روش درست پخت سبزیجات

روش درست پخت سبزیجات

اصول درست پخت سبزیجات

 

در طبخ و آماده سازی سبزیجات باید توجه داشت که چطور این سبزیجات را بخار پز و نیز خورد نماییم که این آیا سبزیجات بخارپز شما هم پلاسیده و خمیر میشود؟ درست هست این اتفاق برای خیلی ها ممکن هست بیفتد اما خوشبختانه با این پیشنهاد ها می‌توانید مانند آشپزهای حرفه اي سبزی ها را بپزید.

 

به گزارش تالاب: آیا سبزیجات بخارپز شما هم پلاسیده و خمیر می‌شود؟ درست هست این اتفاق برای خیلی ها ممکن هست بیفتد اما خوشبختانه با این پیشنهاد ها می‌توانید مانند آشپزهای حرفه اي سبزی ها را بپزید. فقط کافی هست اشتباهاتی که در اینجا توضیح داده شده هست را تکرار نکنید.

 

خرد کردن سبزیجات به طور غیر یکسان

 

روش درست پخت سبزیجات

 

میتوانید سبزیجات مختلفی مانند فلفل، هویج، کدو و قارچ را با هم بپزید اما به شرطی که آنها را به یک اندازه خرد کرده باشید. چون در این صورت سبزی ها یک اندازه می پزند.

 

سرخ کردن سبزیجات در حرارت نامناسب

روش درست پخت سبزیجات

 

هنگام سرخ کردن سبزیجات این رقم معجزه آسا را به خاطر بسپارید: ۴۰۰ درجه فارنهایت. دمای کمتر باعث می‌شود سبزیجات به خوبی سرخ و برشته نشوند. شاید این درجه به نظر چندان بیاید اما اگر بخواهید سبزیجات کاملا برشته شوند باید از این دما بهرهگیری کنید.

 

جوشاندن سبزیجات

روش درست پخت سبزیجات

 

علت اینکه کلم بروکلی آب پز شده شماهیچوقت به سبزی و تردی کلم هاي رستوران نیست این هست که آنها را بلانچ نمیکنید. بلانچ کردن به این شکل هست که ابتدا سبزیجات را در آب جوش نیم پز میکنید و بلافاصله در آب یخ فرو میکنید تا شادابی و رنگ و روی خود را از دست ندهند.

 

سپس می‌توانید آنها را در فریزر نگه دارید تا تازه بمانند و هر بار که خواستید سرو کنید فقط کافی هست که چندین ثانیه آنها را در تاوه گرم کنید.

 

دیر چاشنی زدن به سبزیجات

روش درست پخت سبزیجات

 

اگر به مارچوبه ها بلافاصله گذشته از خوردنشان نمک بزنید آن طعم و مزه مطلوب را نخواهد داشت. بنابراین بهتر هست هر چه زودتر زمانی که انها را سرخ میکنید یا می پزید چاشنی بزنید.

 

استفاده از روغن زیاد

روش درست پخت سبزیجات

 

سبزیجات هنگام پخت آب را جذب میکنند. بنابراین هر چه در تاوه باشد را به خود جذب میکنند که روغن هم شامل این موارد میشود. هنگام پخت سبزیجات فقط چند قطره روغن به آن اضافه کنید. سبزیجات هنگام پخت آب پس می‌دهند و تاوه را مرطوب می‌کنند تا چیزی به آن نچسبد.

 

استفاده نکردن از تمام گیاه

روش درست پخت سبزیجات

 

ساقه هاي گل کلم را دور نریزید چون از آنها میتوانید برای درست کردن پوره گل کلم بهرهگیری کنید. ته مانده هاي سبزیجات برای سوپ و خورش هم به کار می‌آیند پس هیچ دلیلی برای دور ریختن آنها وجود ندارد.

 

جدیدترین مطالب سایت