شیر گرم به همراه دارچین چه فوایدی دارد؟ + نوشیدنی با طعم جادویی و خواص دارویی!

شیر گرم به همراه دارچین چه فوایدی دارد؟ + نوشیدنی با طعم جادویی و خواص دارویی!

ترکیب بهشتی شیر گرم با دارچین چه خواصی و فایده هایی  دارد؟

دراین مطلب از تالاب می خواهیم تمامی اسرار و شگفتی هاي‌ یک نوشیدنی بینظیر را همراه یک دیگر مرور کنیم شیردارچین از آن دسته نوشیدنی هاي‌ گرم مناسب فصل زمستان اسـت چرا کـه خواصی معجزه اسا در برابر پیشگیری از سرما خوردگی را دارد با تالاب همراه باشید تا 10 معجزه از شیرگرم با دارچین را ببینید

 

بله نوشیدنی حيرت انگيز مورد نظر ما چیزی نیست جز ترکیب طلایی شیر دارچین! با توجه بـه فواید شگفت انگیز و اثبات شده نوشیدن شیر گرم با دارچین توصیه می شود کـه این نوشیدنی را بـه عنوان بخشی از برنامه کاهش استرس شبانه خود درنظر داشته باشید.

مخلوط دارچین با شیر گرم نوشیدنی مخصوصی اسـت کـه میتواند بخشی از یک رویکرد فعال برای کمک بـه حفظ و ارتقا سطح سلامتی باشد، استرس شـما را بازرسی و خواب خوب شبانه را تضمین کند.

 

شیر گرم به همراه دارچین چه فوایدی دارد؟ + نوشیدنی با طعم جادویی و خواص دارویی!

10 معجزه شیرگرم با دارچین

 

مزایایی کـه در ادامه بررسی می شوند، همگی با استناد بـه مقالات منتشر شده توسط مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری کشور آمریکا گرد آوری و دسته بندی شده اند:

 

با تنها نوشیدن شیرگرم و دارچین کیفیت خوابتان و سلامت جسمیتان را افزایش دهید !

 

1. معجزه شیرگرم با دارچین | التیام کیفیت خواب شـما

آیا شبها نمیتوانید بـه اسانی بخوابید؟ ترکیب شیر گرم همراه با دارچین هر شب قبل از خواب را امتحان کنید. ازآن جایی کـه دارچین در آرامش عضلات و رفع تنش ازبدن نقش مهمی ایفا میکند، تاثیر قابل ملاحظه در افزایش کیفیت خواب دور از انتظار نخواهد بود.

 

2. معجزه شیر گرم با دارچین | درمان سرماخوردگی و سرفه ي شـما

اگر شـما هم از جمله افرادی هستید کـه بـه صورت مکرر خصوصا در ماه هاي‌ سرد سال بـه سرماخوردگی و عوارض آن هم چون سرفه مبتلا میشوید، مصرف روزانه شیر دارچین بـه دادتان خواهد رسید. دارچین از مکانیسم هاي‌ مختلف بـه آنتی اکسیدان ها در محافظت ازبدن کمک ودر نتیجه سیستم ایمنی را تقویت میکند.

 

3. معجزه شیر گرم با دارچین | برای مراقبت از بهداشت دهانتان عالی اسـت

دارچین دارای خواص فوق العاده قوی ضد قارچی و ضد میکروبی اسـت کـه میتواند از همین طریق باکتری هاي‌ مضر دهان را از بین ببرد. در نتیجه اگر علاقه اي بـه ملاقات با دندان دکتر خود ندارید، مصرف منظم مخلوط شیر گرم و دارچین را فراموش نکنید.

 

3. معجزه شیر گرم با دارچین | کمک بـه کاهش وزن شـما
بـه گفته محققان و بر اساس نتایج بـه دست آمده از پژوهش هاي‌ مختلف، ترکیب شیر دارچین باعث کاهش وزن می شود. یکیدیگر از شگفتی هاي‌ جادویی دارچین این اسـت کـه متابولیسم و روند هضم را سریع تر می‌کند. بـه لطف این رویکرد فرد برای مدتی احساس گرسنگی نمی‌کند ودر نهایت مقدار غذای مصرفی وی کاهش مییابد. بـه همین دلیل اسـت کـه تقریبا تمام متخصصین تغذیه یک لیوان شیر گرم همراه با یک تکه دارچین را برای کمک بـه کاهش وزن در رژیم روزانه توصیه می‌کنند.

 

4. معجزه شیر گرم با دارچین | مانند یک مسکن طبیعی عمل میکند

عملکرد تسکین درد یکی از جذاب ترین خواص دارچین بـه شمار می‌ رود. بـه دنبال مصرف دارچین با شیر گرم، تخفیف نسبتا سریع احساس درد حاصل می شود. مشخص شده کـه واکنش دارچین با پروستاگلاندین ها باعث شل شدن عضلات تحت استرس می شود. در نتیجه بدون آن کـه نیازمند استفاده از مسکن باشید، بـه مرور زمان با درد خداحافظی خواهید کرد.

 

5. معجزه شیرگرم با دارچین | خواص ضد التهابی دارد
دارچین همچنین تا بـه امروز در مبارزه با عفونت ها و ترمیم بافت هاي‌ آسیب دیده بسیار مفید واقع شده اسـت. پس وقت آن رسیده اسـت کـه برای خودتان یک فنجان شیر گرم مخلوط شده با دارچین درست کنید.

 
شیر گرم به همراه دارچین چه فوایدی دارد؟ + نوشیدنی با طعم جادویی و خواص دارویی!
10 معجزه شیرگرم با دارچین
 

6. معجزه شیرگرم با دارچین | کاهش خطر ابتلا بـه بیماری هاي‌ قلبی 
تعداد زیادی از مطالعات معتبر نشان می‌دهند کـه دارچین دارای پتانسیل کافی و لازم برای مبارزه با عده اي از عوامل خطر کلیدی اسـت کـه زمینه ساز بیماری هاي‌ قلبی و عروقی هستند. از جمله این فاکتورها میتوان بـه کلسترول، تری گلیسیرید و فشار خون بالا اشاره کرد.

 

7. معجزه شیرگرم با دارچین | کاهش سطح قندخون 
ثابت شده کـه در افراد مبتلا بـه دیابت نوع 2 مصرف روزانه 1 گرم یا حدود نصف قاشق چایخوری دارچین اثرات مفیدی بر نشانگرهای خونی مرتبط دارد. پس جای تعجبی نیست کـه تعداد زیادی از مردم بـه نوشیدن شیر گرم با دارچین اعتماد کامل دارند.

 

8. معجزه شیرگرم با دارچین |  پیشگیری از بیماری‌هاي‌ تخریب‌ کننده دستگاه عصبی اسـت
بیماری هاي‌ عصبی با آسیب پیش رونده بـه ساختار یا عملکرد سلول هاي‌ مغز مشخص می شوند. آلزایمر یکی از همین بیماری‌ ها اسـت کـه می‌تواند تحت تأثیر گسترده فواید دارچین قرار بگیرد. بـه نظر می رسد دو ترکیب موجود در دارچین مانع از تجمع پروتئینی بـه نام تاو در مغز می شوند کـه یکی از عوامل اصلی بیماری آلزایمر اسـت.

 

9. معجزه شیرگرم با دارچین | کمک بـه التیام سیستم عصبی

پروتئین تاو در نورون هاي‌ دستگاه عصبی مرکزی بـه فراوانی یافت می شود و نقش مهمی در تثبیت میکروتوبول ها ایفا میکند.پروتئین‌هاي‌ تاوی کـه کارکرد خودرا در تثبیت کردن میکروتوبول ها از دست داده‌اند فاکتور اساسی بیماری‌هاي‌ مرتبط با زوال عقل مانند آلزایمر و پارکینسون هستند.با این حال برای تایید دقیق تر موضوع مذکور بـه تحقیقات بیشتری دراین زمینه نیاز اسـت 

 

10. معجزه شیرگرم با دارچین |  بـه زیبایی هرچه بیشتر پوست کمک می‌کند
مصرف نوشیدنی شیر و دارچین برای زیبایی پوست بسیار مفید اسـت. اگر این ترکیب معجزه آمیز را پیش از خواب مصرف کنید، بـه روشن شدن پوست، نرم‌ شدن موها و تقویت ریشه‌ انها یاری رسانده اید.

 

مراحل تهیه شیر گرم با دارچین :

دو تکه چوب دارچین یا یک قاشق چای خوری پودر دارچین

دو فنجان شیر

یک قاشق مرباخوری عسل بـه دلخواه

شیر را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس چوب هاي‌ دارچین یا پودر آنرا داخل شیر بریزید و حرارت را تا جای امکان کم کنید. شیر و دارچین را کمی هم بزنید و بعد از یک الی دو دقیقه حرارت را خاموش کنید. 10 دقیقه درب ظرف را بگذارید و صبر کنید شیر و دارچین خنک شوند. دراین فاصله دارچین بـه خوبی دم می‌کشد. بعد از خنک شدن چوب‌هاي‌ دارچین را از شیر خارج کنید و شیر دارچین آماده شده را میل کنید.

 

توجه داشته باشید کـه پیش از آغاز هر درمان گیاهی جدید ابتدا با دکتر خود مشورت کنید.

 

نوشیدنی شیر دارچین بسیار مفید برای پیشگیری از سرما خوردگی و سرفه ها خشک کاهش و ازبین بردن استرس تنظیم خواب شـما و.. مناسب اسـت سپاس از همراهی شـما با سایت تالاب .

جدیدترین مطالب سایت