طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت + عکس

طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت + عکس

ما بهترین دستور العمل هاي‌ لازانیا را آماده کرده ایم کـه از این ترکیب کلاسیک نهایت استفاده را می‌کند. با این دستور العمل هاي‌ لازانیای خوشمزه و خلاقانه کـه میتوانید در وعده هاي‌ غذایی خانوادگی، برای پذیرایی از مهمانان شام، در مهمانی ها و جشن هاي‌ تعطیلات سرو کنید، آماده باشید تا این شام را از خوب بـه عالی ببرید.

 

لازانیا کلاسیک بدون سس بشامل

تعداد زیادی از دستور العمل هاي‌ لازانیا، بـه همراه پنیر و سس بشامل هستند. این دستور العمل روشی بسیار سبک تر و راحت تر اسـت. فقط یک سس گوشت ساده، ریکوتا، موزارلای تازه و پنیر پارمزان کـه همه ی در لایه هاي‌ بین رشته فرنگی قرار گرفته اند.

 

مواد لازم برای سس:

1/2 فنجان پیاز، ریز خرد شده

2 حبه سیر، خرد شده

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون 

450 گرم گوشت چرخ کرده

150 گرم رب گوجه فرنگی 

2 لیوان آب

800 گرم گوجه فرنگی خرد شده

2 قاشق چایخوری نمک

1/4 قاشق چایخوری ریحان خشک

فلفل و نمک

1 برگ بو

 

طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت 1401 + عکس

دریک قابلمه عمیق روی حرارت متوسط، پیاز و سیر را در 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت دهید تا پیازها نرم شوند.سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و مرتب هم بزنید.رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و حدود 3 دقیقه هم بزنید تا حباب بزند. آب، گوجه فرنگی، نمک، ریحان، فلفل قرمز و برگ بو را اضافه کنید. خوب بـه هم بزنید.حرارت را کم کنید و بـه آرامی، بدون درپوش، بـه مدت 15 دقیقه یا تا زمانی کـه سس غلیظ شود، بجوشانید.

 

مواد لازم برای لازانیا:

250 گرم رشته فرنگی لازانیا

نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

500 گرم پنیر ریکوتا کم چرب

1/3 فنجان پنیر پارمزان رنده شده

500 گرم پنیر موزارلا ورقه شده

 

طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت 1401 + عکس

طرز تهیه انواع لازانیا

یک قابلمه پر از آب را بـه جوش بیاورید و نمک بزنید. رشته هاي‌ لازانیا را اضافه کنید و طبق دستور بسته بپزید و مرتب هم بزنید تا نچسبد. آب کش کنید و بـه آرامی با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید.فر رابا دمای 350 درجه فارن هایت گرم کنید و یک ظرف مستطیلی بزرگ 3 لیتری برای پخت بردارید.4 تا 6 قاشق غذاخوری از سس رابا قاشق یا بـه اندازه اي کـه کف ظرف پخت را بپوشاند بریزید.روی ان را یک لایه رشته فرنگی قرار دهید. حدود 1/3 سس باقیمانده را روی رشته ها بریزید.

 

حدود 1/2 از پنیر ریکوتا را بـه طور مساوی روی لایه سس بریزید، سپس چند قاشق غذاخوری پنیر پارمزان را روی ان بپاشید. حدود 1/3 پنیر موزارلا را اضافه کنید.اینکار رابا 1/3 دیگر نودل، 1/3 دیگر سس، باقیمانده ریکوتا، 1/3 دیگر موزارلا و چند قاشق غذاخوری پنیر پارمزان تکرار کنید.با آخرین لایه نودل، سس باقیمانده، پارمزان و پنیر موزارلا بـه اتمام برسانید.

 

لازانیا را بدون درپوش بـه مدت 45 دقیقه بپزید. اگر رویه خیلی سریع قهوه‌اي می شود یا رشته‌ها می‌سوزند، روی ان رابا فویل آلومینیومی بپوشانید.از فر خارج کنید و 10 دقیقه بگذارید خنک شود و سپس ان را بـه صورت مربع برش دهید و سرو کنید.

 

طرز تهیه لازانیا رولی با سس بشامل

دراین نوع لازانیا از سس بشامل استفاده میکنیم. این لازانیا را می‌توانید بر روی گاز در قابلمه هم درست کنید و سرو کنید.

 

طرز تهیه سس بشامل

مواد لازم سس بشامل

شیر 2 لیوان

کره 50 گرم

آرد 2 قاشق غذاخوری

سیر 3 حبه

نمک و فلفل سیاه بـه مقدار لازم

 

طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت 1401 + عکس

 یک قابلمه روی حرارت قرار می‌دهیم، سپس کره را بـه همراه سیر له شده بـه قابلمه اضافه میکنیم و کمی تفت میدهیم.نمک و فلفل سیاه را بـه همراه آرد بـه مخلوط اضافه میکنیم دراین مرحله بـه تفت دادن ادامه می‌دهیم تا خامی آرد گرفته شود. در ادامه شیر را در ۳ مرحله بـه قابلمه اضافه میکنیم، سپس مداوم هم میزنیم تا گلوله هاي‌ آرد باز شود. وقتی بـه غلظت مطلوب رسید ان را از روی حرارت بر می داریم.

 

مواد لازم برای تهیه لازانیا رولی

لازانیا 1 بسته

سینه مرغ یا گوشت چرخ کرده 400 گرم

پیاز 2 شماره

پنیر پیتزا 200 گرم

نصف فلفل دلمه اي

قارچ 5 شماره

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه بـه مقدار کافی

 

طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت 1401 + عکس

برای تهیه لازانیا رولی خوشمزه ابتدای کار پیاز را بـه صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم.در ادامه قارچ را بـه صورت ورقه اي نازک و فلفل دلمه اي را بـه صورت نگینی ریز خرد میکنیم.یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم،پیاز را بـه تابه اضافه میکنیم، سپس تفت می‌دهیم تا پیاز سبک و شیشه اي شود.تکه هاي‌ مرغ یا گوشت چرخ کرده را بـه تابه اضافه می‌کنیم، سپس بـه تفت دادن ادامه میدهیم تا مرغ سرخ شده و تغییر رنگ بدهد.حالا ادویه مخصوص لازانیا را بـه مخلوط مرغ یا گوشت اضافه میکنیم، سپس تفت می‌دهیم تا عطر ادویه لازانیا آزاد شود.

 

قارچ هاي‌ اسلایس شده را بـه مخلوط مرغ یا گوشت اضافه میکنیم، تفت می‌دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود.فلفل دلمه اي هاي‌ خرد شده را بـه تابه حاوی مخلوط مرغ اضافه میکنیم، بـه تفت دادن ادامه می‌دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه اي از بین برود.

 

رب گوجه فرنگی را بـه مخلوط اضافه میکنیم تا رب کاملا سرخ شود، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. حالا یک قابلمه روی حرارت قرار می‌دهیم و آن را تا نیمه آب پر می‌کنیم.مقداری نمک و روغن اضافه می‌کنیم.وقتی آب جوش آمد، ورقه هاي‌ لازانیا را درون آب می ریزم و اجازه میدهیم بـه مدت 10 دقیقه درون قابلمه بجوشد تا نرم شود.ورقه هاي‌ لازانیا نرم شد، انها را آبکشی می‌کنیم.حالا فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار میدهیم.

 

مقداری سس بشامل درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و آن را با لیسک بـه صورت یکدست پخش میکنیم. حالا ورقه هاي‌ لازانیا را روی سطح کار می‌گذاریم.دراین مرحله با لیسک از سس بشامل روی ورقه هاي‌ لازانیا می مالیم، سپس از مایه میانی روی ورقه ها می ریزیم. در ادامه مقداری پنیر پیتزا روی مواد میانی لازانیا می ریزیم، سپس ورقه لازانیا را رول می‌کنیم و درون ظرف کنار هم می چینیم.

 

بقیه ورقه هاي‌ لازانیا را بـه همین شکل درست می‌کنیم و کنار هم درون ظرف می چینیم. در ادامه پنیر پیتزا روی رول هاي‌ لازانیا می ریزیم، سپس در طبقه وسط فر قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم لازانیاها بـه مدت 30 دقیقه بپزند.در نهایت پس از گذشت 30 دقیقه وقتی رول هاي‌ لازانیا پخت، گریل را روشن میکنیم تا پنیر روی لازانیا طلایی شود. در ادامه از فر خارج میکنیم، سپس درون ظرف مورد نظر می چینیم.

 

لازانیا سوسیس ایتالیایی 

این لازانیا کلاسیک با سوسیس ایتالیایی، سس گوجه فرنگی، ریکوتا و پنیر موزارلا درست می شود. این بسیار راحت اسـت و همیشه مورد توجه خانواده و دوستان اسـت.این لازانیا از یک سوسیس ایتالیایی شیرین یا ملایم در دستور غذا استفاده کنید. برای لازانیا تندتر از سوسیس ایتالیایی تند استفاده کنید. درصورت تمایل میتوانید لازانیا رابا گوشت چرخ کرده یا بوقلمون چرخ کرده درست کنید.

 

 مواد لازم

450 گرم سوسیس ایتالیایی 

1 حبه سیر، خرد شده

400 گرم گوجه فرنگی

2 قاشق چایخوری ریحان خشک

1 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک

2.5 قاشق چایخوری نمک تقسیم شده

170 گرم رب گوجه فرنگی

حدود 10 تا 12 ورقه هاي‌ لازانیا

3 فنجان پنیر ریکوتا

1/3 فنجان پنیر پارمزان رنده شده

4 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

2 شماره تخم مرغ بزرگ

1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

450 گرم پنیر موزارلا، رنده شده یا نازک

 

طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت 1401 + عکس

فر رابا دمای 375 فارن هایت گرم کنید.دریک ماهیتابه، سوسیس را بـه آرامی سرخ کنید. چربی اضافی را تخلیه کنید سیر، گوجه فرنگی، ریحان، پونه کوهی، 1/2 قاشق چایخوری نمک و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.بدون درب بـه مدت 30 دقیقه بجوشانید و اگر خیلی غلیظ شد کمی آب بـه ان اضافه کنید.دریک قابلمه بزرگ، آب نمک را بـه جوش بیاورید. رشته هاي‌ لازانیا را اضافه کنید و طبق دستور بسته بپزید.

 

دریک کاسه، پنیر ریکوتا، پنیر پارمزان، جعفری، تخم مرغ، 1 قاشق چایخوری نمک و فلفل رابا هم مخلوط کنید.

کف یک تابه یا قالب یک لایه از لازانیا را قرار دهید.لایه لازانیا رابا یک لایه پنیر موزارلا بپوشانید و سپس نیمی از مخلوط ریکوتا رابا قاشق روی موزارلا بریزید. نیمی از سس گوشت را روی لایه پنیر ریکوتا بریزید. لایه ها را تکرار کنید و با پنیر موزارلا خاتمه دهید.بـه مدت 30 تا 40 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید.لازانیا را از فر خارج کرده و چند دقیقه قبل از سرو اجازه دهید تا خودش را بگیرد.

 

لازانیا مکزیکی

بـه طور سنتی، تورتیلاهایی کـه دراین روش استفاده می شوند، برای مدت کوتاهی در روغن سرخ می شوند، مرحله‌اي کـه بافت ان‌ها را برای این نوع استفاده التیام می‌بخشد. با این حال، تعداد زیادی از آشپزهای مدرن کـه سعی در کاهش محتوای چربی در رژیم غذایی خود دارند، از این مرحله صرف نظر می‌کنند. 

 

مواد لازم

2 شماره فلفل پوبلانو متوسط تا درشت

2 فنجان سالسا ورده، خانگی یا خریداری شده در فروشگاه

1 دسته کوچک گشنیز تازه

1/2 فنجان خامه مکزیکی یا خامه ترش

روغن برای سرخ کردن، اختیاری

8 تا 10 شماره تورتیلا ذرت

3 تا 4 فنجان مرغ پخته شده، رنده شده

 1/2 فنجان سبزیجات مخلوط، تازه یا منجمد، پخته شده و آب کش شده

250 گرم پنیر رنده شده، مانند چیهواهوا، مانچگوی مکزیکی

 

طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت 1401 + عکس

چیلی هاي‌ پوبلانو تفت دهید تا از هر طرف بپزد. پوست، ساقه و دانه ها را جدا کنید.گوشت چیلی هاي‌ برشته شده را بـه صورت نوارهای بسیار نازک برش دهید یا انها را بـه قطعات حدود 1 سانتی متر مربع خرد کنید.حدود 1/3 از تکه هاي‌ چیلی را در مخلوط کن بریزید و سالسا ورده، گشنیز و کرم را اضافه کنید. آن قدر هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

 

اگر تصمیم گرفتید تورتیلاهای خودرا سرخ کنید، در ماهیتابه اي روغن بریزید و روی حرارت متوسط رو بـه بالا گرم کنید.یک تورتیلا را حدود 2 ثانیه در روغن داغ قرار دهید، بچرخانید، سپس 2 ثانیه دیگر بگذارید. تورتیلا نباید تغییر رنگ دهد یا سفت شود.تورتیلا را از روغن خارج کرده و روی ماهیتابه تکان دهید تا روغن اضافی ان گرفته شود ودر بشقاب قرار دهید. بـه این ترتیب ادامه دهید تا تمام تورتیلاها برای مدت کوتاهی سرخ شوند.تورتیلاها را «صرف نظر از این کـه سرخ شده باشند یا نه» روی تخته برش قرار دهید. انها را بـه دو قسمت برش دهید و نیم دایره درست کنید. فر رابا دمای 375 فارن هایت گرم کنید.

 

سس مخلوط شده را دریک کاسه پهن و کم عمق بریزید. یکی یکی یک تکه تورتیلا را بـه داخل سس قرار دهید و یکبار ان را برگردانید تا هردو طرف ان را بپوشاند. ان را در کف یک ظرف پخت شیشه اي یا فلزی کمی چرب شده قرار دهید کـه اندازه ان تقریبا 820 سانتی متر مربع اسـت. بـه همین ترتیب ادامه دهید تا کف ان کاملاً پوشانده شود «کـه باید 5 یا 6 نصف تورتیلا را بگیرد».

 

نیمی از چیلی پوبلانو باقیمانده، نیمی از مرغ و نیمی از سبزیجات را روی تورتیلاهای داخل ظرف قرار دهید. رویشان یک سوم پنیر رنده شده بپاشید. روی ان رابا چند قاشق سس تزیین کنید.این روش را تکرار کنید تا یک لایه دیگر از تورتیلاهای پوشیده از سس با چیلی، مرغ، سبزیجات و پنیر تشکیل شود. یک لایه نهایی از تورتیلاهای پوشیده از سس ایجاد کنید. پنیر باقیمانده را روی ان بپاشید و سس باقیمانده را در اطراف ظرف پخت پخش کنید.حدود 30 دقیقه بپزید تا سس حباب زده و پنیر کمی قهوه اي شود. اجازه دهید 15 دقیقه در دمای اتاق بماند تا کمی سفت شود.

 

لازانیا راویولی اسفناج تازه

بافت این لازانیا بسیار نرم و تازه اسـت .این لازانیای ایتالیایی با ماکارونی پر شده یا راویولی درست شده اسـت

 

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

2 قاشق غذاخوری آرد همه ی منظوره

3 فنجان اسفناج تازه درشت خرد شده

2 فنجان شیر کامل

جوز هندی تازه رنده شده، اختیاری

نمک 

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

3/4 فنجان پنیر پارمزان رنده شده

1 فنجان پنیر ریکوتا

1 قاشق چایخوری رنده پوست لیمو

1 قاشق چایخوری سیر خرد شده

3 بسته 250 گرمی راویولی اسفناج-کنگر فرنگی یا مشابه

250 گرم کنگر، آب کش شده و درشت خرد شده

 

طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت 1401 + عکس

طرز پخت انواع لازانیا خوشمزه

 

فر رابا دمای 375 فارن هایت گرم کنید. یک قابلمه بزرگ آب را برای پاستا بجوشانید. وقتی آب بـه جوش آمد، نمک بزنید، اجازه دهید دوباره بـه جوش بیاید و پاستا را طبق دستور بسته بپزید، درست قبل از این کـه کاملا بپزد متوقف شود. دریک قابلمه عمیق، کره را روی حرارت متوسط آب کنید. آرد را هم بزنید و یک دقیقه تفت دهید تا مخلوط طلایی شود. اسفناج را اضافه کنید و بپزید تا زمانی کـه بـه سختی پژمرده شود، حدود 2 دقیقه، مرتباً هم بزنید. بـه تدریج شیر را هم بزنید و مخلوط را بـه جوش بیاورید. بگذارید یک یا دو دقیقه بجوشد و هر از گاهی هم بزنید تا غلیظ شود.

 

درصورت تمایل با جوز هندی و نمک و فلفل مزه دار کنید. 1/2 فنجان پارمزان را هم بزنید. در همین حال، پنیر ریکوتا، پوست لیمو و سیر را دریک کاسه با نمک و فلفل مخلوط کنید. بـه اندازه کافی سس اسفناج خامه اي را در کف ظرف لازانیا بریزید تا کمی روی ان را بپوشاند.

 

نیمی از راویولی ها را روی پاستا و نیمی از مخلوط ریکوتا و نیمی از کنگر خرد شده را روی ان قرار دهید. نیمی از سس اسفناج خامه اي باقیمانده رابا قاشق بریزید، سپس نیمی از پارمزان را بپاشید. این لایه ها را تکرار کنید. در فر قرار دهید و حدود 15 دقیقه بپزید تا همه ی چیز قهوه اي شود و حباب بزند.

 

کاسرول پیروگی آسان

 

مواد لازم

12 ورق لازانیا آماده فر 

این یک لازانیای بدون گوشت اسـت. لایه هاي‌ ان با پنیر هاي‌ متفاوت و سیب زمینی درست می شود.

3 سیب زمینی متوسط «پوست کنده و بـه قطعات بزرگ خرد شده یا 2 فنجان پوره سیب زمینی فوری آماده شده»

2 فنجان کشک یا پنیر کوتیج

1 شماره تخم مرغ بزرگ «هم زده شده»

1/2 قاشق چایخوری نمک پیاز

1 فنجان پنیر چدار «خرد شده»

1/4 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1 فنجان پیاز کاراملی شده

1/2 فنجان آرد سوخاری «خشک»

تزیین: خامه ترش

 

طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت 1401 + عکس

نودل ها را بـه مدت 30 دقیقه در آب گرم خیس کنید، مطمئن شوید کـه بـه یک دیگر نچسبند.در همین حال، دریک قابلمه متوسط، سیب زمینی ها را در آب نمک بجوشانید تا نرم شوند.در حالی کـه سیب زمینی ها در حال پختن هستند، پنیر دلمه، تخم مرغ و 1/4 قاشق چایخوری نمک پیاز رابا هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.وقتی سیب زمینی ها نرم شدند، ان ها را له کنید و با پنیر چدار، 1/4 قاشق چای خوری نمک معمولی، 1/4 قاشق چای خوری نمک پیاز و فلفل باقیمانده، ان ها را له کنید و کنار بگذارید.

 

فر رابا دمای 350 درجه گرم کنید. دریک تابه بـه ابعاد 9 در 13 اینچ کـه کمی با اسپری نچسب پوشانده شده اسـت، 3 ورق آب کش شده را بـه صورت افقی قرار دهید.روی لایه اول پنیر کوتیج یا کشک بمالید. 3 ورق دیگر بگذارید. مخلوط پوره سیب زمینی را بـه طور مساوی روی لایه دوم پخش کنید. با 3 ورق بپوشانید.

 

1/2 فنجان پیاز کاراملی شده را بـه طور مساوی روی لایه سوم رشته پخش کنید.سپس با 3 ورق باقیمانده بپوشانید. 1/2 فنجان پیاز باقیمانده رابا خرده نان مخلوط کرده و روی آخرین لایه رشته پخش کنید.ظرف قابلمه رابا فویل بپوشانید و روی تابه قرار دهید تا قطرات ان چکه کند. بـه مدت 30 دقیقه یا تا زمانی کـه ظرف حبابی شود بپزید.درب را باز کنید و 5 دقیقه دیگر بپزید. اجازه دهید 10 دقیقه قبل از برش مربع مانند لازانیا بماند. درصورت تمایل با خامه ترش و شوید خرد شده سرو کنید.

 

لازانیا اسفناج عالی

این دستور لازانیا اسفناج خوشمزه یک لازانیا کلاسیک امتحان شده و واقعی بدون گوشت اسـت. در عوض، این یکی دارای لایه‌هایي از پنیر ریکوتا و موزارلا، سس مارینارا خریداری شده یا خانگی ؛ رشته لازانیا و اسفناج اسـت.

 

مواد لازم

500 گرم پنیر ریکوتا

350 گرم اسفناج منجمد، ذوب شده، خوب آب کش شده و تقسیم شده

1 فنجان پنیر پارمزان رنده شده

1 تخم مرغ بزرگ، زده شده

1/2 قاشق چایخوری پودر سیر

1/2 قاشق چایخوری نمک کوشر

1000 گرم تا 1500 گرم سس اسپاگتی، یا مارینارا، خریداری شده در فروشگاه یا خانگی

 

طرز تهیه انواع لازانیا در مدل های متفاوت 1401 + عکس

فر رابا دمای 350 فارن هایت گرم کنید. یک ظرف لازانیا را کمی چرب کنید.دریک کاسه متوسط، پنیر ریکوتا رابا نیمی از اسفناج آب کش شده و فشرده، نیمی از پنیر پارمزان رنده شده، تخم مرغ، پودر سیر و نمک مخلوط کنید. مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند.

ریکوتا و اسفناج را دریک کاسه با یک قاشق چوبی ترکیب کنید و نصف باقیمانده اسفناج آب کش شده رابا سس مارینارا مخلوط کنید.

حدود 1/2 تا 1 فنجان از مخلوط مارینارا و اسفناج را روی کف ظرف پخت پخش کنید، فقط بـه اندازه اي کـه کف ان را بپوشاند.لایه نودل رابا حدود 3/4 فنجان مارینارا بپوشانید.

 

با یک قاشق کوچک، حدود یک سوم از مخلوط ریکوتا را روی لایه سس قرار دهید، بـه طور مساوی در قسمت هاي‌ کوچک با فاصله قرار دهید، سپس با حدود یک چهارم پنیر موزارلا بپاشید.اینکار را تکرار کنید و دو لایه دیگر از رشته فرنگی، سس، مخلوط ریکوتا و موزارلا درست کنید.یک لایه دیگر از لازانیا، بقیه سس، موزارلای رنده شده و نیمی از پنیر پارمزان رنده شده را روی ان قرار دهید.

 

یک ورق فویل را بـه اندازه اي چرب کنید کـه روی لازانیا قرار بگیرد. روی لازانیا رابا فویل محکم بپوشانید، سمت پایین را چرب کنید. اگر ظرف پخت شـما خیلی پر اسـت، یک ورقه پخت با روکش فویل را روی یک توری پایینی قرار دهید تا نریزید.لازانیا را حدود 45 دقیقه بپزید، یا تا زمانی کـه خیلی داغ شود و ببینید کـه شروع بـه حباب زدن کرده اسـت.فویل را بردارید و 20 تا 30 دقیقه بیشتر بپزید تا خیلی داغ شود و پنیر آب شود.

جدیدترین مطالب سایت