای کباب برگ

بهتر است کباب برگ را درکنار برنج سرو کنید

 

روش دوم :

طرز تهیه کباب برگ مجلسی

کباب برگ را میتوانیم به هر اندازه که میل داریم پهن کنیم به این ترتیب که راسته را روی تخته میگذاریم به اندازه اي که میل داریم پهنای کباب بشود یک قطعه جدا می‌کنیم مثلاً پهنا چهار انگشت و ان قطعه را پهلوی قطعات دیگر گوشت میگذاریم قطعات دیگر را می‌بریم« با این عمل پهنای تمام گوشتها به یک اندازه می شود» بعد گوشت رابه قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه می‌کنیم و آماده میگذاریم.

 

پیاز را نرم رنده می‌کنیم و روغن زیتون و فلفل رابا پیاز رنده شده مخلوط میکنیم و گوشت را دراین مایه می خوابانیم و میگذاریم یک شب بماند.

 

بعد از ۲۴ ساعت گوشت ها رابه سیخ کشیده و کمی روی ان رابا کارد می کوبیم و روی حرارت ملایم کباب می‌کنیم و گاهی سیخهای کباب را بر می گردانیم کباب باید در عین پختگی زیاد خشک نشود و آبدار باشد .

 

کبابها را در دیس میکشیم و روی آن ها را کمی نمک می پاشیم و کمی هم کره روی ان میگذاریم و اطراف آن را با پیاز خلال کرده و جعفری تزیین میکنیم .

 

کباب برگ را نباید هیچوقت لای نان قرار داد زیرا آب کباب به خورد نان میرود و خشک می شود. در صورتیکه بخواهیم از گردهای نرم کننده مخصوص گوشت استفاده کنیم برای هر کیلو گوشت یک قاشق مربا خوری از گرد نرم کننده رابا پیاز رنده شده مخلوط می‌کنیم و نیم ساعت قبل از کباب کردن گوشت را دراین مایه می خوابانیم. می شود بدون روغن زیتون هم گوشت کباب را آماده کرد ودر مایه از یک قاشق چایخوری زعفران سائیده استفاده نمود.

 

کباب برگ رابا چلو و گوجه فرنگی کباب شده سرو می نمایند.

 

طرز تهیه کباب برگ مجلسی سرآشپز + نکات مهم برای کباب برگ

نکات مهم برای کباب برگ

نکات مهم برای درست کردن کباب برگ مجلسی و رستورانی نرم و ترد

برای تهیه یک کباب برگ خوشمزه و ترد لازم است که از گوشت بیات شده استفاده کنید. منظور از گوشت بیات گوشتی است که حداقل سه روز از کشتار دام گذشته باشد، دراین صورت شما یک کباب برگ لطیف و نرم خواهید داشت.

 

اگر گوشتی که در اختیار دارید تازه است ان را در یخچال بگذارید و دو تا سه روز صبر کنید تا حسابی بیات و رسیده شود.

 

گوشت مورد استفاده برای تهیه کباب برگ حتماً باید گوشت فیله باشد. برخی برای درست کردن کباب برگ از گوشت راسته گوسفند یا گوساله هم استفاده می‌کنند اما گوشت فیله به خصوص فیله گوسفند طعم لذیذتر و بافت نرم‌تری دارد.

 

برای طعم دار کردن کباب برگ با جای پودرهای موسوم به پودر نرم کننده گوشت، از رزماری، سرکه قرمز، کره آب شده، روغن زیتون، برگ بو، میخک، جوز هندی و سیر استفاده کنید. این مواد عطر و بویی فوق‌العاده به کباب برگ شما می بخشند.

 

برخی ترجیح می‌دهند برای نرم تر شدن گوشت کباب برگ، یک شماره کیوی به هنگام مزه دار کردن گوشت در مواد مرینیت گوشت رنده کنند. کیوی گوشت را نرم می کند.

 

دقت کنید که وقتی گوشت را می‌کوبید، گوشت تکه تکه می شود. در هنگام سیخ زدن کباب باید تکه‌هاي‌ گوشت را را روی تخته گوشت قرار میدهیم و با دست ثابت نگه می داریم سپس سیخ را از میان گوشت رد میکنیم و بهمین ترتیب تمام گوشت ها را سیخ می‌کنیم.

منبع : blog.okcs.com

 

جهت مشاهده از طزز تهیه انواع کباب کوبیده ؛ کباب سلطانی , کباب چنجه و …به قسمت انواع کباب در سایت تالاب مراجعه نمایید.

جدیدترین مطالب سایت