طرز تهیه و دم کردن قهوه سرد + فواید قهوه سرد

طرز تهیه و دم کردن قهوه سرد + فواید قهوه سرد

طرز تهیه قهوه سرد

خیلی ها سوال میکنند که قهوه سرد خوشمزه تر است یا قهوه داغ ؟ به زودی در مورد طعم هاي خوشمزه قهوه مطلبی را قرار خواهیم داد تا لذت ببرید. قهوه درست کرد به سبک سرد را در پایین آموزش ببینید.

 

قهوه سرد ، یک روش مناسب دم کردن قهوه برای افرادی است که معده اي حساس دارند. این بهترین راه برای درست کردن قهوه سرد است زیرا قهوه در حالت سرد است. تعداد زیادی از مردم از قهوه پرس شده بیشتر از روشهای داغ لذت میبرند، زیرا طعم اصلی قهوه در دماهای بالاتر از بین میرود و این روش معتبرتر از روشهای دیگر است.

 

دم کردن قهوه در دمای بالا باعث از بین رفتن طعم خوب قهوه می شود. حتی زمانی که قهوه داغ سرد می شود بازهم طعم آن تغییری نمیکند پس قهوه داغی که سرد شده است توصیه نمی‌شود.

 

اسپرسو یخ زده نیز ناخوشایند است زیرا وقتی قهوه را سرد می‌کنیم تغییرات شیمیایی در آن رخ می‌دهد. اما قهوه سرد در دسترس واکنش هاي شیمیایی قرار نمی‌گیرد و شما می توانید برای یک هفته قهوه سرد را در یخچال قرار دهید. «سایت تالاب»

طرز تهیه و دم کردن قهوه سرد + فواید قهوه سرد

 

آموزش درست کردن قهوه سرد

قبل از این که به این روش بپردازیم، لازم است بدانیم که چطور قهوه را استخراج کنیم و چرا در ظرف چند دقیقه می‌توان قهوه رابه این روش دم کرد. هنگام دم کردن قهوه آب داغ، جامدات و روغن هاي خوشبو قهوه را تجزیه میکند. روغن هاي خوشبو قهوه که پایین تر از نقطه جوش هستند از بین میروند و ترکیبات تلخ در نزدیکی نقطه جوش آزاد میشوند، بهمین دلیل دمای دم باید بسیار بازرسی شود. دردمای پایین فنجان شما خوشبو نیست ودر دماهای بالا قهوه‌ شما به بالاترین میزان استخراج رسیده است.

 

اما درجه حرارت فقط یک راه برای سرعت بخشیدن به فرآیند حل کردن ترکیبات محلول در قهوه است. بعنوان یک طرفدار قهوه سرد، حتماً می دانید که با ریختن مقدار کافی قهوه در آب سرد به یک محلول اشباع شده دست پیدا خواهید کرد. هر چه بیشتر جامدات وارد فنجان شما شود بیشتر باید حل شوند.

 

با این حال، روش دیگری برای سرعت بخشیدن به حل شدن مواد جامد قهوه وجوددارد. شما می دانید اگر به اندازه‌ کافی صبر کنید شکر درآب سرد‌‌ حل می شود. اما ما طبق معمول آنرا هم میزنیم تا سریع‌ترحل شود. اگر شما به سرعت و به اندازه کافی هم بزنید، همه ی ویژگی‌هاي خوب قهوه را در فنجان حل می کنید بنابر این بدون ترکیبات تلخ و بدون اکسیداسیون حاصل از دم کردن، از یک قهوه که کم‌تر معده را تحریک میکند لذت خواهید برد.

طرز تهیه و دم کردن قهوه سرد + فواید قهوه سرد

روش درست کردن قهوه سرد

برای اینکار ما از قهوه، آب و یک مخلوط کن استفاده میکنیم. اما شما گزینه‌هاي دیگری نیز دارید و این بستگی بشما دارد که دوست داشته باشید قهوه را چگونه بنوشید.

 

قهوه را آسیاب و بعد آنرا تصفیه کنید، هر چه بهتر اینکار را انجام دهید قهوه بهتری خواهید داشت.

 

سایت تالاب : قهوه رابا آب مخلوط کنید. 3 قاشق چای خوری قهوه را درون یک فنجان آب بریزید، میتوانید از قهوه بیشتری استفاده کنید و سپس در انتهای کار آب یا یخ بیشتری به آن اضافه کنید. آنرا مدام هم بزنید و کاملا مخلوط کنید تا قهوه به پایین فنجان نرود.

 

اگر از همزن برقی استفاده می‎‌کنید آنرا درون ظرف بگذارید.

 

حداقل برای چند دقیقه آن رابا همزن هم بزنید. هر چه بیشتر آن‌ها را مخلوط کنید بهتر است. مایع را درون فرنچ پرس بریزید، پلانجر رابه آرامی به پایین فشار دهید، اگر ته مانده قهوه را دوست ندارید حدود 10٪ از مایع را کنار بگذارید.

 

قهوه را درون فنجان بریزید‌‌، مقداری آب و یخ به آن اضافه کنید و سپس سرو کنید. 

طرز تهیه و دم کردن قهوه سرد + فواید قهوه سرد

قهوه سرد خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد

 

خواص قهوه سرد

باید اعتراف کرد که قهوه خورها کمی عجیب و متفاوت هستند. انها عاشق بیدارشدن با یک فنجان داغ قهوه دم کشیده در زمستان هستند اما زمانی که هوا گرم میشود به قهوه سرد میل بیشتری دارند. آیس‌تی در میان آمریکایی ها بسیار محبوب است و بیش از 85 درصد آن‌ها چای رابه شکل آیس تی مصرف میکنند.

 

به گزارش تالاب : بالا بردن انرژی، دلیل قانع کننده اي برای انتخاب قهوه سرد در تابستان است. این نوشیدنی برای شما مفید است. در گذشته نوشیدن قهوه  برای هرگونه بیماری دراین سیاره مورد سرزنش قرار گرفته بود، اما تحقیقات معتبر نشان داد که قهوه ممکن است قادر به از بین بردن تعداد زیادی از بیماری هاي التهابی باشد.

 

به چند نکته حاصل از تحقیقات درباره قهوه سرد می پردازیم:

از بروز دیابت نوع 2 محافظت میکند.

به جلوگیري از بیماری پارکینسون کمک میکند.

خطر ابتلا به سرطان کبد، کولون و اندومتری را کاهش می‌دهد.

به پیشگیری از بیماری هاي کبدی کمک میکند.

برای قلب بسیار مفید است.

خطر سکته مغزی را کاهش میدهد.

از پیشرفت سرطان پیشگیری می‌کند.

از چشمان ما در برابر بیماری هایي که میتواند باعث نابینایی شود محافظت می‌کند.

افسردگی در زنانی که قهوه بیشتری مصرف میکنند کمتر است.

نوشیدن تا پنج قاشق غذاخوری قهوه به صورت روزانه ممکن است به جلوگیري از آترواسکلروز کمک کند.

طرز تهیه و دم کردن قهوه سرد + فواید قهوه سرد

کاهش ابتلا به آلزایمر با قهوه سرد

قهوه طول عمر را افزایش میدهد. طی مطالعه اي معلوم شد که مصرف قهوه به استثنای سرطان، 10 درصد از مرگ ناشی از انواع بیماری می کاهد. کارشناسان احتیاط می‌کنند، اما قهوه برای همه ی، مخصوصا کسانی که از میگرن، اختلالات اضطرابی، مشکلات روده اي، فشار خون بالا، بی‌خوابی و‌ مشکلات قلبی رنج می‌برند بسیار مفید است. زنان باردار نیز باید مصرف روزانه کافئین خودرا تا 200 میلی گرم در روز محدود کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت