دستور تهیه فینگر گوجه فرنگی عالی

دستور تهیه فینگر گوجه فرنگی عالی

یک غذای خوشمزه با فینگر گوجه فرنگی 

 

فینگر گوجه فرنگی یکی از غذا هاي حاضری و آسان در خانه هست که می‌توانید برای یادگیری این فینگر گوجه فرنگی در ادامه می‌توانید دنبال نمایید .

 

سارا خسرویان: فینگر فود ها به غذا هاي لقمه اي و غذا هاي انگشتی و سرپایی و … مشهور میباشند. طرز تهیه فینگر فود ها در خانه به سهولت امکانپذیر هست. کافیست شما کمی صبر و حلم و خلاقیت به خرج بدهید.
 
مواد مورد نیاز

گوجه فرنگی «حلقه اي شده»: 3 عدد

شیر ولرم: یک دوم پیمانه

پنیر فتا: 100 گرم

شوید «ساطوری شده»: 50 گرم

نمک: 1 ق چ

شکر: 1 ق چ

پودر خمیر ترش: یک دوم ق چ

آرد «الک شده»: به میزان ضروری

روغن زیتون: 1 ق س

روغن مایع: به میزان ضروری

 
 
روش پخت
1.    شیر، یک سوم پیمانه روغن مایع، نمک، شکر و پودر خمیر ترش را داخل کاسه اي با هم آمیخته کرده و با بهرهگیری از چنگالی بزنید تا با هم آمیخته شود. بعد تدریجی آرد به آن افزوده و ورز دهید تا به صورت خمیر درآید.
 
2.    خمیر آماده شده رابه مدت 10 دقیقه ورز دهید.
 
3.    با 1 قاشق سوپخوری روغن مایع درون کاسه اي را چرب کنید و خمیر را داخل آن بگذارید. بعد روی آن را با حوله «یا دستمال آشپزخانه» بپوشانید و کنار بگذارید تا به مدت 50 دقیقه استراحت کند. آنگاه خمیر را دوباره ورز داده و به دو قسمت تقسیم کنید.
 
4.    با بهرهگیری از وردنه اي یک قسمت از خمیر را روی سطح آردپاشی شده، به صورت گرد پهن کرده و به وسیله قلم مویی روی آن اندکی روغن مایع بمالید.
 
5.    به گوجه فرنگی اندکی روغن زیتون زده و با فاصله روی خمیر بچینید. آنگاه روی هر حلقه گوجه فرنگی اندکی از آمیخته پنیر فتا و شوید «با هم آمیخته شده» بریزید.
 
6.    با بهرهگیری از وردنه اي قسمت دیگر خمیر را نیز به صورت گرد و به همان اندازه خمیر قبلی باز کرده و آن را روی گوجه فرنگی قرار داده، به صورتی که تمام قسمت هاي خمیر زیرین را بپوشانید.
 
7.    به وسیله سر لیوانی «یا کاتر گرد» دور تا دور هر گوجه فرنگی را جدا کرده و دور تا دور خمیر رابه وسیله دست مرطوب به هم چسبانده و خمیرها را داخل سینی فر که از گذشته با اندکی روغن مایع چرب شده، قرار دهید.
 
8.    سینی را در طبقه وسط فر از گذشته با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا مواد پخته و روی آن طلایی رنگ شود.
 
 
جدیدترین مطالب سایت