اموزش تهیه ی ماست خانگی عالی با شیر خشک

اموزش تهیه ی ماست خانگی عالی با شیر خشک

طرز تهیه ی عالی ماست خانگی با استفاده از شیر خشک

اگر شماهم از آن دسته افرادی هستید کـه بـه سلامتی خود و عزیزانتان اهمیت می‌دهید و برایتان مهم اسـت کـه محصولات خوراکی کـه استفاده می‌کنید مواد نگه دارنده نداشته باشد و مرغوب باشد این یکی ازبهترین رسپی هایي اسـت برای طرز تهیه ي ماست خانگی خوشمزه ! این پست متعلق بـه شماست همراه سایت تالاب باشید در ادامه نیز نکاتی مفید برای یادگیری هرچه بهتر و مفید تر بودن این اموزش برای شـما عزیزان قرار داده شده اسـت.

 

مواد لازم برای تهیه ماست با شیر خشک

شیر پر چرب ۱ لیتر

مایه ماست ۲ ق سوپ خوری

شیر خشک ۲ ق سوپ خوری

 

طرز تهیه ماست خانگی با شیر خشک و مایه ماست

 جوشاندن شیر

ابتدا شیر را باید بجوشانیم. مقدار مواد را برای ۱ لیتر گفتیم تا بتوانید بـه اسانی مواد را دو برابر یا چند برابر کنید. شیر را داخل قابلمه ریخته و بـه مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بجوشانید تا ۱۰ درصد آب شیر تبخیر شود و درنهایت اینکار باعث میشود ماست غلیظ تری داشته باشیم دقت کنید زیاد جوشاندن شیر باعث از بین رفتن چربی آن می‌شود، شیر را کنار گذاشته تا بـه دمای ۴۵ درجه برسد یعنی تا زمانی کـه دست را داخل شیر کردید احساس داغی کند ولی نسوزد.

 

افزودن مایه ماست

در ادامه مقداری از شیر ۴۵ درجه را داخل کاسه ریخته و با شیرخشک و مایه ماست مخلوط کنید و هم بزنید. حالا شیر جوشیده شده را داخل ظرف مورد نظر کـه قرار اسـت ماست را داخل آن بریزید ریخته و مایه تهیه شده را بـه آن اضافه کنید و با قاشق خیلی آرام هم بزنید البته می‌توانید هم نزنید و فقط مایه را بریزید.

اموزش تهیه ی ماست خانگی عالی با شیر خشک

تهیه ماست سفت با شیر خشک

حالا دور ظرف را پتو پیچیده ودر جای گرم قرار دهید و یا می‌توانید از پلوپز هایي کـه قابلیت ماست زدن دارند استفاده کنید. باید بـه مدت ۸ الی ۱۲ ساعت در جای گرم باشد سپس برای ۸ الی ۶ ساعت دیگر در یخچال ظرف را قرار دهید تا کاملا سفت و چکیده و شود نوش جان.

 

نکات کلیدی در تهیه ماست خانگی پرچرب و سفت

1.اگر شیر داغ تر از ۴۵ درجه باشد ماست شل و ترش میشود و اگر سرد تر باشد ماست بی مزه و کشدار می‌شود.

2.اگر دمای نگه داری ماست خیلی بالا باشد ماست ترش و اگر سرد باشد ماست نمی بندد.

3.ممکن اسـت در زمانی کـه ماست را در گرما قرار داده و استراحت میکند کمی آب بی اندازد ولی وقتی در یخچال قرار میدهید آب ماست جمع می‌شود.

4.شیر خشک قنادی را از لوازم قنادی ها میتوانید تهیه کنید.

5.باید از شیر غیر هموژنیزه برای اینکار استفاده کنید زیرا شیر هموژنیزه بر اثر جوشاندن چربی رها نمی‌کند.  

 

6. بهتر اسـت در منزل ماست ها را در ظرف سفالی ریخته ودر آن تهیه کنید زیرا باعث میشود کمتر آب انداخته و غلیظ تر شود. اما شـما میتوانید از شیر خشک قنادی یا پودر شیر خشک نیدو برای تهیه ماست با این روش استفاده کنید.

 

7.حتماً از شیر چرب استفاده کنید، شیرهای پاستوریزه اصلا مناسب تهیه ماست نمی باشد زیرا چربی آن ها گرفته شده اسـت. همچنین بهتر اسـت یک دماسنج داشته باشید تا دمای شیر را دقیق اندازه گیری کنید.

جدیدترین مطالب سایت